Διαμαρτυρία -καταγγελία – Ανοιχτή επιστολή προς κάθε αρμόδιο -άμεσα ή έμμεσα- για την Ειδική Εκπαίδευση προς την κ.Υπουργό Παιδείας (Γράφει, από την Πτολεμαΐδα, η Εκπαιδευτικός Όλγα Ντέλλα)

30 Σεπτεμβρίου 2021
08:18

 

Αγαπητές και Αγαπητοί

Αρμόδιοι. εντεταλμένοι να υποστηρίζετε με τις ενέργειές σας την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία τόσο στην Τυπική όσο και στην Ειδική εκπαίδευση.

Αναγκάζομαι για πολλοστή φορά να επικοινωνήσω με το Τίποτα.

Να καταγγείλω την απροκάλυπτη ή και φτιασιδωμένη υποκρισία. Την ολιγωρία. Την ανευθυνότητα.

Να καταγγείλω τα σχολεία δύο ταχυτήτων -τα παιδιά ενός Θεού και τα παιδιά ενός άλλου, κατώτερου προφανώς. Κάθε χρόνο λουζόμαστε την ίδια ακριβώς υπογράμμιση. Διανθισμένη νωρίτερα με τις απαραίτητες επισκέψεις των πολιτικών αρχόντων, τους εκπαιδευτικούς παράγοντες, τους θεσμούς και τα πρόσωπα στους αγιασμούς των σχολείων μας. Εκεί όπου κάθε χρόνο συντελούνται οι χαιρετούρες, διαβαίνουν τα κανάλια. Σβήνουν τα φώτα. Εκεί όπου όλοι κάθε χρόνο ακούμε ανελιππώς για ήρωες εκπαιδευτικούς και ήρωες γονείς. Εκεί όπου συντελείται το “άδειασμά” μας μέσα στη διάρκεια του ίδιου μήνα και των επόμενων.

Είναι κοινό μυστικό ότι η Ειδική Εκπαίδευση υπολειτουργεί σε βαθμό επικινδυνότητας. Πώς γίνεται αυτό; Αγνοώ και φέτος την απάντηση.

Μπορώ όμως να μιλήσω για τη δική μου πραγματικότητα.

Να υποθέσω την πραγματικότητα των μονογονεϊκών οικογενειών και των άλλων οικογενειών με τους δυο εργαζόμενους γονείς.

Να μιλήσω για την πραγματικότητα του ΕΝΕΓΥΛ (Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου -Λυκείου) Πτολεμαϊδας.

Για την κόρη μου και τους συμμαθητές της -22 παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου- που εδώ και ένα μήνα, όταν όλα τα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης έχουν ήδη μπει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά τους από την πρώτη κιόλας εβδομάδα με πλήρες ωράριο σχεδόν, κάνοντας 6ωρα και 7ωρα, αυτά τα παιδιά σχολούν εδώ και ένα μήνα στις 10.45 π.μ. !!!

Κανένας διευθυντής δεν μπορεί να βγάλει πρόγραμμα για 6 τμήματα με 1 Μαθηματικό, 1 Φυσικό, 1 Γεωπόνο και 1/2 Καθηγητή Πληροφορικής. Ο υπόλοιπος εκτελεί χρέη Αναπληρωτή Διευθυντή.

Ο Φιλόλογος αγνοείται -στη β’ φάση δεν ξέρουμε αν θα έρθει. Αν έρθει, να είμαστε, λέτε, και ευχαριστημένοι;

Εικαστικός δεν υπάρχει. Ο Μουσικός θα έρθει για λίγο. Ο Γυμναστής θα έρθει για λίγο.

Ο Νοσηλευτής δεν θα έρθει καθόλου (;)

Τώρα για τα Πρωτόκολλα covid, ας πάει κάποιος από εσάς τους Αρμόδιους να ρωτήσετε τη Διευθύντρια πώς και αν τα καταφέρνει.

