Ο Παραλογισμός στην προσπάθεια επιβολής «Ουδετερόθρησκου Κράτους» (Του Ἀρχιμ. Αὐγουστῖνος Γ. Μύρου)

7 Δεκεμβρίου 2018
14:10

 

Ἡ ἀσυγκράτητη σπουδὴ καὶ ἡ πεισματικὴ ἐπιμονὴ τῶν σημερινῶν διαχειριστῶν τῆς κρατικῆς Ἐξουσίας νὰ προχωρήσουν στὴν ἀναθεώρηση τοῦ Συντάγματος καὶ νὰ χαρακτηρίσουν συνταγματικὰ τὴν Πολιτεία ὡς «θρησκευτικὰ οὐδέτερη», διαγράφοντας τὴν σταθερὴ καὶ τεκμηριωμένη βούληση ὅλων ἐκείνων τῶν προγόνων μας, ποὺ ἐπὶ αἰῶνες ἐπέμεναν νὰ συνδέουν μὲ εἰδικὴ σχέση τὸ Κράτος τους μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, γεννᾶ εὔλογα ἐρωτήματα, τόσο γιὰ τὴν λογικότητα τοῦ ἐγχειρήματος, ὅσον καὶ γιὰ τὶς προθέσεις ἐκείνων ποὺ τὸ ἐπιχειροῦν.

Ἡ ἔννοια τῆς «θρησκευτικὰ οὐδέτερης» Πολιτείας εἶναι ἱστορικὰ νεώτερο ἐφεύρημα, γιὰ νὰ ἐκφράση τὴν ἰδεολογία ἐκείνων ποὺ ἔχουν στρατευθῆ στὴν ἀθεῒα καὶ στὴν ἄρνηση τῆς ἀποκεκαλυμμένης ἐκκλησιαστικῆς Πίστεως. Κλασικὸ παράδειγμα ἀποτελεῖ ἡ νεώτερη ἱστορία τῆς Γαλλίας.

Δὲν ὑπάρχει καμμία ἀμφιβολία ὅτι τὸ ὑπόβαθρο τῆς ἐπιχειρούμενης ἐπιβολῆς τοῦ «οὐδετερόθρησκου κράτους» στὸ Ἑλληνικὸ Σύνταγμα εἶναι ἰδεολογικό, συγκεκριμένης μάλιστα ἀντιεκκλησιαστικῆς κατευθύνσεως. Αὐτὸ ἀποδεικνύεται περίτρανα ἀπὸ τὶς διακηρύξεις καὶ τὶς δηλώσεις ἐπιφανῶν ἐκπροσώπων τῶν πολιτικῶν καὶ ἰδεολογικῶν Σχημάτων, ποὺ ἐπείγονται γιὰ τὴν ἀναθεώρηση τοῦ Συντάγματος.

Σὲ ἕνα προσεκτικὸ μελετητὴ φαίνεται καθαρὰ ὁ παραλογισμὸς τῶν σκέψεων καὶ τῶν κινήσεων ὅλων τῶν παρπάνω, μὲ ἐπίμονη βούληση νὰ ἐπιτύχουν τὸν ἐπιδιωκόμενο σκοπὸ.

Στὶς προτεινόμενες διορθώσεις τοῦ ἄρθρου 3 τοὺ Συντάγματος χρησιμοποιοῦν τὸν ὅρο «Ἐκκλησία», ὄχι ὅπως ἡ ἴδια αὐτοπροσδιορίζεται, ἀλλ’ ὅπως ἐκεῖνοι τὴν ἀντιλαμβάνονται καὶ ὅπως ἡ ἰδεολογία τους τὴν προσδιορίζει. Γι αὐτὸ καὶ ἀφαιροῦν βασικὰ γνωρίσματα τῆς ταυτότητας τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ ὑπάρχουν στὸ ἰσχύον μέχρι τώρα Σύνταγμα. Αὐτὸ εἶναι παραλογισμός, διότι ἐνεργοῦν μὲ βάση ὄχι τὴν πραγματικότητα, ἀλλὰ τὴν ἰδεοληψία.

