Τοποθέτηση του Βουλευτή Κοζάνης Γ. Ντζιμάνη στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό (Βίντεο)

13 Δεκεμβρίου 2017
10:08

Ο Βουλευτής Κοζάνης κ. Ντζιμάνης Γεώργιος, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον προϋπολογισμό του 2018.

Η Εισήγησή του είναι η ακόλουθη:

«Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Συζητάμε αυτές τις μέρες στην Ολομέλεια τον Προϋπολογισμό του 2018, τον τρίτο προϋπολογισμό που εκπονεί η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ.

Είναι αλήθεια ότι παρά τις εξαιρετικά δύσκολες δημοσιονομικές όσο και κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες υλοποιήθηκαν. οι προηγούμενοι προϋπολογισμοί κατορθώσαμε να βάλουμε τα δημόσια οικονομικά της χώρας σε μια τάξη, αποκαθιστώντας την αξιοπιστία της ελληνικής οικονομίας με τη δίκαιη και ήπια δημοσιονομική προσαρμογή, και δημιουργώντας ένα ισχυρό δίχτυ προστασίας των κοινωνικά αδύναμων με την πλήρη ανάπτυξη εργαλείων όπως το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης αλλά και με παρεμβάσεις κοινωνικής πολιτικής όπως στον κρίσιμο τομέα αντιμετώπισης της παιδικής φτώχειας.

Για το 2018, το πρωτογενές πλεόνασμα προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 3,8% του ΑΕΠ, ποσοστό που είναι συμβατό με τους στόχους του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής και παρέχει ένα σημαντικό περιθώριο ασφαλείας.

Ειδικά για το έτος 2018, οι εξοικονομήσεις που προκύπτουν από την επιτυχημένη επισκόπηση των πρωτογενών λειτουργικών δαπανών, θα χρηματοδοτήσουν μια σειρά πρόσθετων δράσεων κοινωνικής προστασίας.

Στα έτη που ακολουθούν, οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-21 είναι επαρκείς για να εξασφαλίζουν τον δημοσιονομικό χώρο ώστε να διευρυνθούν οι παρεμβάσεις ενίσχυσης της κοινωνικής προστασίας αλλά και να εφαρμοστούν μειώσεις φορολογικών συντελεστών νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Επομένως ο προϋπολογισμός του 2018 υπηρετεί τα δημόσια οικονομικά, πιάνει τους στόχους, δημιουργεί πλεόνασμα 3,8% και θέτει ανάπτυξη 2,5% οπότε είναι και αναπτυξιακός, επίσης είναι και αναδιανεμητικός. Γιατί ενισχύει τους οικονομικά αδύνατους, με το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, την δικαιότερη κατανομή των οικογενειακών επιδομάτων και αντιμετωπίζοντας την παιδική φτώχεια

Επίσης, μιλάμε για έναν Προϋπολογισμό, ο οποίος δεν έχει νέα μέτρα, με την έννοια ότι κατά τη διάρκεια του έτους δεν νομοθετούνται νέα μέτρα.

Τώρα, όσον αφορά τα θέματα Άμυνας, θα ήθελα να αναφέρω ότι και για το 2018, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας λαμβάνοντας υπόψη το υπάρχον δημοσιονομικό πλαίσιο, και τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη λεκάνη της ΝΑ Μεσογείου, επαναξιολογεί τις δράσεις του, προς επίτευξη της μέγιστης αποτελεσματικότητας του επιχειρησιακού, αμυντικού και κοινωνικού του έργου.

Για τα έτη 2015-2017, η μείωση του Λειτουργικού Προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ ήταν 4,91%, και προήλθε από εξορθολογισμό δαπανών, όχι από οριζόντιες περικοπές όπως συνέβη τα προηγούμενα έτη.

Ωστόσο τα έτη 2015-2017 είναι αξιοσημείωτη η απορρόφηση των κονδυλίων, που ξεπερνά το 94%, και αποδεικνύει ότι αν και τα χρήματα δεν είναι αρκετά, με την ορθή διαχείριση και προτεραιοποίηση των προγραμμάτων, υλοποιείται μεγάλο μέρος των εξοπλιστικών.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι από 2011 έως το 2014 η απορρόφηση ήταν μεταξύ 24% έως 60 % και τα έτη 2015-2017 ξεπερνά το 99%.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας εξοικονόμησης πόρων και εξορθολογισμού των δαπανών του ΥΠΕΘΑ για το έτος 2018, έχουν ήδη επικαιροποιηθεί και δρομολογηθεί από τα Γενικά Επιτελεία, δράσεις και παρεμβάσεις που αφορούν σε σημαντικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, οι οποίες συνοψίζονται ως ακολούθως:

  • Ρεαλιστική ιεράρχηση όλων των λειτουργικών δαπανών του ΥΠΕΘΑ.

  • Χρήση νέων ψηφιακών τεχνολογιών στις Διοικητικές Διαδικασίες.

  • Προσαρμογή των υπηρεσιών/ διευθύνσεων προμηθειών στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ) και στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ) του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

  • Αξιοποίηση του μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού.

  • Επέκταση εφαρμογής του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

  • Προώθηση νέου σχεδίου μεταθέσεων του Στρατιωτικού προσωπικού με κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.

  • Περαιτέρω υλοποίηση της νέας αναθεωρημένης δομής δυνάμεων.

  • Αξιοποίηση των Στρατιωτικών Εργοστασίων.

  • Αξιοποίηση των οικονομικών πόρων των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων για υλοποίηση αναπτυξιακών έργων και δράσεων

  • Επανεξέταση του μοντέλου της εκπαίδευσης στελεχών.

  • Πρωτοβουλίες για μείωση της γραφειοκρατίας

  • Αναθεώρηση του νόμου περί προμηθειών αμυντικού υλικού (ν.3978/2011) των ΕΔ με στόχο την απλοποίηση.

Όσον αφορά τη Δυτική Μακεδονία προβλέπει το μειωμένο τιμολόγιο της ΔΕΗ, που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στο Αναπτυξιακό Συνέδριο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι για όλα τα προαναφερόμενα, σας καλώ να υπερψηφίσετε τον προϋπολογισμό του 2018, που είναι ο τελευταίος μνημονιακός προϋπολογισμός.

Σας ευχαριστώ».

Ένα σχόλιο

  • Άντε στρατηγέ και του χρόνου από τη ζέστη του σπιτιού σου στο Πρωτοχώρι να απολαμβάνεις την τελευταία ομιλία σου επί του Προυπολογισμού !!!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.