Δημοτική Κίνηση Κοζάνη – Τόπος να Ζεις: “Ελπίζουμε η δημοτική αρχή να ακολουθήσει τον ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική προβολή του δήμου που εκπονήθηκε την προηγούμενη 5ετία”

17 Ιανουαρίου 2020
15:14

 

Ως Διοίκηση του Δήμου Κοζάνης την προηγούμενη 5ετία λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα ιστορικά, πολιτισμικά και φυσικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του Δήμου μας και αξιοποιώντας την υφιστάμενη μελέτη μάρκετινγκ τόπου, προχωρήσαμε σε κινήσεις για τον επανακαθορισμό του τόπου μας στον τουριστικό χάρτη με ενέργειες και δράσεις που είχαν ως στόχο την αύξηση της ελκυστικότητάς του και την ενίσχυση της εξωστρέφειας.

Ενέργειές μας

  • ευθυγράμμιση με τον εθνικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη

  • δημιουργία νέου λογότυπου με διαγωνισμό (πρόεδρος της επιτροπής ο αείμνηστος Κοζανίτης designer Στέργιος Δελιαλής)

  • δημιουργία τράπεζας δεδομένων με ερωτηματολόγιο και σκοπό την συλλογή, επεξεργασία, αξιολόγηση και δημοσίευση πληροφοριών

  • καθορισμός της αγοράς στόχου

  • μελέτη για την δημιουργία και ανάδειξη δικτύων μονοπατιών πεζοπορίας και ποδηλασίας

  • ανάπτυξη των στρατηγικών αξόνων τουριστικής προβολής

  • ορισμός σαφούς τουριστικού προϊόντος και προώθησή του

Τα Τμήματα της αγοράς που στοχεύσαμε

  • τουρίστες από όμορους νομούς και από την υπόλοιπη Ελλάδα.

  • ιδιώτες ατομικά

  • τουριστικά πρακτορεία

  • μαθητικές- φοιτητικές εκδρομές

  • συνέδρια και επαγγελματικές εκδηλώσεις

  • επισκέπτες εναλλακτικών μορφών τουρισμού

  • επισκέπτες χειμερινών προορισμών σκι (με διανυκτέρευση στην Κοζάνη) 

Συγκεκριμένα για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος

  • Καταρτίσαμε ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής προβολής, το οποίο ψηφίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο και εγκρίθηκε από τον ΕΟΤ και

  • ξεκινήσαμε την υλοποίησή του με

  • μελέτη και δημοπράτηση για την παραγωγή πρωτογενούς υλικού (φωτογραφίες και video τουριστικού ενδιαφέροντος)

  • δημιουργία spots με το ανάλογο αφήγημα για την περιοχή

  • μελέτη και δημοπράτηση τουριστικού χάρτη και τουριστικού οδηγού με 7 θεματικούς άξονες και θεματικών τουριστικών οδηγών

Τουριστικός οδηγός

1.Κοζάνη – City Break Η Κοζάνη ως πόλη γαστρονομίας και διασκέδασης προσφέρεται για ολιγοήμερες αποδράσεις με σημεία ενδιαφέροντος τον Άγιο Νικόλαο, το Καμπαναριό, το Λαογραφικό Μουσείο, την Αρχαιολογική Συλλογή, το Αρχοντικό Βούρκα, την Βιβλιοθήκη και το υπό κατασκευή μουσείο της, την Χαρτοθήκη. Η θέση της πόλης μπορεί να δώσει στον επισκέπτη την δυνατότητα ημερήσιας επίσκεψης σε ενδιαφέροντες γειτονικούς προορισμούς(Βελβεντός, Σιάτιστα, Νυμφαίο, Πρέσπες, Καστοριά κτλ)με κέντρο την Κοζάνη.

