Τρία φωτεινά παραδείγματα μόρφωσης (της Φανής Φτάκα)

30 Αυγούστου 2018
00:08

Με την πρόσφατη ανακοίνωση των ονομάτων των επιτυχόντων στις Πανελλαδικές 2018 από το Υπουργείο Παιδείας , αισθήματα χαράς και ικανοποίησης πλημμύρισαν χιλιάδες νέους βλέποντας το όνειρο και τους κόπους ετών να εκπληρώνονται. Ανάμεσα στις χιλιάδες όμως περιπτώσεις επιτυχίας κάποιες αποτελούν φωτεινά ορόσημα για όλους μας καθώς απέδειξαν στην πράξη πως η γνώση δεν γνωρίζει φραγμούς λόγω κοινωνικών διακρίσεων και χαμηλών εισοδημάτων, δε δρα ανασταλτικά σ’ αυτήν η ηλικία ή το φύλο.

1Η περίπτωση η Αλεξάνδρα Τζάτσου από την Κοζάνη , που λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων, παιδί μονογονεϊκής οικογένειας , μετά την πρώτη αποτυχημένη απόπειρα εισαγωγής της στην Ιατρική κατά τις Πανελλήνιες του 1998, κλήθηκε να εγκαταλείψει τα μαθητικά της όνειρα και να βγει στην καθημερινή και σκληρή βιοπάλη. Παρά όμως το δύσκολο ωράριο εργασίας της ως βοηθός μικροβιολόγου σε γνωστό ιατρικό διαγνωστικό κέντρο της πόλης μας δεν άφησε ποτέ να σβήσει το όνειρο ζωής της.

Δεκαοκτώ χρόνια μετά, στα 36 της, ξεκίνησε να παρακολουθεί ως κανονική μαθήτρια τον πρωινό κύκλο σπουδών του 2ου ΕΠΑΛ Κοζάνης ενώ ταυτόχρονα συνέχισε την εργασία της σε απογευματινή βάρδια. Στις φετινές Πανελλήνιες, χωρίς φροντιστηριακή βοήθεια και με τη βοήθεια των καθηγητών της κατάφερε να εισαχθεί δεύτερη στην Ιατρική Σχολή Θεσσαλονίκης, έχοντας συγκεντρώσει 19.150 μόρια.

«Η πίστη στο εαυτό μας και η συνεχής ατομική προσπάθεια είναι το εισιτήριο για να καταφέρεις να υλοποιήσεις τους στόχους σου, αυτό τον κανόνα ακολούθησα και μάλλον αποζημιώθηκα» δήλωσε η ίδια όλο χαρά.

2Η Περίπτωση ο Μουτσαδάκης Δημήτριος ετών 84, που πέρασε στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας Ρεθύμνου Πανεπιστημίου Κρήτης, και θα παρακολουθεί τις εκεί σπουδές του ταυτόχρονα με την εγγονή του. Και για κείνον η βιοπάλη και οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες δεν του επέτρεψαν να συνεχίσει και να ολοκληρώσει στην ώρα τους τις σπουδές του. Όνειρο του μια ολόκληρη ζωή ήταν να σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο. Παρά τις αυξημένες επαγγελματικές και οικογενειακές του υποχρεώσεις δεν εγκατέλειψε ποτέ τα βιβλία, συγγραφέας αρκετών βιβλίων ο ίδιος, υπήρξε σταθερός φίλος και μόνιμος επισκέπτης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Ρεθύμνου. Δήλωσε πολύ ικανοποιημένος που χάρη στο πείσμα του και στην αγάπη του για τη γνώση οι προσπάθειες του ανταμείφθηκαν.

