kozan.gr: Πήγαν να παίξουν ποντιακά, σε Φανό …και δημιουργήθηκε παρεξήγηση

27 Φεβρουαρίου 2017
13:34

Πήγαν να παίξουν ποντιακά, σε Φανό …και δημιουργήθηκε παρεξήγηση. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, το περιστατικό συνέβη χθες Κυριακή, σε φανό της Κοζάνης, όταν η ορχήστρα ξεκίνησε να παίζει ένα ποντιακό σκοπό. Mέλος του φανού, αντέδρασε έντονα, λέγοντας πως εδώ είναι   Κοζανίτικος φανός και παίζονται μόνο Κοζανίτικα τραγούδια. Η αντίδραση αυτή άφησε άφωνο τον οργανοπαίχτη, ενώ και ο κόσμος που πιάστηκε, αρχικά, να χορέψει (με τα ποντιακά), μετά το συγκεκριμένο συμβάν, έδειξε τη δυσαρέσκειά του και λίγο αργότερα αποχώρησε από το φανό. 

227 σχόλια

  • Αυτός που διαμαρτυρήθηκε θα ήταν σουρδος με όλη τη σημασία της λέξεως…… Στενόμυαλε σουρδε που πέρα από το μπρε μπρε μπρε δεν έχεις να δείξεις τίποτε άλλο από πολιτισμό!!!!!!

    • Και τι καταλαβε?Συμφωνα με το ρεπορταζ ο κοσμος αποχωρησε απο τον συγκεκριμενο φανο… τετοιες συμπεριφορες μονο κακο κανουν στον τουρισμο της πολης…και για να μην παρεξηγηθω καταλαβαινω οτι προφανως στους φανους θελουν να κρατησουν την αυθεντικη μορφη τους..την διαφωνια του θα επρεπε λοιπον να την εκφρασει με πολιτισμενο τροπο και οχι με τετοια συμπεριφορα.

      • Το πρόβλημα ξεκινά από την ασέβεια και την έλλειψη παιδείας αυτών που ζήτησαν να χορέψουν “τικ” γύρω από το Φανό!!!

          • Απ ότι καταλαβαίνω το σχόλιο-απάντηση σ αυτόν που λέει για λαζιστάν δεν δημοσιεύεται λόγω πολιτικού περιεχομένου.Να αλλάξω απάντηση λοιπόν λέγοντας πως λαζιστάν δεν υπήρξε ποτε ΣΟΥΡΔΙΣΤΑΝ όμως υπήρξε και υπάρχει

      • Δεν κινδυνεύει ο τουρισμός από αυτούς που διαφυλάττουν τα έθιμα. Κινδυνεύει από αυτούς που προσπαθούν να τα κάνουν αχταρμά, χορεύοντας τρυγώνα στο φανό και μπρε μπρε μπρε στους μωμόγερους!

        • Στους φανους υπαρχουν και επισκεπτες απο αλλες πολεις οι οποιοι προφανως δεν γνωριζουν οτι το ρεπερτοριο των φανων ειναι συγκεκριμενο.Μπορει και ο ιδιος ο οργανοπαιχτης να ειναι απο αλλου και να μην το γνωριζε(πχ στις φωτιες στην Φλωρινα και στα ραγκουτσαρια στην Καστορια παιζουν απο ολα).Το θεμα ειναι ο τροπος ..μπορειτε να το πειτε ευγενικα σε καποιον που ειναι επικεπτης και δεν γνωριζει…και οχι να συμπεριφερονται ορισμενοι σαν τον Κοεμτζη στην παραγγελια

      • Οι τουρίστες που κατακλύζουν την Κοζάνη, έρχονται για να δουν το έθιομο των φανών. Αν ήθελαν να δουν ποντιακούς χορούς, θα πήγαιναν σε ποντιακές εκδηλώσεις. Δεν τίθεται λοιπόν θέμα πληγής του τουρισμού.

        • Τίθεται λόγω αναρμοστης συμπεριφοράς..Προφανως και ερχεται ο κόσμος για τους φάνους αλλα όταν βλέπει καποιον να συμπεριφέρεται με τρόπο ασχημο και οχι με ευγενεια..τότε βγαίνει και ασχημη φήμη για την πόλη..δεν εχετε ακούσει τι φήμη επικρατει για τους Κοζανιτες πανελλαδικα?απο κατι τέτοιες συμπεριφορες βγηκε αυτη η φημη…λιγη προσοχη δεν βλαπτει..θα μπορουσε ο εν λογω κυριος να εκφρασει την διαφωνια του πολιτισμενα

    • Πολιτισμός. Λέξη άγνωστη για ορισμένους. Προφανώς το να κυνηγάνε 10 μαντραχαλαδες ένα καημένο ντυμένο νύφη είναι δείγμα πολιτισμού.

  • Αισχος πια με τον τοπικισμο ορισμενων κοζανιτων !!Καταγγελια τωρα σε κατι στενοκεφαλους (οπως το παραπανω περιστατικο η οπως
    το να αποκαλουν χωριατες ολους τοσους δεν ειναι απο την πολη τους!)

  • Γιατι πήγατε εσείς σε ποντιακη εκδηλωση και παίξανε κλαρινα; Οι φανοι ειναι κοζανιτικοι & ετσι πρέπει να παραμείνουν. Δεν ειναι γάμος που πρεπει να ευχαριστηθεί ολο το σόι. Μαθετε να τα ξεχωριζετε τα πραγματα. Σεβασμός στις παραδόσεις του καθε τόπου

        • ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ.ΕΙΝΑΙ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΛΕΝΤΙ ΦΙΛΑΡΑΚΟ.ΣΥΝΕΛΘΕ!

          • Η Κοζανίτικη Αποκρια κουβαλά μνήμες των προγόνων μας! Δεν είναι πανηγυράκι, είναι ο πολιτισμός μας! Θα σέβεστε όπως σας σεβόμαστε!

        • Γιατί φίλτατε μου παρεξηγήθηκες που εκτός τα μπρε μπρε μπρε που ακούγονται στους φανους σας ακούστηκε και ένα ποντιακό τραγούδι μηπως εσείς οι σουρδοι εχεται ανεβάσει πολύ ψηλά τον αμανε? Και Ναι στην γενοκτονία μόνο ποντιακά ακούγονται για τις χιλιάδες ζωές που χάθηκαν δεν νομίζω να υπάρχει και σουρδοκτονια αντιστοιχα

          • Φυσικά και υπάρχει, λέγεται Μακεδονικός Αγώνας και Απελευθέρωση της Κοζάνης από τον τουρκικό ζυγό! Και ναι, όπως στη γενοκτονία δεν ταιριάζουν τα μπρε μπρε μπρε, έτσι και στους Φανούς δεν ταιριάζουν τα ποντιακά!

