«ΕΝΕΡΓΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ – ΚΟΖΑΝΗ 2019»Καταδικασμένο σε ερήμωση το κέντρο και η αγορά της πόλης με την μελέτη ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας). Επιτακτική ανάγκη η δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης και η λύση του κυκλοφοριακού πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση καθώς με το ΣΒΑΚ καταργούνται 4000 θέσεις στάθμευσης και περιορίζεται δραστικά η κυκλοφορία οχημάτων

13 Μαρτίου 2019
09:18

 

Πριν λίγες μέρες (21/2/2019) ο Δήμος Κοζάνης προχώρησε σε διαγωνισμό πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου με αμοιβή 85000€ για την ολοκλήρωση της μελέτης ΣΒΑΚ, μελέτη που είχε συντάξει κατόπιν απ’ ευθείας ανάθεσης, με κόστος 125000€ το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και η οποία είχε ολοκληρωθεί και είχε καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις. Προς τι αυτή η νέα δαπάνη;

Με το σχέδιο ΣΒΑΚ του Δήμου Κοζάνης:

  • Καταργούνται 4000 και πλέον θέσεις στάθμευσης σε 100 δρόμους, δηλαδή σε όλους τους κεντρικούς και πολλούς άλλους.

  • Πεζοδρομείται η οδός Παύλου Μελά και η Τριανταφυλλίδη όπου και απαγορεύεται η διέλευση αυτοκινήτων και σε άλλους δρόμους στο κέντρο χωρίς να αντιμετωπίζονται οι σοβαρές επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό και στην στάθμευση.

  • Σε 55 οικοδομικά τετράγωνα στο κέντρο απαγορεύεται η διέλευση, στάση και στάθμευση αυτοκινήτων, εκτός αυτών που έχουν δικό τους κλειστό γκαράζ.

  • Πεζοδρομείται η οδός Αριστοτέλους και 5 πάροδοί της, όπου και καταργείται εξολοκλήρου η στάθμευση.

  • Διατηρείται ο φραγμός της πόλης από τον χώρο του ΟΣΕ σε μήκος περίπου 1100 μέτρων και καθώς δεν δημιουργείται κανένας κάθετος δρόμος, αφήνεται ασύνδετο το νότιο μέρος της πόλης.

  • Προβληματικοί οι ποδηλατόδρομοι που προβλέπονται λόγω του δύσβατου ανάγλυφου εδάφους, του δαιδαλώδους ιστού, των στενών δρόμων και των δύσκολων καιρικών συνθηκών του χειμώνα. Οι ολίγοι ξεκομμένοι και ασύνδετοι ποδηλατόδρομοι που προβλέπονται, αφενός θα χρησιμοποιούνται ελάχιστα, αφετέρου καταργούν πολλές εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης που σήμερα είναι απαραίτητες καθημερινά.

  • Καμία πρόβλεψη για νέες θέσεις στάθμευσης ή κατασκευή υπόγειων γκαράζ. Η πλατεία Λασσάνη δημοπρατείται χωρίς την κατασκευή υπογείου χώρου στάθμευσης!!! Άλλη μια ευκαιρία χάνεται οριστικά!

Με την μελέτη αυτή, πέραν των άλλων, αποτρέπεται ουσιαστικά η διέλευση των ΙΧ αυτοκινήτων στο ευρύτερο κέντρο, τα οποία προβλέπεται να σταθμεύουν στις 5 εισόδους της πόλης, Νιάημερο, λατομεία Παγούνη, πρώην αερογέφυρα ΟΣΕ προς Σέρβια, είσοδος Κρόκου και περιοχή «Καμίνι». Στα σημεία αυτά δημιουργούνται χώροι στάθμευσης, όπου οι εισερχόμενοι στην πόλη θα αφήνουν το αυτοκίνητο τους και θα συνεχίζουν με αστικό η με τα πόδια μέχρι το κέντρο της πόλης. Αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα τις επιπτώσεις στην λειτουργία των δραστηριοτήτων της πόλης, της αγοράς της, των επισκεπτών της, αλλά και των εκτός του κέντρου δημοτών της.