3η Περίπτωση, που σε σχέση με τις άλλες δυο διαφοροποιείται μόνο ως προς το επίπεδο της εκπαίδευσης: Η Κοζανίτισα Σουλτάνα Γκέσου, σε ηλικία 82 ετών, είδε ένα μέρος από το όνειρο ζωής της να ολοκληρώνεται. Από μικρή ήθελε να γίνει δασκάλα, αλλά δεν τα κατάφερε. Η βιοπάλη την τράβηξε νωρίς στη δίνη της, μοδίστρα και κεντήτρια και μάνα πολυμελούς οικογένειας πάλευε επί πολλά χρόνια για τον επιούσιο. Δεν το’ βαλε όμως κάτω. Μόλις αισθάνθηκε απελευθερωμένη από τις υποχρεώσεις της, παρά τη μεγάλη της ηλικία, άρχισε να παρακολουθεί το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας. Φέτος τον Ιούνιο πήρε το απολυτήριο της Γ΄ Γυμνασίου, του ιδίου Σχολείου, με βαθμό άριστα, (19.6) !

Η κα. Γκέσου τελειώνοντας την Τρίτη τάξη του Γυμνασίου έμαθε να χειρίζεται υπολογιστή για τις ανάγκες των μαθημάτων και είχε πολύ καλή συνεργασία με τους συμμαθητές της αλλά και με τους καθηγητές της. Η 82χρονη κα Σουλτάνα σκέφτεται να ολοκληρώσει τον κύκλο σπουδών της, και γι’ αυτό έχει εγγραφεί ήδη και στο αντίστοιχο Λύκειο. Η 82χρονη πρότεινε ανεπιφύλακτα σε όλους να ακολουθούν τα όνειρά τους και να παλεύουν για αυτά. Δε μένει παρά να της ευχηθούμε και μεις με τη σειρά μας να τα καταφέρει να δει το όνειρο της ολοκληρωμένο κάποτε.

Τρεις μοναδικές περιπτώσεις ανθρώπων, πολύ δυνατών και πεισματάρικων που βρήκαν τη γνώση ως διέξοδο και σκοπό της ζωή τους. Και δε μετάνιωσαν γι’ αυτό παρά τις μύριες δυσκολίες που συνάντησαν. Έβλεπαν σταθερά το όνειρο τους ως μια ελπιδοφόρο ακτίνα και ένα πολύτιμο φάρο στην καθημερινή βιοπάλη τους και στις αντιξοότητες που είχαν να αντιμετωπίσουν. Και η ικανοποίηση τους βαθειά όταν έφθασε η ώρα της μεγάλης ανταμοιβής τους.

Τους αξίζει νομίζω ο δημόσιος έπαινος και τα θερμά συγχαρητήρια όλων μας, κυρίως όμως ας φωτιστούν από το παράδειγμα τους οι 27.270 υποψήφιοι που απογοητευμένοι δεν είδαν το όνομα τους στις λίστες των επιτυχόντων ή ακόμα και όσοι από τους 77.510 φετινούς επιτυχόντες δεν μπήκαν στη Σχολή της επιθυμίας τους και θέλουν να αλλάξουν ρότα. Ποτέ δεν είναι αργά, αρκεί να το θέλει κανείς, αυτό μας διδάσκει η ίδια η ζωή με αυτά τα φωτεινά και πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα μόρφωσης.

Φανή Φτάκα-Τσικριτζή

 

41 σχόλια

  • Η πρώτη περίπτωση είναι η επιτομή της αδικίας. Αξιοποιώντας το “παράθυρο” του ΕΠΑΛ μπήκε στην Ιατρική, αφήνοντας απέξω ένα παιδί του ΓΕΛ για 1 μόριο. Αξιέπαινη η προσπάθεια της κυρίας, αλλά τα 19150 μόρια του ΕΠΑΛ είναι τίποτα μπροστά στα 18450 του ΓΕΛ, που δεν εξασφαλίζουν την Ιατρική. Δεν συμφωνείτε;

    • Καμια σχεση με το νοημα του αρθρου. Ισα ισα που προτρεπει για συνεχιση αγωνα. Τετοιου ειδους θεματα υπαρχουν πολλα. Πολλοι πχ εχασαν την εισαγωγη τους στο φυσικομαθηματικο κλαδο γιατι μπηκαν οι ιατρικες ενω δεν διαγωνιστηκαν στα δυσκολα μαθηματικα και πηραν μορια απο βιολογια πολυ ευκολα. Το ιδιο και με τις ακαδημιες που μπηκε κι εκει η ιατρικη. Τι να λεμε τωρα;

