Εκλογές-Σχολείο-Εκπαιδευτικοί – Κρίσιμες οι εκλογές σημαντικότατη η ενημέρωση – Πριν αποφασίσουμε διαβάζουμε. Τρία λεπτά για 4 χρόνια (του Κυριακόπουλου Χρήστου)

2 Ιουλίου 2019
12:10

H ΝΔ σε κάθε ευκαιρία αποκαλύπτει την ιδεοληπτική της εμμονή με οτιδήποτε σχετίζεται με το Δημόσιο και τον κόσμο της εργασίας.

Προτείνουν την ιδιωτικοποίηση της υγείας, της ασφάλισης και της παιδείας, μιλούν για επταήμερη εργασία και ότι το οκτάωρο είναι ξεπερασμένο, διαφωνούν με την 13η σύνταξη τα επιδόματα και το δώρο Χριστουγέννων. «Πρέπει να μειωθεί το αποτύπωμα της παρουσίας του δημοσίου και να δοθεί ο χώρος στον ιδιωτικό τομέα να μπορέσει να αναπνεύσει» όπως λέει ο πρόεδρος της ΝΔ.

Ούτε σφάλει ούτε κρύβεται ούτε λάθη των 120 επικοινωνιολόγων συμβούλων του είναι. Δηλώνει ότι θα επιχειρήσει ωμή, ευθεία και σκληρή επίθεση στο κοινωνικό κράτος, στο δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα όλων των κοινωνικών λειτουργιών της ζωής μας.

Θέτει με επιθετικό τρόπο την πιο σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική που εκπορεύεται από την αντίληψη ότι μια κοινωνία χωρίς ανισότητες και αδικίες είναι αντίθετη με την ανθρώπινη φύση.

Οι ακροδεξιές πολιτικές ακριβώς πάνω στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων βασίζονται. Ο εργασιακός μεσαίωνας που μας επιφυλάσσουν είναι εισηγήσεις του ΔΝΤ και της περίφημης σχολής του Σικάγο του Φρίντμαν και πολιτικές που εφαρμόστηκαν από τη Θάτσερ στη Μ. Βρετανία, τον Όρμπαν στην Ουγγαρία, τον Μπολσονάρο στην Βραζιλία και τον Μάκρι στην Αργεντινή.

Η ΝΔ έχει υιοθετήσει ότι πιο ακραίο και νεοφιλελεύθερο υπάρχει στην βιβλιογραφία και έχει εφαρμοστεί παγκοσμίως.

Στην παιδεία υπόσχεται να καταργήσει όλους τους νόμους Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου. Δεν θα κάνει προσλήψεις αλλά απολύσεις καθώς λέει χρειαζόμαστε περισσότερους αστυνομικούς παρά γιατρούς και εκπαιδευτικούς. Θα επαναφέρει την ατομική αξιολόγηση που θα οδηγεί σε απολύσεις, τα πειθαρχικά, την ασυδοσία στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Το μοντέλο που οραματίζονται είναι το σχολείο της αγοράς όπου η παιδεία αντιμετωπίζεται ως εμπόρευμα και οι μαθητές και οι γονείς τους ως πελάτες με την εξής δομή: Κατηγοριοποίηση των σχολείων, αξιολόγηση και απόλυση εκπαιδευτικών, αυτονομία και εξάρτηση των σχολείων από ιδιωτικά κεφάλαια χορηγούς που θα μπορούν να επεμβαίνουν και στο πρόγραμμα σπουδών. Κουπόνια στους γονείς για ελεύθερη επιλογή σχολείου, μάνατζερ διευθυντές και πρόσληψη εκπαιδευτικών από τις σχολικές μονάδες.