Ἐνῶ ἀρνοῦνται στὴν Κρατικὴ Ὀντότητα τὴν ὁποιαδήποτε θρησκευτικὴ Πίστη, φορτώνουν σ’ αὐτὴν τὴν δική τους ἰδεολογικὴ Πίστη. Κάποιοι ἀπὸ αὐτοὺς ὑποστηρίζουν ὅτι ἡ θρησκευτικὴ Πίστη εἶναι αὐστηρῶς προσωπικὴ καὶ ὄχι κοινωνικὴ ὑπόθεση. Τὴν ἀπάντηση γιὰ τὸ πόσο λανθασμένη εἶναι αὐτὴ ἡ προσωπική τους ἄποψη τὴν παίρνουν ἀπὸ τὸν Πλούταρχο (45-120 μ. Χ.), ὁ ὁποῖος μαρτυρεῖ τὴν παγκοσμιότητα τῆς θρησκευτικότητας κοινωνικά, καθὼς ὁμιλεῖ, ὄχι γιὰ μεμονωμένα πρόσωπα, ἀλλὰ γιὰ πόλεις μὲ ἱερὰ θυσιαστήρια (Πρὸς Κολώνιον ἐπικούριον,31).

Κάποιοι ἄλλοι δηλώνουν ὅτι «ἡ κοινωνία θρησκεύεται ἤ δὲν θρησκεύεται. Τὸ Κράτος ὅμως δὲν θρησκεύεται». Αὐτὸ θὰ ἴσχυε, ἐὰν οἱ ἐνέργειες καὶ οἱ ἀποφάσεις τῶν Ὀργάνων τοῦ Κράτους δὲν βασίζονταν σὲ καμμία ἀπολύτως Πίστη ἤ Ἰδεολογία, γεγονὸς ἀνυπόστατο. Γιὰ παράδειγμα, οἱ σημερινοὶ κρατικοὶ εἰσηγηταὶ τῆς ἀναθεωρήσεως τοῦ Συντάγματος διαπνέονται ἀπὸ συγκεκριμένη Ἰδεολογία, μὲ τὴν ὁποία εἶναι σύμφωνες οἱ προτάσεις τους, καὶ ἡ ὁποία δὲν εἶναι παρὰ μία ἄλλη «θρησκευτικὴ Πίστη». Δὲν εἶναι παραλογισμὸς νὰ ἀγωνίζονται νὰ ἀπαλλάξουν τὸ Κράτος ἀπὸ κάθε γνωστὴ θρησκευτικὴ Πίστη, κατ’ ἐξοχὴν τὴν Ὀρθόδοξη, καὶ νὰ τὸ ἐξοπλίζουν μὲ τὴν δική τους «ἰδεολογικὴ-θρησκευτικὴ Πίστη», τὴν καθαρὰ ἀντί-Ὀρθόδοξη;

Ἡ νέα «ἰδεολογική-θρησκευτικὴ Πίστη», στὴν ὁποία στηρίζεται ἡ προτεινόμενη ἀλλαγὴ τοῦ ἄρθρου 3 τοῦ Συντάγματος, ἀγνοεῖ τελείως τὶς πραγματικὲς ὀντολογικὲς καὶ ἱστορικὲς διαστάσεις τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Πολιτείας. Δὲν λαμβάνει καθόλου ὐπ’ ὄψιν ότι ἡ μὲν Ἐκκλησία εἶναι θεοσύστατος Ὀργανισμὸς ὡς Σῶμα Χριστοῦ μὲ αἰώνια προοπτική, ἐνῶ τὸ Κράτος εἶναι ἕνας ἐγκόσμιος Ὀργανισμός, ὁ ὁποῖος κατὰ περιόδους καταργεῖται καὶ μέλλει κάποτε νὰ καταργηθῆ ὁριστικὰ. Ἀξίζει νὰ σημειωθῆ ὅτι, ὅπως παρατηρεῖ ὁ σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, «ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ‘θεσμὸς’, ποὺ προϋπῆρχε τῆς συγκροτήσεως τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους καὶ μάλιστα συνετέλεσε ἀποφασιστικὰ στὴν ἐλευθερία τῶν Ἑλλήνων καὶ στὴν ἀνεξαρτησία τους» (aktinesblogspot, 15 No 2018).

Γιὰ νὰ θεσμοθετηθῆ συνταγματικὰ ὅτι ἡ Ἑλληνικὴ Πολιτεία εἶναι «οὐδέτερη θρησκευτικὰ» εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ἀπαξιωθῆ τελείως ἡ Ὀρθόδοξη θεολογία καὶ νὰ διαγραφῆ ἡ Ἑλληνικὴ Ἱστορία, διότι οἱ πρόγονοί μας, πιστὰ ἀφοσιωμένοι στὴν Ὀρθόδοξη Διδαχὴ καὶ Παράδοση, οὐδέποτε διανοήθηκαν νὰ ἔχουν οὐδετερόθρησκο Κράτος μὲ τὴν ἔννοια ποὺ τὸ ἐπιθυμοῦν οἱ σημερινοὶ ἐπίδοξοι ἀναθεωρηταί τοῦ Συντάγματος.

