Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης: Πόσοι μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν στη σύγχρονη κι ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

10 Μαΐου 2020
09:59

Λόγω της φοβερής πανδημίας του COVID19 κατέστη αναγκαίο το κλείσιμο των σχολείων στις 11 Μαρτίου 2020. Η διακοπή των καθημερινών μαθημάτων και κατ΄ επέκταση η αναστολή της διδασκαλίας και μάθησης δημιούργησε ένα σοβαρό κενό. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πήρε την πρωτοβουλία να προτείνει στους εκπαιδευτικούς να παρέχουν τις υπηρεσίες τους διδάσκοντας μαθήματα από απόσταση με μια πρωτόγνωρη μετατροπή της σχολικής ζωής σε ψηφιακή. Οι εκπαιδευτικοί, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο αλλά και καινοτόμο διάθεση, έσπευσαν στη μεγάλη τους πλειονότητα να εργαστούν ψηφιακά, για να στηρίξουν μαθησιακά, επιστημονικά, παιδαγωγικά και ψυχολογικά τους μαθητές τους.

Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης πλήθος εκπαιδευτικών κινήθηκε δυναμικά προς την κατεύθυνση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ασύγχρονης και σύγχρονης. Πολλοί εξ αυτών ήταν επιμορφωμένοι (επίπεδα Α, Β, Β1 και Β2 στις Νέες Τεχνολογίες), είχαν στη διάθεσή τους αρκετούς μαθησιακούς πόρους (Φωτόδεντρο, Ψηφίδες, ebooks, βάσεις δεδομένων όπως Αίσωπος, Ιφιγένεια, Πρωτέας κλπ) και σημαντική βοήθεια από τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, το Τμήμα Πληροφορικής της Διεύθυνσης και τους Πόλους Καινοτομίας. Έτσι, μέσα σε ελάχιστο χρόνο η εκπαιδευτική κοινότητα εξελίχθηκε σε ένα τεράστιο εργαστήριο ψηφιακής διδασκαλίας και μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί, δουλεύοντας ατέλειωτες ώρες, ανταποκρίθηκαν με ζήλο και αίσθημα ευθύνης, προετοιμάζοντας μαθήματα, ψηφιακό υλικό, συμμετέχοντας σε ομάδες εργασίας, ρωτώντας τις Ομάδες Συντονισμού του σχολείου τους, εφευρίσκοντας λύσεις σε σύνθετα και πολύπλοκα ζητήματα που δημιουργούνται στις τηλεδιασκέψεις και τα ψηφιακά περιβάλλοντα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. 

Θα ήταν ανεδαφικό να μην επισημάνουμε ότι από την πρώτη στιγμή τέθηκαν σοβαροί προβληματισμοί για τις τεχνολογικές υποδομές, τις πλατφόρμες της ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, την τεχνική επάρκεια αλλά και τις δυνατότητες πρόσβασης όλων των μαθητών, κυρίως όσων προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα. Σταδιακά, όμως, επιλύθηκαν τα ζητήματα αυτά, καθώς αυξήθηκαν οι πλατφόρμες και οι τεχνικές τους δυνατότητες, αξιοποιήθηκαν συσκευές μέχρι και κινητά ή απλά τηλέφωνα και δόθηκε από το Υπουργείο η δυνατότητα πρόσβασης στη σύγχρονη εκπαίδευση ακόμη κι από την τηλεφωνική γραμμή με αστική χρέωση. Σ’ αυτή την πρωτόγνωρη διαδικασία συζητήθηκαν ζητήματα τεχνικά αλλά και θέματα ηθικής δεοντολογίας, εκφράστηκαν διάφοροι προβληματισμοί αλλά το σύστημα ανταπεξήλθε με επιτυχία και δόθηκαν σχετικά οι λύσεις. Αποκτήθηκε σημαντική εμπειρία στην εφαρμογή των ψηφιακών μέσων στη σχολική διδασκαλία, αναπτύχθηκαν δίκτυα αλληλοϋποστήριξης εκπαιδευτικών, λειτούργησαν νέοι θεσμοί κι αναδείχθηκε μια νέα κουλτούρα, ψηφιακής λειτουργίας της εκπαίδευσης. 

Μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης συμμετείχαν στη σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως εξής:

 

Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετείχαν Αριθμός μαθητών που συμμετείχαν Αριθμός διακριτών μαθημάτων που πραγματοποιήθηκαν Ποσοστό συμμετοχής των μαθητών
ΣΥΓΧΡΟΝΗ
ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
792 6328 4295 62%
ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ
ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1243 7071 4177 69%

 

Από τα παραπάνω στοιχεία, που δίνουμε στη δημοσιότητα σήμερα, γίνεται μια πρώτη αποτίμηση της εφαρμογής της «εξ αποστάσεως» εκπαίδευσης στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης και αναδεικνύεται το γεγονός ότι η περίοδος της καραντίνας έγινε μια σπουδαία ευκαιρία για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τα Στελέχη της Εκπαίδευσης αλλά κυρίως τους ίδιους τους Εκπαιδευτικούς να πετύχουν εντός ελάχιστου χρόνου και κάτω από την επείγουσα παρούσα συγκυρία να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά μέσα και να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες μοναδικές, υποστηρίζοντας επιστημονικά και παιδαγωγικά τους μαθητές τους. 

Οι εκπαιδευτικοί έδειξαν εξαιρετικά αντανακλαστικά και προσαρμόστηκαν στη νέα πραγματικότητα μέσα σε διάστημα δύο μηνών, πέτυχαν δηλαδή κάτι που θα απαιτούσε πολλές πολλές ώρες επιμορφώσεων υπό ομαλές συνθήκες. Οι μαθητές από την άλλη μεριά ένιωσαν ότι, κατά τον υποχρεωτικό τους εγκλεισμό στο σπίτι, είχαν δίπλα τους το δάσκαλό τους που τους στήριζε, τους ενέπνεε και διαμεσολαβούσε τη συνέχεια της μάθησης αλλά και την επαφή τους με τους συμμαθητές και φίλους. Δημιουργήθηκε, λοιπόν, χάρη στην αδιάκοπη και επίπονη προσπάθεια των εκπαιδευτικών μια νέα παιδαγωγική πραγματικότητα, βασισμένη σε νέες τεχνικές, σε εξειδικευμένες ψηφιακές υπηρεσίες, σε συνεργατικότητα, σε υποστήριξη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική κάθε παιδιού. Πρόκειται για μια κοινωνική προσφορά των εκπαιδευτικών ανάλογη μ’ αυτή που έδειξαν όσοι υπηρετούν τους θεσμούς υγείας.

Έτσι σήμερα, η εκπαιδευτική κοινότητα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης δικαιούται να είναι περήφανη για την παιδαγωγική της ανταπόκριση στις νέες προκλήσεις και να στέλνει ένα εξαιρετικά αισιόδοξο μήνυμα στους μαθητές και στους γονείς τους.  Όλοι μαζί με δύναμη κι ομοψυχία  καταφέραμε αυτό το δύσκολο διάστημα να διατηρήσουμε ανοιχτούς τους διαύλους διδασκαλίας και μάθησης κι ακόμα περισσότερα θα πετύχουμε στο μέλλον, αξιοποιώντας τις εμπειρίες και τις ψηφιακές δεξιότητες που αποκτήσαμε την περίοδο της καραντίνας.

 

Η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης

 

Δρ Βόντσα Βασιλική

8 σχόλια

  • Τουλάχιστον στην σημερινή σας ανακοίνωση θυμήθηκα ρε τους εκπαιδευτικούς. Ελπίζουμε να πάρετε και παιδαγωγική θέση για τις κάμερες στις τάξεις και την μετατροπή της εκπαίδευσης σε big brother. Διότι οι γονείς είμαστε αναστατοι

    • Δε μπήκε στον κόπο, ούτε να αθροίσει τα ποσοστά συμμετοχής, που υπερβαίνουν το 100%, έστω να εξηγήσει πώς προέκυψαν. Καλό το χειροκρότημα, όμως η σκηνή στο θέατρο του παραλόγου δεν αντέχει άλλες ιλαροτραγωδιες. Πάρτε κριτική θέση για τα ζητήματα της παιδείας μακριά από φθηνούς εντυπωσιασμός, ή αδειάσετε μας τη γωνιά, μαζί με την υπουργό παιδειας

