Διορισμοί εκπαιδευτικών: αλήθειες και ψέματα μιας επαναλαμβανόμενης ιστορίας (του Παύλου Ταγτεβερενίδη, Εκπαιδευτικός 2ο ΓΕ.Λ. Κοζάνης)

6 Ιανουαρίου 2017
20:49

Η πιθανότητα μονιμοποίησης αδιόριστων εκπαιδευτικών αποτελεί ένα μείζον θέμα που πάντα αποσπά το ενδιαφέρον του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Από το 2007, που ήταν η τελευταία χρονιά διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, και μετά οι σχετικές εξαγγελίες είναι διαρκείς και επαναλαμβανόμενες. Όσοι υπουργοί ανέλαβαν το κρίσιμο αυτό υπουργείο, αναλώθηκαν σε ψευδείς, όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, διακηρύξεις για μόνιμους διορισμούς. Ωστόσο, ο νέος υπουργός παιδείας Κ. Γαβρόγλου ήδη εγκαινίασε ένα νέο γύρο δηλώσεων για το θέμα υποσχόμενος ότι το όλο φιλόδοξο εγχείρημα έχει εξασφαλίσει την απαραίτητη οικονομική κάλυψη, ενώ ο αναβαθμισμένος υπουργός επικράτειας και συντονιστής του κυβερνητικού έργου Χ. Βερναρδάκης προχώρησε πολλά βήματα πιο πέρα εξαγγέλλοντας την επικείμενη ανακοίνωση της προκήρυξης και του αριθμού των μονίμων εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν κατά την τριετία 2018-20.

Οι τελευταίες χρονικά εξαγγελίες, αν και επίσημες, αντιμετωπίζονται μάλλον εύλογα με δυσπιστία, καχυποψία και επιφυλακτικότητα. Οι χιλιάδες των αδιόριστων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φοβούνται ότι θα υποστούν ακόμη ένα νοσηρό εμπόριο ελπίδας. Από την άλλη, οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, και μάλιστα νέο σε ηλικία και παραστάσεις ως φορέα ανανέωσης σε ιδέες, νοοτροπίες και διδακτικές τεχνικές, είναι μεγάλες. Την τελευταία δεκαετία οι προσλήψεις ήταν για ευνόητους λόγους ελάχιστες και αφού πρώτα καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια συγκάλυψης της ανάγκης πραγματοποίησής τους με ποικίλα μέσα, όπως οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, η αύξηση ωραρίου των διδασκόντων, οι αναμορφώσεις ωρολογίων προγραμμάτων και άλλα πολλά, το καθένα από τα οποία είναι τεράστιο κεφάλαιο διαλόγου από μόνο του. Παρόλα αυτά, τα κενά σε σημαντικές ειδικότητες σε πολλά σχολεία της χώρας συνεχίζουν να καταταλαιπωρούν τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αν δε γίνουν πράγματι μόνιμοι διορισμοί, οι δυσλειτουργίες θα συνεχίσουν να αποτελούν βασικό ανασταλτικό παράγοντα.

Το πρόβλημα είναι ότι για πολλοστή φορά εξαγγέλθηκε η, απόλυτα δικαιολογημένη λόγω άμεσων διδακτικών αναγκών, προκήρυξη για διορισμούς εκπαιδευτικών χωρίς να έχει σχεδιαστεί ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθεί μια τέτοια τόσο σημαντική και πολύπλοκη διαδικασία. Εφόσον δυνατότητα χρονική και οικονομική για γραπτό διαγωνισμό, όπως παλιά, δεν υπάρχει, με ποια κριτήρια θα επιλεγούν οι «τυχεροί» εκπαιδευτικοί; Πόσο πρέπει να ληφθεί υπόψη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μερικοί εκ των οποίων τα τελευταία χρόνια έχουν «οργώσει» τη χώρα; Κατά πόσο, όμως, είναι ηθικό να αποκλειστούν οι νεότεροι συνάδελφοί τους που δεν είχαν τη δυνατότητα ή την τύχη να αποκτήσουν την πολυπόθητη διδακτική εμπειρία; Τα υπόλοιπα τυπικά προσόντα των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, των ξένων γλωσσών και κάποιων άλλων προσόντων και δεξιοτήτων πρέπει να συνυπολογιστούν ή όχι; Επίσης, ποια θα είναι η βαρύτητα των επονομαζόμενων κοινωνικών κριτηρίων, για να μην τεθεί η άποψη εάν πρέπει να μπουν και αυτά στην όλη συζήτηση ή μήπως δε σχετίζονται με τα της εκπαίδευσης;

Επειδή αφενός η απαίτηση για αξιοκρατία και δικαιοσύνη σε όλες τις εκφάνσεις του δημόσιου βίου είναι ομόφωνη και αφετέρου η μονιμοποίηση στη δημόσια εκπαίδευση αποτελεί θεμιτό όνειρο για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, οι ιθύνοντες του υπουργείου βρίσκονται μπροστά σε ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα που απαιτεί νηφαλιότητα, ευαισθησία και υψηλή συναίσθηση ευθύνης.

