kozan.gr: Προβλήματα στις “ταινίες” της αυλής λιγνίτη του ΑΗΣ Καρδιάς – Πως επηρεάζεται η λειτουργία των μονάδων

13 Ιανουαρίου 2017
11:38

Σύμφωνα με πληροφορίες του kozan.gr, προβλήματα στο σύστημα τροφοδοσίας του ΑΗΣ Καρδιάς με λιγνίτη, επηρεάζουν τη λειτουργία των μονάδων του Σταθμού. Συγκεκριμένα κόπηκαν οι δύο ταινίες αποληπτών – αποθετών, στην αυλή λιγνίτη, που τροφοδοτούν – με λιγνίτη – τις μονάδες του ΑΗΣ Καρδιάς. Σημειωτέον, ότι στην 3η ταινία, είναι ούτως ή άλλως εκτός ο απολήπτης, λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης (στο σύστημα πορείας) και έτσι εδώ και λίγη ώρα ο ΑΗΣ δεν τροφοδοτείται με λιγνίτη. Με δεδομένο ότι η αποκατάσταση έχει ξεκινήσει, αλλά θα διαρκέσει, όπως φαίνεται, κάποιες ώρες, οι μονάδες λειτουργούν με υποβοήθηση πετρελαίου. Πριν από λίγο, βάσει σχεδιασμού αντιμετώπισης της συγκεκριμένης κατάστασης, τέθηκε εκτός η μονάδα 2 του ΑΗΣ, ενώ αν χρειαστεί, ενδεχομένως, αργότερα, να τεθεί εκτός και η 1. Η κρίσιμη μονάδα 3, για τη λειτουργία της τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, “δουλεύει” κανονικά και γίνεται αγώνας ώστε να ξεκινήσει η σταδιακή επανατροφοδότηση του ΑΗΣ, με λιγνίτη, κάτι που αναμένεται να συμβεί, αν δεν πάει κάτι άλλο στραβά, μετά τις πρώτες απογευματινές ώρες. Τεχνικά, μέχρι αύριο το απόγευμα, αναμένεται να να αποκατασταθεί επαρκώς όλο το σύστημα τροφοδοσίας του ΑΗΣ Καρδιάς με λιγνίτη.

kozan.gr

11 σχόλια

  • Nα μην γνωριζεις την στατικη τριβη εκκινησης των ραουλων σε ενα ευρυ φασμα θερμοκρασιων ΚΑΤΩ απο αυτη του περιβαλλοντος…Προφανως καποιος πατησε εναν διακοπτη ελπιζοντας να μην κοπει ο ιμαντας απο “κολλημενο” (λογω παγωνιας) ράουλο…Ε, δεν του κανε τη χαρη, προφανως…

  • ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΟΥ και αφορα Ραουλα ΡΑOΥΛΑ: Αξιολόγηση και ρόλος τους στους ταινιοδρόμους διακίνησης υλικού των Oρυχείων της ΔΕΗ
    Του Ν.Δ. Στεφανή *

