Με την ανάπλαση της Πλ. Λασάνη και της οδού Ολύμπου θα καταργηθούν 160 θέσεις στάθμευσης . Ο Δήμος δεν απαντά που θα σταθμεύουν αυτά (του Χ. Βαρδάκα)

28 Απριλίου 2018
12:50

   Ο υπογεγραμμένος Χαρίσιος   Βαρδακας Πολ. Μηχ/κός Κάτοικος Κοζάνης οδός Στ.  Αναστασίου 1.

                    ενίσταμαι κατά της  πρότασης του Δήμου Κοζάνης  να ανακατασκευάσει την οδό   Ολύμπου και πλ. Λασάνη με τον συγκεκριμένο τρόπο  γιά  τους παρακάτω λόγους :

                               1) με την ανάπλαση  αυτή καταργούνται περίπου 105 πραγματικές θέσεις   στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων στην Ολύμπου και Φειδιπίδου , 38 στην πλατεία Λασσάνη και 20 περίπου θέσεις  στις διασταυρώσεις  με τους κάθετους δρόμους , ήτοι συνολικά  περίπου 160 θέσεις ,   πράγμα που θα  δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας και  επιβίωσης   στην   ευρύτερη αγορά και οχι μόνο.

                               2) Ο Δήμος Κοζάνης  με συγκεκριμμένες μελέτες της στάθμευσης έπρεπε  πρώτα να βρεί λύσεις και να αποδείξει ότι σε σχετικά μικρή απόσταση μπορούν να  σταθμεύουν τα ΙΧ που επι πολλές δεκαετίες  έχουν το κεκτημένο δικαίωμα να σταθμεύουν εκεί και να πηγαίνουν οι πολίτες στην αγορά , στα καταστήματα, στις επαγ. στέγες, στις

                   Υπηρεσίες , στις κατοικίες κλπ.  Πρώτα να δημιουργήσει ο Δήμος θέσεις στάθμευσης  και μετά να καταργήσει.  Σημειωτέον ότι οι δημιουργούμενες θέσεις στάθμευσης στον  χώρο του ΟΣΕ είναι  γιά τους χρήστες του πάρκου και της λαϊκής και είναι μακρυά .

                              3)Η  μελέτη ΣΒΑΚ  έπρεπε να προηγηθεί συνολικά γιά την πόλη ολόκληρη   και να δώσει  λύσεις ικανοποιητικές και απαντήσεις σαφείς και τεκμηριωμένες  γιά την καταργούμενη   στάθμευση , αλλά και γιά όλη την πόλη. Δεν μπορεί μιά πόλη να αντιμετωπίζεται κομματιαστά .

                  Αυτό καταργεί την έννοια του ΣΒΑΚ  πού πρέπει να αναφέρεται  συνολικά σε όλη την πόλη  δεν είναι λογικό  και ούτε νόμιμο νομίζω.

                              4) Η Μελέτη ΣΒΑΚ όμως είναι  ημιτελής και   ελλειμματική κατά την άποψη μου.  Δεν τηρούνται σ ΄αύτήν οι οδηγίες της Ευρ. Ενωσης ήτοι :

                                  α) Δεν εκπονούνται περισσότερα σενάρια [σελ.48 ].

                                  β) Δεν δημιουργείται ανάπτυξη και ελκυστικό περιβάλλον  γιά τις επιχειρήσεις

                                      [ το αντίθετο με την κατάργηση κατ΄αρχήν 1032 θέσεων στάθμευσης στο ευρύτερο

                                       κέντρο αυτό θα ερημώσει και θα χρεωκοπήσουν πάρα πολλές εκατοντάδες

                                       επιχειρήσεων και οχι μόνο].

                                  γ) Δεν μελετώνται οι επιπτώσεις.

                                  δ) Δεν γίνεται συγκεκριμένη ανάλυση  , αιτιολόγηση, τεκμηρίωση

                                  ε) Δεν υπάρχει διαφάνεια [ δεν έδωσαν οι μελετητές, ούτε ο Δήμος στοιχεία

                                      καταγραφών της στάθμευσης όπως υπεσχέθησαν στό ΤΕΕ/ΤΔΜ !!!!! , πράγμα μη

                                      νόμιμο, γιατί προβλέπεται στην σύμβαση με τον Δήμο αλλά και στις οδηγίες της ΕΕ,

                                     υπάρχει σχετική αρνητική επιστολή των μελετητών !!! ].

