Θεσσαλονίκη – Κοζάνη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση με κόστος 800 εκ.ευρώ.

25 Αυγούστου 2018
12:07

Το επόμενο mega σιδηροδρομικό έργο της Ευρώπης θα μπορούσε να είναι στην Ελλάδα. Τα τελευταία 3 χρόνια το Υπουργείο Υποδομών την “Σιδηροδρομική Εγνατία”ένα νέο σιδηροδρομικό διάδρομο 720χλμ με μείγμα Ευρωπαϊκής, Παγκόσμιας και Τραπεζικής χρηματοδότησης. Θα ξεκινά από το Ορμένιο (κοντά στα σύνορα με Τουρκία) και θα καταλήγει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας (κοντά στην Ιταλία).

Το κόστος αυτού του φιλόδοξου έργου φτάνει στο αστρονομικό ποσό των 10 δις ευρώ και εφόσον ευδοκιμήσει θα αποτελέσει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό project της Ευρώπης για την επόμενη δεκαετία. Περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:

α)Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή, με εγκατάσταση προηγμένης σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και νέα χάραξη σε επιλεγμένα τμήματα με κόστος 1,8 δις ευρώ (Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη 300εκ.ευρώ, Ξάνθη-Θεσσαλονίκη 1,5 δις ευρώ). Το τμήμα αυτό, λεγόμενο και ως “Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία”είναι ήδη μέρος του πολυσυζητημένου project σιδηροδρομικής ένωσης των λιμένων Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τα Βουλγαρικά λιμάνια της Βάρνας, Μπουργκάς  και Ρούσε (Sea2Sea).

β)Θεσσαλονίκη-Κοζάνη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση με κόστος 800εκ.ευρώ.

γ)Κοζάνη-Κρυσταλλοπηγή: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση, κατασκευή και του υποτμήματος Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή

δ)Κοζάνη-Ηγουμενίτσα: Κατασκευή νέας γραμμης που θα καταλήγει σε σύνδεση με το λιμάνι Ηγουμενίτσας με κοστος του γ` και του δ` τμήματος 7,4 δις ευρώ.

Το έργο περιλαμβάνει ενώσεις με το ΤΕΝ-Τ δίκτυο υποδομών (λιμάνια-αεροδρόμια) και αναμένεται να ενδυναμώσει την πολυνδεσιμότητα (δημιουργώντας κόμβους δηλαδή) αλλά και την τοπική κίνηση αλλά και νέες συνδέσεις με την Αλβανία, τα Σκόπια και την Βουλγαρία.

Η λεγόμενη “Σιδηροδρομική Εγνατία”θα καλύψει όλη τη Βόρεια Ελλάδα και θα περνά από τα αστικά κέντρα και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολη, Καβάλας, Θεσσαλονίκης και Ηγουμενίτσας βελτιώνοντας την προσβασιμότητα προς τις γειτονικές χώρες και εντέλει την Κεντρική Ευρώπη.

Η κατασκευή της θα είναι ευεργετική για το περιβάλλον λόγω της ηλεκτροκίνησης, της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης και της διασυνδεσιμότητας της γραμμής. Θα επιφέρει σημαντική μείωση στο χρόνο μετακίνησης στη Βόρεια Ελλάδα, την υπόλοιπη χώρα και τις γειτονικές χώρες.

Η Σιδηροδρομική Εγνατία θα δημιουργήσει ένα συνεχόμενο δίκτυο για τις μεταφορές logistics καθώς θα περνά από 4 λιμάνια, 6 αεροδρόμια και 6 logistic centers και θα εκμεταλλεύεται πλήρως το σφόδρα αναπτυσσόμενο λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Τέλος θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση της παράκαμψης του Βόσπορου μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης (από Βουλγαρία και Ρουμανία) με ασφάλεια και ταχύτητα.

Το μοντέλο που προωθείται είναι μέσω ΣΔΙΤ και η κατασκευή και λειτουργία θα γίνεται μέσω ειδικού εταιρικού σχήματος. Πηγές εσόδων θα περιλαμβάνουν την εκμετάλλευση της γραμμής και υπηρεσίες logistics. Στη χρηματοδότηση της γραμμής είναι πιθανό στο μέλλον να εμπλακούν η ΕΤΕπ και η Ε.Ε (μέσω του ΕΣΠΑ).

