Οι τραγικές συνέπειες της πρόσφατης πυρκαγιάς στην Αττική συγκλόνισαν προς στιγμή το πανελλήνιο. Γράφουμε προς στιγμή, καθώς θεωρούμε βέβαιο ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα λησμονηθούν τα πάντα και οι μόνοι που θα εξακολουθήσουν να θρηνούν θα είναι οι πονεμένοι συγγενείς των θυμάτων. Φοβούμαι ότι το μήνυμα δεν ελήφθη ούτε από τους κρατούντες ούτε από τον λαό. Από κάποιους μάλιστα παρερμηνεύτηκε.
Αρχίζουμε από κάποια παρερμηνεία του. Την πρόβαλε στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης μητροπολίτης της χώρας μας. Θεώρησε την τραγωδία ως τιμωρία από μέρους του Θεού, επειδή ο πρωθυπουργός και οι κύριοι συνεργάτες του διακηρύσσουν με καύχηση την αθεΐα τους. Δικαιώνει με τον τρόπο αυτό ο ποιμενάρχης εκείνους που θεωρούν τον Θεό τιμωρό και χαρακτηρίζουν ως θεομηνίες τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Πολλοί ασθενείς στην πίστη θα διερωτηθούν: Η Εκκλησία κηρύσσει ότι «ο Θεός αγάπη εστί», πώς το δίδαγμα αυτό συμβιβάζεται με την σκληρή τιμωρία; Είναι διαχρονικό το ερώτημα και οφείλεται στην παρερμηνεία του ευαγγελικού λόγου. Ο Θεός δεν είναι τιμωρός, αλλά χορηγός της χάριτός του. Όταν ο άνθρωπος αρνείται την χάρη του Θεού, ενσκήπτουν τιμωρίες, οι οποίες οφείλονται στην κακία του διαβόλου. Και συχνότατα οι συμφορές δεν πλήττουν τους ενόχους αλλά αθώους. Γι’ αυτό και συνάνθρωποί μας, που αμφισβητούν την ύπαρξη του Θεού θέτουν το ερώτημα: Δεν βλέπει ο Θεός σας τον πόνο και τη δυστυχία σ’ όλη την έκταση του πλανήτη; Δεν βλέπει τα τυμπανιαία σώματα μικρών αθώων παιδιών, που πεθαίνουν από πείνα; Δεν συμπονά τα άλλα, που ψήνονται από τον πυρετό και οι γονείς τους αδυνατούν να τους προσφέρουν απλό αντιπυρετικό; Γιατί δεν επεμβαίνει προς τιμωρία εκείνων που βομβαρδίζουν αμάχους και φονεύουν ή ακρωτηριάζουν αθώα παιδάκια; Και καταλήγουν στο θλιβερό συμπέρασμα: Δεν είναι Θεός αγάπης αυτός που πιστεύετε. Δεν υπάρχει κάν.
Δεν είναι όμως η παρερμηνεία του ευαγγελικού λόγου το μόνο ολίσθημα. Ο επίσκοπος με τα γραφέντα δίδει άφεση αμαρτιών στους πνευματικούς ποιμένες, στους προασκήσαντες την εξουσία και στον λαό. Εύκολα μπορεί να συναχθεί το συμπέρασμα ότι όλα ήσαν ευλογημένα από τον Θεό πριν από την άνοδο στην εξουσία της παρούσας κυβέρνησης. Η κοινωνική αδικία, η καταβαράθρωση της οικονομίας, η εκποίηση του δημοσίου πλούτου στο αδηφάγο κεφάλαιο, διεθνές και εγχώριο, ο εκμαυλισμός των συνειδήσεων από την μικρή οθόνη, η νομιμοποίηση των εκτρώσεων δεν επισύρουν την οργή του Θεού! Την επισύρουν μόνο η αθεΐα και η νομιμοποίηση μιας διαστροφής. Ακόμη ο Θεός δεν οργίζεται, όταν τα πλάσματά του στερούν από άλλα πλάσματά του το πολυτιμότερο δώρο Του, την ελευθερία! Ο εν λόγω μητροπολίτης κατά καιρούς πλέκει το εγκώμιο οπαδών ολοκληρωτικής ιδεολογίας και κατ’ αυτόν τον τρόπο αυτοδικαιώνεται και δικαιώνει όλους όσοι, κληρικοί και λαϊκοί, συμπορεύτηκαν