Μαθαίνω πως την ίδια απόγνωση δημοσιοποιεί και η Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Βόλου, Φωτεινή Γρηγορίου, ενός σχολείου υποδειγματικού για τα ελλαδικά δεδομένα (τόσο για την τυπική όσο και για την ειδική εκπαίδευση, όταν στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά του περιλαμβάνει ιππασία, κολύμβηση και άλλα ζηλευτά). Το καλύτερο το κάνουν πάντα οι άνθρωποι. Δεν είναι να ξεγελιέται κανείς πια. Αυτούς τους ανθρώπους, τους εκπαιδευτικούς, τους “διευκολύνεις” ως κράτος. Δεν τους δένεις τα χέρια.

Ως γονέας εκφράζω την οργή μου. Για την άδικη μεταχείριση. Την ανυπαρξία δικαιολογίας. Το αυτονόητο που πρέπει να μπω στη διαδικασία να διεκδικήσω, να παρακαλέσω, να “τρέξω”. Δε θέλω τίποτα από αυτά. Θέλω το παιδί μου, οι συμμαθητές του, να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους απρόσκοπτα.

Οι φίλοι τους βρίσκονται καθημερινά στο σχολείο τους ως το μεσημέρι. Παρακολουθούν τη δυνατότητα που τους προσφέρεται. Το “παράθυρο” αυτό.

Οι μαθητές του ΕΝΕΓΥΛ βλέπουν το “παράθυρο” να κλείνει. Γυρνούν στα σπίτια τους την ώρα που δεν έχει ολοκληρωθεί καν η μισή ημερήσια φοίτηση των άλλων -τυπικών- συμμαθητών και φίλων τους.

Αυτό σημαίνει απαξίωση. Να τη ζεις ως έφηβος. Ως μαθητής είτε με νοητική στέρηση είτε με μαθησιακές δυσκολίες.

Το σχολείο δεν είναι πάρκινγκ. Έστω και αν η εκάστοτε σύσταση του Υπουργείου φροντίζει ανελιππώς να μας το θέτει έτσι, αφήνοντάς μας “ξεκρέμαστους” κάθε χρόνο. Στη β’ φάση των αναπληρωτών. Στη β’ φουρνιά. Στην τελευταία τρύπα του ζουρνά. Αυτό σημαίνει απαξίωση. Να τη ζεις ως γονιός.

Όλα τ’ άλλα είναι φούμαρα και μεταξωτές κορδέλες.

Ως εκπαιδευτικός νιώθω απελπισία.

Όταν οι μαθητές μου απολαμβάνουν το δικαίωμα στη μάθηση, όταν εγώ είμαι στην τάξη μου από τις 13 Σεπτεμβρίου που τους υποδεχτήκαμε, την ίδια στιγμή το παιδί μου βρίσκεται στο σπίτι, γιατί οι Αρμόδιοι δεν φρόντισαν να εξασφαλίσουν και σε αυτό το παιδί το αναφαίρετο δικαίωμά του στην παιδεία.

Όλη η κοινωνία περιστρέφεται γύρω από τους αρίστους σε κάτι. Εκκολάπτει αρίστους – “τέλειους”- και όταν δεν το κάνει και μιλά για διαφορετικότητα και ισότητα, κάποιο λάκκο έχει η φάβα, κάπου υπάρχουν χρήματα πολλά, κάπου πέφτουν κονδύλια. Είναι γνωστό αυτό.

Ο αποκλεισμός είναι βίωμα -δεν είναι φαντασία.

Ως γονέας στέλνω αυτή την ανοιχτή επιστολή -άλλο όπλο δεν έχω.

Ως εκπαιδευτικός θα είμαι συνεπής αποκλειστικά και μόνο απέναντι στους μαθητές μου και απέναντι στους συναδέλφους μου σε ό,τι γραφειοκρατική εργασία έχω αναλάβει.

