Ο βουλευτής Κοζάνης Ντζιμάνης Γεώργιος για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης επί των δικογραφιών που έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή και αφορούν τον πρώην Υπουργό Άμυνας Ιωάννη Παπαντωνίου (Βίντεο)

28 Μαρτίου 2017
16:02

Ο Στρατηγός και Βουλευτής Κοζάνης κ. Ντζιμάνης Γεώργιος, τοποθετήθηκε ως ομιλητής εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, στα πλαίσια Ειδικής Ημερήσιας Διάταξης στην Ολομέλεια. Θέμα της συζήτησης ήταν η λήψη απόφασης επί της πρότασης των Κοινοβουλευτικών Ομάδων ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης επί των δικογραφιών που έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή και αφορούν τον πρώην Υπουργό Άμυνας Ιωάννη Παπαντωνίου.

«Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Υπουργοί, συζητούμε σήμερα στην ολομέλεια, την κοινή πρόταση που κατέθεσαν οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, που θα διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση για τις δικογραφίες που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, και αφορούν τον πρώην Υπουργό Άμυνας Ιωάννη Παπαντωνίου.

Πριν μπούμε στην ουσία της πρότασης, καλό θα ήταν να δούμε τη μεγάλη εικόνα, όσον αφορά τα εξοπλιστικά προγράμματα.

Με το Ενιαίο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Ανάπτυξης-Εκσυγχρονισμού(ΕΜΠΑΕ) των Ενόπλων Δυνάμεων της περιόδου 1996-2000, που συνεχίσθηκε και με το πρόγραμμα 2001-2005, υλοποιήθηκε το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους. Την αφορμή για την πραγματοποίηση αυτών των αγορών αποτέλεσε η κρίση των Ιμίων και είναι γεγονός πως οι Ένοπλες Δυνάμεις κάλυψαν σημαντικά επιχειρησιακά κενά. Βέβαια, δεν προμηθευτήκαμε πάντα τα πιο κατάλληλα συστήματα. Η Ελλάδα δαπάνησε για τις αμυντικές αυτές προμήθειες το ποσό των 27 περίπου δισεκατομμυρίων Ευρώ. Και φυσικά είναι εξαιρετικά σημαντικό θέμα, να δούμε πώς ξοδεύτηκαν αυτά τα χρήματα και αν έπιασαν τόπο.

Εδώ, θα ήθελα να αναφέρω τέσσερα ζητήματα:

Το πρώτο είναι η επιχειρησιακή αναγκαιότητα και καταλληλότητα των οπλικών συστημάτων που προμηθευτήκαμε. Αν και το θέμα αυτό, αποτελεί αντικείμενο ξεχωριστής συζήτησης, θα περιοριστώ τώρα απλώς να αναφέρω, ότι μέρος των προμηθευθέντων συστημάτων ήταν αναγκαία και κατάλληλα. Το σπουδαιότερο όμως, το οποίο πρέπει να έχουμε υπόψη μας και για το μέλλον, είναι η αποσπασματικότητα των προμηθειών. Δηλαδή όλα αυτά τα χρήματα δεν διατέθηκαν με βάση ένα συνολικό επιχειρησιακό σχέδιο, αλλά αποσπασματικά, και με γνώμονα, την ικανοποίηση όλων των προμηθευτών.

Το δεύτερο ζήτημα είναι αυτό της τήρησης των διαδικασιών προμήθειας. Ενώ σε κάποια συστήματα τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, σε άλλα είχαμε τερατώδεις παραβιάσεις. Όπως για παράδειγμα στα αλήστου μνήμης Σλοβακικά πυροβόλα SUZANA, ή να μην αναφέρω τα ελαφρά τεθωρακισμένα οχήματα, από τα οποία προμηθευτήκαμε δύο τύπους με απευθείας ανάθεση, VBL και Hummer, και μάλιστα τα 240 VBL με σχεδόν δέκα διαφορετικές αλλά διαδοχικές συμβάσεις, γεγονός που πρέπει να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.

Το τρίτο ζήτημα είναι, αν και κατά πόσο ωφελήθηκε η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία από τα πολυάριθμα και πανάκριβα αυτά προγράμματα. Ο απολογισμός είναι πενιχρός. Επίσης, είναι σημαντικό γεγονός, ότι η ελληνική αμυντική βιομηχανία δεν έλαβε μέρος σε διεθνείς κοινοπραξίες ανάπτυξης αμυντικών συστημάτων προηγμένης τεχνολογίας, αλλά ακόμη όμως και σε λιγότερο προηγμένα προγράμματα, η ελληνική βιομηχανία αγνοήθηκε.

Το τέταρτο ζήτημα είναι πως πάνω από το μισό του συνολικού ποσού των 27 δισεκατομμυρίων ευρώ, κατευθύνθηκε στα ταμεία εταιρειών των βορείων ευρωπαϊκών χωρών. Είναι οι χώρες αυτές που σήμερα μας κουνάνε το δάχτυλο διότι δημιουργήσαμε χρέη, επειδή ήμασταν σπάταλοι και διεφθαρμένοι και ξοδέψαμε τα λεφτά τους σε ποτά και γυναίκες. Όμως ένα μέρος του χρέους μας είναι και από τις εξοπλιστικές δαπάνες, που σήμερα τις βρίσκουν υπέρογκες, επειδή αγοράζαμε ακριβά οπλικά συστήματα από τις χώρες τους.