με τους ισχυρούς της δικτατορίας. Οι οπαδοί του ολοκληρωτισμού είναι το ισχυρότερο όπλο, το οποίο το σύστημα χρησιμοποιεί, για να αποτραπεί η κριτική κατά του διεφθαρμένου πολιτικού κόσμου. ΟΙ σειρήνες διαλαλούν: Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Ή αποδέχεσθε τους «δημοκράτες» της σε βάθος διαφθοράς ή συμπορεύεστε με τους φασίστες. Και οι πολλοί σκύβουν το κεφάλι και υποτάσσονται. Και ο εν λόγω μητροπολίτης κάποιους, που, βιώνοντας το υπαρξιακό κενό, αρχίζουν να αναζητούν τον Θεό τους εμποδίζει να προσέλθουν ακολουθώντας την έκκληση του ψαλμωδού «γεύσασθε και ίδετε ότι χρηστός ο Κύριος». Πώς να προσέλθουν όταν αναβιώνει το «πνεύμα» της Ιερής Εξέτασης;
Η Αρχιεπισκοπή, ύστερα από ερώτηση δημοσιογράφων, μέσω του διευθυντού του Γραφείου τύπου δήλωσε ότι «ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης εκφράζει αποκλειστικά και μόνο τις προσωπικές του απόψεις! Και οι δημοσιογράφοι πρόσθεσαν τη «σάλτσα»: Η Αρχιεπισκοπή τον άδειασε! Αλλά χωρούν προσωπικές απόψεις σ’ έναν επίσκοπο, για τον οποίο το εκκλησιαστικό σώμα εύχεται να τον έχει ο Θεός «σώον, έντιμον, υγιά, μακροημερεύοντα και ορθοτομούντα τον λόγον της αληθείας»;
Την τιμή της Ιεραρχίας ανέλαβε να «διασώσει» άλλος μητροπολίτης, ο οποίος απαντώντας έγραψε: «Σήμερα ο Θεός θρηνεί μαζί με τους ανθρώπους. Θρηνεί για μια μεγάλη καταστροφή, που οδήγησε στην απώλεια δεκάδων αδελφών μας. Δεν βρίσκεται απέναντί μας ο Θεός, δεν τιμωρεί ο Θεός -δεν ξέρει να τιμωρεί, δεν γνωρίζει την τιμωρία- αλλά στέκεται στο πλευρό των δημιουργημάτων του, των καρπών της αγάπης του. Πονάει μαζί τους, δακρύζει μαζί τους, διαλύεται μαζί τους, σταυρώνεται ξανά μαζί τους». Πολύ ορθά όλα αυτά. Το θλιβερό είναι ότι σε άλλη παράγραφο του κειμένου αντίκρουσης προσθέτει τα ακόλουθα: «Λυπάμαι, αλλά ο «άθεος» Πρωθυπουργός μίλησε με περισσότερη ανθρωπιά και ευαγγελική πραότητα για τους πονεμένους της πυρκαϊάς από ότι εσείς. Κάλεσε τον πληγωμένο λαό μας σε ενότητα και ομοψυχία, ενώ εσείς εξαπολύσατε κήρυγμα μίσους, κήρυγμα αντιχριστιανικό, απάνθρωπο»!
Χρησιμοποιώντας τη γλώσσα των πολιτικών, στην οποία κυρίαρχο σύνθημα είναι το «πολιτικά ορθό», ο δεύτερος μητροπολίτης εναρμονίζεται πλήρως με το «πνεύμα» εκκοσμίκευσης της Εκκλησίας και της πλήρους υποταγής της στους άρχοντες του κόσμου. Κατ’ αρχήν ο πρωθυπουργός έκανε χρήση δημαγωγικού λόγου. Σαφώς και έχουμε μεγάλη ανάγκη από ενότητα και ομοψυχία. Τί έπραξε όμως μέχρι τώρα η κυβέρνηση, για να την επιτύχει; Απεναντίας οξύνει τον διχασμό. Ακόμη και μετά τη συμφορά παραμένει αλαζονική και ουδεμία ευθύνη ανέλαβε, ευθύνη όχι βέβαια έναντι του Θεού, αλλά των συνανθρώπων μας, που θρηνούν. Είδαμε την υπέρμετρη καύχησή της! Ο ποιμενάρχης θέτει τη λέξη «άθεος» σε εισαγωγικά! Γιατί, άραγε; Μήπως δεν έχει διακηρύξει ο ίδιος την αθεΐα του; Ένδειξη κοσμικής αβροφροσύνης; Αλλά αυτή ακριβώς