Τηλε εκπαίδευση: Τρόμος Ηλεκτρονικός Λαιμητόμος Εκπαίδευση (της Γκουτζιαμάνη Γιάννας)

16 Νοεμβρίου 2020
15:32

Τηλεκπαίδευση: λέξη σύνθετη από δύο αντικρουόμενα μέρη. Το επίρρημα τήλε σημαίνει μακριά από την εκπαίδευση, από το ρήμα παιδεύω που σημαίνει συνεχή άσκηση σωματική, ψυχική και πνευματική, με βασική προϋπόθεση τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Το τήλε καταργεί τη σχέση.

Εισέβαλε ξαφνικά και αναποδογύρισε το χώρο της εκπαίδευσης. Ένα τήλε κατάφερε και έκλεισε τις πόρτες του γυμνασίου και του λυκείου. Τα κτίρια είναι περιττά. Οι αυλές χάσκουν άδειες.

Ποιος το έστειλε; Μα το μάιντ κοντρόλ. Έδωσε έναν κωδικό και αμέσως το τήλε έκλεισε όλους τους μαθητές και τους καθηγητές στο σπίτι και τους «καλωδίωσε» με έναν υπολογιστή ή με το κινητό τηλέφωνο. Δημιούργησε μια παραμορφωμένη «τάξη» πίνακας με γκρι τετραγωνάκια και ονόματα, χωρίς πρόσωπα και φυσική παρουσία, χωρίς ατμόσφαιρα.

Το τρίπτυχο σώμα, μυαλό, ψυχή διασπάστηκε. Το σώμα αφήνεται πλαδαρό στον καναπέ. Τα χέρια δεν πιάνουν στυλό και μαρκαδόρο για να γράψουν, να νιώσουν ότι η σκέψη και το συναίσθημα ρέουν απευθείας από το μυαλό και την καρδιά στο χέρι και αποτυπώνονται με το μοναδικό τρόπο που δείχνει κάτι και από το χαρακτήρα του ατόμου. Δεν αγγίζουν άλλο χέρι, για να μεταδώσουν σήματα. Δεν μετρούν τη δύναμη και τη δεξιοτεχνία τους στο διάλειμμα. Τα μάτια δεν ταράζονται από άλλα μάτια, η καρδιά δεν σκιρτάει από ηλεκτρισμένα βλέμματα. Το μυαλό μπορεί να τεμπελιάζει όσο θέλει, αφού συγχρόνως μπορεί να αποσπάται από ό,τι άλλο συμβαίνει στο περιβάλλον του σπιτιού κι ούτε χρειάζεται να παίξει με τη σκανταλιά. Η ψυχή μένει μόνη και άδεια από συγκίνηση και δυνατά αισθήματα, που την ωθούν να ξεπεράσει τα όριά της.

Το τήλε σάρωσε όλες τις πτυχές της εκπαίδευσης. Διέγραψε την ποικιλία από το χώρο και το χρόνο. Όλα συμβαίνουν μέσα στη « τάξη» σπίτι, χωρίς το διάλειμμα στην αυλή του σχολείου, την « κάνουλα» που εκτονώνει τη συσσωρευμένη ένταση και πίεση του μυαλού και της ψυχής. Έκοψε το πήγαινε έλα σε δραστηριότητες, τη συνεύρεση με τους άλλους.

Είναι και κάποια παιδιά που δεν έχουν υπολογιστή η διαδίκτυο. Αυτά είναι μακριά από την έννοια της εκπαίδευσης, οπότε δεν κινδυνεύουν από τίποτα.

Και ο δάσκαλος; Μιλάει μόνος στο μικρόφωνο του υπολογιστή και αναρωτιέται: Ποιοι είναι οι μαθητές μου; άραγε ποιοι με ακούνε, τι καταλαβαίνουν; Έχω λόγο ύπαρξης;

Και για ποιο σκοπό δουλεύει όλο αυτό το αόρατο σύστημα;

«Ένα μάιντ κοντρόλ θα ελέγχει απόλυτα τη συνείδηση, τη σκέψη και τη θέλησή μας». Διδώ Σωτηρίου.

« Το νου σου ε; δεν πυροβολούν στα πόδια, στο μυαλό πυροβολούν» Κατερίνα Γώγου.

Αλλά

« Και από την ανάποδη φοριέται η φαντασία και σ’ όλα τα μεγέθη της» Οδ. Ελύτης ( Μαρία Νεφέλη)

Κοζάνη 16-11-2020

Γκουτζιαμάνη Γιάννα

10 σχόλια

  • Όντως τα λέει πολύ ωραία. Και περνάει πολλά μηνύματα μέσα από το κείμενό της. Πρέπει να έχει όμως κανείς τις κεραίες του ανοιχτές καθώς και το μυαλό του και την ψυχή του, για να τα πιάσει…

  • Η κριτική σε μία κατάσταση είναι ολοκληρωμένη και δεκτή μόνο όταν συνοδεύεται από εναλλακτική ισοδύναμη πρόταση…. αλλιώς είναι στείρα κριτική αντιπολιτευτικου χαρακτήρα και παλαιοκομματικης ξεπερασμένης μορφής…

  • ΟΤΑΝ ΤΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΚΛΕΙΝΕΙ!! ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΛΕΙΝΕΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΑΝΟΙΓΕΙ!!!! Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΗΚΩΝΕΙ ΨΗΛΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ!!!!!

  • Και τί πρέπει να γινει?Ειναι μια έκτακτη αναγκη.Μεχρι τωρα επικαλούνταν τα προσωπικά δεδομένα των καθηγητων και των μαθητων.Εχει να προτείνει κάτι?

  • Ολο το κειμενο ειναι μια κραυγαλεα προταση!
    Μια εναγωνια Ολυμπια φωνη εκπαιδευτικου!!Σεισμος στην σιωπη! και καποιοι κανετε πως δεν καταλαβαινετε;
    Συγχαρητηρια!
    Οταν ο ανθρωπος ειναι ετοιμος,ο δασκαλος θα εμφανιστει!

    • Μήπως ο εκπαιδευτικός οφείλει να είναι εκεί? Απευθύνεται σε παιδιά διαμορφώνοντας -μαζί με τους γονείς- τους χαρακτήρες τους.
      Αν δεν είναι εκεί ποιος ο ρόλος του?

  • Η χρηση της λεξεως κραυγαλεα εδω γινεται ποιητικη αδεια!
    Εδω το αλεος,επιτεινει την κραυγη και οχι την αρνηση!
    Υπαρχει και ο Καρκαβιτσας!

  • Η μόνιμα στείρα αντίδραση και η πεισματική άρνηση κάθε τεχνολογικής λύσης δεν βοηθούν στην εξέλιξη αλλά μας οδηγούν στο τίποτε και στο πίσω ολοταχώς…

  • Γιατί μεσα στις τάξεις στην φυσική παρουσία των μαθητών ,όλοι παρακολουθούν; Ή να το θέσω διαφορετικά.Σε όλες τις τάξεις ολοι οι συνάδερφοι σας έχουν την μεταδοτικότητα ,την έμπνευση και την προσωπικότητα,να συνεπάρουν , να συγκινήσουν και να ταξιδεύσουν τα παιδιά σε χώρες γνώσης και έμπνευσης;Τώρα ξαφνικά με την τηλεκπαίδευση όλα μας φταίνε.

Γράψτε απάντηση στο Αγανακτισμένος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.