Και ερχόμαστε τώρα στην προκείμενη πρόταση για τη σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής. Επιτρέψτε μου και εδώ να τονίσω τρία σημεία:

Το πρώτο είναι ότι, τα υπό διερεύνηση εξοπλιστικά προγράμματα συμπίπτουν με την περίοδο που η εξαχρείωση του παλιού πολιτικού συστήματος έφτασε στο απόγειό της. Ήδη ένας πρώην υπουργός βρίσκεται στη φυλακή, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως επειδή φυλακίσθηκε ένας υπουργός, έχει ξεχρεώσει και για τους υπόλοιπους. Και είναι επίσης ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η πλειοψηφία των πολιτικών κομμάτων συμφώνησαν στη σύσταση της κοινοβουλευτικής επιτροπής. Ως πολιτικός κόσμος έχουμε υποχρέωση να διερευνήσουμε όλες τις περιπτώσεις που ρίχνουν ‘’σκιές’’ σε πολιτικά πρόσωπα και υπονομεύουν την εμπιστοσύνη του λαού στους αντιπροσώπους του. Το μήνυμα που θέλουμε εμείς να περάσουμε είναι πως τελικά δεν είμαστε όλοι ίδιοι.

Το δεύτερο σημείο που θα ήθελα να θίξω, είναι ότι στα υπό εξέταση συστήματα διερευνώνται συγκεκριμένες πτυχές των προμηθειών. Δεν πρέπει όμως, να μας διαφεύγει το πλαίσιο μέσα στο οποίο έλαβαν χώρα οι υπόψη προμήθειες. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών τύπου ‘’S’’ (Standard), δόθηκε με απευθείας ανάθεση, παρά το ότι το Πολεμικό Ναυτικό έκρινε το πρόγραμμα τεχνολογικά, επιχειρησιακά και οικονομικά ασύμφορο. Η προμήθεια των μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 έγινε και αυτή με απευθείας ανάθεση, η παραλαβή τους δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, ενώ υπάρχουν πλήθος εκκρεμότητες. Η προμήθεια των συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου ουδέποτε υλοποιήθηκε, και το πρόγραμμα είναι ‘’αμαρτωλό’’ από την αρχή μέχρι το τέλος. Επίσης αξίζει να αναφερθεί, πως στη σύμβαση προμήθειας των αρμάτων LEOPARD 2HEL που υπογράφηκε, δεν συμπεριελήφθησαν οι απαραίτητες ποσότητες πυρομαχικών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, για δέκα χρόνια να έχουμε υπερσύγχρονα άρματα χωρίς πυρομαχικά. Εν πάση περιπτώσει αυτές είναι μόνο λίγες ενδεικτικά ‘’αμαρτίες’’ από έναν μακρύ κατάλογο, για πολλές από τις οποίες έχουν σχηματισθεί δικογραφίες.

Το τρίτο και τελευταίο σημείο είναι ο χρόνος σύστασης της εξεταστικής επιτροπής. Κάποιοι ισχυρίζονται, ‘’καλά, τώρα θυμηθήκατε τις ευθύνες του Παπαντωνίου;’’ Θεωρώ ότι ποτέ δεν είναι αργά για να πληροφορηθεί ο ελληνικός λαός πώς ξοδεύτηκαν τα χρήματά του, αλλά, και το κυριότερο, να αποδοθούν ευθύνες σε όσους έβλαψαν το δημόσιο συμφέρον. Εξάλλου το γεγονός ότι τα περισσότερα πολιτικά κόμματα συνηγορούν υπέρ της σύστασης εξεταστικής επιτροπής, αποδεικνύει την ορθότητα της πρότασης.

Κλείνοντας, προτείνω την υπερψήφιση της πρότασης για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής.

Σας ευχαριστώ».

ΝΤΖΙΜΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Βουλευτής Κοζάνης – Σ.Υ.Ρ.Ι.Ζ.Α.

4 σχόλια

  • “…Είναι οι χώρες αυτές που σήμερα μας κουνάνε το δάχτυλο διότι δημιουργήσαμε χρέη, επειδή ήμασταν σπάταλοι και διεφθαρμένοι και ξοδέψαμε τα λεφτά τους σε ποτά και γυναίκες…”

    Αυτά μπορεί να αποτελούν άποψη των βορείων που η κυβέρνησή σας υιοθετεί. Σε καμμιά περίπτωση όμως τα λεφτά δεν φαγώθηκαν από τον έρμο και κακόμοιρο λαουτζίκο, αλλά από το δικό σας σινάφι. Τώρα, το να προτείνετε εξεταστικές και άλλα συναφή τετρίπια, κουραστικοί γίνεστε και επαληθεύετε τη ρήση του Αϊνστάϊν περί βλακείας.

    Α, μην ξενιόμαστε: η σημαία δεν είναι πανί. Εντάξει βελευτά?

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.