Στην εποχή μας, η ταύτιση ανθρώπου και αυτοκινήτου είναι συστατικό στοιχείο του σύγχρονου τρόπου ζωής, γι’ αυτό και ο σχεδιασμός κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας πρέπει να λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ’ όψιν του αυτήν την κυρίαρχη σχέση (βλέπε την επιτυχημένη λειτουργία των SUPER MARKETS, όπου η εξυπηρέτηση πελάτη και αυτοκινήτου είναι σε πρώτη προτεραιότητα).

Αν θέλει λοιπόν κανείς, τον εξωραϊσμό της εικόνας του ιστορικού κέντρου της πόλης του, θα πρέπει πρώτα να δώσει λύσεις στα θέματα της σωστής λειτουργίας του, προβλέποντας και κατασκευάζοντας τις απαραίτητες υποδομές του που αφορούν κυρίως στο κυκλοφοριακό και στην δημιουργία θέσεων στάθμευσης. Δεν είναι δυνατόν να υποχρεώνεις τους χρήστες του κέντρου (δηλαδή όλους τους δημότες και επισκέπτες), να διανύουν 1000μ. και 1500μ. (με δύσκολες καιρικές συνθήκες), για να φθάσουν στον προορισμό τους και να επιστρέψουν μετά στα ξανά στα περιμετρικά parking ( οι ειδικοί δέχονται τα 300μ. ως μέγιστη απόσταση).

Η απορρύθμιση της ζωής των κατοίκων, των χρηστών, η ερήμωση της αγοράς και η καταστροφή της είναι αναπόφευκτα. Καλές είναι οι πεζοδρομήσεις, η δημιουργία πρασίνου και ελεύθερων χώρων όπως και η προτεραιότητα στον πεζό και στις ευαίσθητες ομάδες (παιδιά – ηλικιωμένοι). Αυτά όμως δεν γίνονται με αποκλεισμούς και απαγορεύσεις, χρειάζεται προσεκτική μελέτη και πολύ δουλειά που θα φέρει σε ισορροπία όλες τις απαραίτητες ανθρώπινες δραστηριότητες μιας πόλης. Καλές οι μελέτες. Όταν όμως γίνονται χωρίς κατεύθυνση και στόχο μόνο και μόνο για να εξωραΐσουν την εικόνα τότε γίνονται επικίνδυνες.

Κατά τη σύνταξης της μελέτης ΣΒΑΚ φαίνεται ότι δεν τηρήθηκαν οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών (αξιολόγηση, ανάλυση επιπτώσεων, μελέτη στάθμευσης, εναλλακτικά σενάρια, μοντέλα με μετρήσεις, υιοθέτηση από την κοινωνία και λοιπά).

Όλα αυτά καταδικάζουν σε μαρασμό την καρδιά της πόλης, απορρυθμίζουν την λειτουργία της, διαλύουν την αγορά της, την οικονομία της και την ζωντάνια των δραστηριοτήτων της καθώς οι δυσκολίες πρόσβασης και παραμονής στο κέντρο θα ελαχιστοποιήσουν και την επισκεψιμότητα του.

Η Δημοτική Αρχή πρέπει να καταλάβει ότι πίσω από την εικόνα μιας πόλης, ζωτικοί παράγοντες είναι η προσβασιμότητα και η ευκολία στάθμευσης των οχημάτων.
Αν ισχύσουν όλοι αυτοί οι περιορισμοί τότε είναι βέβαιο ότι στην περίμετρο της πόλης θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται τα εμπορικά κέντρα των μεγάλων εταιριών, καταδικάζοντας οριστικά σε μαρασμό τις μικρές επιχειρήσεις με συνέπεια την προοδευτική «γκετοποίηση» του κέντρου.

Πρέπει να τα ξαναδούμε όλα από την αρχή. Η μελέτη ΣΒΑΚ πρέπει να ξαναμπεί στη διαδικασία αξιολόγησης, αιτιολόγησης και τεκμηρίωσης των προτεινόμενων λύσεων. Οι οδηγίες σύνταξης μελετών ΣΒΑΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να γίνουν σεβαστές. Οι δημότες δεν έχουν αντιληφθεί τι πρόκειται να γίνει. Οι καθησυχαστικές δηλώσεις του τύπου, ότι όλα αυτά θα γίνουν στο μέλλον, παραπλανούν και εξαπατούν τους συμπολίτες μας.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αυτή η Δημοτική Αρχή δεν πρέπει να υπογράψει την σύμβαση πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου που στο «παρά πέντε» θα δεσμεύσει την επόμενη, που θα προκύψει από τις εκλογές που έρχονται. Αυτό είναι αναγκαίο, λογικό και δημοκρατικά επιβαλλόμενο.

