“Ενότητα για το Δήμο Κοζάνης”: Ανάπλαση του σιδηροδρομικού σταθμού; ΝΑΙ!! με όρους ανάπτυξης όμως & όχι υποθήκευσης του μέλλοντος του δήμου

8 Μαΐου 2017
12:51

Για άλλη μια φορά το Δημοτικό Συμβούλιο συζήτησε το θέμα της ανάπλασης του χώρου του  Σιδηροδρομικού Σταθμού, με αφορμή την προγραμματική σύμβαση με τον ΟΣΕ και την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Μία σύμβαση που χαρακτηρίζεται από :

–  προκλητική ασάφεια

– την πλήρη μεταστροφή της δημοτικής αρχής από την προεκλογική της δέσμευση για μεταφορά του επιβατικού σταθμού τον οποίο πλέον κρατά στην πόλη, όπως υποστηρίξαμε εμείς σαν παράταξη

– την παραδοχή της μίσθωσης και αγοράς πλέον από το δήμο και όχι της δωρεάν παραχώρησης, το οποίο επιμελώς διέψευδαν  όλο το προηγούμενο διάστημα, δημιουργώντας εντυπώσεις και ψευδαισθήσεις στην τοπική κοινωνία

-την προσπάθεια της δημοτικής αρχής να υποβαθμίσει την κριτική για την συγκεκριμένη παρέμβαση,  με το να επιβάλλει την  defacto αποδοχή όλων, χωρίς ενστάσεις και ενδοιασμούς  στον τρόπο που επιχειρείται ο σχεδιασμός, και όχι στην αναγκαιότητα της παρέμβασης, για την οποία πολλά πράγματα δουλεύτηκαν και στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές περιόδους.

Εμείς λέμε ναι σε αξιοποίηση του ΕΣΠΑ για την ανάπλαση του χώρου γύρω από το σταθμό. Διαχρονικά υποστηρίζαμε και επιδιώκαμε εντάξεις και χρηματοδοτήσεις στα ευρωπαϊκά κονδύλια – μας ασκήθηκε και κριτική εξάλλου για τις αθρόες εντάξεις που πετύχαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια !!!

Αλλά αναρωτιόμαστε για:

  • Την επιμονή / προθυμία της δημοτικής αρχής να εφαρμόσει τον μνημονιακό νόμο 3891/2010 αντί να χρησιμοποιήσει το υφιστάμενο πολεοδομικό σαν διαπραγματευτικό ατού
  • Την απουσία διασύνδεσης της ανάπλασης με τους χώρους γύρω από την περιοχή παρέμβασης (Αριστοτέλους, Βογατσικού, κ.α.)- πουθενά στην προγραμματική δεν γίνεται αναφορά
  • Το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των αναπλάσεων, οι οποίες με την αισιοδοξη εκδοχή δημοπρατούνται το πρώτο εξάμηνο του 2019
  • Το συνολικό κόστος της οικονομικής συμφωνίας, πέρα από το ετήσιο μίσθωμα, όπως το τίμημα των 400.000 € (!!) για την αγορά παλαιού ακινήτου εντελώς άχρηστου για τον ΟΣΕ , και για το οποίο κανείς δεν κάνει αναφορά στην προέλευσή τους ( μήπως πάλι ο πόρος θα είναι η επιλογή;;), αλλά και το κόστος της γης για τον εμπορευματικό σταθμό
  • Το ποσοστό των εσόδων που εξασφαλίζει η ΓΑΙΑΟΣΕ επί των εμπορικών μισθώσεων που θα γίνουν και κατά πόσο αυτό δεν θα γίνει σε βάρος του δήμου
  • Το δάνειο των 16.600.000 €, που περιγράφεται στη σύμβαση για τη χρηματοδότηση εμπορικών χρήσεων, και για το οποίο η διοίκηση του Δήμου δεν επιδέχεται καμιάς κριτικής ή απολογίας καθώς έχει υιοθετήσει μόνο τον ρόλο του κριτή για τον δανεισμό στο δήμο τα προηγούμενα χρόνια και που σήμερα είναι στο ύψος των 10 εκ. €..

Για όλα αυτά τα θέματα οφείλονται αλλά δεν δίνονται απαντήσεις καθώς ο πυρήνας της επιχειρηματολογίας της δημοτικής αρχής εξαντλείται αποκλειστικά στην προφανή αναγκαιότητα της ανάπλασης του χώρου του σιδ. σταθμού στην στοιχειώδη υποχρέωσή της για αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ και την οποία κανείς δεν αμφισβητεί.

Κύριοι της δημοτικής αρχής η φιλοσοφία του εγχειρήματος μας βρίσκει σύμφωνους. Εξ άλλου οι επιλογές μας στα θέματα αυτά , όλα τα προηγούμενα χρόνια το επιβεβαιώνουν.

