Τη συνολική δυσφορία του για την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική εκφράζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Θέμης Μουμουλίδης. Με ερώτησή του ζητά από τον υπουργό Οικονομικών τη μείωση του ΦΠΑ για τις συναυλίες και τις μουσικές εκδηλώσεις.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μουμουλίδης στηλιτεύει τη διπλή αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 24% με αποφάσεις της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, τονίζοντας ότι έχει οδηγήσει τους μουσικούς στην «ένδεια και την ανεργία» και έχει μετατρέψει το Μέγαρο Μουσικής και το Ηρώδειο σε «πολυτελή νυχτερινά κέντρα διασκέδασης».

«Η διαδοχική αύξηση του ΦΠΑ στις συναυλίες από 13% σε 23% το 2015 και σε 24% από το καλοκαίρι του 2016, καθιστά τις συναυλίες και κάθε είδους ζωντανή εμφάνιση [live] είδος πολυτελείας , οδηγώντας τους συνθέτες, τους μουσικούς, τους ερμηνευτές αλλά και μια σειρά παράλληλων επαγγελμάτων (διευθυντές ήχου, ηλεκτρολόγοι, φροντιστές κ.λ.π.) στην ένδεια και την ανεργία αφού πλέον η παραγωγή συναυλιών καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη και οικονομικά ασύμφορη», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά. Προσθέτει, δε, ότι: «Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Ηρώδειο και κάθε θέατρο χειμερινό ή θερινό, θεωρούνται πλέον χώροι διασκέδασης και όχι χώροι καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, αφού ταυτίζονται με τα πολυτελή νυχτερινά  καταστήματα διασκέδασης», σημειώνοντας παράλληλα ότι δεν ισχύουν τα ίδια για τα εισιτήρια του Θεάτρου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Η αύξηση του ΦΠΑ στις συναυλίες στο 24%, είναι καταστροφική για την ελληνική μουσική και τους ΄Ελληνες δημιουργούς και καλλιτέχνες.

Ο χώρος της ελληνικής μουσικής και ιδιαίτερα ο χώρος του ελληνικού τραγουδιού, σε περιόδους κρίσης και μετά το τέλος εποχής της δισκογραφίας, διεκδικεί πλέον ως μοναδικό έσοδο, τα όποια έσοδα από τις ζωντανές εμφανίσεις [ live] των Ελλήνων δημιουργών και καλλιτεχνών.

Η διαδοχική αύξηση του ΦΠΑ στις συναυλίες από  13% σε 23% το 2015 και σε 24% από το καλοκαίρι του 2016, καθιστά τις  συναυλίες και κάθε είδους ζωντανή εμφάνιση [live] είδος πολυτελείας, οδηγώντας τους συνθέτες, τους μουσικούς, τους ερμηνευτές αλλά και μια σειρά παράλληλων επαγγελμάτων (διευθυντές ήχου, ηλεκτρολόγοι, φροντιστές κ.λ.π.) στην ένδεια και την ανεργία αφού πλέον η παραγωγή συναυλιών καθίσταται  εξαιρετικά δύσκολη και οικονομικά ασύμφορη. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Ηρώδειο και κάθε θέατρο χειμερινό ή θερινό, θεωρούνται πλέον χώροι διασκέδασης και όχι χώροι καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, αφού ταυτίζονται με τα πολυτελή νυχτερινά καταστήματα διασκέδασης.

Αν δεχτούμε πως ο ΦΠΑ αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση της τελικής τιμής εισιτηρίου, η τιμή εισιτηρίου αποτελεί βαρόμετρο στην ψυχολογία των θεατών και ότι οι συναυλίες είναι ένα εξαιρετικά επικοινωνιακό είδος για την ψυχαγωγία των νέων ανθρώπων αλλά και όλων όσοι αγαπούν την ελληνική μουσική, με την αύξηση του ΦΠΑ, η ελληνική μουσική έχει καταστεί είδος πολυτελείας, ενώ διαχρονικά ήταν ένας προσιτός και αγαπημένος τρόπος ψυχαγωγίας.

Στη χώρα μας, ο Πολιτισμός είναι ο μεγάλος αδικημένος της πολύχρονης κρίσης. Οι Έλληνες δημιουργοί και καλλιτέχνες πλήττονται σε ποσοστό που ξεπερνά το 90%, από την ανεργία. Θεωρούμε  ότι είναι υποχρέωση όλων μας να συμβάλλουμε  και να βοηθήσουμε στην επιβίωση επαγγελμάτων που λόγω της εκρηκτικής ανεργίας τείνουν να εξαφανιστούν. Είναι υποχρέωσή μας να βοηθήσουμε τους έλληνες καλλιτέχνες να εργαστούν και να ασκούν την τέχνη τους.

Με  την αύξηση του ΦΠΑ στο 24%:
1) Έχει μειωθεί αισθητά ο κύκλος εργασιών των μουσικών
2) Με την μείωση του αριθμού των συναυλιών και των εισιτηρίων έχει αυξηθεί αντίστοιχα και η απώλεια εσόδων για το κράτος.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Όταν ο αντίστοιχος ΦΠΑ για τα εισιτήρια πχ του θεάτρου είναι στο 6%, γιατί αντιμετωπίζουμε δύο λαϊκές μορφές τέχνης με διαφορετικό τρόπο, καταδικάζοντας τη μια από αυτές σε μαρασμό;

2. Προτίθεστε να εξετάσετε τη δυνατότητα μείωσης του ΦΠΑ στις μουσικές εκδηλώσεις και συναυλίες όταν αυτές πραγματοποιούνται σε χειμερινές θεατρικές αίθουσες καθώς και σε αρχαία αλλά και ανοιχτά θέατρα, βοηθώντας έτσι και στην αύξηση των εμφανίσεων καλλιτεχνών, που θα συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας στο χώρο των μουσικών, αλλά και στην αύξηση εσόδων για το ελληνικό δημόσιο;

Πηγή http://www.liberal.gr