Ο σχεδιασμός του σχολικού συγκροτήματος έγινε στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός προτύπου σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία με πρόβλεψη χώρων εντός του σχολικού συγκροτήματος για χρήση και από τους κατοίκους της ΖΕΠ σε ώρες εκτός λειτουργίας (πχ Βιβλιοθήκη-αίθουσες εκδηλώσεων).

Ο Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός του κτιρίου είναι υψηλότατου επιπέδου. Πέρα από την ενσωμάτωση των βιοκλιματικών χαρακτηριστικών στον σχεδιασμό του, και την επιλογή να περιλάβει πολλές καινοτόμες ενεργειακές λύσεις, το κτίριο είναι ιδιαίτερο και αποτελεί ένα κόσμημα στο δομημένο περιβάλλον. Ένα κτίριο που διαφοροποιείται από οποιαδήποτε άλλη σχολική μονάδα.

Τόσο από άποψη αισθητικής όσο και λειτουργικής.

Αξιζει να σημειωθεί ότι το έργο ΔΕΝ χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Και αξίζει γιατί με τον τρόπο αυτό αυξήσαμε την πίτα, αυξήσαμε τις επενδύσεις στη Δυτική Μακεδονία, μόνο από αυτό το έργο, κατά 9,123 εκ. € απο το ΥΠΕΚΑ.

Το έργο υπηρετεί με συνέπεια το στόχο της ανάδειξης του ενεργειακού χαρακτήρα της περιοχής. Του ισχυρού χαρτιού, της ισχυρής ταυτότητας της περιοχής μας μ΄έναν ιδιαίτερο και θετικό τρόπο.

Το αποδεικνύει η χρησιμοποίηση:
Τηλεθέρμανσης ισχύος 84 KW,
Γεωθερμικού συστήματος ισχύος 150 KW,
Φωτοβολταϊκού συστήματος 9,90 KW και
Ηλιακού Θερμικού συστήματος 26 KW
καθώς και η χρήση μονάδων αερισμού με ανάκτηση(VAM), ενεργειακών τζάκιών, ενεργειακών λαμπτήρων, ενισχυμένων μονώσεων, αυτοματισμών 25 ελεγκτών CO2.
Συνέπεια των παραπάνω, και του βιοκλιματικού σχεδιασμού, είναι το γεγονός ότι το κτίριο υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ καθώς κατατάσσεται στην ενεργειακή κλάση Β+

Με τα ιδιαίτερα ενεργειακά χαρακτηριστικά του και την υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών, ευρυζωνικότητας και οπτικής ίνας, το ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ αφ’ ενός ενσωματώνει ό,τι πιο σύγχρονο για την μαθησιακή διαδικασία και αφ ‘ ετέρου τα ιδιαίτερα ενεργειακά χαρακτηριστικά του το καθιστούν επισκέψιμο, το καθιστούν προορισμό.

Είναι σημαντικό να επισημανθούν οι ιδιαιτερότητες που αναφέρθηκαν παραπάνω, γιατί ενσωματώνουν και αποτυπώνουν μια ολοκληρωμένη αναπτυξιακή φιλοσοφία.