        • Μπρέ Μπρέ Μπρέ δεν έχω συναντήσει στην Ημέρα μνήμης .. Αλλά θα ήθελα να συναντήσω τον β…. που νομίζει οτι εκφράζει επιχείρημα ! Αν δεν το κατάλαβες ΕΣΕΝΑ

          • ΕΣΥ ΔΗΛΑΔΗ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ Ο ΕΞΥΠΝΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ? ΜΑΘΕ ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΙΞΤΟ ΕΞΥΠΝΟΣ!

      • Κόψε κάτι φίλε.
        Σε ποντιακούς χορούς δεν ακούς τίποτε άλλο παρά μόνο Ποντιακά.
        Και βέβαια δεν συμφωνώ με τον σιούρδο που σταμάτησε την ορχήστρα.

    • Ημουν μπροστά στο επεισόδιο” δεν εγινε παραγγελιά, μονη της έπαιξε η ορχήστρα Ποντιακά.
      Ακομψος ο τροπος και αγενέστατο το μελος του συλλόγου , θα μπορούσε να συντομευσει το τραγούδι και να γινόταν σύσταση στην ορχήστρα….αν δεν ήθελαν…Προσωπικά αν και ειμαι Κοζανίτης δεν θα με ενοχλούσε εαν μετα τα τραγούδια της Φλωρινας και Καστοριάς χόρευα και άλλων περιοχών.Είναι πολύ η ωρα και με τα χαλκινα(που σύμφωνα με τις μαρτυρίες καθιερωθηκαν στον 20ο αιώνα στην Κοζάνη)εαν χορευαμε και κανενα 20 λεπτα με τραγουδια από ολη την ελλαδα δεν θα παθαίναμε και τιποτε ουτε εμείς ουτε το εθιμο..ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ….

          • Πόντιος Συριζαίος, Πόντιος Παπανδρεϊκός, Πόντιος Βενιζελικός, Πόντιος Μητσοτακικός ή Πόντιος ΚΚΕ που αν και άθεος προσκυνά στη Σουμελά; Έχει διαφορά!

          • Σουρδια. Ο πολιτισμός της τσιγγουνιας , του μπρε μπρε , της αρμιας, του ψητου , της προσβολης σαν”χιουμορ” και του βισματος του παρημ.

            Κατα τα λοιπά, ναι ρε πόντιοι και άθρησκοι .
            Η Σουμελά είναι πολιτισμός πανω απο θρησκεια

            Αυτά απο κάποιον που υποχρεούται να ανέχεται τον μέσο Κοζανίτη ( όχι οτι δεν υπάρχουν ωραίοι άνθρωποι Κοζανίτες). Υγ Νίκολας Άσιμος. Μετα θάνατον τον αναγνώρισαν σαν Κοζανίτη. Εν ζωή ηταν ” πειραγμενος”.

    • Μπράβο στους κοζανιτες να μη νομίζουν οι Πόντιοι ότι είναι Πτολεμαιδα η Κοζάνη και θα κάνουν ο, τι θέλουν με την ανοχή των άλλων

  • Ο φανός είναι έθιμο και τα τραγούδια συγκεκριμένα……Οι μη κοζανίτες ανοιχτόμυαλοι ας ανοίξουν του χρόνου τα μωμοέρια με κορνέτες και τότε θα ξανακαθήσουμε να συζήτησουμε για το θέμα…

    • ΕΣΥ ΚΟΖΑΝΙΤΗ ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΕ ΘΕΩΡΕΙΣ ΠΩΣ ΤΑ ΞΕΝΟΦΕΡΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΙΧΟΥ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΥΝ ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΑ ΚΟΖΑΝΙΤΙΚΑ ΓΛΕΝΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΗΣΙΑ ΚΟΖΑΝΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ?

        • ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΥΠΑΚΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΑΡΙΝΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ.ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ Σ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΣΤΟ ΦΑΝΟ ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΠΩΣ ΤΟ ΠΟΥΣΤΣΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΖΑΡΑΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΖΑΝΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙΚ ΟΧΙ.ΑΥΤΟΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΣΤΑΖΕΤΕ ΧΟΛΗ ΟΡΜΩΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΕΝΑΝ….

          • Εσύ ξεκίνησες και μπήκες σε αυτό το τριπάκι. Αφού και τα δικά σας έχουν επιρροές ξένες, με τη δική σου λογική, να τραγουδάτε και μπρε μπρε μπρε στα μωχαπέτια! Το Chivas είναι παραδοσιακό ποτό της Τραπεζούντας;

        • Επίσης η Ιστορία των Κοζανιτων αρχίζει γύρω στο 1400 με πρώτη αναφορά για 91 σπίτια , 23 εργένηδες και 15 χήρες στα 1528 κατα την απογραφή απο το Σουλτάνο . Όποτε άφησε τα περί Ελλάδας και ιστορίας !

        • ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΡΕ ΜΠΡΕ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΥΧΑΠΕΤΙΑ ΕΧΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ.ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΑΝ ΟΙ ΠΟΝΤΙΑΚΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ.ΕΔΩ ΟΙ ΚΟΖΑΝΙΤΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ.ΜΑΛΛΟΝ ΧΑΛΕΥΣ ΙΛΙΑΤΣ!IF YOU KNOW THE MEANING.ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΚΑΙ ΠΟΝΤΙΟΣ ΞΕΡΩ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΖΑΝΙΤΙΚΟΥΣ ΙΔΙΩΜΑΤΙΣΜΟΥΣ.

          • Ενας λόγος παραπάνω που είσια Πόντιος. Αφού υποστηρίζεις τη ράτσα σου, θα έπρεπε να σέβεσαι τα άλλα έθιμα, και να μη δέχεσαι να ακούγονται ποντιακοί σκοποί με χάλκινα! Πρώτα εσύ δε θα έπρεπε να το δέχεσαι αυτό, να παίζονται ποντιακά χωρίς λύρα ή αγγείο!

  • Η πολη δεν ανηκει στους κοζανιτες, οι φανοι ομως ανηκουν. Σε οποιον αρεσει αυτο το εθιμο ειναι ευπροσδεκτος να διασκεδασει. Κομπλεξικος και χωριατης ειναι οποιος θεωρει τα δικα του, δικα του και των αλλων παλι δικα του.

