Λόγω του επικειμένου Δημοψηφίσματος στα Σκόπια, για την έγκριση ή όχι από το λαό του, της πρόσφατης λεγόμενης συμφωνίας των Πρεσπών, για την επίσημη ονοματοδοσία του κρατιδίου σε «Βόρεια Μακεδονία», παρακάτω αναφερόμαστε στο θέμα ελπίζοντας ότι οι ειδικοί και οι καλώς γνωρίζοντες, δεν θα μας παρεξηγήσουν που τολμούμε, ως απλοί πολίτες, να παρουσιάσουμε πάλι, στους φίλους και λοιπούς αναγνώστες, ένα μέρος περί της Μακεδονίας και της γλώσσας της, αν και δεν ανήκουμε στις τάξεις των ιστορικών και των γλωσσολόγων.
Πριν το 1400 π.Χ, μεταξύ Πίνδου και Βερμίου ζούσαν στα δάση και τα βουνά οι Μακεδνοί. Έτσι η καταγωγή των Μακεδόνων, σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, ήταν Δωριείς.
Η Μακεδονία ήταν η κεντρική σημερινή Αλβανία, η μισή σημερινή FYROM, μέρος της σημερινής Βουλγαρίας, η Βορειο-ανατολική Ελλάδα. Αυτά ήταν τα όρια της. Όμως με τα χρόνια διαφοροποιήθηκαν από πολλούς κατακτητές και μη.
Διάφορα Διεθνή σύμφωνα περιόρισαν την Μακεδονία στα σημερινά της σύνορα.
Ομόφυλοι πληθυσμοί με τους Μακεδόνες, που προυπήρχαν εκεί ή συνυπήρχαν, ήταν οι : Βοτιαίοι (πέριξ της Πέλλας), οι Παίονες, οι Φρύγες, οι Δερριόπες, που όλοι τους κατοικούσαν βόρεια του Αξιού. Ακόμα οι Εορδαίοι (μεταξύ Αλμωπίας και Λυγκιστίδος).
Οι Λιγκιστές (κάτοικοι Άνω Μακεδονίας), ήτοι ανατολικά της Ιλλυρίας (Καστοριά – Φλώρινα).
Οι Πελαγόνες (μεταξύ Αξιού και Σκάρδου), απόγονοι του Πελαγόνα, γιού του Αξιού.
Οι Μαιδικοί ( μεταξύ των βουνών Τσιγκέλι και Κερκίνη).
Ιδρυτής της Μακεδονικής Δυναστείας, στη συνέχεια, ήταν ο Περδίκας που γεννήθηκε το 740 π.Χ (περιοχή σημερινού Άργους Ορεστικού). Μακρινός αυτού απόγονος ήταν ο Αμύντας. (Γ. Νικολούδης).
Αυτοί είναι οι Μακεδόνες, εν ολίγοις. Τι σχέση όμως έχουν με τους Σλαύους της FYROM που εμφανίστηκαν στην περιοχή κοντά στο 600 μ.Χ, που η ιστορία και αυτό αναφέρει;
Επομένως ποια Μακεδονική γλώσσα οι Σκοπιανοί ομιλούν;
Επιγραφές, συγγράμματα, μνημεία, ευρήματα από ανασκαφές, ιστορικά ντοκουμέντα κ.λ.π, μη αμφισβητούμενα από τους ιστορικούς του κόσμου, που αυτά βρίσκονται και σήμερα και χθές στους νομούς της βόρειας Ελλάδας, της Μακεδονίας δηλαδή και πέραν των χρόνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου, των Δωριαίων, αυτή την γλώσσα φαίνεται ότι ομιλούσαν, κατά τις γραφές των. Την Ελληνική.
Το University of Mishigan, Linguist, που ασχολείται με την κατηγοροποίηση και ομαδοποίηση όλων των γλωσσών του κόσμου, προκύπτει ότι δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης αν η αρχαία Μακεδονική γλώσσα ανήκε στην Ελληνική οικογένεια διαλέκτων, ούτε θέμα κατά πόσο η γλώσσα που μιλάνε στη FYROM είναι Βουλγαρική διάλεκτος ή όχι.
Επειδή οι Σκοπιανοί λένε επίμονα ότι ομιλούν την Μακεδονική γλώσσα(! ), διερωτόμαστε οι κάτοικοι της Μακεδονίας, των νομών Καστοριάς, Φλώρινας, Κοζάνης, Γρεβενών, Πέλλας, Ημαθίας, Χαλκιδικής, Δράμας, Σερρών, Καβάλας, Κιλκίς, Πιερίας, Θες/κης, γνωρίζοντας πως ομιλούν εκείνοι, τότε εμείς ποιά γλώσσα ομιλούμε; Ασφαλώς την Ελληνική, χωρίς αμφισβήτηση, όπως και οι παραπάνω αναφερθέντες ειδικοί μας λένε.
Πρίν από κάμποσα χρόνια , σε τηλεοπτική εκπομπή, η γνωστή Ακαδημαϊκός κ. Γλύκατζη- Αρβελέρ είπε ότι… είμαστε Έλληνες όχι επειδή έχουμε το ίδιο αίμα, παρά του ότι δεχθήκαμε πάμπολλες επιδρομές από διαφόρους, αλλά γιατί μιλούμε την ίδια γλώσσα, μένουμε σ αυτόν τον τόπο και συμμετέχουμε στα ήθη του. Η γλώσσα είναι αυτή που μας συνδέει με το παρελθόν μας, γιατί είναι ζωτικό στοιχείο του προγραμματισμού, του μυαλού μας και της διαμόρφωσης της σκέψης μας. Κάπως έτσι τα είπε.
Επομένως και τους των Σκοπίων δεν θα πρέπει να τους συνδέει η Σλαύικη γλώσσα; Κατά δε τις θέσεις των παραπάνω ειδικών, την Βουλγαρική γλώσσα θα έπρεπε να καθιερώσουν ως επίσημη εντός του κρατιδίου, αλλά και επί των διεθνών σχέσεων των.
Μετά από αυτά καταλήγουμε στο ότι για το χάρισμα του ονόματος ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στο κρατίδιο των Σκοπιανών κατοίκων, εκ μέρους των πολιτικών βέβαια, που οι περισσότεροι τους αυτό δεν το ήθελαν στην πραγματικότητα, αλλά συμπαρατάσσονται, υποκρύπτεται η διεθνής σκοπιμότητα των ισχυρών για λόγους που θα αντιληφθούμε εμείς οι απλοί στη συνέχεια και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά θα είναι αργά.
Πάντως, η επισφράγιση τυχούσας παραχώρησης του ονόματος από τους πολιτικούς, αυτό μπορεί να συμβεί μετά από την συγκατάθεση του κυρίαρχου λαού, αν υπάρξει, γιατί σ αυτόν ανήκει και η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ όπως και τα άλλα διαμερίσματα της χώρας . Οι πολιτικοί απλά πρέπει να προστρέξουν στο λαό τους παραχωρώντας σ αυτόν την δημοκρατική ευθύνη του και να αποτινάξουν έτσι από πάνω τους τα όποια βαρίδια θα τους συνοδεύουν, όταν δεν θα εφαρμόσουν το δημοκρατικό πρέπον . Είναι και αυτό μια πολιτική στρατηγική που όλοι τους την γνωρίζουν.

 

Του κ. Ιωάννου Ρόνα
Φορο-συμβούλου
Αρθρογράφου