Λ. Ιωαννίδης: ” Η αξιοποίηση του αεροδρομίου Κοζάνης πρέπει να είναι στρατηγική επιλογή για την περιοχή και δεν αξίζει την αδιαφορία των τοπικών αρχόντων”

14 Σεπτεμβρίου 2020
12:07

Η αξιοποίηση του αεροδρομίου Κοζάνης πρέπει να είναι στρατηγική επιλογή για την περιοχή και δεν αξίζει την αδιαφορία των τοπικών αρχόντων.
Τις τελευταίες μέρες έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό μέσω των τοπικών ΜΜΕ, τα προβλήματα στο χώρο του αεροδρομίου, που ενδέχεται να οδηγήσουν, σύμφωνα με αυτά τα δημοσιεύματα, σε πιθανή αποχώρησης της Egnatia Aviation από την περιοχή.
Μιας ιδιωτικής επένδυσης, που απέδειξε πως η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να παίξει ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας πέρα από τα τετριμμένα, τα διαχειριστικά και τις φοβίες του παρελθόντος, αρκεί να υπάρχει όραμα. Μιας ιδιωτικής επένδυσης με συγκεκριμένα και μετρήσιμα οφέλη για την τοπική οικονομία.
Η είδηση της ενδεχόμενης αποχώρησης οδήγησε κατά πως φαίνεται τον Δήμαρχο Λ. Μαλούτα και τον Αντιδήμαρχο Κ. Κυριακίδη, να μεταβούν εσπευσμένα την Καβάλα και να έχουν συζητήσεις με τα στελέχη της εταιρείας.
Η εντύπωση μου είναι πως το συγκεκριμένο δημοσίευμα τους ανάγκασε να κάνουν κάτι που θα έπρεπε να είχαν πράξει εδώ και καιρό, δηλαδή να επιδείξουν έμπρακτο ενδιαφέρον και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση του αεροδρομίου.
Ίσως αυτή η στάση να οφείλεται στην γενικότερη άρνηση να αποδεχτούν, ο κ. Μαλούτας και τα στελέχη του, οτιδήποτε σχετίζεται με τη προηγούμενη περίοδο ή στην δηλωμένη αντίθεση του επικεφαλής ενός εκ των τριών συνεργαζόμενων παρατάξεων, του αντιδημάρχου κ. Σημανδράκου στην αξιοποίηση του αεροδρομίου για την Γενική Αεροπορία.
Σήμερα όμως δεν υπάρχει χρόνος για μικροπολιτική. Για αυτό θεωρώ, έστω και τώρα, θετικό το ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής, ακόμα και αν αυτό προέκυψε από ένα αρνητικό δημοσίευμα, και αναμένω την συνέχεια αυτής της πρωτοβουλίας ώστε το ζήτημα της αξιοποίησης του αεροδρομίου να τεθεί πλέον εκεί που πρέπει και με τον τρόπο που απαιτείται.
Η αναβάθμιση του αεροδρομίου δεν είναι ένα ζήτημα που εξαρτάται αποκλειστικά από τον Δήμο Κοζάνης , απαιτούνται πρωτοβουλίες από το αρμόδιο Υπουργείο και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Δυστυχώς ακόμα δεν έχουμε δει χειροπιαστά αποτελέσματα αυτού του ενδιαφέροντος από τη νυν κυβέρνηση, όπως δεν είχαμε δει και από την προηγούμενη κυβέρνηση, παρά την πολύ έντονη πίεση του Δήμου Κοζάνης.
Και όλα αυτά παρά το γεγονός πως η αξιοποίηση του αεροδρομίου μας, δεν εξαντλείται μονό στην δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την εύρυθμη λειτουργία της Egnatia Aviation, αλλά μπορεί να επεκταθεί σε μια σειρά από επιπλέον δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν και να προκαλέσουν θετικό οικονομικό αποτέλεσμα. Θέσεις εργασίας και εισοδήματα.
Πρέπει να αποτελέσει στρατηγική επιλογή όλων των φορέων (Πολιτεία, Περιφέρεια, Δήμος) η αναβάθμιση και η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Κοζάνης. Επιβάλλεται να δρομολογηθούν όλες οι θεσμικές αλλαγές που θα θωρακίσουν την λειτουργία του, αλλά και επενδύσεις που θα βελτιώσουν τις υποδομές του ώστε να φιλοξενεί επαρκώς δραστηριότητες γενικές αεροπορίας.
Εξάλλου χωρίς αυτήν την προοπτική, το μέλλον συνολικά του αεροδρομίου φαντάζει και είναι εξαιρετικά δυσοίωνο.
Η περιοχή βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη και κρίσιμη περίοδο. Δεν επιτρέπεται για κανέναν λόγο, να χάνονται επενδυτικές ευκαιρίες για τον τόπο, ούτε επιτρέπεται το όποιο ενδιαφέρον να έχει μόνο επικοινωνιακή στόχευση.
Κατά την περίοδο της θητείας μας στο Δήμο Κοζάνης, ανοίξαμε τον δρόμο και δημιουργήσαμε την ευκαιρία, θα έχουν τεράστιες ευθύνες αν κάποιοι αφήσουν αυτή την ευκαιρία να πάει χαμένη.