    • Απολυτα σεβαστο..ο τροπος που εκφραστηκε η διαφωνια ειναι το θεμα…πολιτισμενος τροπος χρειαζεται..σε μενα σαν επισκεπτης στην πολη μου φανηκε πολυ ασχημη η αντιδραση …δεν θελει κοπο θελει τροπο…

      • Βρε άι σ’απέρα! θα σέβεστε του Φανούς! Τους φανούς θα τους σέβεστε! Όλοι οι πόντοι γράφετε σχόλια ότι τάχα μου είστε επισκέπτες!

        • Πωπω απαράδεκτος ο τρόπος σου…Μαθε να διαβαζεις!Δεν σου ειπε οτι δεν σεβεται τους φανους!Σου ειπε για τον τρόπο που εκφράστηκε η διαφωνία!

          • Εξαρχής ήταν ασέβεια, η διαφωνία ήταν αποτέλεσμα της προσβλητικής απαίτησης, σε ένα καθαρά κοζανίτικο παραδοσιακό δρώμενο!

          • Θα ‘ρθω στο μωχαπετ και θα ζητήσω τον Παπά τον Ρακαβέλα, να δω με ποιόν τρόπο θα εκφράσεις τη διαφωνία σου!

          • Στον δικο μου τόπο είμαστε ανοιχτοί και σε αλλα ακουσματα…και αν θελουμε να εκφρασουμε την διαφωνια μας σε κατι την εκφραζουμε με ομορφο τροπο

    • ΕΑΝ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ Η ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΕΙΣ ΣΟΥΡΔΙΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΖΕΙΣ,ΕΡΓΑΖΕΣΕ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΤΟΠΟ.ΤΟ ΠΟΣΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΟΞΑΖΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ Η ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΑΚΤΥΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ.

  • Τα νέα ποντιόπαιδα θα πρέπει να μάθουν να σέβονται τα ήθη και τα έθιμα της Κοζανίτικης Αποκριάς, όπως οι πατεράδες τους, και όπως οι ντόπιοι Κοζανίτες σέβονται τα ποντιακά, μικρασιάτικα κρητικά και θρακιώτικα έθιμα και ακούσματα, και τα συμπεριλαμβάνουν στις εκδηλώσεις τους. Ο φανός όμως είναι ένα καθαρά παραδοσιακό κοζανίτικο έθιμο. Φαντάσου να τραγουδούσε κάποιος “Μπρε μπρε μπρε” σε ποντιακό γλέντι!!!! Δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρεπόταν κάτι τέτοιο! Δεν πρόκειται λοιπόν για φαινόμενο στενομυαλίας ή τοπικισμού όπως βιαστικά και επιπόλαια κρίνουν ορισμένοι. Είναι φαινόμενο επιπολαιότητας και ασέβειας προς το έθιμο, από αυτού που ζήτησαν να χορέψουν κάτι που δεν ταιριάζει με αυτό.

    • Το προβλημα δεν ειναι οτι θελουν να διατηρηθει ο φανος οπως εχει,,,αυτο ειναι απολυτα σεβαστο..το προβλημα ειναι ο τροπος που το εκφραζουν ορισμενοι Κοζανιτες..δεν το εκφραζουν πολιτισμενα …Και για να μην παρεξηγηθω δεν υπερασπιζομαι κανεναν ..το ιδιο θα ελεγα και για καποιον ποντιο ,μικρασιατη κτλ αν εβλεπα οτι αντιδρα με αναρμοστο τροπο…Καταγομαι απο την Αθηνα και τα Χριστουγεννα ειχα επισκεφτει τις φωτιες στην Φλωρινα οπου ο κοσμος διασκεδαζε με ολα τα ακουσματα…τωρα θα μου πειτε οτι εδω θελετε να διατηρησετε την αρχικη μορφη ,,,απολυτα μα απολυτα σεβαστο αλλα να το εξηγειται με ομορφο τροπο

      • Το πρόβλημα είναι ότι είσαι ανορθόγραφος και Αθηναίος, δεν έχεις ίδέα για την ιστορία της Κοζανίτικης Αποκριάς! Καμία σχέση με τις Φωτιές στη Φλώρινα. Συγκρίνεις αγγούρια με κάστανα!

  • Πάλι οι Κοζανίτες φταίνε δηλαδή;Για ποιο λόγο να παίξουν ποντιακά στο Φανο;
    Στα ποντιακά τα φεστιβάλ που κάνουν στο στο γήπεδο το καλοκαίρι και στις εκδηλώσεις του παίζουν χαλκινα;

  • Όταν κάνετε Μουχαπετ παίζετε το έντεκα ?? Άντε λίγο να συνέλθουμε Οι φανοί είναι κοζανιτικο έθιμο με κοζανιτικο τραγούδια ..?Όποιον δεν τον αρέσει αρς

  • τα ποντιακα δεν εχουν καμια θεση σε φανο!! Ειναι εθιμο κοζανιτικο με τα δικα του τραγουδια!
    Ή μηπως οι ποντιοι παιζουν αλλα δημοτικα τραγουδια σε δικα τους εθιμα ή εκδηλωσεις? Αυτοι κ αν ειναι στενοκεφαλοι κ πορωμενοι

        • ΤΟ ΜΟΥΧΑΠΕΤΙ ΕΞΥΠΝΟΥΛΗ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΟΣ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΥ ΓΛΕΝΤΙΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΧΟΡΟ.ΜΟΥΧΑΜΠΕΤ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΖΑΝΙΤΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ ΣΥΝΕΣΤΙΑΖΟΜΕΝΟΙ.ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΧΑΜΠΕΤΙ ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΠΙΟ ΕΠΙΣΗΜΟ.ΕΚΕΙ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΙΣ ΑΓΚΑΛΕΣ ΣΟΥ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΣΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ.ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΦΑΝΩΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ.ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΝΑ ΞΕΦΟΡΤΩΘΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΜΑΖΙ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΕΟΥΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ.

