Μαθήματα και εκπαιδευτικές δράσεις όλο το πρωί, ηχογραφήσεις και πρόβες σε εξέλιξη στο Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης και στο Ωδείο Δημήτρη Δημόπουλου.

Στις 6.30 μ.μ στο Λαογραφικό Μουσείο μια ενδιαφέρουσα οπτική ερμηνείας του σολίστ πιάνου Κώστα Λούκου πάνω στο εμβληματικό έργο του J.S.Bach «Παραλλαγές Goldberg» το οποίο έχει δισκογραφήσει με υμνητικές κριτικές.

Το πρόγραμμα του Σαββάτου ολοκληρώνεται στο Λαογραφικό Μουσείο στις 8:00 μ.μ. με ρεσιτάλ βιολιού της Τάνιας Σικελιανού. Στο πιάνο ο Παναγιώτης Δημόπουλος.

Α. Pärt: Fratres
E. Bloch: Baal Schem

I. S. Mofakham: Lodus Consonus IV

W. A. Mozart: Σονάτα για βιολί, K. 304
Ι. Xenakis: Mika
Γ. Κωνσταντινίδης: Σουίτα

Α. Pärt: Spiegel im Spiegel

Οι βραδινές συναυλίες του παράλληλου Φεστιβάλ είναι ανοικτές για το κοινό με γενική είσοδο € 5 και για ανέργους, μαθητές, πολύτεκνους € 1. Αποκτήστε την κάρτα διαρκείας με € 20. Για τους μαθητές του ΔΣΜΚ, η είσοδος είναι ελεύθερη.
Ακολουθεί σύντομη παρουσίαση των σολίστ Κώστα Λούκου, πιάνο, Τάνιας Σικελιανού, βιολί και Παναγιώτη Δημόπουλου, πιάνο.

Κώστας Λούκος, πιάνο

Ο Κώστας Λούκος γεννήθηκε στην Κύπρο και άρχισε μαθήματα πιάνου στην Αθήνα σε μικρή ηλικία μέ τήν Φόνη Φλουδοπούλου. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κοινό σε ηλικία 8 ετών. Μετά συνέχισε τις σπουδές του στο Ωδείο Αθηνών στην αρχή με τη Ζωή Αγελάστου, και αργότερα με τον Γιώργο Αρβανιτάκη, απ’ όπου και αποφοίτησε με Άριστα και Πρώτο Βραβείο παμψηφεί. Στή συνέχεια μελέτησε μέ τήν διακεκριμένη διεθνούς φήμης Ελληνίδα πιανίστα Λίτσια Καλαφάτη.

Διδάσκει πιάνο από το 1989 σε μερικά από τα σημαντικότερα Ωδεία τής Αθήνας (σήμερα στο Εθνικό Ωδείο και στο Ελληνικό Ωδείο), έχει διδάξει σε πολλά σεμινάρια πιάνου, έχει ηχογραφήσει στην ΕΡΑ 1 ενώ από το φθινόπωρο 2006 και μέχρι τον Απρίλη 2007 παρουσίαζε ραδιοφωνική εκπομπή στο Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ («Όλα τα πρωινά του Τρίτου»), καθώς και την απογευματινή εκπομπή «Ένα πιάνο για όλες τις εποχές».

Έχει εμφανισθεί ως σολίστ σε διάφορες συναυλίες, ρεσιτάλ, εκδηλώσεις, φεστιβάλ, κλπ με μεγάλη επιτυχία. Σε ρεσιτάλ του στο Μέγαρο Μουσικής ο διακεκριμένος μουσικολόγος και μουσικοκριτικός Γιώργος Λεωτσάκος έγραψε:

«…Καθηλωθήκαμε από τον πρώτο φθόγγο της μπετοβενικής «Απασσιονάτα» ως τον τελευταίο της άριας των «Παραλλαγών Γκόλντμπεργκ» του Μπάχ, μοναδικό «μπίς».Η φλόγα του ασυνήθιστα πηγαίου και όμως μελετημένου ως την παραμικρότερη απόχρωση μουσικού του οραματισμού είναι τόσο ισχυρή ώστε κάποτε διακυβεύει την αναμφισβήτητη στερεότητα της τεχνικής του: ο Λούκος τα παίζει όλα…κερδίζοντας το παιχνίδι της μεγάλης ερμηνείας. Ρωμαλέο «άγγιγμα», άξιο για αιθέριες ηχητικές-εκφραστικές διαφοροποιήσεις, αδρότατα «κιαροσκούρο» δυναμικής, εναλλαγές φωτός-σκότους. … Αξέχαστη βραδυά…» (ΗΜΕΡΗΣΙΑ 30/05/2004)

Το 1999 ηχογράφησε το μνημειώδες έργο του Johann Sebastian Bach “Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ”. Η ηχογράφηση αυτή – που έχει κυκλοφορήσει σε cd – έγινε δεκτή με ενθουσιώδεις κριτικές και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό:..