Εφόσον το εγχείρημα προχωρήσει τότε ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εκκίνηση των έργων με προτεραιότητα στην ανατολική πλευρά (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο) που έχουν μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα και είναι μέρος του project Sea2Sea.

https://elthraki.gr – Νίκος Καραγιάννης

8 σχόλια

  • καμιά οικονομοτεχνική μελέτη υπάρχει ;

    Πιό συμφέρον είναι να πάνε τα τραίνα στην Ευρώπη μέσω των Βαλκανίων
    και οχι μέσω της ΅Αδριατικής !

    Αφήστε τις φαντασίες, επεΙδή έρχονται εκλογές και θα
    πατώσει ο ΣΥΡΙΖΑ

  • ΟΥΤΕ ΣΚΑΡΙΦΗΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΛΕΝΕ ΣΤΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΝΕΑ ΟΙ ΚΑΒΑΛΙΩΤΕΣ :

    0 Κώστας Μορφίδης, δήλωσε ότι έρχεται η ανάπτυξη στην Καβάλα με τη σιδηρ. Εγνατία και ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον!!!
    Ολοφάνερο ήταν ότι ο βουλευτής Καβάλας Κώστας Μορφίδης, είχε τρακ, όταν χθες το πρωί έδωσε ολιγόλεπτη συνέντευξη στην γνωστή εκπομπή του καναλιού της Βουλής. Το κύριο ερώτημα της δημοσιογράφου, είχε να κάνει με τις δυνατότητες ανάπτυξης της Καβάλας. Ο Κώστας Μορφίδης, ξεκίνησε υμνώντας την κυβέρνησή του, για την οποία είπε, πως για πρώτη φορά η Αθήνα έρχεται στην Καβάλα και ακούει τα προβλήματά της. Προφανώς εννοούσε, την επίσκεψη του Γ. Σταθάκη στην Καβάλα, ο οποίος απέκλεισε την ικανοποίηση του αιτήματος των αγροτών για την αλλαγή όδευσης του ΤΑΡ και την μη λειτουργία των διοδίων στην Καβάλα.

    Έπρεπε να συνεχίσει την πρόταση του, «ότι για πρώτη φορά έρχεται η Αθήνα στην Καβάλα, για να ακούσει τα προβλήματά της και να τους πει ορθά κοφτά ότι δεν πρόκειται να τα λύσει». Για την ανάπτυξη της Καβάλας, είπε, πως είναι ήδη ενεργειακός κόμβος με τα δίκτυα που εγκαθίστανται (και προφανώς εννοούσε τον ΤΑΡ) και τον Πρίνο, αλλά και τουριστικός κόμβος. Η ανάπτυξη θα ενισχυθεί όταν το λιμάνι της Καβάλας, θα συνδεθεί με την σιδηροδρομική Εγνατία και τότε θα γίνει και εμπορικό και διαμετακομιστικό-εμπορικό κέντρο, που θα συνδέει τον Δούναβη και το Μπουργκάς, με όλη την Βόρεια Ελλάδα.

    Δεν εξήγησε όμως στην δημοσιογράφο, ότι η σιδηροδρομική Εγνατία, ακόμη είναι απλώς ένα όνειρο, που περιγράφηκε από τον Πρωθυπουργό και το μυθιστόρημα αυτό το συνυπέγραψε απλώς μαζί με τον Βούλγαρο Πρωθυπουργό. Δεν είπε, πως δεν υπάρχει ούτε καν σκαρίφημα, που να σηματοδοτεί την έναρξη των διαδικασιών για την κατασκευή της μετά από δέκα ή είκοσι χρόνια.

    Στην ερώτηση για το αν υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον στην Καβάλα, διαβεβαίωσε, πως ήδη υπάρχει πολύ έντονο ενδιαφέρον από επενδυτές και ότι αυτό θα βοηθήσει να γυρίσουν σιγά σιγά τα παιδιά μας από το εξωτερικό, όταν θα δουν ότι εδώ τα πράγματα αλλάζουν και ότι θα μπορούν να ζήσουν αξιοπρεπώς. Δεν είπε, πως αυτό το νωρίτερο που θα μπορεί να συμβεί είναι όταν τα παιδιά μας του εξωτερικού θα έχουν βγει στη σύνταξη…

    Συντάκτης: Γιώργος Γανίτης
    Πηγή: k-tipos.gr

  • Σιδηρόδρομος υπήρχε και ξηλώθηκε αντί να ενισχυθεί, ανακαινισθεί και διατηρηθεί. Τώρα με υπέρογκα ποσά πάνω σε πτώμα θα στηθεί τί;

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.