…κι όμως κινείται… (του Παναγιώτη Δημόπουλου – Απάντηση στην Φτάκα-Τσικριτζή)

18 Σεπτεμβρίου 2017
12:29

Την τελευταία εβδομάδα, με αφορμή την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και τις προ ημερησίας διάταξης ερωτήσεις της μείζονος αντιπολίτευσης, προέκυψε μια ανταπόκριση ανάμεσα στον Δήμο Κοζάνης και την δημοτική σύμβουλο Φ. Φτάκα-Τσικριτζή που εγείρει μια σειρά από θέματα σε σχέση με την πολιτιστική πολιτική του Δήμου Κοζάνης. Άλλοτε ευλόγως, άλλοτε παραπλανητικά – ο Δήμος άλλωστε απάντησε επίσημα – ξεκινά μια πολιτική αντιπαράθεση που πάντα χρησιμεύει στις Δημοκρατίες και που ελπίζω πως θα συνεχίζεται αποκαλυπτικά.

Το πιο εντυπωσιακό σκέλος αυτής της ανταπόκρισης όμως είναι εκτός πολιτικής σφαίρας και αφορά την επίμονη ερμηνεία-απολογισμό πως τα φετινά Λασσάνεια αποτέλεσαν ηθικό παράπτωμα της Δημοτικής Αρχής και πιο ειδικά του Αντιδημάρχου Πολιτισμού. Σε δύο δημοσιευμένα κείμενα της κ. Φτάκα-Τσικριτζή διαπιστώνεται επί της ουσίας η υπόδειξη και υπόνοια πως προσωποπαγείς και ιδιοτελείς σκοποί του Αντιδημάρχου κινούν την λειτουργία τριών νομικών προσώπων, της εκτελεστικής επιτροπής του Δήμου και όλων των συντελεστών των φετινών Λασσανείων. Με λίγη ακόμη φαντασία γιατί όχι και τις αποφάσεις του Μαξίμου τις οποίες ο Αντιδήμαρχος νουθετεί με «μάγια» – όλα άλλωστε είναι αορίστως στο τραπέζι.

Αυτή η φλύαρη λογοτεχνία υποτιμά τη νοημοσύνη του πολιτικού προσωπικού και των όσων εθελοντικά ή επαγγελματικά συνεργάστηκαν στα φετινά Λασσάνεια αλλά υποβαθμίζει και το κύρος των λειτουργιών του Δήμου Κοζάνης επιβάλλοντας την αίσθηση πως οι διοικητικές πράξεις μας διέπονται από καθεστώς ασυδοσίας και τυφλής καθοδήγησης. Ουσιαστικά, η «κατάλυση της αυτοτέλειας» των Ν.Π., που τα δύο αυτά κείμενα φημολογούν, συντελείται μόνο στα ίδια τα κείμενα αφού μόνο αυτά και η, ομολογουμένως φτωχή, νομική τους συμβουλή θεωρούν πως τα ψηφίσματα των Ν.Π. δεν ισχύουν.

Πέρα όμως από την κ. Φτάκα-Τσικριτζή και την ενδιαφέρουσα πολιτική στιχομυθία που πυροδότησε και που ίσως φανεί χρήσιμη στον μελλοντικό ερευνητή της τοπικής ιστορίας, αυτό που αναμενόμενα ανακύπτει με την ύπαρξη Αντιδημαρχίας Πολιτισμού είναι η διάκριση των προθέσεων στους διάφορους παράγοντες του δημόσιου βίου. Η ύπαρξη Αντιδημαρχίας Πολιτισμού σημαίνει έμφαση στα πολιτιστικά και αυτή η έμφαση έχει οικονομικούς δείκτες. Αυτό προξενεί το ενδιαφέρον πολλών, όμως η πολιτιστική μας στρατηγική δεν θα είναι ένα παζάρι στο οποίο ο εκβιασμός, το σύνδρομο «θα σου δείξω εγώ τώρα», η σπίλωση, το κουτσομπολιό και κάθε μεσαιωνικό «κουσούρι» που αποκτήσαμε στην διαχείριση των πολιτιστικών σε προηγούμενες εποχές θα είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Δήμος Κοζάνης θα καταρτίζει προϋπολογισμούς ή θα εκτελεί δαπάνες. Δεν νοείται, δεν υπάρχει και δεν θα υπάρξει φοβική πολιτική. Και όσα λάθη γίνουν θα είναι φυσικά λάθη εκτίμησης και όχι σκοπιμότητας, αδράνειας ή φόβου.

