Με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Θεσσαλονίκης αναμένεται να καθίσουν στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων κατηγορούμενοι για απάτη σε βάρος του ελληνικού δημοσίου και των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ, για ψευδή βεβαίωση, απιστία, και ηθική αυτουργία στα προηγούμενα αδικήματα, κατά περίπτωση.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Έθνος” του δημοσιογράφου Βασίλη Παπαναστασούλη, ανάμεσα στους κατηγορούμενους βρίσκονται μέλη των διοικήσεων της «Εγνατία Οδός Α.Ε», εκπρόσωποι της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας «ΑΤΤΙ- ΚΑΤ ΑΤΕ». Μεταξύ άλλων παραπέμπονται ο γενικός επιβλέπων και ο προϊστάμενος της Διευθύνουσας Περιφερειακής Υπηρεσίας Γρεβενών και οι αναπληρωτής Διευθυντής Εποπτείας Έργων Δυτικού Τομέα, τομεάρχης Εκτέλεσης Έργων ΕΕ, επιβλέπων μηχανικός στο επίδικο έργο, πρόεδρος, αντιπρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και μέλη του ΔΣ της «Εγνατία Οδός Α.Ε».

Με το ίδιο βούλευμα που αριθμεί συνολικά 1800 σελίδες απαλλάσσονται άλλοι 6 κατηγορούμενοι σε βάρος των οποίων είχε ασκηθεί ποινική δίωξη. Οι κατηγορούμενοι, οι οποίοι παραπέμπονται σε δίκη, φέρονται ότι από τον Μάρτιο 2008 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2009 ζημίωσαν με τις πράξεις τους το δημόσιο αφού φέρονται να υπερκοστολογούσαν εργασίες και υλικά.

Το έργο αφορούσε την κατασκευή 5 δίδυμων σηράγγων στις θέσεις Αγίας Τριάδας, Αγίας Παρασκευής , Αγναντερού , Πριονίων και Βαλανιδίων, μήκους 2,7 χιλιομέτρων ( 5,4 χιλιόμετρα σε μονό κλάδο) και δύο κοιλαδογεφυρών. Επίσης αφορούσε μικρά τεχνικά έργα, εργασίες αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης, εργασίες σταθεροποίησης πρανών των ορυγμάτων και κοίτης των τεμνόμενων ρεμάτων , εργασίες σήμανσης , ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης κ.α , όπως αναφέρεται στο κατηγορητήριο.

Η υπόθεση με την υπερκοστολόγηση πήρε το δρόμο της Δικαιοσύνης, το 2015, ύστερα από μηνυτήρια αναφορά της τότε διοίκησης της «Εγνατία Οδός Α.Ε». Από την προκαταρκτική έρευνα προέκυψε ότι κάποιες σήραγγες της Δυτικής Μακεδονίας κατασκευάστηκαν με συγκεκριμένες προδιαγραφές, προϋπολογισμούς και υλικά αλλά μετά την ολοκλήρωσή τους η εταιρεία κλήθηκε να καταβάλει επιπλέον ποσό 32 εκατομμυρίων ευρώ στον ανάδοχο. Η κατασκευάστρια εταιρεία παρουσίασε πως οι σήραγγες τελικά κατασκευάστηκαν με άλλες προδιαγραφές, ακριβότερα υλικά, που όμως σύμφωνα με τις καταγγελίες ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν ενώ προσέφυγε στα δικαστήρια για την -τυπική- διεκδίκηση των ποσών που είχε ήδη εισπράξει. Τον Ιούνιο 2016, το Πενταμελές Εφετείο Κοζάνης απέρριψε τις προσφυγές της αναδόχου εταιρείας και αποφάσισε την επιστροφή των χρημάτων στην «Εγνατία Οδό».

Πηγή: Έθνος

Το είδαμε στο thesstoday.gr