Τρία Σχολεία από τρεις (3) χώρες (Ελλάδα, Σλοβακία, Γαλλία), έξι (6) καθηγητές και εβδομήντα τρεις (73) μαθητές, έσπευσαν στο κάλεσμα του υπουργού Διαπλανητικών Σχέσεων Ε.Τ. για βοήθεια, και κατάφεραν όχι μόνο να σώσουν τον πολιτισμό του αλλά και να σαρώσουν πληθώρα βραβείων σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο και να ελπίζουν για μια καλή τύχη διεκδικώντας το Ευρωπαϊκό βραβείο του καλύτερου έργου για το Σχολικό Έτος 2016-2017.

Η επιτυχία αυτή του έργου άνοιξε τον δρόμο για την συμμετοχή των εμπλεκόμενων μαθητών στο πρόγραμμα Move2Learn – Learn2Move, στο οποίο και κληρώθηκαν να ταξιδέψουν σε μία από τις χώρες-μέλη του προγράμματος διαθέτοντας ένα σεβαστό ποσό για τα έξοδα μετακίνησής τους.

Το συνεργαζόμενο σχολείο της Σλοβακίας (της Moldava nad Bodvou) διακρίθηκε με το Εθνικό Βραβείο καλύτερου έργου 2016-2017. Το Γενικό Λύκειο Βελβεντού στο 12ο Εθνικό διαγωνισμό αναγνώρισης των καλύτερων έργων eTwinning από πλευράς ελληνικών σχολικών μονάδων για το  σχολικό  έτος 2016-2017, συμπεριλαμβάνεται στους νικητές και τιμάται με το 2ο Βραβείο στην κατηγορία ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΤΕΕ και ΕΕΕΕΚ για τη δράση του με τίτλο «E.T. call Europe» (Ανακοίνωση της 7ης Νοεμβρίου 2017).

 

Επόμενος στόχος, το Ευρωπαϊκό βραβείο καλύτερου έργου για το Σχολικό Έτος 2017-2018.

Σενάριο: Οι μαθητές λαμβάνουν ένα κωδικοποιημένο μήνυμα από τον E.T., τον υπουργό Διαπλανητικών Σχέσεων, ζητώντας τη βοήθεια τους. Ο κόσμος του είναι σε χαοτική κατάσταση. Δεν υπάρχει επαφή μεταξύ των ανθρώπων του πλανήτη του, εξαρτώνται αποκλειστικά από την τεχνολογία και την υπερκατανάλωση. Η πολυγλωσσία ενισχύει το πρόβλημα της επικοινωνίας. Το περιβάλλον έχει, επικίνδυνα, μολυνθεί. Μαζί με τους συνανθρώπους του, σκοπεύει να διευθετήσει ένα νέο πολιτισμό σε έναν άλλο πλανήτη. Γι’ αυτό χρειάζεται νέους Ευρωπαίους του 21ου αιώνα να τους βοηθήσουν, προτείνοντάς τους ένα «μοντέλο» και λύσεις για να αποφευχθεί η επανάληψη των ίδιων λαθών. Θα καταφέρνουν οι μαθητές να τον βοηθήσουν; Ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι να εργάζονται και να συνεργάζονται οι μαθητές σε διεθνείς ομάδες για την επίτευξη διαφόρων αποστολών.