                                στ) Δεν έγινε ανάλυση αφετηρίας – προορισμού μετακινουμένων.

                                  ζ)  Δεν αναφέρονται άλλα όμοια παραδείγματα πόλεων.

                                  η) Δεν λαμβάνονται υπ΄οψιν οι ιδιαιτερότητες της Κοζάνης.

                                  θ) δεν γίνεται ανάπτυξη μοντέλων με μετρήσεις γιά αξιόπιστα αποτελέσματα.

                                     [σελ. 50 ].

                                  ι) Δεν γίνεται καμιά απόλυτα μελέτη γιά την στάθμευση στην Κοζάνη θέμα

                                     φλέγον και κρίσιμο και ο Δήμος προτείνει να σταθμεύει ο κόσμος και  σε

                                     απόσταση 1.000 μ.     ή στά χωράφια , όπου και θα κατασκευάσει 5 χώρους

                                     στάθμευσης !!

                                 ια) Δεν μελετήθηκαν τα αποτελέσματα – επιπτώσεις  θετικά και αρνητικά απο

                                      την λειτουργία των  παλιών πεζοδρόμων , κυρίως στο κέντρο, όπου είναι τα

                                      περισσότερα  ξενοίκιαστα διαμερίσματα , κατ/τα, και  επαγ. στέγες.

                                 ( Ας κάνει ο Δήμος δημοψήφισμα γιά τέτοια κρίσιμα θέματα , προβλέπεται στις

                                  οδηγίες της ΕΕ).

                             5) Στην Ολύμπου δημιουργείται  αυθαίρετα και ξεκομμένα   ενας ποδηλατόδρομος που  δεν θα χρησιμοποιεί κανένας , και λόγω ανηφορηκότητος του δρόμου  αλλά καταργεί και  πολλές δεκάδες θέσεις στάθμευσης χωρίς λόγο, τα πεζοδρόμια ήδη είναι φαρδιά.

                              Γιά όλους τους παραπάνω λόγους ζητώ την αναστολή του παραπάνω έργου ώστε πρώτα να ολοκληρωθούν , κατά τρόπο σωστό οι μελέτες ΣΒΑΚ, και να απαντηθούν τα  ανωτέρω  κρίσιμα ερωτήματα και προβλήματα , και να τεθούν  σε ευρύτερη διαβούλευση  οι διορθωμένες προτάσεις του  ΣΒΑΚ.

     Επίσης ενίσταμαι γιατί δεν δημοσιοποιήθηκαν τα σχέδια και η Τεχνική Εκθεση στον  ισότοπο μέχρι την 5-4-2018  που επικαλείται ο Δήμος, πράγμα που ακυρώνει την διαδικασία .  [ Δεν ήτο δυνατή η είσοδος στην αντίστοιχη ιστοσελίδα γιά την ενημέρωση των πολιτών ].

  Δεν είμαστε κατά των αναπλάσεων και βελτιώσεων στην πόλη αλλά αυτές να γίνονται    με ορισμένους όρους και προϋποθέσεις ώστε να μην βλάπτουν και ζημιώνουν αλλά να  ωφελούν.

                                                                                         Χάρ.   Βαρδάκας

                                                                                           Πολ. Μηχ/κός

48 σχόλια

  • H νοοτροπία του 70 “οι δρόμοι για τα αυτοκίνητα” έχει αλλάξει.βεβαια, θα πρέπει όντως να δοθούν λύσεις από το δημο

    • Πρωτα λυνονται τα λειτουργικα θεματα σε μια μελετη και υστερα ξεκιναμε. Θα μπορουσε ολη η Λασσανη ναχει υπογειο παρκινγκ,αλλα δεν τους νοιαζει γιατι ενω αυτοι δε σεβονται τον πολιτη αφου δεν τον υπολογιζουν,θελουν οι πολιτες να τους σεβονται. Τα ιδια παντου πχ πας να πληρωσεις τη ΔΕΗ δε βρισκεις να παρκαρεις ,πας στη ΔΕΥΑΚ κοντευεις να σκοτωθεις. Δεν υπαρχει προνοια των ροων λειτουργιας. Δε θα γινουμε ποτε ευρωπαικο κρατος

  • Γιατί μήπως έχει την δυνατότητα να απαντήσει; . Την προχειρότητα και την ανικανότητα την έχουν ανεβάσει επίπεδο. Απλώς κάνουν πειράματα και αν τους κάτσει τους έκατσε.