Τὸ γεγονὸς ὅτι αὐτοὶ οἱ ἴδιοι ἐπιλέγουν νὰ διατηρήσουν τὴν ἱστορικὴ προμετωπίδα τοῦ Συντάγματος μὲ ἀναφορὰ στὸ ὄνομα τῆς ἁγίας καὶ ὁμοουσίου καὶ ἀδιαιρέτου Τριάδος, ἐνῶ μὲ τὸ ἄρθο 3 ἀπαξιώνουν ταπεινωτικὰ τὴν πραγματικὴ ὑπόσταση καὶ τὴν ἀξία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας γιὰ τὸν δημόσιο βίο, ἀποκαλύπτει τόσο τὴν σύγχυση, ὅσο καὶ τὸν ἀκραῖο παραλογισμό τους. Εἶναι ὡσὰν νὰ διαφημίζουν πολύτιμο δοχεῖο μὲ τὴν ἐπιγραφὴ, «περιέχει χρυσᾶ νομίσματα» καὶ τὸ ἐσωτερικὸ περιεχόμενό του νὰ εἶναι χρυσίζουσες πλαστικὲς χάντρες!

Ἐδῶ τίθεται καὶ ἕνα ἄλλο καίριο ἐρώτημα: Ὅσοι ἐπίμονα ἐπιχειροῦν νὰ χωρίσουν τὴν Ἐκκλησία ἀπὸ τὸ Κράτος, πιστεύουν ὅτι εἶναι ἀπαραίτητο νὰ χωρισθῆ τὸ Κράτος καὶ ἀπὸ τὸ Ἔθνος; Ἀλλὰ τὸ Κράτος ἐκπροσωπεῖ τὸ Ἔθνος. Ἕνα δὲ ἀπὸ τὰ κύρια γνωρίσματα τοῦ ἔθνους εἶναι τὸ «ὁμόθρησκον», ὅτι δηλαδή ὅσοι ἀνήκουν στὸ ἴδιο ἔθνος ἔχουν κοινὴ θρησκεία. Ἐὰν τὸ Κράτος ἀνακηρυχθῆ οὐδετερόθρησκο ἀκυρώνει τὴν σχέση του μὲ τὸ ἔθνος. Μὲ αὐτὴ τὴν οὐδετερόθρησκη μορφή του τὸ Κράτος δὲν μπορεῖ νὰ ἐκπροσωπῆ τὸ ὁμόθρησκον Ἔθνος. Ποιὸν, τότε, θὰ ἐκπροσωπῆ τὸ Ἑλληνικὸ Κράτος; Μήπως ἀποκλειστικὰ τὶς σημερινὲς ἀντι-Ὀρθόδοξες μειοψηφίες τῶν ἐπιδόξων ἀναθεωρητῶν τοῦ Συντάγματος;

Καὶ γιὰ νὰ θυμηθῶ τὸν μακαριστὸ Μητροπολίτη Σερβίων καὶ Κοζάνης Διονύσιο, «Ἄν τὸ ὅποιο Κράτος πιστεύει πὼς κάθε φορἀ ἐκπροσωπεῖ τό Ἔθνος καὶ πὼς τὸ Ἔθνος ἦλ­θε καιρὸς νὰ πεθάνη, ἡ Ἐκκλησία δὲν πεθαίνει, ἀλλά «ζῆ τῷ Θεῷ». Θὰ ξεχωρίση λοιπὸν ἡ Ἐκ­κλησία τὶς εὐθῦνές της καὶ θὰ περάση στὴν ἀντί­σταση. Ὅταν θέλουν νὰ δυσφημήσουν τὴν Ἐκ­κλησία, τὴν χαρακτηρίζουν ἀντίδραση, ἀλλά ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι ἀντίδραση οὔτε σκοταδισμός· εἶναι ἀντίσταση στὶς καταλυτικές δυνάμεις τοῦ σκότους. Ὅταν λέμε ἀντίσταση, δὲν ἐννοοῦμε άντιπαράταξη καὶ μάχη· αὐτό εἶναι ἡ ἀντίδραση. Ἐν­νοοῦμε ἀσάλευτη στάση καὶ ἀνύστακτη φύλαξη. Ή Ἐκκλησία φυλάγει τὰ περάσματα γιὰ νὰ μὴ διαβῆ ὁ ἐχθρός. Ἄν εἶναι νὰ διαβῆ, δὲν θά τοῦ κάμη τόπο· θὰ περάση ἀπὸ πάνω της» (Ἐπὶ πτερύγων ἀνέμων, σ. 246-247 ).