Αρνούμαι να συμμετέχω σε οποιαδήποτε εξωδιδακτική υποχρεωτική διαδικασία (συνελεύσεις κλπ.) τη στιγμή που υφίσταμαι άμεσα και έμμεσα αυτή την άδικη και προσβλητική μεταχείριση από το κράτος στο οποίο είμαι πολίτης και φορολογούμενη.

Δεν ασκώ το δικαίωμά μου στην άδεια ειδικού σκοπού -αν και θα’ πρεπε ως ένα είδος αποχής και διαμαρτυρίας- για να μη στερηθούν οι μαθητές μου πολύτιμες ώρες που δεν θα αναπληρωθούν.

Αυτές οι ώρες που δεν θα αναπληρωθούν για το δικό μου και για τα άλλα παιδιά που φοιτούν στα Ειδικά Σχολεία της χώρας.

Η αξιολόγηση θα έπρεπε να ξεκινά από τη βάση -όχι από την Κεφαλή.

Σε μια τέτοια αξιολόγηση, η Κεφαλή πιθανότατα να έψαχνε την κεφαλή της.

Όλγα Ντέλλα

εκπαιδευτικός

Πτολεμαΐδα, 29 Σεπτεμβρίου 2021

15 σχόλια

  • Κάποτε κυρία Όλγα δεν υπηρχαν ούτε σαν ιδέα αυτά τα σχολεία έκρυβε καθε γονιός το παιδί του με κάποιο πρόβλημα στο σπίτι κι ολα καλά…
    Μην καταδικάζετε την πολιτεία που παρόλες τις ελλείψης έχει μεριμνήσει για την ύπαρξη αυτών των σχολείων . Εχει μεριμνήσει μάλιστα και για την πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αλλα πολλοί συνάδερφοι σας το είδαν σαν παραθυράκι για να διορίζονται εκει και να καταλήγουν τελικά σε άλλα σχολεία…

    • Συγγνώμη αλλά το ότι κάποτε δεν είχαμε τίποτα και τώρα έχουμε κάτι δεν είναι επιχείρημα.Δεν υπάρχει διάθεση, καθώς δε δίνεται στο θέμα η αξία που του πρέπει.Οπως πολύ σωστά λέει η κυρία αξιολογήσεις και άλλα τέτοια είναι σε προτεραιότητα.Αν θέλουμε όμως να λεγόμαστε σύγχρονη κοινωνία δε μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια….

    • Κρίμα, αγαπητέ ή αγαπητή “Κρίμα”,

      αφού προτείνετε να κρύψουμε κάτω από το χαλί και πάλι το πρόβλημα
      αφού λέτε να νιώσουμε ευγνώμονες
      αφού σε 20-30 χρόνια -ποιος ξέρει- μπορεί όλα να βαίνουν καλώς παρ’ όλες τις ελλείψεις
      όσο για τα παραθυράκια, υπάρχουν πάντα αυτοί που λέτε. υπάρχουν όμως και οι άλλοι -διόλου λίγοι-
      που ξέρουν πού είναι και γιατί

      επιτρέψτε μου -και από τις δυο θέσεις- να γνωρίζω

    • Από κάτι τέτοιες ανόητες δουλικές απόψεις που κάνουν το αυτονόητο λόγο απόδοσης τιμών στους ανίκανους φτάσαμε εδώ. Τα κομματόσκυλα διαλύουν τα πάντα .

  • Ακριβώς έτσι είναι Τρέχουν να κάνουν σεμινάρια και μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής οπουδήποτε για να διοριστούν και μετά μην τον είδατε…

  • Υποκλίνομαι … δεν έχω λόγια … μια κυβέρνηση που δίνει χρήματα στα ΜΜΕ για να την εξυμνούν από το πρωί ως το βράδυ κι όχι στα σχολεία για να εκπαιδευτούν τα παιδιά είναι αξία της μοίρας της … οι εκλογές έρχονται !

