Προχωράει η υπόθεση υλοποίησης ολοκλήρωσης του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σε επίσκεψη του στην Πρέβεζα είπε πως «είχαμε μία συνάντηση με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ο Ε65 είναι ένα έργο που έτσι όπως τροποποιήθηκε είναι σαν το γεφύρι της Σαχάρας στην έρημο. Δηλαδή αφαιρέθηκε η αρχή του έργου και το τέλος τους. Αυτό που έχουμε κάνει είναι να ξεκινήσουμε όλες τις διαδικασίες για το νότιο τμήμα. Περιμένουμε τις εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Έχουμε συζητήσει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και για το βόρειο τμήμα. Είναι μέλημά μας αυτό γιατί εξυπηρετεί όλη την Κεντρική Ελλάδα και το νότιο και βόρειο τμήμα θα είναι ένας δημόσιος δρόμος. Αυτό το θέμα ‘’τρέχει’’. Είναι αρκετά ώριμο πλέον. Έχει θετική άποψη και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα ότι πρέπει να προχωρήσει και το βόρειο και το νότιο τμήμα και θα πρέπει να πάμε σε τέτοιες λογικές. Η ολοκλήρωση των οδικών υποδομών της Ηπείρου κατά τη γνώμη μου είναι η Παραιόνια, είναι οι συνδέσεις των μεγάλων αστικών κέντρων που συζητήσαμε πριν και στη συνέχεια είναι η σύνδεση της Ιόνιας με την Αλβανία. Και αυτό είναι ένα θέμα που το συζητήσαμε με το β΄βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί και αυτό γιατί θα δώσει μεγάλη αξία στην περιοχή».

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΞΥΝΙΑΔΑ-ΤΡΙΚΑΛΑ
Να θυμίσουμε ότι στο τέλος Μαρτίου πρόκειται να δοθεί στην κυκλοφορία το κεντρικό τμήμα του Ε65 από τον Δομοκό (Ξυνιάδα) μέχρι τα Τρίκαλα μήκους περίπου 80χλμ. Το έργο είναι πολύ προχωρημένο και το ποσοστό προόδου ανέρχεται πάνω από 90%.

Για το Νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 33χλμ που θα συνδέσει τον Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, από τον Δεκέμβριο έχει ανατεθεί η κατασκευή στην κατασκευάστρια εταιρεία του Ε65 (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ενώ το Φάκελος Μεγάλου Έργου έχει σχεδόν ολοκληρώσει τον κύκλο εγκρίσεων στις Βρυξέλλες. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2017, ίσως και μέσα στο καλοκαίρι.

Για το Βόρειο τμήμα υπενθυμίζουμε ότι όπως και το νότιο τμήμα, απεντάχθηκαν από την τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης του 2013, χαρακτηριζόμενα ως αναβαλλόμενα. Αφορά το τμήμα Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών (Εγνατία) μήκους 62χλμ. εκτιμώμενου κόστους 400εκ.ευρώ.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com