Κοζάνη 13-3-2019

Ν. Τσιαρτσιώνης

32 σχόλια

  • Πράγματι ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του ζουν σε άλλο πλανήτη !
    Αυτό θα είναι η απόλυτη καταστροφή όλης της Κοζάνης !

    Ας τοποθετηθούν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Ιωαννίδη !
    Ας ενημερωθούν πρώτα και ας συνειδητοποιήσουν που το πάνε

  • Δυστυχώς επιμένει ο επικίνδυνος Δήμαρχος σ αυτά τα παράλογα πράγματα !
    Καταργεί πάνω από 5.000 θέσεις στάθμευσης !
    Αν δείτε τα αναλυτικά δημοσιεύματα που υπήρξαν !

    Πχ καταργεί όλη την στάθμευση σε όλη την οδό Αριστοτέλους δηλαδή
    διώχνει πάνω από 240 αυτοκίνητα που κάθε ημέρα σταθμεύουν εκεί !
    Και ούτω καθ’ εξής !

    Έχουν καταλαβει οι Κοζανίτες τι πάει να κάνει ο Ιωαννίδης ;

    • http://kozan.gr/archives/117892#comment-105376

      Στο συνημμένο Υπόμνημα που είχε υπογραφή από πολλούς Προέδρους κλπ. στις 11-6-2018 και είχε δημοσιευθεί στο
      Kozan.gr υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία που αποδεικνύουν την ορθότητα των όσων γράφει ο Ν. Τσιαρτσιώνης.

      Ποτέ ο Λ.Ιωαννίδης δεν απήντησε και δεν αντέκρουσε .
      Απλώς θέλει να τα επιβάλλει

      τα πράγματα δυστυχώς είναι έτσι και χειρότερα !

  • Δημιουργείτε τις λάθος εντυπώσεις, μετά απο τόσες ανοιχτες συζητήσεις και ενημερώσεις γράφετε προτάσεις που είναι ήδη ενταγμένες. Περάστε μια βόλτε απο το ΤΕΕ πρώτα

    • Το ΤΕΕ διαφωνεί κάθετα με την κατάργηση θέσεων στάθμευσης και με την πεζοδρόμηση της Π. Μελά και Τριανταφυλλίδη κλπ το έχει δημοσιεύσει.
      Το ΤΕΕ ζήτησε να γίνει λεπτομερής μελέτη της στάθμευσης
      και δεν έγινε !

      Το ΤΕΕ ζήτησε στοιχεία της μελέτης από τον Δήμο και δεν του εδόθηκαν !!
      Αν είναι δυνατό !

  • Δήμαρχε αν υποθέσουμε ότι το πάρκινγκ του Lidl πήγαινε 200 μέτρα
    μακρύτερα το σούπερ μάρκετ αμέσως θα έκλεινε !

    Αν υποθέσουμε ότι το πάρκινγκ του Εμπορικού Κέντρου Mediteranean
    Kosmos στην Θεσσαλονίκη πήγαινε 400 μέτρα μακρύτερα αυτό αμέσως θα έκλεινε .

    Δήμαρχε στην Κοζάνη θα εξαναγκάσει να παρκάρουν στις εισόδους της πόλης για να πάνε στα μαγαζιά της Κοζάνης !!!!!!

    ΘΑ ΦΑΛΗΡΙΣΕΙΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ !
    ΘΑ ΜΑΣ ΚΛΕΙΣΕΙΣ ΟΛΟΥΣ !

    • Μάθε πρώτα να κάνεις σωστό copy-paste “Mediterranean Cosmos” και μετά να έχεις άποψη για το ΣΒΑΚ! Έλεος, όλοι οι ειδικοί εδώ μέσα!

      • Λαμπρό το εύρημα σου !!
        Επί της ουσίας τίποτε !

        κ. Συριζαίε της 10,06 πμ. : Η αγραμματοσύνη επί ΣΥΡΙΖΑ
        και το συνειδητό ψέμα ‘εχει σπάσει όλα τα ρεκόρ !