          • Ο Φανός πονηρούλη είναι παραδοσιακό Κοζανίτικο έθιμο, όπου τραγουδάμε τα τραγούδια των Φανών, και χορεύουμε τοπικούς χορούς, με συνοδεία χάλκινων. Τα ποντιακά, αν θέλουμε να τα σεβαστούμε, αποδίδονται με λύρα ή αγγείο. Στην κεντρική πλατεία αγκαλιάζουμε όλο τον κόσμο και χορεύουμε κρητικά, θρακιώτικα, ποντιακά, μικρασιάτικα και εγγλέζικα. Οι φανοί όμως είναι συγκεκριμένο έθιμο, όπως τα ποντιακά παρακάθια και μουχαπέτια. Δε θα ακούσεις κοζανίτικους στίχους σε αυτά, ούτε θα δεις χάλκινα. Δυστυχώς οι πόντιοι εξακολουθούν να λειτουργούν σαν μια κλειστή κάστα, προσκολημμένοι πιστά στην παράδοση τους, προσπαθώντας να επιβληθούν, να καβαλήσουν τα υπόλοια έθιμα. Θα πρέπει να ξεφορτωθούν αυτά τα παλιά κατάλοιπα της “ράτσας” αν θέλουν να προχωρήσουν μπροστά!

          • Αγαπητε, ο καθενας εχει τα εθιμα του κ πιστεψε με εχω παει κ σε αρκετους ποντιακους χορους, πολιτιστικος Αλωνακιων, στον Ακριτα κ δεν ακουστηκαν αλλα δημοτικα τραγουδια. Δεν εχω κανενα θεμα με τις μουσικες αλλα με τις στενομυαλες νοοτροπιες,δεν εχω απαιτηση για κλαρινα κ τρομπετες σε ποντιακα γλεντια, το ιδιο πρεπει να γινει σεβαστο κ απο την αλλα μερια ομως.

  • Ο πόντος παίζει και σε όλα τα μαγαζιά της κοζανης είμαστε λαός που τα ακουμπάμε και τα αφήνουμε….εσείς απ τις ενια η ώρα κλείνετε παντζούρια τσιμουχες περιμένετε ένα φανώ να πιείτε τζάμπα ένα κρασί! Και μιλάτε για τον πόντο εσείς….

  • Ωραία η αποκριά σας….παραδοσιακή και πρωτότυπη …ομως πολυ μονοτονη και κουραστική …τα ιδια και τα ίδια…και επιτρεψτεμε δεν ειμαι Πόντιος αλλα δεν κινδυνεύει σε τίποτε η παραδοση σας ουτε τα “σκωπτικά” τραγουδια σας,ουτε ο γκλαραβέλας σας , εαν τιμούσατε τους επισκέπτες σας…χορεύοντας διάφορα τραγούδια..
    Ακουστε και μια φορά τους γυρως σας , οταν επισκέπτονται τους φανούς….άλλωστε μη φοβαστε φίλοι κοζανίτες, η παράδοση, δεν είναι κάτι το στατικό, κάτι που λιμνάζει. Η παράδοση είναι στοιχείο ζωής και ακολουθεί τους νόμους της, που διαιωνιζόμενο μέσα στο παρελθόν, στο χτές, γίνεται σήμερα και γονιμοποιεί το αύριο….και επειλέον μια που μιλαται για ηθη και εθιμα…σας το αφιερώνω “Τα ήθη αποτελούν τους άγραφους νόμους της πρακτικής ηθικής ενός λαού, Ο όρος ήθος σημαίνει το σύνολο των ψυχικών χαρακτηριστικών κάθε ανθρώπου…..

    Φιλικά
    Ενας επισκέπτης φιλοξενούμενος σε σπίτι Ποντίων…..
    ΥS Και επειδή θα βιαστείτε να με κρίνετε…εγω θα ερθω και του χρόνου….και καλή σαρακοστή….

      • Οι πόντιοι πάντως αρνούνται τους νεωτερισμούς στην παράδοση τους, στους χορούς έχουν συγκεκριμένο ρεπερτόριο, θεωρώντας ότι δεν πρέπει να ξεφεύγουν από αυτή.

    • Σε ευχαριστούμε επισκέπτη για την τεκμηριωμένη καταθέση της άποψης σου….

      Ο εγωϊσμός, η υπεροψία, δεν έχουν σχεση με την παραδοση…

    • Η παράδοση είναι όμως η πολιτιστική σου ταυτότητα και πρέπει να μένει αυτούσια. Όσο την επιρεαζεις ξεφτιζει. Οφείλουμε ως ανθρωποι να την τιμούμε και να την μεταφέρουμε από γενιά σε γενιά. Τα πολυπολιτισμικά δεν είναι παράδοση! Όλοι πρέπει να σεβόμαστε τις παραδόσεις των άλλων. Και δε μιλάμε για απλά ένα γλέντι. Ο φανός είναι το έθιμο. Στο γλέντι και οι ίδιοι θα το χορέψουν το ποντιακό τους…7η χρόνια στην Κοζάνη για την Αποκριά της. Και του χρόνου εδώ…

      • Αγαπητέ ……Η έννοια της πολιτιστικής ταυτότητας δεν μπορεί να συνδέεται με την πολιτισμική ακινησία και την τελετουργική σχεδόν επανάληψη εθιμικών ή άλλων μορφών της καθημερινότητας του παρελθόντος.
        Αυτή η κινητικότητα είναι που δύσκολα μπορεί να γίνει αντιληπτή από τον καθημερινό άνθρωπο, ο οποίος έχει μάθει να ταυτίζει την έννοια της παράδοσης με τη σταθερότητα και την έλλειψη μεταβολών.

  • Απο οτι φαινεται δεν εχετε παρευρεθεί σε ποντιακες εκδηλώσεις…εννοείται πως θα παιξουν και αλλα τραγούδια…αυτο είναι στενομυαλια…δηλαδη άν ερχοταν ενας τουριστας (που σε αυτους βασίζεστε) απο την θρακη και ζητουσε ενα θρακιωτικο θα το αρνιοσασταν;

    (Κοζαν το προηγούμενο σχολιο μου δεν το εβαλες… γιατι μηπως τους προσεβαλα; μονοι τους ξεφτυλιζονται)

    • Καταρχάς οι τουρίστες έρχονται για τους Φανούς, όχι για ποντιακά. Στις εκδηλώσεις στην πλατεία είχε και κρητικά και θρακιώτικα και μικρασιάτικα και ποντιακά και εγγλέζικα. Στο Φανό ταιρίαζουν μόνο τα τραγούδια και οι χοροί του Φανού. Όπως στο παρακαθ και στο μουχαπετ ταιριάζουν μόνο τα ποντιακά δίστιχα! Αν δεν καταλαβαίνεις ότι είναι προσοβολή να χορεύεις τικ στο φανό, είσαι άξεστος και απολίτιστος το λιγότερο!