  • Πόσο σας καταλαβαίνω και πόσο σας συμπονώ! Ως συνάδελφος εκπαιδευτικός μόνο θλίψη και απελπισία νιώθω μπροστά στην κατάσταση της παιδείας στη χώρα μας…

    Δεν έχω άλλα λόγια.

  • Respect… Προσυπογράφω.. απόλυτα κάθε λέξη της επιστολής σου Όλγα… γιατί μόνο αλήθειες φανερώνει..και ξεσκεπάζει την απέραντη υποκρισία και τη φτηνή ωραιοποίηση μιας θλιβερής πραγματικότητας στην εκπαίδευση..από όλους τους ιθύνοντες …. προτεραιότητα στα σχολεία των αρίστων!!!! Ποιοί είναι οι άριστοι άραγε? Εγκατάλειψη και κατηγοριοποίηση σχολείων. Απαξίωση εκπαιδευτικών και μαθητών του δημοσίου σχολείου! Κανενός αυτί δεν θα ιδρώσει…αλλά επιτέλους σε πούμε τα πράγματα με το όνομα τους.. Αξιοπρέπεια.. αυτή σε μην τη διαπραγματευτούμε!

  • ΠΟΣΟ ΣΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΚΥΡΙΑ ΟΛΓΑ.ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ.ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΥΧΕΡΟΥΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΣΕ Β ΦΑΣΗ.ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ.Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΟΥΘΕΝΑ.ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΑ ΙΔΙΑ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.ΣΤΑΜΑΤΗΣΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ ΒΑΖΕΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ.ΕΧΟΥΝ ΑΡΑΓΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;ΑΣ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ.ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΑΡΑΓΕ ΦΕΤΟΣ;

    • Από ό,τι φαίνεται δεν έχουν. Έτσι δείχνει το πράγμα. Με αφορμή την καταπληκτική αυτή ανάρτηση που θίγει τόσα φλέγοντα ζητήματα σας θέτω ένα ακόμη ζήτημα. Παιδί με μαθησιακά και οριακή νοημοσύνη παρακολουθεί μαθήματα γυμνασίου. Το χαρτί που πήρε από τον αρμόδιο φορέα κάνει ΣΥΣΤΑΣΗ στους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν ξεχωριστή γραμμή διδασκαλίας για αυτό το παιδί, ΣΥΣΤΑΣΗ για να του δοθεί περισσότερος χρόνος στα διαγωνίσματα, ΣΥΣΤΑΣΗ να μιλούν πιο αργά και να δίνουν πολλές διευκρινίσεις. Το αποτέλεσμα είναι να εξαρτάται η φοίτηση του από την καλή διάθεση του καθενός. Όταν όμως δεν τηρούνται αυτά ποιος το παρηγορεί όταν παίρνει στο διαγώνισμα 3 και κλαίει λέγοντας ότι είναι βλάκας;

  • ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΗ ΔΑΣΚΑΛΑ.ΟΛΑ ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΛΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.ΑΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ,ΑΝ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ΑΦΗΝΕΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΚΑΙ ΧΑΝΕΤΑΙ.ΠΕΡΥΣΙ ΕΜΕΝΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ,ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΑΥΣΤΗΡΗ Η ΚΥΡΙΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ.ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ.(ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ),ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.ΠΗΓΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ,ΕΝΗΜΕΡΩΣΑ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΝΕ ΕΚΕΙ.ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΥΡΙΣΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.ΤΑΧΑ ΜΟΥ.ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΟΛΟΙ ΠΛΑΚΑΚΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ,ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΕΙ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ.ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ.ΤΑ ΖΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ.ΠΑΡΟΧΕΣ ΜΗΔΕΝ ΜΟΝΟ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ.ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΛΠΙΔΑ ΔΥΣΤΗΧΩΣ.

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.