Υπάρχει ιδιοτέλεια τελικά στην όλη υπόθεση; Ναι, υπάρχει. Θα κάνω ό,τι μπορώ για προσωπικούς λόγους, ώστε σε μερικά χρόνια ο διάλογος για τον πολιτισμό να μην περιέχει την σημερινή φτηνή κακεντρέχεια στην ιστορική και εξαιρετική πατρίδα μας, αλλά να αφορά άλλες διαφωνίες, διαφωνίες αισθητικής κατεύθυνσης και πολιτικής ποιότητας. Παρατηρώντας το γενικότερο πολιτικό περιβάλλον, το στοίχημα αυτό μπορεί να χαθεί, αλλά αυτή η μάχη είναι πολύ ευπρόσδεκτη και πολύ τιμητική και θα δοθεί με την ειδική ένταση που χρειάζεται.

Με ευκαιρία λοιπόν τα κείμενα της κ. Φτάκα-Τσικριτζή και τον αποπροσανατολισμό της συζήτησης στον άξονα της κοινής και ιδιωτικής ωφέλειας, συμφωνώ μαζί της στην ουσία του πράγματος και συνιστώ με τη σειρά μου σε όσους επιθυμήσουν να παλινδρομούν στον γνωστό επί χρόνια «τόσα Ευρώ δρόμο» ή όσους με δηλητηριώδη πολιορκητικό κριό χτυπούν θύρες που γεννούν «τζάμπα σουβλάκια» και «τιμολόγια στον Δήμο», όποια και αν είναι η ιδιότητά τους, πως το πολιτικό κοινό τους μέχρι το 2019 είναι στη «μεσημεριανή» ή την «ακατάλληλη ζώνη» και όχι εδώ. Εδώ οι πονηρές και παρασιτικές χορωδίες που κοάζουν απειλές δεν τρομοκρατούν και δεν αγοράζονται. Εδώ δεν έχει βρώμικο ψωμί.

-Μα αλλάζουν αυτά;

-Έχουν ήδη αλλάξει.

Παναγιώτης Δημόπουλος

Αντιδήμαρχος Πολιτισμού

39 σχόλια

  • Τίτλοι τέλους για την ευρύτερη οικογένεια τσικριτζη και ότι αυτή εκπροσωπεί δηλ το οικολογικό κίνημα που πλέον αντιμετωπίζεται ως περιθώριοους ! Δεν είναι τυχαίο ότι την κύρια Φάνη την προσφωνει με όλο το επίθετό της ΦΤΑΚΑ ΤΣΙΚΡΙΤΖΗ ! Ενώ από μόνο του το Φάνη φτακα αρκούσε ! Θέλει να ξεμπερδεύει με τους ανθρώπους που ουσιαστικά τον ανέδειξαν !!

  • Καλά τα γράφετε, αρκεί να τα κάνετε και να μην γίνετε σαν τους προηγούμενους. Όσο για τους ανεκδιήγητους μονο παράσημο είναι η διαφωνία τους.

  • “…θύρες που γεννούν «τζάμπα σουβλάκια» και «τιμολόγια στον Δήμο», όποια και αν είναι η ιδιότητά τους”.

    ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ,ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ Ο ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ: ΚΑΤΑΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕ ΑΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΦΡΟΝΕΣ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΔΡΩΜΕΝΑ. ΔΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΤΙ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ,ΤΗΝ ΑΙΑΝΗ,ΤΑ ΣΕΡΒΙΑ ΚΛΠ ΚΑΙ ΦΡΙΞΤΕ!!!ΤΟ ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΟΖΑΝΗΣ!!!
    ΕΜ, ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΚΟΡΌΙΔΑ (ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ), ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΙΚΟ ΓΙΝΕΤΑΙ!!! ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΠΑΡΑΥΤΑ ΑΥΤΗ Η ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ!!!! ΜΕΤΡΟ ΡΕΕΕΕΕΕ!!!!!