  • Εγω προτεινω να υπαρχει εντοπιοτητα στους φανους χαχαχαχα!!!!! Να ρωτησω ζεμπεκιες επιτρεπονται στους φανους ΜΠΡΑΒΟ στον κοζανιτη καλα εκανε τα εθιμα εθιμα και σε οποιον αρεσει ντου λυκους.ΑΙΝΤΕ ΣΧΟΥΡΜΕΝΑ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖ ΚΙ Τ ΧΡΟΝ

  • Να θυμάσαι εσύ που τ’ ακουμπάς ότι κοζανίτης έμπορος δεν φαλήρησε και ούτε θα φαληρήσει. Κοίτα τους δικούς σου με τα φουσκώματα και μετά αν δέχεσαι την αλήθεια μίλα.

  • Αρχουντας κι μπράβου τ’.
    Καλά τς έκαμιν.
    Κι αφνούς που τόκαμαν σκλίτκα απ’ τουν φανόν να τς πείτι να βαρέσν του έντικα στς μουμόεροι άμα είνι μάγκις.

  • Συμφωνώ απόλυτα με τον επισκέπτη και θέλω να συμπληρώσω…φτανει το ¨”μισος ” και το κόμπλεξ…

    Δυστυχώς και εμείς στο τσαρταμπά τα ίδια μυαλα κουβαλάνε μερικοί …αλλά όταν οι κοζανίτες τους λένε χωριάτες το μουλωνουμουμε….

    • Χαχαχαχαχα!!!!!
      Παράδοση της Κοζάνης τα χάλκινα που τα έχουν κλέψει από την Φλώρινα;
      Έχει η Κοζάνη Μουσική Παράδοση;
      Να πει η Σιάτιστα ότι έχει, Μάλιστα!
      Να πει το Βελβενδο ότι έχει, πάλι να βγάλουμε το καπέλο! Μεγάλη πΤαδοση!
      Η Κοζάνη με τα χάλκινα που τα έκλεψε από την Φλώρινα;
      Έλεος!!!
      Με την κλοπή δεν αποκτάς παράδοση, για να μην πούμε ότι οι μουσικοί ρυθμοί είναι οι περισσότεροι ΒΟΥΛΓΣΡΙΚΟΙ!
      Τα ποντίκια σας φταίνε!

  • Απογοήτευση …του χρόνου δεν προσκαλώ κανέναν..καντε την Αποκριά μονοι σας…

    Ποσο δίκαιο εχει ο “επισκέπτης” και κυριως αυτος με τα ήθη και το ήθος…πουν ατο βρεις όμως ……

  • Πόντιοι με θράσος πάντα και χωρίς σεβασμό σε όλα τους! Μιλάμε για έθιμο και όχι για πανηγύρι!!!!
    Κουνηστε το κεφάλι σας μερικοί!

    • Το γεγονος οτι αυτοι που ηθελαν να χορεψουν ηταν απο αλλη πολη και δεν γνωριζουν τα εθιμα της πολης το σκεφτηκες?Το θεμα εστιαζεται στην προσβλητικη συμπεριφορα του μελους του φανου που αντεδρασε ασχημα αντι να εξηγησει ομορφα τι ισχυει στους φανους…

  • Μια χαρά κάνανε οι σουρδοι…αλλα φταίμε εμείς οι Πόντιοι, που αφενός στηρίζουμε τις εκδηλώσεις τους και αφετέρου παίζουμε τα τραγουδιά τους στις δικές μας εκδηλώσεις…ας ειναι αυτή η αφορμή να καθαρίσουμε μια και καλη απο αυτά…

    • Βου και ζου και νου! βζν! Καλά τα λες! Μια και καλή στο χωριό σου!
      Και να ξέρεις πως και εμείς σας στηρίζουμε και ερχόμαστε στα έθιμα σας και στα πανηγύρια σας αλλά δεν ζητήσαμε το 11 ούτε το μπρε μπρε στα μωμωερια σας! Χαλαρωστε λίγο γιατί έχετε ξεφύγει τελείως……

  • Άμα δεν ήταν οι Πόντιοι σ´αυτήν την πολη ακόμα με ρόπαλα θα ήταν ο λαός σας…. ακόμα και οι εβραίοι ηρθαν και δεν σας άντεξαν….

  • 1.ΩΧ ΤΙ ΘΑ ΦΤΙΑΝΟΥΜΙ ΧΟΥΡΙΣ ΤΣ’ΠΟΝΤΙΟΙ….
    2.Όποιον δεν τον αρέσει τα κουβαδάκια του και σε άλλη παραλία δε σας κρατάει κανείς εδώ με το ζόρι!
    3.Αρχουντας κι μπράβου τ’.Καλά τς έκαμιν.
    4.Του χρον’ θα σ’ίχουμ’ κ’ βραζιλιάνις γκόλιαβις μι σι χασουμ’ από πελάτ’…

    και άλλες πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις στην τοπική διάλεκτο…πολύ όμορφα …αλλωστε, από την γλώσσα ενός τόπου μπορεί κάποιος να καταλάβει τον πολιτισμό, τα γράμματα, τις παραδόσεις, τα ήθη, τα έθιμα του και γενικά την ιστορία του….!!!

    • Μακάρι και οι νέες γενιές ποντίων να ήξεραν να μιλούν και να καταλαβαίνουν ποντιακά, αλλά δυστυχώς τα ισοπεδώσατε όλα !!!

      • ΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΑΜΕΛΗΤΕΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΣΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΑΝ ΜΕΤΑΛΑΓΜΕΝΟ ΕΙΔΟΣ ΣΑΛΙΓΓΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΣΑΙ?ΤΟ ΣΙΒΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΙ.ΟΧΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΠΙΕΙ ΤΖΑΜΠΑ ΞΥΝΟΚΡΑΣΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ.ΝΤΟΥΥΥ!

        • Πολιτισμός ειναι το να πληρώσεις ε? Πες έτσι, είσαι απ’αυτούς που εκμεταλεύονται τον πολιτισμό. Αυτή είναι η διαφορά, ότι έχετε εμπορευματοποιήσει την κουλτουρα και νομίζετε οτι με το εισαγόμενο ουίσκυ και τη μη τήρηση του αντικαπνιστικού νόμου πουλάτε πολιτισμό. Εμείς επιμένουμε στην αυθεντική παράδοση, δεν υποχρεώνουμε τον κόσμο να πληρώνει το ουϊσκυ δέκα φορές πάνω και να πνίγεται στον καπνό για να μη κάψει ρεύμα ο εξαέρισμός!!! Τον κόσμο που μαζεύει η Κοζάνη αυτές τις δέκα μέρες, δεν το μαζεύετε όλο το χρόνο στα μαγαζιά σας. Και ο πολιτισμός δεν είναι μόνο προνόμιο των εχόντων, αλλά ανήκει σε όλους!

          • ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΑΠΝΙΣΤΕΣ.ΡΕ ΤΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ ΟΙ ΚΟΖΑΝΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΠΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ.ΚΛΑΙΩ!

        • ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΟ “ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΟ ΕΙΔΟΣ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙΟΥ” ΩΡΑΙΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ…ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ “Ο ΓΙΩΡΙΚΑΣ ΣΤΟ ΦΑΝΟ”

        • ΤΟΥ ΧΡΟΝ’ ΘΑ ΠΟΥΜΙ ΤΗ ΦΤΑΚΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΙ ΚΑΙ ΟΥΪΣΚΙ ΑΛΛΑ ΜΟΝΚΙ ΟΙ ΑΟΥΤΟΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΝΟΙΩΘΝ’ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΙ!

          • ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΙΩ ΟΥΙΣΚΙ ΣΤΟΥΣ ΦΑΝΟΥΣ.ΑΣΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΛΟΥ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΜΕΡΑ.

        • Μόνο αμελητέα δεν ήταν η ποσότητα του κόσμου στην Αποκριά! Και το κρασί ήταν πολύ καλύτερο από αυτό που πωλούν ορισμένοι “επιχειρηματίες της φακής”. Και φυσικά, δεν πληρώνεις είσοδο για να διασκεδάσεις!

    • Αλλά να είναι κίνημα ενωμένο, όχι όπως οι πόντιοι που είναι χωρισμένοι σε δυό φατριές και ανταγωνίζονται για το προεδριλίκι στην ομοσπονδία!

  • Στους φανους υπαρχουν και επισκεπτες απο αλλες πολεις οι οποιοι προφανως δεν γνωριζουν οτι το ρεπερτοριο των φανων ειναι συγκεκριμενο.Μπορει και ο ιδιος ο οργανοπαιχτης να ειναι απο αλλου και να μην το γνωριζε(πχ στις φωτιες στην Φλωρινα και στα ραγκουτσαρια στην Καστορια παιζουν απο ολα).Το θεμα ειναι ο τροπος ..μπορειτε να το πειτε ευγενικα σε καποιον που ειναι επικεπτης και δεν γνωριζει…και οχι να συμπεριφερονται ορισμενοι σαν τον Κοεμτζη στην παραγγελια

  • Ρε θα μας τρελανετε; Είδατε ποτέ στα μωμωερια που γίνονται στα αλωνακια σκητη άγιο Δημήτριο να παίζουν μπρε μπρε; Είναι έθιμο ή δεν είναι έθιμο; Συνελθετε και να.μην ακούμε βλακειες!
    Εσάς περίμενε ο φανος και ο Δήμος γκιριζια!

  • Ο κόσμος δεν έρχεται για τους φανους ο κοσμος έρχεται για τα club και για το πάρτυ νεολαίας πάρτε το χαμπάρι γιατί μας τα πρήξατε με τους φανους και κάτι τελευταίο πάλι καλά που ειναι οι Πόντιοι και παει αυτή η πόλη λιγο μπροστά γτ αλλιώς άστο….!!!

  • Ευτυχώς οι κομπλεξικοί σούρδοι είναι μία μικρή μειοψηφία άνευ σημασίας στην καθημερινότητα της πόλης. Κυριάρχησαν οι πρόσφυγες στην κοινωνικοί και οικονομική ζωή της πόλης καθώς και οι λογικοί σώφρονες Κοζανίτες που δεν έχουν κόμπλεξ. Άντε λίγα ακόμη χρόνια και θα έχουν εξαφανιστεί τελείως.Ούτε σαν ανάμνηση δεν θα υπάρχουν στις επόμενες γενιές…

    • Δυστυχώς για σένα οι Φανοί είναι το κορυφαίο έθιμο της Κοζάνης. Τον τουρισμό που συγκεντρώνει δεν τον βλέπετε ούτε σαν ανάμνηση στα ποντιακά έθιμα τύπου μωμόγερων. Κόμπλεξ είναι να προσπαθείς να επιβάλεις με το ζόρι τη δική σου κουλτούρα εις βάρος των άλλων. Η “ράτσα” σας ας κοιτάξει να λύσει πρώτα τον εσωτερικό εμφύλιο που μαλώνετε για την καρέκλα, και μετά ασχοληθείτε με τους Σούρδους, οι οποίοι κάθε χρόνο έχουν όλο και περισσότερους φανούς, συλλόγους και κόσμο!

        • ΟΣΟ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΦΤΙΑΣΑΜΕ ΚΟΤΖΑΜ ΜΕΓΑΡΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΡΩΓΕΣΤΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΕΙ,ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΟΖΙΑΝΗΣ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ. ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΝΑ ΑΦΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΠΟΥ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΡΑΤΣΑΣ ΣΑΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ

        • Ποιά ουνεσκο βρε ουρδα κατσικαβαλισια, κοτζαμ ΕΡΑΣΜΟΥΣ φιλοξενήσαμε ψες! Από Φιλιππίνες και Αργεντινή ήρθαν να χορέψουν στους φανούς!!!

    • ρατσιστη κομπλεξικε Βασιλη, αυτα να τα λες κ για τους ποντιους με τα ιδια χαρισματα…βγαζετε μονιμως ενα κομπλεξ κατωτερωτητας, δεν επαιξαν ποντιακα στον Φανο κ παρεξηγηθηκατε!!Μην πατε οι ποντιοι στους Φανους, δεν μας νοιαζει!!! Αυτος ειναι το επιπεδο σας, αυτη η νοοτροπια σας, κουτοπονηρια κ κλαψα…

  • ΑΜΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΧΟΡΕΨΕΤΕ ΠΟΝΤΙΑΚΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ ,ΚΑΘΕ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΠΑΝΗΓΥΡΑΚΙΑ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΒΓΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΥΠΕΣ ΤΟΥ ,ΤΟΝ ΚΑΝΑΠΕ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ,ΚΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟ ΘΡΑΣΟΣ ΝΑ ΧΑΛΑΣΕΤΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΙΩΝΩΝ,ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΣΤΕ ΣΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ ΚΑΙ ΔΙΝΕΤΕ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ!

  • Διάβασα ολα τα σχόλια & ετσι κατάλαβα πως βγαίνουν τα ποντιακά ανέκδοτα. Θα μπορούσε να γίνει & αρμα του χρόνου στην κοζανιτικη αποκριά: ΤΙΚ ΣΤΟΥ ΦΑΝΟ.