«(ο δίσκος σου αυτός) αποτελεί μεγάλο επίτευγμα ……σου αξίζουν συγχαρητήρια διότι είναι μια ηχογράφηση που εκφράζει αξιοσημείωτη ευφυΐα και διεισδυτική αντίληψη της δομής, που δεν είναι πάντα παρούσα σε άλλες ερμηνείες. Επίσης κατορθώνει να εκφράσει μια συγκινητική ψυχική διάσταση καθώς και μια ιδιαίτερη προσοχή στην λεπτομέρεια η οποία δεν θα περάσει απαρατήρητη απο τον ακροατή. ……Είναι τιμή μου να έχω τώρα την ερμηνεία σου των «Παραλλαγών Γκόλντμπεργκ» στην συλλογή μου.» (John P. L. Roberts, Kαθ. του Τμήματος Μουσικής του Πανεπιστημίου του Calgary, τ. Δ/ντής του τμήματος μουσικής του Κρατικού Ραδιοφώνου του Καναδά (CBC Radio), πιανίστας, και στενότατος φίλος του μεγάλου Καναδού πιανίστα Glenn Gould).

«Η περίπτωση δικαίως μπορεί να εμφανισθεί ως μοναδική:Ενας «άγνωστος» πιανίστας πρωτοεμφανίζεται στη δισκογραφία … εκπλήσσοντας με την έξοχη ερμηνεία του σε ένα έργο (Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ) εμβληματικό στην παγκόσμια φιλολογία της μουσικής για πληκτροφόρο όργανο. …η νέα ελληνική ερμηνεία εκπέμπει μιάν ακαταμάχητη γοητεία.. …Ακριβώς όπως αντιμετωπίζει με θαυμαστό τρόπο, το αριστούργημα του Μπάχ ο Κώστας Λούκος » (Γιώργος Μονεμβασίτης, ΔΙΦΩΝΟ, 10/2001)

«Συγχαρητήρια για τα προγράμματα, και είμαι σίγουρος ότι έπαιξες πανέμορφα, όπως ακριβώς κάνεις στο υπέροχό σου CD με τις Goldberg!…» (Απόσπασμα e-mail τον Δεκέμβριο 2002 του Jed Distler, έγκριτου διεθνούς φήμης μουσικοκριτικού και τακτικού συνεργάτη (reviewer) των παγκόσμιας κυκλοφορίας περιοδικών κλασσικής μουσικής Grammophone και International Piano Quarterly).

«…Ελαβα το υπέροχο CD σου με τις παραλλαγές Goldberg την περασμένη εβδομάδα, και το έχω άκουσει πολλές φορές από τότε. Μου άρεσε πάρα πολύ, είναι μια εντυπωσιακή ερμηνεία στο σύνολο της, και ελπίζω να τις παίξεις στην εκδήλωση που οργανώνεις. Παρατήρησα πως πολλές απόψεις της δομής και των λεπτομερειών της ερμηνείας σου οφείλουν κάτι στην ερμηνεία του Gould στην ηχογράφηση του 1981: -να υποθέσω ότι αυτό έγινε σκόπιμα?-ήταν ένα είδος απόδοσης φόρου τιμής? Σίγουρα είναι μια ερμηνεια σε ένα Γκουλντιανό πνεύμα ( και το εννοώ αυτό με την καλύτερη δυνατή έννοια), πρέπει όμως να τονίσω ότι και οι διάφορες παρεκκλίσεις της από αυτό το μοντέλο, όπως πχ. στην παραλλαγή αρ. 7, δεν ήταν λιγότερο πειστικές και εντυπωσιακές. Είναι, χωρίς συζήτηση, μια «σκεπτόμενη», στοχαστική ερμηνεία, η οποία με εντυπωσίασε πολύ, ακόμη και από άποψη πιανιστικής «τεχνικής». Σ ευχαριστώ πολύ που μου το έστειλες…» (απόσπασμα e-mail του Νοέμβρη του 2002 του Kevin Bazzana, PhD., στη μουσικολογία και ιστορία της μουσικής, πολύ γνωστό αρθρογράφο, εκδότη και ομιλητή, συγγραφέα 2 εξαιρετικών μελετών για τον μεγάλο Καναδό πιανίστα Glenn Gould: «Glenn Gould: the Performer in the Work«, και «Wondrous strange: the life and art of Glenn Gould«).