    Για τις διακινήσεις μαζών (αδρανών υλικών και λιγνίτη) εδώ και αρκετά χρόνια στα Oρυχεία της ΔΕΗ, βασικό μέσο μεταφοράς, αποτελούν οι ταινιόδρομοι (Τ/Δ) με ιμάντα. Αυτός ο τρόπος μεταφοράς, δημιουργεί, ανάλογα με τις παραγωγικές ανάγκες, περισσότερο ή λιγότερο περίπλοκα συστήματα συνεχούς μεταφορικής ροής. Η μεγάλη διείσδυσή τους στα Oρυχεία και η ανάπτυξή τους στις αρχές της δεκαετίας του 1970, προήλθε μεταξύ των άλλων, από τα λειτουργικά τους πλεονεκτήματα, από τις τεράστιες τεχνικές τους δυνατότητες και από τη σχετική τους οικονομικότητα, σε σύγκριση με τα άλλα μεταφορικά μέσα (συρμοί τρένων, φορτηγά κλπ). Ως βασικά και κύρια πλεονεκτήματα χρήσης των Τ/Δ (με δεδομένες τις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες εκμετάλλευσης των υπαίθριων Oρυχείων), μπορούν να αναφερθούν: · η δυνατότητα μαζικής, συνεχούς και συγκεντρωτικής διακίνησης των μαζών · η οικονομικά πιο φθηνή ειδική μεταφορική δυνατότητά τους ανά m³ υλικού · η ευχερής και η γρήγορη κατασκευή – τοποθέτησή τους, καθώς και η προσαρμογή τους (μεταθέσεις – μετασκευές), στις εργοταξιακές συνθήκες του παραγωγικού στόχου. Έτσι, η ανάπτυξη των Τ/Δ στα υπαίθρια Oρυχεία εξόρυξης λιγνίτη, είχε τα ακόλουθα αποτελέσματα: α) Να μεγιστοποιηθούν οι αποδόσεις, τόσο κατά την απόληψη του υλικού μέσω των τεράστιων και τεχνολογικά προηγμένων καδοφόρων εκσκαφέων, όσο και κατά την απόρριψη των άγονων υλικών μέσω των αντίστοιχων αποθετών που χρησιμοποιήθηκαν. β) Να ικανοποιηθούν στο μέγιστο δυνατό οι βασικοί στόχοι τεχνικο-οικονομικής σύνδεσης των δύο συστημάτων (εργαλείων) εκσκαφής και απόθεσης, με συνέπεια την ολοκλήρωση μιας αποτελεσματικής τεχνολογικής σειράς συνεχούς παραγωγικής ροής, δηλαδή Εκσκαφέας (Ε) + Ταινιόδρομος (Τ/Δ) + Αποθέτης (Α) = max παραγωγική και μεταφορική ικανότητα συγκροτήματος (κλάδου) Σήμερα, παγκοσμίως οι Τ/Δ που λειτουργούν έχουν πλάτη (Β) μέχρι και 3.000mm, ταχύτητες (V) έως και 8m/sec, ενώ οι μεταφορικές τους αποδόσεις (Q) φτάνουν και τα 30.000m3/h.

    O βαθμός αξιοπιστίας ενός συστήματος διακίνησης, στην προκειμένη περίπτωση ενός συγκροτήματος Τ/Δ διακίνησης αγόνων, λιγνίτη και τέφρας, προσδιορίζεται από το άθροισμα της αξιοπιστίας και της λειτουργικότητας που μετρείται συγχρόνως για όλα τα επιμέρους στοιχεία του (η σιδηροκατασκευή του πλαισίου, τα ράουλα κύλισης και επιστροφής, ο ιμάντας), σε συσχέτιση με την προβλεπόμενη διάρκεια ζωής τους, με το ειδικό βάρος του κάθε φορά μεταφερόμενου υλικού, καθώς και με τις περιβαλλοντικές · κλιματολογικές συνθήκες στο Εργοτάξιο. Ένταξη του ράουλου στην παραγωγική διαδικασία της ΔΕΗ Η σκοπιμότητα χρήσης του ραούλου στη λειτουργία των μεταφορικών Τ/Δ, είναι η λήψη και η μεταβίβαση των στατικών και δυναμικών φορτίων στα σταθερά σημεία της σιδηροκατασκευής (πλαισίου) του Τ/Δ, τα οποία αναπτύσσονται κατά την κίνηση του φορτωμένου (με υλικά) ιμάντα μεταφοράς. Για την πραγματοποίηση όμως αυτού του στόχου, στις ακραίες συνθήκες εργασίας των Oρυχείων, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη: τα τεράστια φορτία των διακινούμενων μαζών, η μεγάλη ρύπανση (ατμοσφαιρική, λειτουργική κ.α.), και ειδικότερα για να εκπληρώνεται τεχνικά ο ρόλος των ραούλων στην κίνηση του Τ/Δ, θα πρέπει να έχουν: κατά το δυνατόν ισόρροπη κίνηση, δυναμική ζυγοστάθμιση, μειωμένη αντίσταση κύλισης (περιστροφής), μεγάλη διάρκεια ζωής.