είναι το σαράκι μας! Η διοικούσα Εκκλησία δεν θα έπρεπε να αφορίζει εκείνους που δηλώνουν άθεοι και να αποκλείει την είσοδό τους στους ιερούς ναούς; Όχι μόνο αυτό δεν έπραξε, αλλά και κάλεσε τον πρωθυπουργό προ τριετίας να ρίξει τον σταυρό αγιασμού των υδάτων στη δεξαμενή του Κολωνακίου! Και ο επιτιμών μητροπολίτης προ έτους έδωσε στον πρωθυπουργό τον σταυρό για να τον περάσει στον λαιμό του κολυμβητού που έπεσε στα παγωμένα νερά της θάλασσας την ημέρα των Θεοφανίων! Για τον πρωθυπουργό αψήφησε εκείνος το ψύχος ή για τον Χριστό;
Ο Χριστός σε κάποιον λόγο του είπε κάποτε: «Η νομίζετε ότι οι δέκα οκτώ, επάνω στους οποίους έπεσε ο πύργος του Σιλωάμ και τους θανάτωσε, αυτοί υπήρξαν ενώπιον του Θεού αμαρτωλοί και χρεώστες περισσότερο από όλους τους ανθρώπους, που κατοικούν εις την Ιερουσαλήμ; Όχι σας λέγω· Εάν όμως δεν μετανοήσετε, όλοι κατά τον ίδιον τρόπον θα χαθείτε». Η συμφορά ήλθε το 70 μ.Χ.
Η διοικούσα Εκκλησία οφείλει να κηρύσσει κήρυγμα μετάνοιας στον λαό. Αλλά αυτό έρχεται σε αντίθεση προς το «πολιτικά ορθό», αν και δεν διατρέχουν οι πνευματικοί πατέρες από τα «ουκ εξεστί σοι», τον κίνδυνο, που αντιμετώπισε ο άγιος Ιωάννης, ο βαπτιστής του Χριστού. Και η Πολιτεία «ευγνωμονούσα» αναθέτει στη διοικούσα Εκκλησία τη συγκέντρωση υλικών αγαθών, ενώ για τη στήριξη των δοκιμασθέντων αποστέλλει ψυχολόγους, αποδεχόμενη ότι είναι καλύτεροι διαχειριστές του ψυχικού πόνου σε μια κοινωνία νεκρωμένων ψυχών!
Για τον κρατικό μηχανισμό στο επόμενο άρθρο.
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΕΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ,ΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΡΟΥΦΟΛΟΓΙΕΣ ΣΟΥ!! ΤΙ ΛΕΣ?«Λυπάμαι, αλλά ο «άθεος» Πρωθυπουργός μίλησε με περισσότερη ανθρωπιά και ευαγγελική πραότητα για τους πονεμένους της πυρκαϊάς από ότι εσείς. Κάλεσε τον πληγωμένο λαό μας σε ενότητα και ομοψυχία, ενώ εσείς εξαπολύσατε κήρυγμα μίσους, κήρυγμα αντιχριστιανικό, απάνθρωπο»! ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΑ ΕΒΑΛΕΣ? ΔΕΝ ΕΜΑΘΕΣ,ΟΤΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΟΥ ΤΑ ΗΞΕΡΕ ΟΛΑ…ΚΑΙ ΕΠΑΙΖΕ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΠΤΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΚΑΙ ΕΚΑΜΝΕ ΤΟΝ ΑΝΗΞΕΡΟ? ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ!!ΕΧΑΣΕΣ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΑΨΕΙΣ ΠΙΚΡΑ?
κάτι σου διέφυγε όταν το διάβαζες.
Συγχαρητήρια! Διασώζει την ρωμαίηκη ματιά στα πράγματα. Αυτήν που μάθαμε από την παράδοσή μας.
Αν βέβαια η εκκλησία εκτός απο ευχές, άνοιγε και κανένα παγκάρι να βοηθήσει θα ΄ταν καλύτερα…..
Πάω στοίχημα ότι δεν διάβασες το άρθρο κι ότι απλά ήθελες να πεις κάτι…
” Όταν ο άνθρωπος αρνείται την χάρη του Θεού, ενσκήπτουν τιμωρίες, οι οποίες οφείλονται στην κακία του διαβόλου. Και συχνότατα οι συμφορές δεν πλήττουν τους ενόχους αλλά αθώους”.