19 σχόλια

  • Το θέμα είναι κατα ποσο πρεπει το κράτος να επενδύσει σε ενα αεροδρόμιο που το βάζει μέσα. Εγώ προτείνω να πωληθεί το αεροδρόμια και ας ερθει ο οποίος επενδυτής να βάλει χρήμα και να το κανει Heathrow. Αλλα δεν ξεπουλαμε ουτε αεροδρομια ουτε φωτοβολταϊκά. Φαντασου ενα τέτοια Δημοτικό Συμβουλιο. Και τα παράθυρα θα ανοίξει ο Κουζιακης με τον Γρηγοριάδη.

  • Γι αυτό πρέπει το αεροδρόμιο να πωληθεί σε ιδιώτη (ακόμη και στην EGNATIA AVIATIONS) για να το λειτουργεί όπως θέλει. Ερώτημα πρώτο : Το αγοράζει ή τα περιμένει όλα από το κράτος, και πιέζει καταστάσεις. Αφού ειναι επενδυτής ας επενδύσει.
    Ερώτημα δεύτερο: Αν το αεροδρόμιο ηταν του Δήμου σε πιθανη πώληση, τον Κουζιάκη και τον Γρηγοριαδη θα τους έδενες στην καρέκλα.

      • πονηρούλης η χαζούλης ?

        “απαιτούνται πρωτοβουλίες από το αρμόδιο Υπουργείο και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας”
        ξέρεις τι πρωτοβουλίες εννοεί? … λεφτά
        όταν σε αεροδρόμια σε νησιά με πολλαπλάσια κίνηση δεν γίνονται επενδύσεις πρέπει το κράτος να σπαταλήσει για το αεροδρόμιο όταν έχει την θεσσαλονίκη σε μία ώρα.
        κατάλαβες τώρα πονηρούλη ?

        • Ασχετούλης ή πονηρούλης; Οι πρωτοβουλίες που απαιτούνται είναι για προσωπικό της ΥΠΑ στο αεροδρόμιο. Επίσης συνεχίζει να είναι πλήρως άσχετη η ύπαρξη αεροδρομίου σε μια ώρα απόσταση αφού είναι τελείως διαφορετικό πράγμα η γενική αεροπορία από τις μεταφορικές πτήσεις.
          Όποτε ξαναρωτώ, ασχετούλης ή πονηρούλης

          • άρα μπορείς να κόβεις μερικά χαρτονομίσματα από το ευρώδεντρο της αυλής σου να να πληρώνεις το επιπλέον προσωπικό … οκ

  • H Egnatia ήρθε γιατί της ζητούσε πολλά η Φραπορτ. Και εσείς λέτε να το πουλήσουμε το αεροδρόμιο κοψοχρονιά για να μην έρχεται κανένας. βοηθήστε να μείνει η Εγνατία, έστω κάτι αφήνει στη ρημαγμένη περιοχή μας. όσον αφορά το 1 ώρα δρόμο, εγώ κάνω 2 ώρες γεμάτες μέχρι να φτάσω από το σπίτι μου στην κοζάνη στο κτίριο του αεροδρομίου μακεδονία έχοντας παρκάρει στο παρκιν. και αναρωτιέμαι τι μας πειράζει να συνεχίσουμε να το έχουμε το αεροδρόμιο κοζάνης? ο κάτοικος της Πάρου σε 2 ώρες πάει στη Μύκονο και αυτός αλλά έχει καθημερινή πτήση. άρα η λογική έχει στις 2 ώρες αεροδρόμιο δεν στέκει.

  • Ας αφήσουμε τα αστεία και να μιλήσουμε σοβαρά.
    Η δυτική Μακεδονία έχει 2 κουτσά αεροδρόμια και σε κοντινή απόσταση το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων. Οι δαπάνες για αναβάθμιση των αεροδρομίων Κοζάνης και Καστοριάς αποτελεί σπατάλη. Αντί οι τοπικοί άρχοντες να ζητούν επενδύσεις ο καθένας για την πόλη του να εξετάσουν μια λύση για ένα αεροδρόμιο κοντά στην Σιάτιστα δίπλα στην Εγνατία με καθημερινές πτήσεις και με διεθνείς πτήσεις.

    • Αγαπητέ επειδή πρέπει να μιλάμε σοβαρά, η Egnatia είναι σχολή εκπαίδευσης πιλότων και καμιά σχέση δεν έχει αυτό που θέλει να κάνει με αναβάθμιση αεροδρομίων για μεταφορικές πτήσεις, με την Καστοριά,τα Γιάννενα ή τη Θεσσαλονίκη.
      Κακώς τα μπερδεύεται, προφανώς από άγνοια. Ο Ιωαννίδης έχει απόλυτο δίκιο σε αυτό που ζητά

      • Εγώ δεν μιλάω για το τι θέλει η Egnatia αλλά για την προοπτική να έχει η περιοχή ένα αεροδρόμιο βιώσιμο που να εξυπηρετεί την Δυτική Μακεδονία. Διαφορετικά τον να κλείσουν και τα δύο είναι θέμα χρόνου

  • Κανείς δεν μιλά για πούλημα του αεροδρομίου γιατί και να το πουλούσαμε κανένα δεν το θέλει. Οι άνθρωποι ζητούν 2 υπαλλήλους ακόμα για να πετάν όλη μέρα και όχι μέχρι το μεσημέρι

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.