Τον Δεκέμβριο του 2002 οργάνωσε με μεγάλη επιτυχία – με τη συνεργασία της Πρεσβείας του Καναδά, του Διεθνούς Πολιτιστικού Κέντρου Athenaeum και της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης – ένα διήμερο εκδηλώσεων στη μνήμη του Glenn Gould στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

Το 2008 καθώς και το 2010, προσκλήθηκε στο Ραμπάτ, Μαρόκο, ως μέλος της κριτικής επιτροπής για τον 8ο και 9ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου “Her Royal Highness Princess Lalla Meryem”, εκπροσωπώντας επισήμως την Ελλάδα.

Τάνια Σικελιανού, βιολί

Η Τάνια Σικελιανού γεννήθηκε στην Πάτρα. Ολοκλήρωσε τις μουσικές σπουδές της στο βιολί και τη σύνθεση με μεταπτυχιακές σπουδές στο Conservatorium του Άμστερνταμ, στη Χάγη και στη Γάνδη. Έχει συμμετάσχει σε διεθνούς φήμης σεμινάρια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Έχει κερδίσει σε διεθνείς διαγωνισμούς στη σύνθεση και στο βιολί (βραβεία ερμηνείας στη σύγχρονη μουσική). Έχει παρουσιάσει παγκόσμιες πρεμιέρες για σόλο βιολί με έργα γραμμένα για την ίδια, καθώς και πρώτες εκτελέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό με έργα των Μ. Feldman, T. Takemitsu, Luigi Nono κ.ά. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Muziekgebouw του Άμστερνταμ, Βέλγιο, Βερολίνο, ΗΠΑ κτλ). Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική.

Το 2016 ξεκίνησε την ηχογράφηση έργων Ελλήνων συνθετών εν ζωή για σόλο βιολί.

Παναγιώτης Δημόπουλος, πιανίστας, συνθέτης

Ο Παναγιώτης Δημόπουλος γεννήθηκε το 1977 σε μια μουσική οικογένεια. Σπούδασε στο Ηνωμένο Βασίλειο με υποτροφίες από την Επιτροπή Φοιτητικών Βραβείων της Σκωτίας, το Βασιλικό Κολλέγιο του Manchester, το Κολλέγιο Robinson του Πανεπιστημίου του Cambridge και του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, και απέκτησε τον διδακτορικό τίτλο στη μουσική σύνθεση από το Πανεπιστήμιο του York. Ανάμεσα στους πολλούς καθηγητές του ξεχωρίζει τον πιανίστα Murray McLachlan και τον συνθέτη Tony Gilbert ως τις πιο μακροχρόνιες και σημαντικές επιρροές.

Η εργογραφία του περιλαμβάνει πάνω από 50 αυθεντικές συνθέσεις οι περισσότερες από τις οποίες έχουν παρουσιαστεί διεθνώς. Τα κύρια δημιουργικά ενδιαφέροντα του συνθέτη είναι τα εναλλακτικά τονικά συστήματα, ο ελεύθερος αυτοσχεδιασμός, η σημειογραφία, η αυτόματη γραφή και η μικροπολυφωνία. Ως πιανίστας έχει εκδώσει 6 σόλο ηχογραφήσεις (Divine Arts, Dunelm, Tutl, Prima Facie, Sheva) που έτυχαν εξαιρετικών κριτικών (Gramophone, International Record Review, Jazz&Τζαζ κ.λ.π.). Γράφει και συντάσσει κείμενα για τη μουσική (Contemporary Music Review. Library of Social Sciences κ.ά.).

Ο Π. Δημόπουλος δίδαξε για δύο χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ενώ από το 2009 διδάσκει μουσική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Σεμιναρίου Μουσικής της Κοζάνης τα έτη 2012-2014. Στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τις λέξεις, τις εικόνες, την ιστορία και την τοπική πολιτική.

Ενημερωθείτε για τα νέα, το πρόγραμμα και τις εκδηλώσεις του ΔΣΜΚ από την επίσημη ιστοσελίδα του ΔΣΜΚ (https://kozanimusic.com ), την επίσημη ιστοσελίδα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης (http://dipethekozanis.gr ), καθώς και τις αντίστοιχες ιστοσελίδες facebook του θεσμού (https://www.facebook.com/seminariomousikiskozanis/ ) και του οργανισμού (https://www.facebook.com/dipethekozanis/).

Διεθνές Σεμινάριο Μουσικής Κοζάνης, 20-31 Αυγούστου: 12 ημέρες μουσικής, 15 συναυλίες, 10 διαφορετικοί χώροι διεξαγωγής δράσεων, 5 διαλέξεις, 2 διαγωνισμοί, μαθήματα, εργαστήρια, ηχογραφήσεις.

Παραγωγή ΔΣΜΚ: ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Διονύσης Μαλλούχος