  • Επιτέλους, ένας μεστός, σύγχρονοσ λόγος απέναντι στις κοζανίτικες, παρωχημένες, φανφάρες της Φάνης με τα δύο επίθετα.Εύγε κύριε Δημόπουλε!!

    • Αν ο μεστός λόγος είναι τα εξυπνακίστικα ευφυολογήματα και οι αοριστολογίες χωρίς ίχνος αυτοκριτικής τότε ναι… δικαιώνεται ο κύριος Παναγιώτης που ήρθε να εκπολιτίσει τους Μάο Μάο ιθαγενείς αυτής της πόλης!Κοινώς… είμαστε άξιοι της μοίρας μας!

      • Περί αοριστολογίας, λοιπόν: θέλετε να δώσετε από έναν ορισμό του εξυπνακίστικου ευφυολογήματος και της αοριστολογίας, και έπειτα από ένα τουλάχιστον παράδειγμα, για να καταλάβουμε; Αν κάνετε και αντιπαράθεση με τον λόγο άλλων, ακόμη καλύτερα.

        • Εκτός του ότι όλο το κείμενο κινείται και ακροβατεί ανάμεσα στην εξυπνάδα και τον σνομπισμό, το κομμάτι περί ιδιοτέλειας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αοριστολογίας και υπεκφυγής. Αυτά και τέλος γιατι εχουμε και πιο σοβαρά πράγματα στη ζωη μας να ασχοληθούμε φίλε μου

          • Α, καλώς. Αν και ήσαστε αρκετά αόριστος/η.
            Βέβαια, άλλο η εξυπνάδα και άλλο το εξυπνακίστικο ευφυολόγημα – δεν φαντάζομαι να διαφωνείτε; Εκτός αν άθελά σας υπεκφεύγετε. Έπειτα, γενικό σνομπισμό για την πόλη δεν διακρίνω, ίσα ίσα αναγνωρίζει πως η πόλη έχει τις δυνατότητες για πολύ περισσότερα και ομορφότερα πράγματα. Μάλλον παρανοείτε. Όσο για την αοριστολογία και την υπεκφυγή στην περί ιδιοτέλειας κατηγορία, φαντάζομαι θα προτιμούσατε να μην πει τίποτα, ώστε να κατηγορηθεί έπειτα για δειλία, ή ακόμη καλύτερα να παραδεχτεί μια ιδιοτέλεια πιο απτή, αλλά στην πραγματικότητα ανύπαρκτη, πέφτοντας στην παγίδα, όπως λέμε, για να υπάρχει έρεισμα για μετέπειτα σχόλια. Ίσως δεν είναι τόσο ανόητος ούτε τόσο ανήθικος όσο θα τον ήθελαν κάποιοι τελικά.
            Αλλά σας καθυστερώ. Με συγχωρείτε.

  • πάντως δεν θα ξεφύγουμε των μεσαιωνικών κουσουριών πετώντας τη μπάλα στην κερκίδα, δεν αγαπάτε εσείς την πατρίδα αυτή περισσότερο ή καλύτερα από άλλους, αυτά είναι λόγια στάχτη για το ότι κάνετε ότι γουστάρετε όπως και οι άλλοι, τι θα κάνουμε τώρα θα διαβάζουμε πόσο καλύτερα το κάνετε;

  • καλα τα οσα λέτε εαν τελικά είναι έτσι,αλλα ονόματα αυτων που “γεννουν τζάμπα σουβλάκια” και”τιμολόγια στο Δήμο”δεν έχετε;Γιατί δεν τους κατανομάζετε Η μηπως είναι αρκετό το ό,τι το γνωρίζετε εσεις; Προσωπική σας διαφορά είναι;

    • πολιτικο ειναι το κειμενο δεν ειναι διοικητικο. Τι περιμενες να ανακοινωσει εδε για το 2004; Μια χαρα τοποθετειται και ολοι καταλαβαινουμε τι λεει. Και ολοι καταλαβαινουμε απο ποιο οικοσυστημα βγαινει ο καθενας που γραφει οτι αρλουμπα θελει για να τραβαει τους αλλους προς τα κατω

    • Να ‘το πάλι. Μα μπορεί κάποιος να γίνει σαφής, για να μάθουμε και να καταλάβουμε και οι υπόλοιποι; Γιατί μια τόσο αόριστη πρόταση δεν πείθει.