Θα ακυρωθούν έτσι όλα τα θετικά βήματα που έγιναν τα 4 τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

Στην προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και των μεταρρυθμίσεων που έγιναν επιστρατεύθηκαν όλα τα θεμιτά και κυρίως τα αθέμιτα μέσα. Ενδεικτικά αναφέρω: Μας έλεγαν ότι **έρχεται η αξιολόγηση**. Η πραγματικότητα είναι ότι καταργήθηκε όλο το νομικό πλαίσιο της αξιολόγησης που οδηγούσε σε απολύσεις. Μας έλεγαν ότι **διαλύεται η τεχνική εκπαίδευση**. Η πραγματικότητα είναι ότι καταργήθηκε η διαθεσιμότητα, επαναπροσλήφθηκαν οι απολυμένοι εκπαιδευτικοί, εγκρίθηκαν περισσότερα ολιγομελή τμήματα από ποτέ, ενισχυτική διδασκαλία και 2ος καθηγητής στην τάξη, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα ΕΠΑΛ. Η μαθητεία ήταν ανήλικη, υποχρεωτική, απλήρωτη, ανασφάλιστη και έγινε ενήλικη, εθελοντική, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με το 75% του βασικού μισθού και με πτυχίο που εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα.

Μας έλεγαν **υποβαθμίζεται και διαλύεται η ειδική αγωγή**. Η πραγματικότητα είναι ότι ιδρύθηκαν 40 νέα σχολεία ειδικής αγωγής, 570 νέα τμήματα ένταξης και έγιναν υπερδιπλάσιες προσλήψεις αναπληρωτών. 12566 εκπαιδευτικοί δούλεψαν φέτος στην ειδική αγωγή.

Μας έλεγαν **έρχονται νέες μειώσεις μισθών**. Η πραγματικότητα είναι ότι ξεπάγωσαν τα μισθολογικά κλιμάκια και είχαμε και αυξήσεις μέχρι 107 ευρώ στους νέους συναδέλφους.

Μας έλεγαν για το **μικρό και φτωχό σχολείο που θα απολύσει 7000 αναπληρωτές**. Η πραγματικότητα είναι ότι φέτος δούλεψαν 31296 αναπληρωτές και στις δύο βαθμίδες. 21718 στην Α/θμια και 9578 στην Δ/θμια. Από αυτούς 12566 στην ειδική αγωγή. Αριθμός υπερδιπλάσιος από το 2015. Καλύφθηκαν πλήρως όλα τα παιδιά με παράλληλες στηρίξεις και υπήρξαν χιλιάδες ώρες πλεόνασμα που διατέθηκαν σε ενισχυτική διδασκαλία. Καθιερώθηκε ο ενιαίος τύπος του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και εμπλουτίστηκε το πρόγραμμα διδασκαλία ς στα 834 ολιγοθέσια σχολεία με μαθήματα ειδικοτήτων.

Μας έλεγαν **δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί**. Η πραγματικότητα είναι ότι διορίστηκαν οι διοριστέοι του ΑΣΕΠ 2008, καθώς και οι επιτυχόντες του ίδιου διαγωνισμού που δικαιώθηκαν δικαστικά. Τρέχει ήδη η προκήρυξη και βρίσκεται στο τελικό της στάδιο για τους 4500 διορισμούς στην ειδική και έχει εκδοθεί η ΠΥΣ για τους 10500 διορισμούς στη γενική αγωγή. Ο κύριοι Βλάχος και Χατζηδάκης δήλωσαν ότι αυτοί οι μόνιμοι διορισμοί βρίσκονται στον αέρα και ότι θα ακολουθήσουν μια περιοριστική πολιτική στο θέμα των προσλήψεων.

Μας έλεγαν **θα πάτε τα νηπιαγωγεία στους δήμους**. Η πραγματικότητα είναι ότι ένα αίτημα 60 χρόνων του εκπαιδευτικού κινήματος ικανοποιήθηκε με τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. 298 δήμοι έχουν ήδη ενταχθεί και το επόμενο έτος εντάσσονται και οι υπόλοιποι 27 για να έχουμε την καθολική εφαρμογή. Το 84% των νηπίων και προνηπίων θα φοιτούν στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Φέτος φοίτησαν 24000 προνήπια και αναμένονται άλλα 16000 απελευθερώνοντας ισάριθμες θέσεις στους παιδικούς σταθμούς για μικρότερα παιδιά και βρέφη. Σε συνδυασμό και με τη μείωση του αριθμού παιδιών ανά τμήμα στα 22, κατοχυρώθηκαν και αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας των νηπιαγωγών.

Μας έλεγαν **θα καταργήσετε την πρωινή προσευχή, το μάθημα των θρησκευτικών, την ιστορία , τα λατινικά, θα κατεβάσετε τις εικόνες, θα καταργήσετε σχολεία, θα δοθούν τα σχολεία στο υπερταμείο, θα αυξηθεί το ωράριο**και άλλα που νομίζω ότι η ίδια η ζωή έχει δώσει απαντήσεις.