Ἀρχιμ. Αὐγουστῖνος Γ. Μύρου, Δρ Θ.

35 σχόλια

  • παραλογισμός η ανεξιθρησκεία!!!!!
    βέβαια όλο το κείμενο είναι γραμμένο σε πολυτονικό, δείγμα του προπερασμένου αιώνα που κυριαρχεί στο μυαλό του συντάκτη…

    αυτή η βλακεία μπορεί να σχολιαστεί; “Ἕνα δὲ ἀπὸ τὰ κύρια γνωρίσματα τοῦ ἔθνους εἶναι τὸ «ὁμόθρησκον», ὅτι δηλαδή ὅσοι ἀνήκουν στὸ ἴδιο ἔθνος ἔχουν κοινὴ θρησκεία.”

    επί δεκαετίες οι μουσουλμάνοι πομάκΟι αυτοπροΣδιοριζόντουσαν σαν έλληνες και το πείσμα της εκκλησίας αε (πας μη χριστινός δεν είναι έλληνας) τους έριξε στην αγκαλιά της Τουρκίας

    και είναι προφανές ότι ο υψηλόβαθμος δημόσιος υπάλληλος δεν έχει ακούσει για άγγλους, αμερικάνους, γάλλους, γερμανούς, ινδούς , κινέζους των οποίων τα αντίστοιχα έθνη διαθέτουν κάμποσες θρησκείες!

    • 1. Ὁ ρόλος τῆς Ἐκκλησίας στὸν πολιτικὸ βίο τῆς χώρας μας εἶναι ποὺ ἐνοχλεῖ.
      2. Διεθνὴς ἔρευνα : Δημοσκόπηση τοῦ Pew Research Center –θεωρεῖται κορυφαῖο σὲ θέματα θρησκείας– σὲ 18 χῶρες.
      Ἡ Ἑλλάδα εἶναι μακρὰν ἡ πρώτη χώρα στὴν ὁποία ἡ ἐθνικὴ ταυτότητα συνδέεται μὲ τὴν ἐπικρατοῦσα θρησκεία!

    • Έθνος ονομάζεται ένα σύνολο ανθρώπων που μοιράζονται κοινά γνωρίσματα, τα οποία διακρίνουν το σύνολο αυτό σε παγκόσμια κλίμακα. Τα κυριότερα από τα γνωρίσματα αυτά μπορεί να είναι η φυλή, η γλώσσα, το θρήσκευμα, η κοινή ιστορία και πολιτισμός και η γεωγραφική καταγωγή. Βικιπαίδεια

      Tη γλώσσα την απαξιώνεις (αυθεντία εσύ !) , τον όρο «Ἑθνος» δεν τον κατανοείς. Μηδενιστικό το σχόλιό σου.

    • 0 14.44 ας βγάλει τις σταλινικές παρωπίδες που ως γνήσιο συριζοτρόλ φορα μπας και κατανοήσει το δύσκολο γι’αυτό πολυτονικό σύστημα που διδάσκεται στα μεγαλύτερα διεθνή πανεπιστήμια. Το να απαιτεί η μειοψηφία ουδετεροθρησκο κράτος σε μια χώρα όπου το 80% είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, είναι το λιγότερο παραλογισμός!

  • Τους πομακους δεν τους έριξε η εκκλησία στην αγκαλιά της Τουρκίας. Σας έχει καταλάβει μεγάλη έπαρση μερικούς και γράφετε χωρίς να ξέρετε τι ακριβώς γίνεται

  • ΓΕΡΟΝΤΑ,ΕΥΛΟΓΕΙΤΕ.Η ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ,ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΟΙ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΗ ΔΟΥΝ ΚΑΙ ΡΙΧΝΟΥΝ ΑΝΩΝΥΜΑ ΧΟΛΗ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΟ Η ΕΚΚΛΗΣΙΙΑ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕΒΑΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ. (Η ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ)

  • άρθρο 13 του Συντάγματος

    Η θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους υπό την έννοια της μη υιοθέτησης επίσημης, κρατικής θρησκείας και της ίσης μεταχείρισης όλων των θρησκειών ήδη διασφαλίζεται στο Σύνταγμα στο άρθρο 13 στο οποίο κατοχυρώνεται η θρησκευτική ελευθερία.( βλ και το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και 2 εδάφιο β του πρώτου πρόσθετου Πρωτοκόλλου).