  • Φέτος στο γήπεδο στο ανταμομαν θα ζητήσω το 11!!!! Να με τιμήσουν και εμένα όπως τιμούμε εμείς τους Ποντίους αδερφούς από τις αλησμόνητες πατρίδες!!!

    • Κάτσε πρώτα να συναντηθούν και να συμφωνήσουν μεταξύ τουε οι Πρόεδροι των ποντιακών συλλόγων για να κάνουν το αντάμωμα και βλέπουμε…

  • Οι φανοί με Κοζανίτικα και οι Μωμόγεροι με ποντιακά και όχι συνδιασμός. Γίνεται οι Μωμόγεροι να χορεύουν με το έντεκα; Μια στοιχειώδη λογική ρε παιδιά, όχι όλα ίσιωμα!

  • ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Η ΦΟΡΜΑ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΛΟΓΟ?ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ ΚΟΖΑΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΠΙΜΟ..

  • Το καρναβάλι της Κοζάνης είναι άκρως παραδοσιακό οπότε ας μην χαλάμε την ταυτότητά του. Ας φύγουν όλοι οι ξένοι και ας μείνουν μόνο οι Κοζανίτες να χορεύουν. Δεν μπορούμε όμως να έχουμε και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Ή ευρώ ή παράδοση!!

  • Σουρδοι ειστε ειστε πλεον μειονοτητα κ καθεστε στ αυγα σας ζωντοβολα. πως ειναι θκισας οι φανοι με παραδες απ τον δημο δεν το καταλαβα?

  • 150 σχόλια στο σαιτ, όταν στα σοβαρά θέματα φτάνουν τα 50. Ενώ το δεύτερο πιο πολυσυζητημένο θέμα, σχολιάζετε από τα 2 αντίπαλα στρατόπεδα : Σουρδοι – Πόντιοι,το θέμα της εντοπιότητας. Φίλοι Σουρδοι αν θέλετε να κρατήσετε την “καθαρη” παράδοση σας, τότε σεβαστείτε και την παράδοση που θέλει τους πλητωμενους να δικαιούνται την εντοπιοτητα (που τύχαινε να είναι Ποντιοι. )

    • καρτερα να δεις που θα παει η εντοποιοτητα οταν θα πουληθουν ολα στους ιδιωτες.Ειστε για γελια που φαγωνεστε πιο χωριο θα εχει μεγαλυτερο ποσοστο και δεν κανετε μια ομαδικη κινηση .Εμεις τετοια θελουμε .Αντε γεια

  • Αν και μισός πόντιος νομίζω σωστα δεν άφησαν να παίξουν ποντιακά στο φανο. Σε πιο φανο έγινε αυτο θα μάθουμε ;
    Αυτο που με στεναχωρεί ειναι οτι βλεπω οτι αποκαλείτε με υποτιμητικους χαρακτηρισμούς ο ενας τον αλλον ως αουτο η σουρδο. Δεν υπαρχουν σουρδοι υπαρχουν Κοζανητες απόγονοι Ηπειρωτών προσφύγων και δεν υπαρχουν αουτοι υπαρχουν Πόντιοι απόγονοι Ποντίων προσφυγων.

  • Μια φορά ενωθείτε για την Ελλάδα μας! Όλοι Έλληνες δεν είμαστε?! Υ.Γ Επειδή μάλλον δεν ήταν κανένας απο εσας εκεί, πιθανότατα ούτε ο ορθογράφος, το χόρεψαν μια χαρά και τουλάχιστον η παρέα μου δεν αντιλήφθηκε τίποτα!

  • Δεν είναι έτσι τα πράγματα .
    Πρόσωπο που ήταν παρόν , μου είπε ότι χορέψαν κανονικά το τικ και άλλο ένα χορο χωρις μα γίνει τίποτα ,δημιουργείται θέμα που δεν υπάρχει .

    • μήπως σε λένε εμπιεκίδη;
      ασε μας ρε νιαου νιαου
      που δεν εγινε και τιποτα…είπαμε στη ΚΟΖΑΝΑΡΑ είσαι μην κάνετε όνειρα

    • Δες τις φωτογραφίες του κοζαν, πατείς με πατώ σε ήταν όλοι οι φανοί, ειδικά οι πιο κεντρικοί, σκουρκα αλωνια παυλος μελας πηγαδι

      • ΚΛΑΣΣΙΚΑ Ο ΦΑΝΟΣ ΜΑΣ ΕΙΧΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ
        ΦΕΤΟΣ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΤΑΩ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΑΝΟΥΣ
        ΑΠΟ ΟΤΙ ΜΟΥ ΜΕΤΕΦΕΡΑΝ ΕΓΓΥΡΕΣ ΠΗΓΕΣ
        ΓΗΤΙΑ ΚΑΙ ΑΛΩΝΙΑ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΣΟΒΑΡΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ΠΗΓΑΝ ΧΑΛΙΑ
        ΚΡΙΜΑ ΠΑΙΔΙΑ
        ΑΜΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΙΣΩΣ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΑΝΤΙΠΑΛΟ

  • Να ξεκαθαρισουμε μερικα πραγματα α) Αυτο δεν ειναι ειδηση η ρεπορταζ αλλα κουτσομπολιο(καποιος Φανος καποιο μελος καποια ορχηστρα καποιοι επισκεπτες) β) Η Κοζανη, ο νομος Κοζανης και η Δυτικη Μακεδονια δεν εχουν πλειοψηφια Ποντιων γ)Η συζητηση για την παραδοση τη διατηρη της η τον εκσυγχρονισμο της ειναι μονιμως ανοικτη και καθε ανθρωπος ειδικος η οχι εχει και μια γνωμη και καλως την εχει.γ) Καποιοι Ποντιακης καταγωγης συμπατριωτες δειχνουν συνεχως το χειροτερο προσωπο τους.Ενας φατριασμος απιστευτος.Μια ευκολια να κατακρινουν ολλους τους αλλους και τα εθιμα τους.Κανενας σεβασμος για τα εθιμα των υπολοιπων αλλα αρρωστημενες απαιτησεις να γινει ντε και καλα το δικο τους.Λυπαμαι που το λεω αλλα δειχνουν συνεχως μια απληστη νοοτροπια και μια αχαριστια χωρις προηγουμενο.Παρουσιαζουν τους εαυτους τους μονιμως ως αδικημενους.Η στεγη τους εχει εμβαδο 2600 τμ .Υπαρχει αντιστοιχη στεγη Μακεδονικου πολιτισμου;Οι μη Ποντιακης καταγωγης ποτε δε σκεφτομαστε αν εχει καταληξη -ιδης καποιος πολιτικος κι αυτο ειναι φανερο- ας μη μας κανουν να αναθεωρησουμε. Που βασιζουν ολη αυτη την αισθηση του δηθεν αδικημενου;Ισως ετσι μαντρωνουν καποιοι ψηφαλακια, ισως εχουν κανει τα ποντιακα τους μικρομαγαζα (συλλογοι,ορχηστρες κτλπ).Δεν ειμαι σιγουρος ομολογω, ας απαντησουν οι ιδιοι με το χερι στην καρδια.