Η πραγματικότητα είναι ότι την πενταετία 2010-14 είχαμε 34% μείωση των δαπανών για την παιδεία. Η πρόβλεψη του μεσοπρόθεσμου 2014-18 ήταν οι συνεχείς μειώσεις για να καταλήξουν στο 1,9% του ΑΕΠ. Αυτό αποτυπώθηκε με δραματικό τρόπο στην εκπαιδευτική καθημερινότητα με **καταργήσεις και συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών, απολύσεις εκπαιδευτικών, με μειώσεις μισθών, με αύξηση του ωραρίου, με μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών** για τη συντήρηση και τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Το 2019 για πρώτη φορά ο προϋπολογισμός για την παιδεία έφτασε στο 2,9% με το ευρωπαϊκό ΜΟ να βρίσκεται στο 5% επί του ΑΕΠ.

**Σ΄ αυτές τις εκλογές δύο κόσμοι, δύο οπτικές, δύο διαφορετικές αντιλήψεις συγκρούονται: Από τη μια μεριά υπάρχει ο συντηρητικός πόλος με τους θιασώτες του νεοφιλελευθερισμού με τις εθνικιστικές και τις ακροδεξιές αποκλίσεις τους, με σαφείς διατυπωμένες θέσεις για την ιδιωτικοποίηση της υγείας της ασφάλισης και της παιδείας και από την άλλη εκείνοι που δεν ξεχνούν ποιοι και γιατί μας χρεωκόπησαν, τα μνημόνια που μας επέβαλαν, τη φτωχοποίηση, τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής και που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν και την παραμικρή ευνοϊκή χαραμάδα που δημιουργείται με τη λήξη των μνημονίων για την ανατροπή των πολιτικών της λιτότητας και τη βελτίωση των όρων ζωής και δουλειάς της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.**

Δανεικό από Συνάδελφο Ειδικής Αγωγής

11 χρόνια αναπληρωτής!!!

Κυριακόπουλος Χρήστος

Εκπαιδευτικός( Π.Ε.70)

11 σχόλια

  • Όποιος γονιός, οποίος εκπαιδευτικος ψηφίσει ΝΔ καταδικάζει τα παιδιά όσων δεν έχουν, γιατί αυτών που έχουν θα πάνε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Ελλάδα ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ

  • Ρε Χρήστο έχασα τρία λεπτά για να διαβάσω ένα κείμενο τρομοκρατίας και εκφοβισμού;τα δικά σου δεδομένα είναι αυτά…οκκκ…για ρώτα και τους άλλους όμως που έχουν χάσει μισθούς, πατρίδα,ασφάλεια και τον ύπνο τους μη σου πω…οπότε η άποψη σου σεβαστή,αλλά μονόπλευρη

  • Τι εξηγείς σε έναν λαό που το μόνο που θέλει είναι να φύγει ο ΣΥΡΙΖΑ; Ότι σε ένα μήνα θα κοιτάζει τον καθρέφτη και θα μουντζώνει τον εαυτό του ; Δεν πειράζει θέλω να δω δημόσιο υπάλληλο, υπάλληλο της ΔΕΗ, οικογενειάρχη και «Μακεδόνα» μετά τις εκλογές όταν θα καταλάβουν τι έχουν κάνει ….Άλλωστε όπως λέει ο κουλης δεν υπόσχεται τίποτε ⁉️

  • ΑΦΟΥ ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑΤΙ Η ΔΑΚΕ ΚΑΙ Η ΠΑΣΚ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΑΤΟ;ΛΕΣ ΑΥΤΟΙ ΝΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ; ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΘΕΤΑΙ ΚΑΛΑ.ΣΑΚΗΣ Δάσκαλος.

    • ? Σάκη ξεχνάς γρήγορα αν και δάσκαλος έχεις μνήμη χρυσόψαρου … ξέχασες τις συγχωνεύσεις σχολείων τις φωτοτυπίες της Διαμαντοπουλου και κυρίως ξέχασες ότι αν οι δάσκαλοι είχαν κριτική ικανότητα θα έβγαζαν και υπεύθυνους πολίτες

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.