  • Κύριε Αυγουστινε άλλαξαν οι καιροί. Και θα αλλάξουν κι άλλο. Οι μισοί και περισσότεροι ερχόμαστε σε κάποιες θρησκευτικές τελετές εθιμοτυπικά και για κοινωνικούς λόγους. ΚΑΝΕΝΑΣ ρασοφορος που μάλιστα τον πληρώνω με το ζόρι, δεν θα με αναγκάσει να τεθώ εκτός του έθνους μου γιατί εκεί εντάσσομαι με κριτήρια πολιτιστικά ιστορικά και συνειδησιακά. Για εμένα και ένα σημαντικό ποσοστό της κοινωνίας η σημερινή εκκλησία όχι μόνο δεν μπορεί να επιβληθεί αλλά μάλιστα με όσα πρεσβεύει και πράττει
    , δεν έχει σχέση ούτε με το λόγο του ιδρυτή της. Δεν είμαστε πρόβατα και δεν έχουμε ανάγκη από βοσκούς και αυτά που λέτε χωρίς απάντηση από το ύψος και την ασφάλεια του άμβωνα, μάθετε τώρα ότι δεν σας παίρνει να τα λέτε στο διαδίκτυο χωρίς αντίλογο. Τέρμα το κούνημα του δαχτύλου και το μοίρασμα ενοχών. Έχουμε σοβαρότερα προβλήματα που εσείς με την εκκλησιαστική περιουσία και το μόνιμο μισθό τα εχετε λύσει. Αλλού λοιπόν τα κυρηγμα. Εκεί που σας παίρνει!

    • Κάνε μιά αίτηση να διαγραφδείς από τα μητρώα της Εκκλησίας θεομπαίχτη, να σε ξεφορτωθούμε.

      Θρασύτατε, τολμάς και μιλάς και για τον ιδρυτή της Εκκλησίας μας. Στα παιδιά σου αυτά.

      • Και στα παιδιά μου και στα παιδιά όλου του κόσμου τα λέμε και είμαστε πολλοί. Αλλά από το έθνος μου δεν θα διαγραφώ επειδή εσύ νομίζεις ότι είσαι ο εκπρόσωπός του. Όσο για τον ιδρυτή, εκτός εκκλησίας υπάρχει περισσότερη ανθρωπιά και σχέση με τις διδαχές του από ότι σε εσάς με τις χρυσές μήτρες και τις λιμουζίνες. Τί σχέση έχετε εσείς με το χριστιανισμό;

        • Το μεγαλύτερο φιλανθρωπικό έργο στον καιρό των Μνημονίων, με το αδηφάγο κράτος απόν, παρείχε η εκκλησία. Μόνο η μητροπολή Αττικής παρασκευάζει και διανέμει καθημερινά χιλιάδες μερίδες φαγητού και είδη πρώτης ανάγκης, την ώρα που “φιλανθρωπικές ΜΚΟ” φαντάσματα λαμβάνουν τεράστιες επιδοτήσεις!!!

      • “Θρασύτατε, τολμάς και μιλάς και για τον ιδρυτή της Εκκλησίας μας”.
        Η ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ (ΚΑΙ Η ΔΙΑΣΤΡΕΥΛΩΣΗ) ΕΚΔΗΛΗ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ,17:44. ΕΦΑΓΕΣ ΤΑΠΑ ΑΠ΄ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΠΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΤΣΟΥΖΕΙ ΓΙΑ ΚΑΙΡΟ!!! ΚΑΤΣΕ ΝΑ ΦΑΤΕ ΤΑΠΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΤΩΝ ΡΑΣΟΦΟΡΩΝ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΓΩ.

    • δυστυχώς άλλαξαν οι καιροί και η κοινωνία βαδίζει
      καθε μέρα και πιό πολύ στην παράνοια και στην ηθικό γκρεμό !
      Μιά και μόνο είναι η Ελπίδα : η Ορθόδοξη Εκκλησία .

      Πρίν την κρίνετε ερευνήστε και μελετήσετε την Αλήθεια .