      • Ο τιτλος “καθηγητης πολυτεχνειου” δε ξερω πως φανταζει στο μυαλο αγραμματων αλλα ουδεις αλαθητος και ανιδιοτελης. Εχουν δει τα ματια μας καθηγηταδες και καθηγηταδες. Δε σημαινει τιποτε.

  • Και τι θέλει ο Βαρδάκας ? Να παρκάρει κάτω από το σπίτι του για να μείνει η πόλη χαλια ?? Να πάει να νοικιάσει πάρκινγκ η να το βάλει σε πυλωτη ….Που ακούστηκε να μη θέλουμε ανάπλαση για να μη χάσουμε το παρκάρισμα στο δρόμο

  • Στα σπίτια μας κύριε Βαρδάκα να τα αφήνουμε τα αυτοκίνητα και να αρχίσουμε να κυκλοφορούμε με τα πόδια ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς .

  • τα ίδια λεγονταν και για την μεγ. Αλεξάνδρου και την Παύλου Μελα….σε καμία σοβαρη πολη τα αυτοκίνητα δεν παρκαρουν στο κέντρο της πόλης. Άλλωστε υπάρχουν πάρκινγκ με πολλες άδειες θέσεις στο κέντρο.

  • Εγώ προτείνω να μας δώσει ο ΣΥΡΙΖΑ επίδομα Parking για να σκάσει μια για πάντα ο κλασικός “γύφτος” Κοζανίτης να γκρινιάζει.

    • ΜΗΠΩΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΒΛΑΣΤΟΣ ΖΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ? ΚΑΙ ΕΑΝ ΚΡΙΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΑΛΛΑ ΕΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΧΑΟΣ .

    • Περίεργο πράγμα. Σε κανέναν σας δεν αρέσει ούτε η Κοζάνη ούτε οι κοζανιτες αλλά όλοι φύγατε από τα χωριά σας και αγοράσατε σπίτια στην Κοζάνη. Όλοι κάνατε οικογένεια και μεγαλώσατε παιδια στην Κοζάνη.

  • Όταν κατάργουνταν θέσεις στάθμευσης στην Παύλου μελα, μακεδονομάχων, Βενιζέλου, εσύ που ήσουν δεν σε ενδιέφερε τότε γιατί ???
    Αφού δε σε λογαριάζει κανείς τι παραπονιέσε.

  • ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2020 ΜΕ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ!
    ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=UccWKXC9YVk&t=419s

    ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ!
    ΟΙ ΑΝΤΙΡΗΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕ ΞΕΒΟΛΕΜΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ!
    ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ!!!

    ΤΟ ΣΒΑΚ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΑΛΛΗΛΟΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ!
    Ο ΔΗΜΟΣ ΕΙΧΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΤΥΧΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ, ΑΣΤΟΧΙΕΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΩΡΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΣΆΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ!!!

  • ΜΙΑ ΖΩΗ ΓΚΡΙΝΙΑ Κε ΒΑΡΔΑΚΑ . ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ
    ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΧΕΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
    ΠΗΓΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΚΡΙΝΙΑΞΕΣ.
    ΠΗΓΑΝ ΝΑ ΚΑΝΚΟΥΝ ΣΥΔΗΡΟΔΡΟΜΗΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΣ ΥΟΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ
    ΠΗΓΑΝ ΝΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ.
    Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ . ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΕ.

  • Όταν χτιζοταν οι πολυκατοικίες δεν φρόντισαν Για θέσεις παρκαρίσματος οι εργολαβοι και πολ.μηχανικοι τωρα το προβλημα δεν λύνεται εύκολα.