2.Ταξίδι στον Ελληνικό Διαφωτισμό Η Βιβλιοθήκη και η Χαρτοθήκη, μπορούν να συμβάλλουν στην ανάδειξη της ιστορίας της Κοζάνης ως πόλη του Νεοελληνικού Διαφωτισμού.

3.Αρχαία- Ιστορία Το σημαντικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αιανής και ο εκτεταμένος Αρχαιολογικός της χώρος μπορούν να προσφέρουν στον επισκέπτη μια ολοκληρωμένη κλασσική περιήγηση.

Το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, στο Χρώμιο Κοζάνης συμπληρώνει επαρκώς την νεώτερη ιστορία .

4.Πολιτισμός-Παράδοση

Η πλούσια πολιτιστική παράδοση με κορυφαία τα έθιμα και τα δρώμενα της Αποκριάς, των Μωμόγερων, των Λαζαρίνων μπορούν να προσφέρουν αναγνωρισιμότητα και εξωστρέφεια.

5. Αθλητικός τουρισμός

Το κλειστό γυμναστήριο της Λευκόβρυσης μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και αποστολές για την προετοιμασία των ομάδων.

6.Θεματικές διαδρομές

  • προσκυνηματικές (Ι.Μ. Αγίου Ιωάννη Βαζελώνος, βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία)

  • επιστημονικές

  • ενεργειακές (ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου, ορυχεία, ανεμογεννήτριες, φράγμα και υδροηλεκτρικός σταθμός Πολυφύτου και Ιλαρίωνα, φωτοβολταϊκά πάρκα)

  • πεζοπορικές και ορειβατικές

7.Αγροτουρισμός- Aromatour

Συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής είναι η παραγωγή του κρόκου και αρωματικών φυτών και οι παραδοσιακοί τρόποι παραγωγής τσίπουρου.

  • Χρηματοδοτήσαμε μαζί με τον Δήμο Δεσκάτης την έκδοση του λευκώματος Ιλαρίωνα (φωτογραφικό λεύκωμα υψηλής καλλιτεχνικής αξίας που αποτυπώνει τις φάσεις δημιουργίας του φράγματος του Ιλαρίωνα, αλλά και την οικολογική σημασία της λίμνης, με σκοπό την προβολή της περιοχής του Ιλαρίωνα, .για χρήση ως αναμνηστικό).

  • Ψηφίσαμε στο ΔΣ τις προτάσεις μας για
  • διαδικτυακή εφαρμογή τουριστικής προβολής 1(σχεδιασμός και κατασκευή τουριστικού portal  του Δήμου Κοζάνης με τη χρήση νέων τεχνολογιών marketing, δημιουργία site , application)
  • προωθητικές ενέργειες(παραγωγή και προβολή  διαφημιστικών μηνυμάτων σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΤ και της Γ.Γ. επικοινωνίας και ενημέρωσης σε κεντρικά ΜΜΕ κλπ)
  • συμμετοχή σε εκθέσεις τουριστικού ενδιαφέροντος σε συνεργασία με τους υπόλοιπους φορείς της περιοχής
  • διεξαγωγή μεγάλου φεστιβάλ κρόκου και αρωματικών φυτών

Πρότασή μας

  • δημιουργία μόνιμης κατασκευής περιπτέρου

Δράσεις εξωστρέφειας της προηγούμενης 5ετίας

Συστήσαμε την Αντιδημαρχία Πολιτισμού με στόχο την συνεργασία των 3 νομικών προσώπων (ΚΔΒΚ, ΟΑΠΝ, ΔΗΠΕΘΕ) δημιουργώντας ένα ενιαίο πολιτιστικό εξωστρεφές προϊόν.