    Σύμφωνα λοιπόν με τις προαναφερόμενες απαιτήσεις, επιβάλλεται εξαιρετική ανάλυση των συνθηκών και των δεδομένων, καθώς και γνώση στη φάση της μελέτης, του σχεδιασμού και της σύνταξης των τεχνικών προδιαγραφών, προκειμένου να εξασφαλίζεται η παραγωγή ποιοτικού τελικού προϊόντος (στάδιο κατασκευής) και σαφή κριτήρια ελέγχου κατά την παραλαβή τους (στάδιο επιθεώρησης), από τα Oρυχεία της ΔΕΗ. Συνεπώς, προκειμένου ένα ράουλο να διαθέτει υψηλή αντοχή, αυξημένο πραγματικό χρόνο λειτουργίας (διάρκεια ζωής) και τη μικρότερη δυνατή ενεργειακή κατανάλωση, ο σχεδιασμός και η κατασκευή του θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από: την ομο-αξονική διάταξη όλων των εξαρτημάτων που το συνθέτουν τον κυλινδρισμό του, τόσο για το σύνολο, όσο και για τα επιμέρους στοιχεία του τη λειτουργικότητα και την ανθεκτικότητα του κόμβου έδρασής του ? την επάρκεια του συστήματος στεγανοποίησής του τις σωστές τεχνολογικά ανοχές του κ.λ.π. Πέρα όμως από την υποχρεωτική τεχνική αξιολόγηση των ραούλων, μια πετυχημένη προμήθεια συνδυάζεται και με την ορθολογική οικονομική αξιολόγηση των προσφερομένων υλικών.

    Έτσι, ο προσδιορισμός του κόστους προμήθειας ραούλων που θα συνοδεύει μια σωστή οικονομική αξιολόγηση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη: · το κόστος αγοράς, · το κόστος λειτουργίας · χρήσης (εγκατάσταση, συντήρηση, κατανάλωση ενέργειας), · το κόστος αντικατάστασης, · το κόστος χρήματος. Δυστυχώς όμως, μέχρι σήμερα, για τη ΔΕΗ και για τη Γενική Διεύθυνση Oρυχείων ειδικότερα, στην αξιολόγηση για την προμήθεια ραούλων, ως αποκλειστικό και μοναδικό κριτήριο λαμβάνεται το κόστος αγοράς, δηλαδή η μικρότερη προσφερόμενη οικονομική τιμή. Με τον τρόπο αυτό και κατά την άποψή μου, η ΔΕΗ δεν αποτιμά σωστά το κόστος του ραούλου, εφόσον: 1. στο οικονομικό μέρος, δεν συνυπολογίζονται και προφανώς δεν λαμβάνονται υπόψη και τα επιμέρους κόστη που προαναφέρθηκαν 2. στο τεχνικό μέρος, δεν συμμορφώνεται με τους διεθνείς Κανονισμούς και Προδιαγραφές, ενώ στην εσωτερική της οργάνωση η ΔΕΗ διαθέτει Μόνιμη Επιτροπή Προδιαγραφών στο ΚΔΕΠ. Ως ενδεικτικό παράδειγμα της απόκλισης αυτής, στις τεχνικές προδιαγραφές ραούλων, που ισχύουν (από το Μάρτιο του 1994 μέχρι και σήμερα) για τις σχετικές προμήθειες και Προγραμματικές Συμφωνίες της ΔΕΗ, γίνεται αναφορά: Στην Παρ. 7.4.1. (2), κατά τον έλεγχο · δοκιμή της «δυνατότητας περιστροφής και αντίσταση σε εκκίνηση» του ραούλου (ανάλογα με την εξωτερική του διάμετρο), οι μετρούμενες τιμές της περιφερειακής δύναμης θα πρέπει να κυμαίνονται μεταξύ 260 · 370 gr (μονάδα μέτρησης δύναμης; αντίστασης;), τη στιγμή που σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές (π.χ. DIN 22101), οι τιμές αντίστασης σε εκκίνηση προσδιορίζονται στα 3 · 4 Ν! (3). Σημειώνεται ότι η αντίσταση σε εκκίνηση ενός ραούλου με τιμή 1 Ν, αντιστοιχεί σε ισχύ, περίπου 6 W (4). Έτσι, στην πιο συχνή περίπτωση της συνεχούς λειτουργίας ενός ραούλου επί του Τ/Δ (περίπου 250 ώρες / μήνα), η ισχύς αντιστοιχεί περίπου σε 1,5 KW.