    • Συμφωνώ μαζί σου Σουρδε……έχεις δίκιο σε πολλά…το έχουμε παρακάνει….Ειμαστε ρατσιστές..Μεγάλωσα σε σπίτι με λύρα γαβαλ και ιστορίες από παππούδες και γιαγιάδες που ήρθαν από τον Πόντο.. Ε δε μπορώ να ακούω συνέχεια λύρα και να χορεύω τικ..κουραζομαι..Σε ένα μόνο έχω ένσταση στα λεγόμενα σου..Την στέγη Μακεδονικού πολιτισμού τι την θέλεις αφού ελκεις την καταγωγή σου από την Κοσδιανη της Ηπείρου που σήμερα ανήκει στην Αλβανία;

      • Γραφω καλοπιστα και μου φαινεται πως γραφεις κακοπιστα.Δεν ειμαι Σουρδος με την στενη εννοια του ορου αν και εχω μεγαλωσει εδω και η Κοζανη (Σουρδια αν προτιμας)ειναι μερος της ταυτοτητας μου οπως και οτι εχει να κανει με και με τον Ποντο (μου επιτρεπεις φανταζομαι)και με την Ανατολικη και Βορεια Θρακη και τη Μ.Ασια και την Καπαδοκια και και…Γραφεις νομιζω ειρωνικα ”ειμαστε ρατσιστες” λες και εισαι προκαταβολικα απαλλαγμενος.Ελα ομως που τα παραπανω σχολια (περι μπρε μπρε μπρε σουρδοι εβραιοι κτλπ) καποιων δειχνουν το εντελως αντιθετο.Το παραδειγμα με τη στεγη και τους εκλεγμενους δειχνει ακριβως οτι οι Ποντιακης καταγωγης οχι μονο δεν ειναι αδικημενοι αλλα μαλλον ευνοημενοι.Τωρα τα περι Κοσδιανης που αναφερεις εκτος που δε μ αφοραν προσωπικα δειχνουν μια περιορισμενη αντιληψη για την ιστορια της περιοχης.Μεταξυ Ηπειρου και Μακεδονιας οπως και Θεσσαλιας υπαρχει γεωφυσικη εγγυτητα και αλληλεπιδραση απ την αρχαια εποχη.Αυτο που γραφεις ομως ειναι μαλλον λαθος.Τα χαρακτηριστικα της περιοχης ειναι μερος του Μακεδονικου συνολου.Αυτο που λες περι Αλβανιας επισης δειχνει ολοφανερα προθεση αμφισβητησης της Μακεδονικοτητας του τοπου και των ανθρωπων.Λοιπον δεν ειμαι εγω ο γηγενης Μακεδονας αυτος που αδικω τους Ποντιακης καταγωγης συμπατριωτες μου που τους θεωρω ως Ελληνες που γεννηθηκαν στη Μακεδονια εξισου Μακεδονες (αν το νιωθουν κι αυτοι φυσικα).Μαλλον εσυ τους αδικεις και θες να τους εγκλωβισεις σ εναν στενο ”Ποντισμο”.Παρολαυτα κι επειδη κι εσυ οπως κι εγω δεν εκπρσωπουμε κανεναν περα απο τον εαυτο μας θελω να πω οτι για μενα ακομα κι αν βλεπω καποιες συμπεριφορες λαθος και τις κατακρινω δεν εχω σκοπο να σταματησω να σταματησω το δικαιωμα τους στη Μνημη και στην παραδοση των προγονων τους.Θα προτιμουσα απλως αντιστοιχα αισθηματα συναλληληλιας να δειχνουν κι εκεινοι.Καλη Σαρακοστη ευχομαι.

        • “αρρωστημένες απαιτήσεις- άπληστη νοοτροπία- άνευ προηγουμένου αχαριστία” τα γραφομενα σου…αλλα κατά τα αλλα εγώ γράφω με εμπάθεια…Αχαριστια ως προς τι κύριε; Χρωστάμε σε κανέναν; Μας χρωστάει κανένας; Μήπως πρέπει να χοροπηδαμε από χαρά για ένα κτίριο που κατασκευάστηκε όπως και τόσα αλλα σε αυτή τη χώρα για να μασησουν κάποιοι; Και που προσωπικά όπως και πολλοί άλλοι δεν έχουμε πατησει το πόδι μας ποτε; Την ιστορία που κουβαλάει ο καθένας αγαπητέ και συ το ίδιο φαντάζομαι την έχει μέσα στην ψυχή του και δεν περιμένει να την μάθει και να τη στεγασει σε ένα κτίριο 2600 τ.μ ούτε ακούγοντας κεμετζε σε έναν φανο της Κοζάνης…Όσο για την αμφισβήτηση της Μακεδονικοτητας του τόπου που λες λυπάμαι που το αντιλαμβάνεσαι έτσι… Η αλληλεπίδραση που λες ασφαλώς αφορά και τη Θράκη τη Μικρα Ασία τον Πόντο την Κρήτη ακόμα και την Κάτω Ιταλία…Τελος καμμια δοση ειρωνιας κυριολεκτώ στο “είμαστε ρατσιστές” και ασφαλώς και έχεις δίκιο στο ότι δε σεβονται κάποιοι από μας και υποτιμούν την παράδοση των άλλων.. Καλη σαρακοστή επίσης και να έχεις υγεία..

  • Πάντως να γνωρίζουμε όλοι ότι αν δεν είμαστε ενωμένοι, τη βάψαμε. Κάτι τέτοια περιμένουν οι γείτονές μας (Αλβανία, Γιουγκοσλαβία, Βουλγαρία, Ρουμανία και Τουρκία) για να μας πατήσουν όρθιους. Ξέρετε τι καλά που τους αρέσει; Αυτό λατρεύουν και περιμένουν. Γι’ αυτό αφήστε τα ψυχανωμαλίτικα και συγκεντρωθείτε. Σωτηρία με τέτοιες λογικές δεν θα υπάρξει στον αιώνα τον άπαντα. Ευχαριστώ.

Γράψτε απάντηση στο Ανονυμη Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.