Υλοποίηση: Από τη στιγμή που οι μαθητές ετοίμασαν το αρχικό σενάριο, εργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες. Ένας αστερισμός ήταν το όνομα κάθε ομάδας, π.χ. Ανδρομέδα, Αιγόκερος, Πήγασος, Υδροχόος κ.λ.π. Αρχικά παρουσίασαν τον εαυτό τους και δημιούργησαν τα προφίλ τους στο Twinspace και στη συνέχεια πραγματοποίησαν συνεργατικές εργασίες. Έπρεπε να αποκρυπτογραφήσουν μηνύματα και να χρησιμοποιήσουν διάφορα εργαλεία ΤΠΕ (όπως τα: Twinspace, Google Drive, Google Docs, Google Forms, padlet, voki, Jigsaw Planet, Tricider, AnswerGarden, VoiceThread, Titanpad, Pizap, Popplet). Όλες οι αποστολές σχετίζονται με το αρχικό σενάριο και τα προβλήματα στον κόσμο του E.T. (σχέσεις μεταξύ ανθρώπων, επικοινωνία, εικονική πραγματικότητα, φύση, διαταραχές και ασθένειες… πολιτισμός ). Για κάθε αποστολή οι ομάδες λάμβαναν ανταμοιβές (κονκάρδες και πόντους) και στο τέλος προέκυψε μια νικήτρια ομάδα. Κατά κύριο λόγο οι εργασίες/αποστολές ήταν ομαδικές, ωστόσο υπήρχαν και κάποιες ατομικές αποστολές που όμως και αυτές υπολογίζονταν στη διαμόρφωση του σκορ της κάθε ομάδας.
Ενσωμάτωση στη Διδακτέα Ύλη – Οφέλη: Με ένα τέτοιο διαθεματικό project, οι μαθητές έπρεπε να χρησιμοποιήσουν και να αναπτύξουν δεξιότητες από το υπάρχον Πρόγραμμα Σπουδών : Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά/Γεωμετρία, Φυσική, Βιολογία, Ξένες Γλώσσες, Ιστορία του Πολιτισμού, Πληροφορική/ΤΠΕ, Τέχνη, Ιθαγένεια, δικαιώματα και υποχρεώσεις είναι μερικοί από τους θεματικούς πυλώνες που θίχτηκαν σε αυτό το έργο.

Οι μαθητές βελτίωσαν τις γνώσεις τους στα αγγλικά, αλλά και στις ΤΠΕ, και έμαθαν να είναι περισσότερο θετικοί και υπεύθυνοι δουλεύοντας σε ομάδες. Προτείνοντας λύσεις για έναν καλύτερο κόσμο, ενήργησαν ως υπεύθυνοι πολίτες.

Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες των 6-7 ατόμων από διαφορετικά τμήματα/τάξεις και χώρες. Συνεργάστηκαν με τους Ευρωπαίους συμμαθητές τους χρησιμοποιώντας το Twinspace και άλλα συνεργατικά εργαλεία και μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως: Google Drive, padlet, AnswerGarden, Titanpad, Pizap, Popplet, facebook etc.

Ανέλαβαν πρωτοβουλίες και ευθύνες, καλλιέργησαν δεξιότητες και ικανότητες που είχαν και ανέπτυξαν νέες. Ανακάλυψαν την ανάγκη της διαθεματικής προσέγγισης των θεμάτων και βίωσαν την ανάγκη αμοιβαίου σεβασμού χάρη στις διεθνείς ομάδες.

Ένα τέτοιο έργο παρακινεί για μελλοντικές συνεργασίες σε παρόμοια project, καθώς όλοι απολαύσαμε την ομαδική εργασία.

Οι μαθητές έμαθαν πολλά, αλλά όχι μόνο σε θέματα που αφορούν στη γνώση/πληροφορία. Έμαθαν πολλά για τον εαυτό τους μέσα από τη συλλογική εργασία. Συνειδητοποίησαν ότι η συνεργασία δεν είναι εύκολη, αλλά αξίζει να την επιχειρήσουν, διότι μαζί μπορούν να πετύχουν μεγαλύτερα και καλύτερα πράγματα. Αυτό είναι ίσως ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα του έργου. Διαβάζοντας τα «Lessons to be learnt», στο τέλος κάθε αποστολής, συνειδητοποιεί κανείς ότι η εργασία σε ομάδες δεν είναι πάντα εύκολη για τους μαθητές, αλλά προσπάθησαν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν για να ξεπεράσουν τα οποιαδήποτε εμπόδια και αυτό τους επέτρεψε να γίνουν καλύτεροι και να εξελιχθούν, ίσως το πιο σημαντικό πράγμα που έχουν αποκομίσει από αυτή τη δράση.

Αξιοσημείωτη είναι η συνεργασία/συνύπαρξη και όσμωση νέων διαφορετικής πολιτισμικής ταυτότητας που εκφράζεται στις απόψεις, θέσεις των συμμετεχόντων, που δείχνουν να κατανοούν τη διαφορετικότητά τους και κατορθώνουν να συν-εργάζονται στις προτάσεις που διαμορφώνουν στην αποστολή που κάθε φορά αναλαμβάνουν σύμφωνα με το σενάριο του έργου και τελικά να περιγράφουν την κοινωνία που θα επιθυμούσαν να ζουν.

Αξίζει να «ταξιδέψει» κανείς στην ιστοσελίδα της δράσης :
https://twinspace.etwinning.net/22333/home