    • Υπαρχουν διαφορετικες λιστες εισαγωγης. Ο καθενας απο εκει που δινει. Η οδος ΕΠΑΛ ειναι ανοιχτη για ολους

      • Ακριβώς εδώ είναι η αδικία. Ότι η οδός ΕΠΑΛ είναι ανοικτή για όλους και εξομοιώνουμε τους άριστους με τις μετριότητες. Τι άλλο δηλαδή πρέπει να πούμε;

        • Είστε σοβαρός /ή;;;; Ποιός απέκλεισε τους “άριστους” μαθητές από το να πάνε στα ΕΠΑΛ και να δώσουν πανελλήνιες από εκεί; Πού ακριβώς είναι η αδικία; Έλεος! Ιδού η Ρόδος.

    • Ψυχρά και αντικειμενικα συμφωνώ απόλυτα. Όπως συμφωνούν και οι πανεπιστημιακοι που καλούνται, ειδικά στα Πολυτεχνεία, να κάνουν μάθημα σε αυτά τα παιδιά. Αλλά τι να πει κανείς για την Ελλάδα που ισιπεδωνει τους αριστους. Πάντως η προσπάθεια της κυρίας αξιεπαινη.

  • Άρχισε εκ νέου την μελέτη της κλασικής παιδείας.. μην ασχολείσαι με αριθμούς αλλά με την ποιότητα των ανθρώπων και την καθημερινή προσφορά τους.. χαιρετισμούς στην μέσο γκόθικ αστικό κουλτούρα… Συγχαρητήρια στα παιδιά τα οποία όταν μορφωθούν ικανοποιητικά θα αντιληφθούν ότι οι διαγωνισμοί πρωτιάς ανήκουν στους φελούς…

  • Μονο στην Ελλάδα υπαρχει το εντελώς παράλογο,να μπαίνουν πχ.στην Ιατρική υποψήφιοι που δίνουν εντελώς διαφορετικά μαθήματα! Δεν υπαρχει πουθενά αυτο και ειναι κατάφορα άδικο! Η κοπελα που μπήκε απο ΕΠΑΛ δεν διδάχτηκε ποτε Φυσική και Βιολογία!!! Εύχομαι φυςικα να τα καταφέρει αλλα η περιπτωςη αυτη καταδεικνύει την πλήρη ανισότητα και αδικία των Πανελληνίων εξετάσεων!
    Σε όλη την Ευρώπη οι υποψήφιοι που θελουν να εισαχθούν σε μια συγκεκριμένη σχολή εξετάζονται ακριβώς στα ίδια μαθήματα!

    • και φυσική διδάχθηκε και βιολογία και ανατομία και υγιεινή και άλλα πολλά που στα ΓΕΛ ούτε γνωρίζουν το όνομά τους. Οι βάσεις τους για την ιατρική είναι πολύ πιο ισχυρές.

    • Πόσο λίγα ξέρετε για να έχετε άποψη… και φυσική διδάσκονται και χημεία και βιολογία και ανατομία και υγιεινή και πόσα άλλα που στα ΓΕΛ ούτε ξέρουν ότι υπάρχουν. Μπαίνουν ιατρική με πολύ ισχυρές γνώσεις.

      • Εάν κάποιοι θεωρούν τα ΕΠΑΛ καλά σχολεία ας δίνουν οι μαθητές τους τις ίδιες εξετάσεις με τους άλλους μαθητές για να δούμε πόσα απίδια πιάνει ο σάκκος. Κακώς υπάρχει το 5%. Όλα τα άλλα είναι σοφιστείες, ευφυολογήματα και “μασλάτια”.