  • Πόσοι είναι σε σύνολο οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. Κοζάνης; Πόσα μαθήματα έκαναν το τελευταίο δίμηνο ο κάθε ένας από αυτούς; Πόσα παιδιά δεν είχαν πρόσβαση και γιατί (δεν είχαν υπολογιστές ή σύνδεση); Τέλος ποιές ενέργειες πρόκειται να αναλάβουν ώστε σε περίπτωση που συμβεί ξανά αυτό το γεγονός ΟΛΟΙ να μπορούν να κάνουν μαθήματα και ΟΛΟΙ να τα παρακολουθούν;

    • Συμφωνώ με όσα λες… Πιστεύω ότι το 95% των παιδιών έχει πρόσβαση. Θα ήθελα να ρωτήσω πόσοι γονείς βοήθησαν τα παιδιά τους να συμμετέχουν; πόσοι τα έλεγξαν αν παρακολουθούν και αν εργάζονται; ή βρίσκουν φτηνές δικαιολογίες του τύπου δεν δουλεύει το μοκροφωνο, δεν έχω καλή σύνδεση; με λίγα λόγια για να πετύχει το συγκεκριμένο εγχείρημα χρειάζεται προσπάθεια και από τις δύο πλευρές. Το ίδιο ισχύει και για τη μάθηση στο σχολείο, υπάρχουν γονείς οι οποίοι δεν ξέρουν σε πιο σχολείο πάει το παιδί τους ή σε πιο τμήμα ανικει…

  • Αξιότιμη κυρία, λυπάμαι αν πανηγυρίζουμε για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση όπως αυτή προσφέρθηκε στους μαθητές. Σύνολο συνδέσεων όχι πάνω από 15 όλο το διάστημα. Ένα μάθημα την ημέρα. Συγκεκριμένοι διδάσκοντες ανέβασαν, ασχολήθηκαν, παρότρυναν. Οι περισσότεροι άφαντοι. Κ από την περασμένη εβδομάδα μέχρι 18 Μαΐου δε θα προσφερθούν μαθήματα για να προετοιμαστούν οι καθηγητές για την επάνοδο…. Έλεος… Υπάρχουν δημόσια γυμνάσια στη Θεσσαλονίκη που ακολουθούν κανονικά το πρόγραμμα της εβδομάδας… Μέχρι κ τα διαλείμματα τηρούν… Αυτά γιατί???

    • Εκεί οι περισσότεροι είναι αναπληρωτές και όχι μόνιμοι.
      Θέλουν αν κάνουν τη δουλειά τους.

      Υπήρξε περίπτωση που ένας “καθηγητής” έβαλε μόνο ένα φυλλάδιο με 120 ασκήσεις και ζήτησε τις λύσεις τους από τους μαθητές και δεν έδωσε ούτε ύλη, ούτε συνοδευτικό υλικό ούτε σύγχρονη διδασκαλία.

      Εδώ είναι “high society” οι “καθηγητάρες” μας και πολύ μη μου άπτου!!!

      Γιαυτό και στον πίνακα φαίνονται μόνο οι συμμετέχοντες και όχι τα σύνολα των καθηγητών. Όσοι δε συμμετείχαν να τους γίνει περικοπή των μισθών.

      Μπας και βάλουν μυαλό.

  • Μη γελας καθολου γιατι δεν εγινε τιποτε πανελλαδικα μονο φρου φρου κι αρωματα ειστε και κανετε την τριχα τροιχιά. Η ελαχιστη κ υποτυπωδης τηλεκπαιδευση που προσφερατε βαθμολογειται με πολυ κατω απο τη βαση. Μη μας βγειτε και ηρωες οπως το συνηθιζετε. Μονο τους εαυτους σας πειθετε για τη γελοιοτητα που εγινε. Αρκετα μ αυτο το παραμυθακι. Τολματε και βγαζετε κ ανακοινωση.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.