Τον νέο Οργανισμό της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, τις αλλαγές που αυτός επιφέρει αλλά και το πώς έφτασε η Περιφέρεια και τα στελέχη της στη σύστασή του, παρουσίασε από του βήματος του Περιφερειακού Συμβουλίου ο Παντελής Αργυριάδης, εκτελεστικός γραμματέας Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
«Η άρση των αποκλεισμών γίνεται με τέτοιες μικρές, αλλά επίπονες και συνεχείς προσπάθειες, ώστε οι Π.Ε. να αποκτήσουν συντονισμένο βηματισμό αλλά και μία κοινή γνώση…», σχολίασε.
Μάλιστα, ο ίδιος παρουσίασε στο Σώμα, στη σχετική εισήγησή του την όλη διαδικασία εκπόνησης του νέου Οργανισμού βήμα-βήμα:
«Είμαι στην ευχάριστη θέση μετά από μία κοπιώδη αλλά πολύ ουσιαστική διαδικασία που αισίως έφτασε και συμπλήρωσε τα 2 χρόνια να βρίσκομαι ενώπιόν σας για να παρουσιάσω το πόνημα της ομάδας εργασίας που είχα την μεγάλη τιμή και ευθύνη να διευθύνω. Η αιρετή Περιφέρεια από τον Ιανουάριο του 2011 λειτούργησε με βάση έναν ενιαίο κανονισμό, ίδιο για την Δυτική Μακεδονία, ίδιο για την Κρήτη κ.λπ. Είναι προφανές ότι οι ανάγκες της κοινωνίας, οι ανάγκες του δημοσίου, η ίδια η εξέλιξη απαιτεί τη ριζική αναδιοργάνωση των δομών αυτών με πολύ συγκεκριμένους στόχους. Για εμάς αυτοί ιεραρχούνται με την εξής έννοια: Εξυπηρέτηση των πολιτών, αποτελεσματικότητα της διοίκησης, αξιοκρατία, διαφάνεια και χρηστή διοίκηση, χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών. Όλα αυτά μαζί και ταυτόχρονα, για να μπορέσει πραγματικά το κάθε στέλεχος να παρουσιάσει και να προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες.
Θέλω με την ευκαιρία αυτή να εξηγήσω ένα ολόκληρο σκεπτικό το οποίο χαρακτηρίζει αυτή τη μεγάλη προσπάθεια. Ήμασταν μπροστά στο πρώτο ερώτημα: πως θα προχωρήσουμε την υπόθεση αυτή; Ποιο θα είναι το κέντρο λήψης αποφάσεων για το μεγάλο αυτό εγχείρημα; Θα είναι οι τεχνοκράτες που θα κλειστούν σε ένα γραφείο και θα παρουσιάσουν ένα πόρισμα ή θα ακολουθήσουμε μια διαδικασία διαφάνειας η οποία θα έφερνε ένα πάρα πολύ καλό αποτέλεσμα; Με εισήγηση όχι μόνο της Εκτελεστικής Επιτροπής, όχι μόνο του Περιφερειάρχη αλλά και πολλών στελεχών της δημόσιας διοίκησης ομόφωνα αποφασίσαμε αυτό το επίπονο έργο να τεθεί σε ομάδα εργασίας την οποία και συγκροτήσαμε. Η ομάδα αυτή αποφάσισε μια συγκεκριμένη διαδικασία για να θέσουμε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων. Συγκροτήσαμε ερωτηματολόγιο στη βάση εμπειρίας του Ινστιτούτου Δημόσιας Διοίκησης, του Υπουργείου και διαβουλεύσεις.
Αυτό είναι μια διαδικασία που νομίζω δεν έχει γίνει αλλού και έφτασε σε κάθε υπάλληλο της Περιφέρειας όπου εξηγούσαμε πως θα πρέπει να απαντηθεί κυρίως για να μπορεί να κωδικοποιηθεί όλο αυτό το υλικό εύκολα και αναλυτικά. Και αφού ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος αυτών των απαντήσεων και αρχίσαμε πια να έχουμε μια σοβαρή βάση συζήτησης η ομάδα εργασίας άρχισε να διαμορφώνει σε πρώτο επίπεδο τον νέο Οργανισμό.
Όταν έγινε ξεκάθαρο ότι θα πρέπει να απαντηθούν μερικά ακόμη ζητήματα αποφασίσαμε να απευθύνουμε ένα δεύτερο μικρότερο και πιο στοχευμένο ερωτηματολόγιο που αυτή τη φορά απευθυνόταν σε Δ/ντες με μεγάλη υποσημείωση ότι έπρεπε να συζητηθεί επί συνόλου των στελεχών. Ακολουθήθηκε και ανταποκρίθηκαν η συντριπτική πλειοψηφία των Δ/ντων και των Τμηματαρχών και έτσι φτάσαμε περίπου στο τέλος του 2016. Από κει και μετά έγινε μια εξαιρετικά επίπονη δουλειά μέχρι το Καλοκαίρι για να μπορέσει όλο αυτό να συνδεθεί. Τον Μάιο του 2017 πήραμε τη μεγάλη απόφαση να συμπτυχθούν οι 6 Γενικές Διευθύνσεις σε 3», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακόμη ο ίδιος στάθηκε στις μικρές τομές που έγιναν για την εξορθολόγηση της λειτουργίας των Υπηρεσιών (π.χ.  εργαστήρια που καταργούνται, ίδρυση ενός Εργαστηρίου στελεχωμένου στην έδρα της Π.Ε. Κοζάνης). Επίσης παρουσίασε κι άλλες δράσεις που αφορούν στην ίδια λογική -της ενιαίας διαχείρισης ζητημάτων- όπως είπε. Μικρή αλλά ουσιαστική δομή χαρακτήρισε ο ίδιος τις αλλαγές π.χ. στη διαχείριση του στόλου των οχημάτων και των καυσίμων τους (βήμα για την εξοικονόμηση και εξορθολογισμό εξόδων για τις μετακινήσεις). Ακόμη και οι κατεδαφίσεις αυθαιρέτων περιλαμβάνονται στο νέο Οργανισμό, όπως παρουσίασε ο κ. Αργυριάδης, ενώ παρουσίασε αναλυτικά τις νέες συγχωνεύσεις Δ/νσεων με στόχο όπως είπε «τον συντονισμό και τη διασύνδεση», ενώ μίλησε για τις τομές στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (ηλεκτρονική υπογραφή στελεχών, ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων).
Τέλος, έκανε συγκεκριμένη αναφορά σε ανθρώπους που όπως είπε δούλεψαν ατέλειωτες ώρες, χωρίς έξτρα πληρωμές, «για να μη ξοδέψουμε ούτε μισό ευρώ».
Τίνα Παπαντωνίου