  • Ξαφνικά μας προέκυψαν “φωστήρες” από τα ΕΠΑΛ. Ο χειρότερος μαθητής των ΓΕΛ είναι πολύ καλύτερος από τον χειρότερο μαθητή των ΕΠΑΛ. Έτσι όταν δίνεις εξετάσεις για εισαγωγή στα πανεπιστήμια θα πρέπει να διαγωνίζεσαι ισότιμα και στα ίδια θέματα. Όχι άλλα θέματα ο ένας και άλλα θέματα ο άλλος.

    • Ο μαθητής των ΕΠΑΛ διεκδικεί το 5% των θέσεων. Σου λέει κάτι αυτό για το πόσο εύκολο είναι να περάσει; Αν όχι, μείνε στα στερεότυπά σου. Είμαι σίγουρος ότι δεν έχεις μπει σε ΕΠΑΛ.

      • Ο μαθητής των ΕΠΑΛ διεκδικεί το 20% των θέσεων. Και όταν λέμε ΕΠΑΛ μιλάμε για μετριότητες και όχι για άριστους, που δυστυχώς θα μείνουν απέξω.

        • 20% στα ΤΕΙ. Στα Πανεπιστήμια για τα οποία σας ξίνισε το στομάχι είναι 5%. Στα ΤΕΙ πάντα έτσι ήταν. Πολλή ημιμάθεια βλέπω για άριστους.

          • Νασαι σιγουρος πως απο ΕΠΑΛ δε ξερει τιποτα. Μια ζωη κομπλεξ αγραμματων για τεχνολογια κι επαγγελματικη εκπαιδευση

  • Η γνωση ειναι σημαντικη. Τα πτυχια οχι. Παιδεια μας λειπει . Πραγματικη πνευματικη καλλιεργεια για να γινουμε Ανθρωποι.

    • Μη λέτε γενικές μπούρδες για να υπονομεύσετε τους γύρω σας. Όλοι θέλουμε μια κοινωνία με καλύτερη παιδεία και προσπαθούμε για το καλύτερο. Πείτε τώρα και ένα μπράβο στους δίπλα σας για όποιο προσωπικό στόχο έχουν πετύχει, καλό θα σας κάνει.

      • Μπουρδες οπως εξοικειωμενος δειχνεις γραφεις εσυ. Τα ειπαμε τα μπραβο παραπανω κι απαντουμε στο αρθρο. Σιγα το υψηλο σου iq που δε νοει τιποτε των παραπανω και παρακατω

  • Δυστυχώς χάνουμε το δάσος εδώ μέσα!! Το θέμα δεν είναι πως μπήκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση άλλα η προσπάθεια που κάναν αυτοί οι άνθρωποι!! Τώρα αν το σύστημα είναι λάθος οι Φωστήρες που ψηφίζουμε ας το δουν να το λύσουν!! Ένα μεγάλο ΜΠΡΆΒΟ για την προσπάθεια και ας γίνουν παράδειγμα για όλους μας. Ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο αρκεί να προσπαθείς!!

    • Ποιά προσπάθεια κάνανε; Απλά εκμεταλλεύτηκαν το “παράθυρο” του νόμου. Θα λέγαμε μπράβο εάν διαγωνίζονταν επί ίσοις όροις στα ίδια μαθήματα. Εύχομαι στη ζωή σας να μην πάτε σε γιατρό που μπήκε από ΕΠΑΛ.

      • Είσαι επιεικώς απαράδεκτος, για να μην πω και κάτι χειρότερο. Και κρίμα, γιατί μάλλον είσαι και “εκπαιδευτικός” ΣΕ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ. Ποιός είσαι εσύ ρε μπούφο που θα αμφισβητήσεις την προσπάθεια και την αξία ενός μαθητή που γράφει πανελλήνιες για να πάρει μια θέση στην ιατρική από το 5%. Τί ζήλια και κακία είναι αυτή ρε. Πάτε και στην εκκλησία την Κυριακή. Από τα παραπάνω σχόλιά σου, υπέθεσα ότι είσαι απλά άσχετος. Όχι όμως. Είσαι και άσχετος και κακός. Κρίμα και πιο κρίμα αν είσαι εκπαιδευτικός και γονιός.