Μας δημιουργεί όμως μεγάλη ανασφάλεια για το μέλλον του έργου, η «δημιουργική ασάφεια » που διέπει τις επιλογές σας.

8 σχόλια

  • Κάτσε ρε Λάζο, πριν από 8 μήνες μας έλεγες πως ήταν σε λάθος κατεύθυνση το σχέδιο και η ένταξη στο ΕΣΠΑ του ΟΣΕ, τι άλλαξε τώρα?
    “Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στις 29-8-2016 η Δημοτική Αρχή παρουσίασε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) που θα υποβληθεί στο νέο ΕΣΠΑ.

    Μια πρόταση, που όπως είχαμε την ευκαιρία να αναδείξουμε στο Δημοτικό συμβούλιο, κινείται σε λάθος κατεύθυνση.

    Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στις 29-8-2016 η Δημοτική Αρχή παρουσίασε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) που θα υποβληθεί στο νέο ΕΣΠΑ.

    Μια πρόταση, που όπως είχαμε την ευκαιρία να αναδείξουμε στο Δημοτικό συμβούλιο, κινείται σε λάθος κατεύθυνση.

    Μια πρόταση που :

    Προσθέτει 3.500 τετραγωνικά μέτρα νέων εμπορικών χώρων σε μια πόλη που πάνω από το 30% των καταστημάτων της είναι κλειστά και ο τζίρος της αγοράς μειώνεται συνεχώς.
    Καθιστά τον Δήμο πρωτοστάτη στην πολεοδόμηση του χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού, εφαρμόζοντας τον μνημονιακό νόμο 3891/2010, αντί για διεκδικητή απέναντι στις προθέσεις των ΟΣΕ/ΓΑΙΑΟΣΕ.
    Περιορίζει εξαιρετικά τον αριθμό των επιχειρήσεων που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, αντί να εντάξει στην περιοχή παρέμβασης το ευρύτερο εμπορικό κέντρο της πόλης. Συναρτά την πρόοδο του ΣΒΑΑ από δάνεια ύψους 22,75 εκατομμυρίων ευρώ και ιδιωτική συμμετοχή 1,6 εκατομμυρίων ευρώ (ΣΥΝΟΛΟ 24.35 εκ. ευρώ ) ποσών εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατο να εξευρεθούν. Ιδιαίτερα για τον Δήμο που πρέπει να συνάψει το 80% περίπου των δανείων.
    Εξαρτά τον πυρήνα του σχεδίου της, το χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού, από την αγορά και μακροχρόνια μίσθωση των εκτάσεών του, από την ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και τις εκάστοτε επιδιώξεις της. Και μιας σειράς άλλων παρατηρήσεων που αποδεικνύουν το αβέβαιο, το ανεφάρμοστο, τις λάθος στοχεύσεις και επιλογές του σχεδίου που
    περιλαμβάνει και μικρό μέρος από τα απαραίτητα έργα αναπλάσεων που εχει ανάγκη η πόλη.

    Κυρίως όμως την λάθος κατεύθυνση που κινείται η πόλη, με ευθύνη της δημοτικής αρχης και όλα αυτά ερήμην των δημοτών.

    Σήμερα, την περίοδο που σχεδιάζεται το νέο ΕΣΠΑ, το πρώτο πρόγραμμα που σχεδιάζεται ενώ βιώνουμε σαν χώρα και περιοχή την κρίση και την ύφεση σε όλη της την έκταση, δεν έχουμε περιθώριο να σπαταλούμε ευκαιρίες ούτε , να ξοδεύουμε έστω και ένα ευρώ που δεν υπηρετεί την αναπτυξιακή διαδικασία”.

  • «Κύριοι της δημοτικής αρχής η φιλοσοφία του εγχειρήματος μας βρίσκει σύμφωνους. Εξ άλλου οι επιλογές μας στα θέματα αυτά , όλα τα προηγούμενα χρόνια το επιβεβαιώνουν.»
    Να το πούμε αλλιώς:Συμφωνείτε με τη φιλοσοφία και μείνατε να φιλοσοφείτε!!Όλα τα χρόνια δεν κάνατε ΤΙΠΟΤΑ για να εκμεταλλευτείτε την έκταση ΟΣΕ και ο Ιωαννίδης το πέτυχε στο μισό της πρώτης θητείας του.

  • Επέκταση αγοράς και χωροι πράσινου… Ακριβώς ότι χρειάζεται για την καταπολέμησση της ανεργίας…. Εκεί στη δημοτική αρχή από φιλοσοφία καλά πάτε γιατί έργο μηδέν

  • Καλά άμα δείτε εσείς τίποτε να γίνεται στον σταθμό γράψτε μου …. αυτοι στο δημαρχείο Δήμαρχος κλπ … φέτααααααααα…..

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.