ΚΔΒΚ

  • φόρουμ Βιβλιοθηκών με εθνικούς φορείς και υπογραφή συμφώνου συνεργασίας με την Εθνική Βιβλιοθήκη

  • φιλοξενία διπλωματικών αρχών της Αμερικής, Γερμανίας, Γαλλίας κ.α στο πλαίσιο των εγκαινίων

  • εκδηλώσεις σε συνεργασία με τις πρεσβείες διαφόρων χωρών

  • συμμετοχή για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση βιβλίου Θεσσαλονίκης

ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης

  • συνεργασία με το Εθνικό θέατρο Κροατίας και παράσταση στη Ριέκα

ΟΑΠΝ

  • δρομολόγηση ένταξης του εθίμου των Λαζαρίνων στον παγκόσμιο κατάλογο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, όπως έγινε με το έθιμο των Μωμόγερων από το ανάλογο πολιτιστικό σωματείο, στο οποίο εμείς συμβάλαμε

  • διεξαγωγή διεθνών φεστιβάλ Jazz και κλασικής μουσικής

  • διοργάνωση εκδηλώσεων τα Χριστούγεννα σε όλο το εύρος του Δήμου, μεγάλη χριστουγεννιάτικη συναυλία και λευκές νύχτες

  • αναβάθμιση αποκριάτικων εκδηλώσεων(παρέλαση μικρής αποκριάς, φιλοξενία βαλκανικών συλλόγων,application apokriago)

  • δημιουργία καταλόγου άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς (ξεκίνησε πιλοτικά από την Κοζάνη)

  • 1οΦεστιβάλ φιλαρμονικών Κοζάνης

  • συμμετοχή της Πανδώρας στον Διεθνή Διαγωνισμό Χάλκινων Πνευστών στο Rybnik της Πολωνίας με 2 χρυσά μετάλλια

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

  • διοργάνωση 17 διεθνών αθλητικών αγώνων πανευρωπαϊκού και παγκόσμιου ενδιαφέροντος με φιλοξενία εθνικών ομάδων

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΠΡΟΒΟΛΗ-ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ

  • επίσκεψη αντιπροσωπείας από την TAIWAN και δημιουργία ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε διεθνώς

  • επίσκεψη του Δημάρχου και αντιπροσωπείας κροκοπαραγωγών στην Κίνα

  • ένταξη στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Europe for citizens” της αδελφοποίησης με το Αλέξινατς της Σερβίας και το Χισάρ Βουλγαρίας. Διοργάνωση σειράς δράσεων για την ανάπτυξη καινοτόμων μηχανισμών αλληλεγγύης ανάμεσα σε Δήμους της ΝΑ Ευρώπηςστα χρόνια της κρίσης

  • συμμετοχή του Δήμου σε εθνικές εκθέσεις τουριστικού ενδιαφέροντος(Athens International, Tourismexpo, έκθεση εναλλακτικού τουρισμού Nostosexpo, προβολή του δήμου στο Διεθνές αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος κα).

Έχουν γίνει πολλά βήματα, απαιτούνται πολλά περισσότερα.

Οι συνεργασίες μεταξύ του Δήμου και των εμπλεκόμενων φορέων, με άλλους Δήμους και κυρίως με την Περιφέρεια για την προβολή του Δήμου ως ενιαίου τουριστικού προορισμού,καθώς και η Ολοκληρωμένη Περιφερειακή Στρατηγική για τον τουρισμό κρίνονταιαπαραίτητες.

Η μη σταθερή λειτουργία των χώρων τουριστικού ενδιαφέροντος και των τουριστικών υποδομών αποτελεί μειονέκτημα και πρέπει να λυθεί.

Ελπίζουμε η δημοτική αρχή να ακολουθήσει τον ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική προβολή του δήμου που εκπονήθηκε την προηγούμενη 5ετία, να υλοποιήσει τις ψηφισμένες από το ΔΣ προτάσεις και να αξιοποιήσει την αποκτηθείσα εμπειρία του προσωπικού.

Η εξωστρέφεια και η τουριστική ανάπτυξη του Δήμου μας είναι επιτακτική όσο ποτέ, δεδομένων των εξαγγελιών για το 2023 και σε αυτό πρέπει να συνεισφέρουμε όλοι.