      • Δηλαδή αυτό σε πείραξε; Το πόσο λογικά έθεσε το επιχείρημα δεν το κοιτάς; Ευτυχώς που μετράτε μέρες. Τελείωσε η θητεία σας. Στις δουλειές σας. Όσοι έχετε.

  • Υπάρχει καμιά άλλη όμοια πόλη στην Ελλάδα που να εφάρμοσε
    τέτοιες λογικές ;
    Ποιά ;
    Εμείς δεν ξέρουμε καμιά !

    Τέτοιες Ακραίες Ιδεοληψίες δεν εφαρμόσθηκαν πουθενά στον Κόσμο όλο.

  • Ο κάθε ένας προσπαθεί να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του. Ο κ τάδε έχει περιουσία στο κέντρο της Κοζάνης θα προσπαθήσει να την αξιοποιήσει . Αυτό είναι το εγκληματικό και προκλητικό με όλους εσάς . για μένα ο πλέον τρανταχτό παράδειγμα εξυπηρέτησης συμφερόντων σε βάρος της πόλης είναι που αποφάσισαν να μεταφέρουν τον ΟΣΕ στα
    Κοίλα ?? Χωρίς καμία λογική

    • και όμως με πλήρη λογική το Τεχν. Επιμεήτήριο [ΤΕΕ],
      σε 3 ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις του ζήτησε την μεταφορά και του εμπορευματικού και του επιβατικού σταθμού στα Κοίλα,
      στα τελευταία 14 χρόνια.
      Ο δήμαρχος Ιωαννίδης στο γραπτό πρόγραμμα του στις προηγούμενες εκλογές δεσμεύτικε και οι δύο σταθμοί να πάνε στά Κοίλα.
      ΜΕΤΑ Ο ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΣΑΝ ΓΝΗΣΙΟΣ ΣΥΡΙΖΑΙΟΙΣ ΕΚΑΝΕ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ !!

      • Γράφει στο πρόγραμμα του ο Λευτ. Ιωαννίδης : ” Κοζάνη τόπος να ζείς ” Που είναι εδώ και 5 χρόνια
        σταθερά αναρτημένο :

        “Δίκτυο πεζοδρόμων-ποδηλατοδρόμων, Δίκτυο πολιτιστικών διαδρομών και Εμπορικό και επιβατικό σιδηροδρομικό σταθμό στα Κοίλα. Μέσο σταθερής χώρων πρασίνου. τροχιάς στην διαδρομή Δρέπανο-Κοζάνη-ΖΕΠ-Βατερό. Αξιοποίηση του χώρου του σημερινού Σ.Σταθμού ως χώρου πρασίνου. Αποτροπή πώλησης Ξενία-αξιοποίηση περιοχής. Διεκδίκηση των περιοχών στρατοπέδου Μακεδονομάχων & ΟΣΕ. Σχεδιασμό Λαχανόκηπων σε δημοτικές εκτάσεις. Χωροθέτηση νέου χώρου Λαϊκής Αγοράς. Ενοποίηση ακάλυπτων χώρων Ο.Τ.. Προώθηση της έννοιας πράσινου δώματος. Διαχείριση κτηματικής περιουσίας του Δήμου. . . . .”

        ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΣΥΡΙΖΑΙΙΚΕΣ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΕΣ Του Λευτερη και των συνεργατών του !
        [ το τράμ εξαφανίζεται ,
        ο χώρος του ΟΣΕ από πράσινο που δεσμεύτηκαν γεμίζει κτίρια κλπ.].
        Αναμένονται και οι επόμενες . . . .
        Αυτή είναι η αξιοπιστία τους !
        αυτή είναι η σοβαρότητα τους !

        https://protovouliadk.files.wordpress.com/2014/04/cf80cebfcebbceb5cebfceb4cebfcebcceafceb1-cf87cf89cf81cebfcf84ceb1cebeceafceb1_p14.pdf

      • Αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία των Κοζανιτών θέλει τον επιβατικό σταθμό του τραίνου στα Κοίλα .

