Σήμερα λοιπόν η κυβέρνηση εξήγγειλε ότι θα καταργήσει πρακτικά το ένα από τα τρία τμήματα της Σχολής Επιστημών Υγείας (Λογοθεραπείας) της Πτολεμαΐδας και ενός τμήματος της Σχολής Οικονομικών Επιστημών (Παραγωγής Οπτικοακουστικών) της Κοζάνης. Κάτι που αφορά την ακαδημαϊκή περίοδο 2020-2021 μαζί με άλλα 36 τμήματα σε ολόκληρη την χώρα Κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής θητείας μας στηρίξαμε τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συνδέσαμε την έρευνα και την εκπαίδευση με την παραγωγή σε τοπικό επίπεδο, στην κατεύθυνση ενός νέου, σύγχρονου παραγωγικού μοντέλου που έχει ανάγκη η χώρα. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2019 το νέο και ισχυρό Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας.

Με επίγνωση της Γεωπολιτικής αξίας της περιοχής, την ανάγκη για Δίκαιη Μετάβαση και την τεχνολογική υποστήριξη μιας Αναπτυξιακής προοπτικής. Από τη στιγμή της ανάληψης της διακυβέρνησης, η ΝΔ υπονομεύει με κάθε τρόπο αυτήν την τεράστια προσπάθεια. Καταργεί τα Διετή Προγράμματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα ΑΕΙ για αποφοίτους ΕΠΑΛ, τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης, μειώνει τον αριθμό των εισακτέων. Φτάνει να καταργήσει Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες είχαν προκύψει από τις προτάσεις των ίδιων των ΑΕΙ και των τοπικών κοινωνιών. Και όταν δεν μπορεί να καταστρέψει αυτά που προχώρησαν με κόπους και θυσίες, τα υπονομεύει συστηματικά. Αγνοώντας επιδεικτικά την τοπική κοινωνία και την ακαδημαϊκή κοινότητα. Η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει την συρρίκνωση των δημόσιων Πανεπιστημίων ώστε να δημιουργήσει νέους πελάτες στα ιδιωτικά κολέγια. Δεν μας είπε τίποτε για αυτό το σχέδιο προεκλογικά, μας εξαπάτησε συνειδητά και οι πολιτικοί της εκπρόσωποι είναι άβουλοι και μοιραίοι για άλλη μια φορά.

Μαζί με την καταστροφή της Λιγνιτικής Παραγωγής, έρχεται να προστεθεί και η συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Λυπάμαι να πω ότι τα κακά μαντάτα για την περιοχή μας δεν σταματούν εδώ. Απλώς είμαστε στην αρχή μιας βαθιάς αντιλαϊκής πολιτικής, με κατάργηση των Δικαιωμάτων, την καταλήστευση του Δημόσιου πλούτου και των Κοινών Αγαθών.

Μίμης Δημητριάδης