      • εγώ δεν αγχόνομαι. η περίπτωση να πέσεις σε ιατρό που μπήκε από επαλ και τελείωσε τη σχολή είναι απειροελάχιστη. όλοι από τα επαλ τα βρίσκουν μπαστούνια μετά. είχα συμφοιτητές που παράτησαν τη σχολή.

  • Η κακία και η μοχθηρία.
    Δεν συναγωνίζονταν με τους μαθητές από τα ΓΕΛ, “άνθρωπέ μου”.
    Μια, από τις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, θέση των ΕΠΑΛ για την ιατρική κατέκτησε.

    • Κακώς και πάλι κακώς. Αυτή τη θέση την στέρησε από ένα έναν πολύ καλύτερο μαθητή/μαθήτρια που έγραψε 18500 μόρια και έμεινε έξω από την ιατρική. Για την ανισότητα του συστήματος μιλάμε και την αφέλεια κάποιων να εξομοιώνουν τους άριστους με τις μετριότητες.

      • Δεν τη στέρησε λέμε.
        1. Υπάρχουν οι θέσεις για τα ΓΕΛ: το 90% από τους φετινούς υποψηφίους και το 10% από περσινούς.
        2. Υπάρχουν οι θέσεις για τα ΕΠΑΛ: το 5% επί των εισαχθέντων.
        3. Υπάρχουν οι θέσεις για τους αλλογενείς.
        Μην λές μπούρδες αν δεν ξέρεις.

      • Έχω την εντύπωση πως δεν καταλαβαίνεις. Αν οι θέσεις των εισακτέων ήταν 100, οι απόφοιτοι των ΓΕΛ διαγωνίστηκαν π.χ. για τις 95 και οι των ΕΠΑΛ για τις 5.

  • Το τραγικότερο από όλα είναι ότι αυτοί που κατακρίνουν τα ΕΠΑΛ είναι εκπαιδευτικοί. Δυστυχώς. Και είναι εκπαιδευτικοί που ίσως εκμεταλλεύτηκαν κι αυτοί κάποια στιγμή κάποια παραθυράκια και μπήκαν στο δημόσιο, αφήνοντας έξω συναδέλφους για λίγα μόρια. Τα ΕΠΑΛ τους τσούζουν προφανώς γιατί τα παιδιά δεν κάνουν τόσα ιδιαίτερα και τους χαλάνε τη σούπα. Εκπαιδευτικοί που θεωρούν τους μαθητές των ΕΠΑΛ μαθητές Β και Γ κατηγορίας. Ντροπή και μόνον αυτό. Ευτυχώς γνωριζόμαστε. Πού ήταν όλοι αυτοί όταν εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ εκδιωχθηκαν άδικα με τη διαθεσιμότητα; Λουφαξαν στην αριστεία τους. Τους τη χαρίζουμε. Να τη χαίρονται.

  • Για ποιο λόγο υπάρχει το 5% για τα ΕΠΑΛ; Εάν κάποιοι θεωρούν τα ΕΠΑΛ καλά σχολεία ας δίνουν οι μαθητές τους τις ίδιες εξετάσεις με τους άλλους μαθητές για να δούμε πόσα απίδια πιάνει ο σάκκος. Όλα τα άλλα είναι σοφιστείες και ευφυολογήματα για να μην πούμε “μασλάτια”.

  • ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΩΣ ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΗ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΒΓΑΙΝΕΙ.ΠΟΣΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΓΕΛ ΚΑΝΑΝ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ.ΠΟΣΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ.ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗ.

  • Σαν δεν ντρεπεστε ρατσισμος ακομη και σε αυτο ζοριζεστε γιατι αυτα τα παιδια περναν χωρις περιουσιες στα φροντιστηρια να το κανουν και τα δικα σας παιδια που ειναι εξυπνα.Ντροπη σας τοση κακια τοση

  • Δεστε λιγο με τι μορια περναν τα γενικα λυκεια και με τι μορια στην ιδια σχολη απο το επαλ.Αντι να λεμε σε ολα τα Παιδια μπραβο υπαρχουν καποιοι κομπλεξικοι που βγαζουν μονο κακια.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.