ΣΥΓΓΝΩΜΗ κ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΕΙΣΤΕ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ (ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΞΕΦΟΥΡΝΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΦΟΒΙΣΜΕΝΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ) ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ;ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ, ΚΥΡΙΕ!!!! ΚΑΙ ΔΕ ΓΡΑΦΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟΙ “ΥΠΕΡΑΝΩ” (ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ) ΣΕ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΠΑΡΙΑ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟ kozan NA ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ.
Από πότε κάποιος θα έπρεπε να ντρέπεται για την Πίστη του;
Κι επειδή είναι πτυχιούχος πολυτεχνικής σχολής τι σημαίνει αυτό;
Ότι θα πρέπει να περιορίζεται η ερμηνεία του κόσμου σε αυτό και μόνο που αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις;
Άλλο λέει ο σχολιαστής στον Παπαδημητρίου.Αλλά θέλει και νιονιό να καταλάβεις.
Η επιθετικότητα είναι παράγωγο της ανοησίας…
Εμ, έτσι που σχολιάζεις;Όχι και ανοησίας, σε παρακαλώ.
Το μεγαλύτερο επίτευγμα του διαβόλου είναι το ότι έπεισε τον κόσμο πως δεν υπάρχει! Δυστυχώς όμως για όλους μας υπάρχει και αν ο Θεός σέβεται την ελευθερία του κάθε ανθρώπου, υπομένοντας τη συμπεριφορά μας και περιμένοντας να στραφούμε εμείς σε αυτόν, ο διάβολος δε σέβεται τίποτα.
Έχουμε λέξη για να δηλώσουμε την άρνηση μας στο Θεό (άθεος, αθεΐα) επειδή ο Ίδιος μας δίνει την επιλογή (όστις θέλει οπίσω μου ακολουθεί), αλλά καμία για να δηλώσουμε την άρνηση μας στο διάβολο. Ο διάβολος δε μας ρωτά, δε μας υπολογίζει. Το μόνο που θέλει είναι να καταστρέψει τον άνθρωπο. Μπαίνει απρόσκλητος σε κάθε σκέψη, σε κάθε συναίσθημα, σε κάθε ενέργεια και τα διαστρεβλώνει.
Θέλεις να δεις τον διάβολο; Ο διάβολος είναι αυτός που λέει “να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα”. Κοίτα σε κάποιον που ενώ του λένε όλοι ότι κάνει λάθος, αυτός επιμένει σε αυτό. Σε αυτόν που ενώ υπάρχουν 90 νεκροί, όχι μόνο δε βρίσκει κανένα λάθος, αλλά αποδίδει τις ευθύνες στους ίδιους τους καμένους λόγω αυθαιρεσίας. Σε αυτόν που σκοτώνει τον συνάνθρωπό του για 100€. Σε αυτόν που βάζει τον εαυτό του πάνω από όλους και όλα.
Τέλος, το διάβολο θα τον δεις σε κάθε “συζήτηση”, στα σχόλια κάθε άρθρου, που στάζουν χολή εκατέρωθεν. Δε διαβάζεις απόψεις, αλλά ειρωνεία, κοροϊδία, τραμπουκισμούς, μπούλινγκ, απειλές, κτλ.
Αντιθέτως ο Θεός φανερώνεται στα αντίθετα. Σε αυτόν που παραχωρεί τη θέση του στο λεωφορείο, σε αυτόν που τρέχει να βοηθήσει αυτόν που έχει ανάγκη, σε αυτόν που προσφέρει στέγη σε κάποιον που κάηκε το σπίτι του και δεν έχει που να περάσει το βράδυ. Σε αυτόν που θα πει δύο λόγια παρηγοριάς για να απαλύνει τον πόνο του άλλου. Σε αυτόν που θα βάλει τον άλλο πάνω από τον εαυτό του.
Κανένα πτυχίο δε σε μαθαίνει να αγαπάς τον άλλο. Δε σε βάζει στη θέση του άλλου. Η γνώση είναι δύναμη, δεν είναι μόρφωση (παιδεία), όπως τα συγχέουμε σήμερα και λίγοι δυνατοί έδωσαν σημασία στους αδύνατους ιστορικά.
Ζητάω συγγνώμη για το “ατελείωτο” σχόλιο μου, αλλά αισθάνομαι ότι χάσαμε το στόχο μας.
Eβραϊκά παραμυθάκια για φοβισμένα ανθρωπάκια.
τον χαβά σου εσύ.
“Όταν ο άνθρωπος αρνείται την χάρη του Θεού, ενσκήπτουν τιμωρίες, οι οποίες οφείλονται στην κακία του διαβόλου. Και συχνότατα οι συμφορές δεν πλήττουν τους ενόχους αλλά αθώους”.