        • Τίποτα από τα δύο. Ένας απλός περίεργος συνταξιούχος. Δεν τον ξέρω καν τον άνθρωπο προσωπικά. Φίλος μου έστειλε το άρθρο και μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες διαβάζοντας τα σχόλια.

    • τώρα η Φανη ειναι η μητερα ολων των πολιτικων στελεχων που φερονται αχαριστα. Ξεχνας δηλαδη οτι ολοι σε αυτην την παραταξη (και στις αλλες βεβαια) την κασμερευουν και την ανεχονται εδω και 5 χρονια και αυτην και το λομπυ με τα ταπερ

  • Πολιτισμος για την κ. Φτακα ειναι η μαγειρικη και οτι αλλο της αρεσει.. πολιτική πυξιδα πουθενα.. μονο να “φανταζουμε” και να χαζογελαμε.. πρεπει να δοθουν τα κονδυλια εκει που πρεπει.. να αναδειξουμε τον τοπο μας μεσα απο τοσα δρωμενα που υπαρχουν. Να δημιουργηθουν δυναμεις που θα συνθεσουν.. μονο εχθρες και κακιες εχει η κυρια.. ρωτηστε τους συλλογους.. οι απαντησεις εχουν ενδιαφέρον!!

  • Ακολουθεί ένα σύντομο ψυχογράφημα για όλα μας περιμένουν.

    1. Είναι περίεργο που ο Δημόπουλος δεν απαντά καθόλου στα όσα αναφέρει η Φ. Φτάκα. Αντιθέτως δείχνει τον σνομπισμό του και αυτό δείχνει και την αδυναμία χειρισμού της δημόσιας εικόνας του.

    2. Από τον λόγο του διαφαίνεται πως την εξισώνει μαζί του! Ας τον ενημερώσει κάποιος πως η Φ. Φτάκα ήταν πρόεδρος του ΟΑΠΝ και όχι αντιδήμαρχος πολιτισμού!

    3. Επειδή δεν υπήρχε πριν Αντιδήμαρχος Πολιτισμού λοιπόν, μένει στον ίδιο στο πως θα συντονίσει το πολιτιστικό κομμάτι του Δήμου με τον καλύτερο τρόπο. Με δεδομένη την απαξίωσή του προς την Αποκριά, την παραδοσιακή μουσική και τις παραδόσεις της περιοχής και με δεδομένο ότι η βιβλιοθήκη δεν κατάφερε επί διαχείρισής του αν γίνει βίωμα των Κοζανιτών, νομίζω πως θα τα μπερδέψει ακόμη περισσότερο – χωρίς να το εύχομαι!

    4. Ο εξυπνακισμός, ο σνομπισμός και η υπεκφυγή όταν γίνονται εργαλεία προσωπικού στίγματος στον δημόσιο βίο … μόνο αποτυχία μπορούν να φέρουν.

    Αυτά!

  • Αγαπητέ μου Φάρμα Μαρκάκη,

    στο ψυχογράφημα εννοώ πως ο νέος αντιδήμαρχος εμφανίζεται ως Καίσαρας που παίζεται αν θα κάψει την Ρώμη!

    Η φράση του «Και όσα λάθη γίνουν θα είναι φυσικά λάθη εκτίμησης και όχι σκοπιμότητας, αδράνειας ή φόβου.» Ξέρεις αγαπητέ μου Φάρμα τί σημαίνει να προεξοφλούμε ότι τα όποια λάθη θα είναι αδράνειας και φόβου;

    Όσο για πεντούλια αγχώνεται κανείς όταν τα έπαιρνε με διάφορους τρόπους από το Δήμο και εγώ δεν είμαι αγχωμένος γιατί ούτε τα έπαιρνα ούτε και πρόκειται να τα πάρω. Υπάρχουν και κάποιοι που απαξιούν το δημόσιο χρήμα, να το ξέρεις αυτό!

Γράψτε απάντηση στο ΑΗΔΙΑΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΙΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΥ Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.