  • Αγαπητοι ανωνυμοι σχολιαστές που απο το κομπιουτερ κανετε πολιτικη και εχετε άποψη για όλα (Και καλά κανετε) παραθεστε ΕΣΕΙΣ στο δημο τις απόψεις σας (αν εχετε ) εφόσον είναι ακόμα σε διαβούλευση το ΣΒΑΚ και αφήστε τον κάθε Βαρδάκα ( που στο φινάλε φανερά αγωνίζεται ) να λέει την άποψη του . Ας αφήσουμε μικροπολιτικά συμφεροντα για μια φορα και ας ασχοληθούμε πραγματικα με τα προβλήματα του τόπου μας .Οταν γινονταν οι συναντησεις για το ΣΒΑΚ δεν υπήρχαν πάνω απο 10-15 άτομα (σε μια πολη των 60.000 ) τα οποία είναι επαγγελματίες της περιοχής που αγωνιουν για τις δουλειές τους . Το οτι ο Βλαστός υπερασπίζεται μια μελέτη που εχει εφαρμόσει copy paste σε ολες τισ πόλεις ειτε μεγάλες ειτε μικρές χωρις να λαμβανει υπόψιν τους κατοίκους αυτης μου δινει το δικαιωμα να την αμφισβητω (τη μελέτη)
    Σε όλες τις πόλεις στον πλανητη πρώτα βρίσκουμε τις λύσεις και μετα εφαρμόζουμε .
    Ολοι εχουν δικαίωμα στους δρόμους πρωτα οι ΑΜΕΑ μετα οι υπολοιποι πεζοι και μετα τα αυτοκινητα αλλα να υπάρχουν θεσεις σταθμευσης και γι αυτουσ που εχουν σπίτια και για τα καταστηματα που θα χασουν ενα πολυ μεγαλο μερος της πελατιας τουσ γιατι και σεις οταν θελετε να πατε στην αγορα θελετε παρκινγκ μπροστα στα καταστηματα και οχι 300-400 μετρα πιο περα Φανταστειτε σουπερ μαρκετ χωρις παρκινγκ θα πηγαινατε ? Μην ειστε επιθετικοι ο ενας για τον αλλο και ειδικα οταν καποιος αγωνιζεται ΧΩΡΙΣ συμφερον οπως ο Βαρδακας θα επρεπε ολοι να ειμασταν μαζι του
    Γιώργος Αθανασιάδης Μηχ/γος Μηχ/κος ΤΕ

    • Επιτελους καποιος που τα ειπε τα πραγματα οπως πρεπει βεβαια η εποχη μας χαρακτηριζεται απο το σχολια στα social media και οχι αυτοπροσωπος εχουμε ξεφυγει εντελως γιατι ολοι πεφτουμε στο τριπακι και διαβαζουμαι τα σχολια που τα περισσοτερα προερχονται απο τυχαρπαστους ασχετους ενω οπως αναφεραται αυτοι οι φορεις οπως ειναι οι εμποροι γιατροι μαγαζια υγειονομικου ενδιαφεροντος δεν παραβρεθηκαν στην διαβουλευση του σχεδιου , ενος σχεδιου που θα ερημωσει ο κεντρο και οχι μονο την πολη οικονομικα , τωρα πλεον που θα χαθει και ΔΕΗ και η οικονομια θα βασιζεται αποκλειστικα στα περιχωρα γιατι η Κοζανη δεν παραγει κατι

  • Δίκαιο έχει ο κος Βαρδάκας. Οποιαδήποτε μείωση θέσεων σταθμεύσεως στο κέντρο είναι εγκληματικό σφάλμα, δεν πα’ να το λέει και ο «αλάθητος» Πάπας! Το αποτέλεσμα θα είναι απίστευτη ταλαιπωρία των κατοίκων του κέντρου και των επισκεπτών. Π.χ. όσοι θέλουν να φέρουν ηλικιωμένο άνθρωπο από χωριό ή τις παρυφές της πόλεως σε ιατρείο στο κέντρο δεινοπαθούν ήδη – πόσο μάλλον αν λιγοστέψουν κι άλλο οι θέσεις. Οι επαγγελματίες που έχουν μη συνοικιακά καταστήματα, των οποίων οι πελάτες δεν είναι μόνο από την γειτονιά δηλαδή, αλλά χρειάζονται να είναι από παντού για να είναι βιώσιμη η επιχείρηση, καταστρέφονται, διότι ο άλλος δεν έρχεται να ψωνίσει αν είναι να μη βρίσκει πού να αφήσει το αμάξι για 10-20 λεπτά. Αυτά τα λογικά πράγματα δεν τα καταλαβαίνουν οι συντάκτες των αμελέτητων μελετών, ήθελα νά ‘ξερα!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.