      ” Τα πάντα δοκιμάζετε το καλόν κρατείτε “

    • Μάλλον δεν είδες τις διαδηλώσεις των μαθητών που φώναζαν “πατρίς, θρησκεία, οικογένεια”… Είσαι μειοψηφία, πρόβατο της νέας τάξης πραγμάτων και μιας ιδεολογίας που απέτυχε όπου εφαρμόστηκε. Οι καιροί άλλαξαν και οι Έλληνες είναι πιο κοντά στην Εκκλησία παρά ποτέ, και απέναντι στους κάθε λογής φίληδες.

  • Ο Παραλογισμός
    «Μην ακούτε αυτά που λένε για όσα είδαν, βρήκαν, πράγματα και άτομα εις τους ουρανούς, εις τους άλλους πλανήτες. Δεν υπάρχει άλλος πλανήτης στον κόσμον τον ουράνιον από αυτόν τον πλανήτη που κατοικούμε και είναι η Γη».

    «Ο συνομιλητής μου είπε ότι τα συμπεράσματα των νέων επιστημόνων δεν έχουν κατατεθεί ακόμα» καθώς δεν θέλουν να δημιουργήσουν σύγχυση στον κόσμο,

    • Άμα βάλεις όλο το βίντεο θα δείς οτι σε άλλο σημείο λεει ΣΑΝ.Αυτό εννοεί κι εδώ κι όχι οτι δεν υπάρχουν άλλοι πλανήτες.Άλλα οι κακοπροαίρετοι και οι προπαγανδιστές κι αν δεν βρίσκουν αφορμή την εφευρίσκουν μόνοι τους.

  • Αυτό το Εθνικό Κράτος, με επικρατούσα θρησκεία την Πίστη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το κάναμε εμείς, με ποταμούς αιμάτων, οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι Έλληνες, για να μπορούμε να θρησκεύουμε ελεύθερα και να κηρύσσεται η Πίστη μας στα σχολεία και να εμπνέονται οι άρχοντες από το Ευαγγέλιο. Όποιος θέλει μπορεί να πρεσβεύει πεπλανημένη πίστη (συμπεριλαμβανομένης της αθεΐας), αλλά δεν θα μας επιβάλλει το πώς θα λειτουργεί το σπίτι μας (το Κράτος ΜΑΣ). Σε όποιον δεν αρέσει, να φύγει, νά πάει αλλού, να ιδρύσει κράτος με δικές του θυσίες και ακολούθως να το διαμορφώσει όπως θέλει.

  • Καταρχήν ας σεβαστεί τον λαό της Ελλάδας και έθνος των Ελλήνων χρησιμοποιώντας μονοτονικό που είναι 40 χρόνια τώρα η γραφή μας
    Κατά τα λοιπά από τα σχόλια αντιλαμβανομαστε γιατί η ώρα είναι το Ιράν της δυσης

    • Τι να σου πει κανείς????
      40 χρόνια μονοτονικό και περίπου 1000 πολυτονικό.
      Που αντιλαμβάνεσε κιόλας…… Αντιληπτικέ! Χα χα!!!

    • χαχαχ Μου θύμισες το μύθο με την αλεπού που επειδή της είχε κοπεί η ουρά στην παγίδα προσπαθούσε να πείσει και τις άλλες να τις κόψουν απο μόνες τους.

  • Ολοι εσείς φαρισαίοι όμως, παντρευτήκατε, βαφτίσατε τα παιδιά σας σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησίας (που δεν συμφωνώ και εγώ με όλους), και όταν θα έρθει η στερνή ώρα (άν το καταλάβουμε), θα τρέξουμε να κοινωνήσουμε, ή θα ψελίσουμε κάτι….
    Οσοι δεν έχουν κάνει τίποτα από τα παραπάνω, ας μην ενοχληθούν για τον όρο φαρισαίοι, δεν αναφέρομαι σ’ αυτούς. Και σαφώς δεν αναφέρομαι στους αλλόθρησκους, μη ορθόδοξους Χριστιανούς.
    Πατέρα Αυγουστίνε εκτιμώ ότι ως οξύνων νους που είστε και με την ιμερτή σας καλοδιάθεση, μάλλον θα χαίρεστε με τα πικρόχολα σχόλια ατόμων που εκπέμπουν τις ανασφάλειές τους και έτσι θα γνωρίζετε με ποιούς πρέπει να ασχοληθείτε περισσότερο. Ευλογείτε και συγχωρήστε με.

Γράψτε απάντηση στο Φώτης Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.