ΣΥΓΓΝΩΜΗ κ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΕΙΣΤΕ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ;ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΟΥ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟ kozan
γραψαμε και εμεις κυριε ανωνυμε Ιούλιος 30th, 2018 at 12:11και συμφωνουμε μαζι σας ,αλλα τα κοβουνε !!
Για όποιον πραγματικά ενδιαφέρεται για το θέμα αυτό, σας παραπέμπω:
http://imalexandroupolis.blogspot.com/2018/07/blog-post_24.html
Καλό είναι να μελετήσει κανείς όλο το άρθρο-αντίλογο του Επισκόπου και στη συνέχεια ας ξαναδιαβάσει το παραπάνω άρθρο και να διαμορφώσει γνώμη!
Νομίζω πως όλοι όσοι νοιαζόμαστε για την εκκλησία του Χριστού μας, πρέπει να καταλάβουμε ότι όλη η διδασκαλία της είναι η αγάπη. Ναι, υπάρχουν άνθρωποι άθεοι που έχουν περισσότερη αγάπη από άλλους που πιστεύουν, εκκλησιάζονται ή συμμετέχουν στα μυστήρια της εκκλησίας μας. Εκεί, μέσα στην ψυχή του καθένα, βλέπει μόνο ο Χριστός. “Ο καθένας μιλά από το περίσσευμα της καρδιάς του!”
Ας έχουμε ενότητα και αγάπη!
Aυτά να τα δώσετε στον κύριο Παπαδημητρίου να τα διαβάσει, δεν είναι για μας. Όποτε σας βολεύει,ξεθάβετε το θεό της Π.Διαθήκης, όποτε δε σας βολεύει, της Καινής.
Αδερφέ μου δε νομίζω πως έχει να κάνει με το Θεό της Παλαιάς ή της Καινής διαθήκης. ο Θεός είναι ένας.
Το θέμα είμαι πώς έχουμε μέσα μας την εικόνα του Θεού; Θεός τιμωρός, Θεός της εκδικήσεως, Θεός αγάπης; Η ορθοδοξία δείχνει την εικόνα του. Δυστυχώς η δύση (καθολικοί, προτεστάντες. κλπ…) έχει μια άλλη εικόνα, που επίσης δυστυχώς την έχουν αποδεχτεί πολλοί ορθόδοξοι!
Αυτά στον κύριο Παπαδημητρίου.Τι τα λες σε μένα;
Δεν έχω τίποτα μαζί σας, προς Θεού, ούτε με τον κύριο Παπαδημητρίου. Και να με συγχωρείτε. Απλά την άποψή μου εξέφρασα. Ορισμένοι που είναι μέσα στα (συγκεκριμένα) πράγματα κατανοούν -ελπίζω- κάτι παραπάνω!
Δημαγωγικο λογο εχει και συσσωμη η αντιπολιτευση κυριε γιατι η κατασταση εφτασε απο αυτους εδω που ειναι σημερα και μιλατε κι απο πανω
«Τίποτα δεν είναι πιό ενάντιο στη θρησκεία και στο ιερατείο από την κρίση και την κοινή λογική.»
—Voltaire (Βολταίρος, Βολτέρ) (1694-1778) Γάλλος συγγραφέας και φιλόσοφος
απαντω στον Α.15:36.
ποιοι αθεοι εχουν αγαπη? με εκανες και γελασα! χαχαχαχα!φιλαυτια,φιλοτομαρισμος και προβολη του εγωισμου τους! οπως τα ειπες Α.το περισσευμα απο την καρδια τους…και απο την τσεπη τους λεω εγω!! η αγαπη του χριστου και η εκκλησια δινει,απο αυτο που δεν εχεις,φιλε Α.οχι απο αυτο που σε περσσευει και το πετας και κανεις τον καλο σε αυτους που δεν εχουν! για να καταλαβαινεις τι λες!επισης,φιλιππε μαθε ελληνικα και τι παει να πει “παρια”…αγραμματε!
Κάτι μου λέει φίλε μου πως δεν έχεις βιώσει την αγάπη στη ζωή σου, δεν την ένιωσες. Ψάχνεις πίσω από την αγάπη να δεις από που προήλθε, αντί να τη ζεις. Ελπίζω να καταλαβαίνεις τους ανθρώπους που σε αγαπούν, για να μη τους πικραίνεις. Κι αν κάνω λάθος,
να με συγχωρείς!
σωστός!!