        • Μόνο όσοι έχουν συμφέροντα θέλουν να φύγει ο σταθμός απο την Κοζανη. Γι ποιο λόγο να τρέχουν στα Κοιλα για να πάρω το τρένο ;

  • Ποιος ο στόχος των ενεργών δημοτών και του Νίκου Τσιαρτσιωνη ; Να στέλνουν κόσμο σε Σημανδράκο κ Μαλουτα; Τα γνωρίζει αυτά η ΝΔ κυρ Νίκο ;

  • Κανένα αυτοκίνητο στην πόλη. Γκουγκούνια και παράξενοι δήθεν σκεπτόμενοι κοζανίτες μας έχετε ταράξει. Η Κοζάνη πόλη χωρίς αυτοκίνητα.

  • Ο δήμαρχος δεν έχει καμία δικαιοδοσία διότι σε 60 μέρες δεν θα είναι Δήμαρχος …Να σταματήσουν όλες οι ενέργειες τώρα . Δε θα διαλύσει την πόλη κανένας Ιωαννίδης Κυρινα Δεσποτόπουλος ..Κάτω τα χέρια από την Κοζάνη ..Είστε ότι χειρότερο πέρασε σαν δημοτική αρχή

    • Δύο χρόνια τα λέει !
      Τώρα εσύ τα άκουσες !
      Τώρα τα λέει αυτά και το 90% του κόσμου !

      Θα τα πει και στις εκλογές που θα καταψηφίσει τον Ιωαννίδη ο κόσμος !

  • Επικίνδυνες απόψεις για το μέλλον της πόλης από ανθρώπους που δεν έχουν βγει ποτέ έξω από το χωριό τους! Δωρεάν εκδρομή σε μια οποιαδήποτε πόλη του εξωτερικού για τον κ. Τσιαρτσιώνη, τον κ. Βαρδάκα και τους ομοίους τους, μπας και καταλάβουν επιτέλους τι σημαίνει σεβασμός στο δημόσιο χώρο, στους συμπολίτες μας αλλά και στους ίδιους τους εαυτούς μας. Αυτήν την καταστροφολογία την έχουμε ξανακούσει. Παλιά μυαλά που φοβούνται κάθε τι νέο. Έλεος. Το ανησυχητικό όμως είναι ότι υπάρχουν και άνθρωποι που στηρίζουν αυτές τις ανοησίες. Δυστυχώς.

    • Ασχετε Ιωαννιδικε

      Ο Τσιαρτσιώνης σπούδασε και έζησε χρόνια στην Ιταλία ! και έκανε πολλά ταξίδια στο εξωτερικό !

      Εσύ δεν ξέρεις τι λες !

  • Αλήθεια, όλοι εσείς που κράζετε το ΣΒΑΚ είστε ευχαριστημένοι με την εικόνα της πόλης μας; Υπερβολικά πολλά οχήματα, θόρυβος, καυσαέρια… Οι θέσεις στάθμευσης δεν νομίζω ότι είναι τόσες πολλές, όπως αναφέρετε.
    Καλό είναι να υλοποιηθεί το ΣΒΑΚ, ώστε να γίνει η πόλη πιο ανθρώπινη και βιώσιμη.

    • Οι θέσεις στάθμευσης περιγράφονται στην μελέτη του ΣΒΑΚ
      είναι 4.200 ως 5.000 αναλόγως σεναρίου .

      ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΜΙΛΑΤΕ!!

      • ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΑΠΑΓΟΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΩ;;;; ΜΕ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΧΘΕΣ;;;;; ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΩ ΟΥΤΕ ΣΕ ΕΣΑΣ ΟΥΤΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΜΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΦΟΣ!!! ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΣΕΒΕΣΤΕ!!!!!!!!!!!!!!

  • Αν ήταν τόσες πολλές οι θέσεις στάθμευσης, δεν θα βλέπαμε τόσα πολλά παράνομα παρκαρίσματα!!! Σας αρέσει αυτή η εικόνα;; Εμένα όχι. Για πάτε σε μια Ευρωπαϊκή πόλη να δείτε πώς κινείται εκεί ο κόσμος. Π.χ. στη Στοκχόλμη, που έχει πολύ περισσότερο κρύο, κυκλοφορούν ελάχιστα οχήματα. Ο κόσμος περπατάει, κινείται με ποδήλατα και με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και εσείς οι τεμπελαράδες Έλληνες παίρνετε το αμάξι ακόμα και για να αγοράσετε τσιγάρα!!!!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.