    Συνεπώς, η αντίσταση περιστροφής ενός ραούλου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της ΔΕΗ είναι κατά 22,5 · 37,7 Ν μεγαλύτερη από την τιμή που προκύπτει με βάση τα διεθνή πρότυπα, ενώ συγχρόνως η ισχύ είναι πολλαπλάσια και αυξημένη κατά 135 · 204 W!!! ανά ράουλο. Συμπεράσματα – Απόψεις Το ράουλο που επινοήθηκε και σχεδιάστηκε ως στοιχείο κύλισης, έχει μετατραπεί στην πραγματικότητα των Oρυχείων της ΔΕΗ σε διαρκές σώμα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και ταυτόχρονα, μετατροπής αυτής σε θερμική ενέργεια δηλ. λειτουργεί ως συσσωρευτής (η χαρτογράφηση της περιοχής με θερμοκάμερα από τον ελληνικό δορυφόρο, θα αποδείκνυε του λόγου το αληθές). Κατ’ επέκταση στο ΛΚΔΜ, οι Τ/Δ μεταφοράς υλικών έχουν ουσιαστικά μετατραπεί σε ταινίες ενεργοβόρας κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, με τα διαρκώς περιστρεφόμενα (;) 670.000 ράουλα και μήκος πάνω από 220.000 m, οπότε η Γενική Διεύθυνση Oρυχείων της ΔΕΗ να ανακηρύσσεται ως ο μεγαλύτερος ιδιοκαταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας, ως ο μόνιμος παραγωγός άεργης ισχύος και ως ο «καλύτερος τζαμπατζής πελάτης!» της ΔΕΗ Α.Ε.

    Με βάση τα παραπάνω, εκτίμησή μου είναι ότι το μέγεθος της ζημιάς (μόνο για το 2003), προσεγγίζει το ποσό των 155.000.000 ευρώ!!!!. O λογαριασμός της ζημιάς αυτής θα πληρωθεί για ακόμα μια φορά από τον πελάτη της ΔΕΗ Α.Ε. και τον ελληνικό λαό γενικότερα. Oι προβληματισμοί και οι απόψεις που διατυπώνονται, στο παρών αποτελούν συνέχεια και επικαιροποίηση ανάλογων θέσεων που εκφράζω από το 1993, με απώτερους στόχους, τόσο τη βελτίωση των τεχνικών προδιαγραφών της ΔΕΗ, όσο και του εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της επιστημονικής σκέψης για τη λειτουργία των βιομηχανικών συγκροτημάτων στην Ελλάδα, προκειμένου επιτέλους: · Να αυξηθεί ο ενεργειακός βαθμός απόδοσης των Oρυχείων και των Θερμικών Σταθμών. · Να επιτευχθεί η ορθολογική διαχείριση του λιγνίτη στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. · Να εφαρμοστούν οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι των Oρυχείων της ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία. · Να διασφαλιστεί η αναπτυξιακή πορεία της περιοχής, μέσα από την ομαλή λειτουργία του Ενεργειακού Κέντρου. · Να ανοίξει ο διάλογος όλων των επιστημονικών, κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων της περιοχής για τη βιώσιμη προοπτική της Δυτικής Μακεδονίας, με ευρωπαϊκή κατεύθυνση και περιβαλλοντική συνείδηση. Βιβλιογραφία: 1. Identyfikacja I diagnostyka Poltegor – Instytut -1996 2. Τεχνικές Προδιαγραφές Ραούλων – Επιτροπή ΔΕΗ/ΛΚΠ-Α – 3/1994 3. Quality Idlers at the Henderson Mine Bulk Solids Handling. – Graning R. High – July / September 2000 4. Metody oceny oplacalnosci kr http://portal.tee.gr/portal/page/portal/press/ENHMEROTIKO_DELTIO/ED-YEAR-2004/ED2296

  • Πάρτε ειδικεύεται προσωπικό και όχι όποιον έχει μπάρμπα το ανεδεικευτο προσωπικό προκαλεί ζημιές εκατομμυρίων στη ΔΕΗ τόσο σε υλικό όσο και στην καθυστέρηση της παραγωγής

Γράψτε απάντηση στο Διαφας Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.