 

17 σχόλια

  • Εδώ δεν το ακολουθήσατε εσείς και θέλετε να το ακολουθήσουν αυτοί?
    Ωραίοι είστε ρε σεις, αν ήσασταν μάγκες ας φτιάχνατε κάτι που να το είδαμε κι εμείς.

  • ΚΔΒΚ

    Καθυστέρησε να μεταφερθεί κατά 5 χρόνια

    Δεν λειτουργεί ώρες που μπορεί να την επισκεφθεί η πλειοψηφία των δημοτών

    Μετακινήθηκαν ημέτεροι με αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους μισθοδοσίας

    ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης

    Δεν αξιοποιούνται επαγγελματίες του χώρου

    Η συνεργασία με κρατικό θέατρο μιας χώρας χωρίς θετικά αποτελέσματα

    Αυξήθηκε υπερβολικά το κόστος λειτουργίας του ΔΗΠΕΘΕ

    ΟΑΠΝ

    Η χρηματοδότηση του δήμου κατά τα έτη 2014 – 2019 ήταν 5.000.000 €.
    Τα έσοδα από χορηγίες ήταν άλλα 5.000.000€

    Αυτά που αναφέρονται πόσο κόστισαν;

  • Οσο οι ίδιοι οι Κοζανίτες γελούν ειρωνικά στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής, τόσο οποιοσδήποτε σχεδιασμός και πρόγραμμα θα αποτυγχάνει. Επίσης οι συμπολίτες μας θα πρέπει να αντιληφθούν τι σημαίνει σήμερα τουρισμός και επισκεψιμότητα σε μια περιοχή.

  • Είστε πολύ αστειοι. Μη συνεχίζετε. Δε σας πιστεύει κανεις. Ξεχασατε οτί σας έστειλαν σπίτια σας για αυτές τις θεωρίες; Γιατι μας ζαλιζετε;

  • καμία σχέση με την πραγματικότητα…

    αρχαιολογική συλλογή, λαογραφικό και φυσικής ιστορίας που θα παρκάρεις για να τα επισκεφτείς?

    μουσείο Αιανής πόσους δρόμους πρέπει να αλλάξεις για να το προσεγγίσεις?

  • Κανεις πολιτης δεν ειδε τιποτα απο αυτα αφου η πρωην δημοτικη αρχη δεν τα ακολουθησε κ δεν τα υλοποιησε. Αληθεια που ειναι εκεινο το παραδοτεο που ακριβοπληρωσαμε το πανεπιστημιο θεσσαλιας για το city branding? Μονο εκδηλωσεις κ μηδεν αποτελεσμα

  • Όλα όσα γράφει η Κίνηση τόπος να ζεις είναι επικοινωνία και μόνο λόγια παχιά.
    Δεν έγιναν τίποτα από όλα αυτά.
    Οποίος θέλει ψάχνει και όποιος ζει εδώ κατάλαβαινει.
    Μόνο θεωρίες Λευτέρη έργο μηδέν…

  • ρε παιδιά είμαστε σοβαροί ποιος θα ρθει σ αυτή την πόλη να δει τι, να κάνει τι, ένα τσιμεντένιο μαύρο χάλι είναι, κι αυτοί που μένουν εδώ θέλουν να φύγουν…

  • ΞΕΧΑΣΑΤΕ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ ΡΥΜΝΙΟ ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝΝΑ ΔΕΣΟΥΝ ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΟΤΑΜΟΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟΝ ΑΡΙΝΤΑΓΑ.ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΜΠΡΕ-ΜΠΡΕ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ.ΑΝΕΚΔΟΤΟ.

  • Μπορούν να έρθουν να θαυμάσουν και τις υπέροχες θερμές ιαματικές πηγές της πόλης…… μέρα παρά μέρα σε διαφορετικό σημείο ανάλογα με τις διαρροές της τηλεθερμανσης……

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.