Παύλος Ταγτεβερενίδης, Εκπαιδευτικός (2ο ΓΕ.Λ. Κοζάνης)

25 σχόλια

    • Ο τελευταίος διαγωνισμός για διορισμό εκπαιδευτικών έγινε αρχές του 2009. Όταν λέμε κάτι να το ελέγχουμε πρώτα.

      • Σωστά, ο τελευταίος “ΑΣΕΠ” έγινε αρχές 2009, απλώς οι διορισμοί ήταν πολύ λιγότεροι σε σχέση με ό,τι συνέβαινε μέχρι το 2007 και πραγματοποιήθηκαν …σε βάθος χρόνου. Αυτά περί “ελέγχου”…

        • “Από το 2007, που ήταν η τελευταία χρονιά διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, και μετά οι σχετικές εξαγγελίες είναι διαρκείς και επαναλαμβανόμενες…”.

          Έτσι το γράψατε. Μάλλον ήθελε καλύτερη διατύπωση σε σχέση μ΄αυτό που εννοούσατε. Τέλος πάντων η ουσία είναι η δυσλειτουργία της εκπαίδευσης εξαιτίας της πολιτικής των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια.

  • Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών,μάλιστα.Να βολευτούν πάλι “τα δικά μας παιδιά “.Αν υπάρχουν πχ 10000 εκπαιδευτικοί θα μπουν οι 1000 και άλλοι θα κοιτούν τον ουρανό!Όχι ρε τέρμα η μονιμοποίηση να παίρνουν κάθε χρόνο 1000 να δουλέψουν όλοι και φυσικά όχι μόνο στην εκπαίδευση! !!!!!!

  • ΜΟΝΙΜΟΥΣ;ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ ΟΣΟ ΤΟ 1/3 ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ;ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΣΤΕ ΜΑΥΡΑ ΓΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ; ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΤΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ. ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ-ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ.

  • Νομίζω οτι τα ελληνόπουλα μειώνονται ή κάνω λάθος; Μετά από έξι χρόνια κρίσης μήπως πρέπει να προσέχουμε τα έξοδα;

  • Εαν ελληνόπουλα θεωρείς ελληνικό αιμα, δηλαδή τη ναζιστική οπτική, ναι μειώνονται αλλά καλό είναι να μας πεις που υπάρχει αυτό το αίμα φυλαγμένο

    Εαν θεωρουμε ελληνόπουλα τα μετέχοντα της ελληνικής παιδείας, τοτε αυξάνονται
    Η υπηκοότητα είναι νομικός όρος. Η ελληνικότητα πολιτιστικος

  • Κόμπρα άει δαγκώσου. Σε παραπέμπω στα πρόσφατα στοιχεία του ΟΟΣΑ τα οποία από κανένα δεν αμφισβητούντα, σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες δουλεύουν πιο πολλές ώρες και πιο σκληρά από όλους τους Ευρωπαίους και αμοίβονται λιγότερο.Βγάζεις κόμπλεξ και κακία και δεν είμαι εκπαιδευτικός

    • Εργάζονται περισσότερο αλλά λόγω κακής οργάνωσης δεν έχουμε, όπως φαίνεται και από τα μνημόνια, το επιθυμητό αποτέλεσμα!!!

  • Μόνιμος ?? Τι θα πει μόνιμος ?? Σας την έδωσε κληρονομιά ο πατέρας σας την θέση ?? Άρση μονιμότητας τώρα ..Και το καλοκαίρι το μισό μηνιατικο επειδή δεν δουλεύετε …

  • ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ Ο ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΖΗΤΟΥΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ .ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΑΖΑΖΟΜΕΝΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ?

  • Για άλλη μια φορά χάθηκε η ουσία του ωραίου αυτού άρθρου. Κύριε Παύλο τα είπατε μια χαρά. Οι αλήθειες πειράζουν πάντα. Είμαστε μόνο για τα καφενεία και να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα

Γράψτε απάντηση στο τομ ΚΟΖΑΝΙΤΗΣ ΓΚΟΜΠΛΙΤΣΩΤΗΣ Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.