Πρόσκληση συμμετοχής στην πρόταση OPENMALL (Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου) για τους ιδιοκτήτες κενών εμπορικών καταστημάτων, που βρίσκονται εντός της περιοχής παρέμβασης
Ο Δήμος Κοζάνης σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Κοζάνης στοχεύουν στην αναβάθμιση του Εμπορικού Κέντρου της Κοζάνης, μέσω της υποβολής πρότασης για συμμετοχή στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα OPENMALL (Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου) του ΕΠΑνΕΚ.
Μια πρόταση αναπτυξιακού χαρακτήρα ώστε να αναδειχτεί η αγορά του κέντρου δίνοντας μια μοναδική ταυτότητα, η οποία θα ενισχύσει την ελκυστικότητα της περιοχής και την εμπορικότητα της.
Στην πρόταση μπορούν να συμμετέχουν και ιδιοκτήτες κενών εμπορικών καταστημάτων, σε ποσοστό κατά μέγιστο 5% του συνολικού αριθμού των συμμετεχουσών εμπορικών επιχειρήσεων.
Για το σκοπό αυτό ο Δήμος Κοζάνης καλεί όσους ιδιοκτήτες κενών εμπορικών καταστημάτων ενδιαφέρονται και βρίσκονται εντός της περιοχής παρέμβασης να επικοινωνήσουν είτε στο τηλέφωνο 2461350301 ή στο mail dhmos@cityofkozani.gov.gr
Βασικά στοιχεία της δράσης:
Τo Πρόγραμμα «Ανοιχτά Εμπορικά Κέντρα» είναι 100% επιδοτούμενο και δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους και Εμπορικούς Συλλόγους/Επιμελητήρια να συνεργαστούν και να αναβαθμίσουν εμπορικούς δρόμους που βρίσκονται σε δίκτυα πεζοδρόμων & οδούς ήπιας κυκλοφορίας, αναδεικνύοντας την αγορά του κέντρου και δίνοντας ταυτότητα στην πόλη τους.
Ειδικότερα στη δράση :
– Ο Δήμος χρηματοδοτείται με επιδότηση 100% και το μέγιστο ποσό που μπορεί να λάβει ανέρχεται στο 1,5 εκατ. ευρώ.
– Ο Εμπορικός Σύλλογος χρηματοδοτείται 100% και θα διαχειριστεί εκ μέρους των επιχειρήσεων, που θα μετέχουν ένα ποσό το οποίο αθροίζει έως 2.000 ευρώ για κάθε συμμετέχουσα επιχείρηση και έως 400.000 € συνολικά. Να σημειώσουμε πως οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν δεν θα λάβουν χρήματα και δεν θα προβούν σε καμία άλλη διαδικασία πέραν της υπογραφής κάποιων υπεύθυνων δηλώσεων και τις υποχρεώσεις που έχουν συμμετέχοντας στη δράση
Ο Δήμος θα αναλάβει να σχεδιάσει την:
– Αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, η οποία είναι υποχρεωτική και υλοποιείται από τον Δήμο μέχρι το 85% (μέγιστο) του επιλέξιμου Προϋπολογισμού του, (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ: αναβάθμιση/κατασκευή πεζοδρόμων, υπαίθριων πολιτιστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών, χώρων ανάπαυσης , ανάπλαση πλατειών/περιβάλλοντος χώρου μνημείων, κατεδαφίσεις παλιών κτιρίων ή απαλλοτριώσεις εκτάσεων, αποκατάσταση/ανάδειξη μνημείων, βελτίωση μικροκλίματος: πάρκα τσέπης, φυτεύσεις ψηλού πρασίνου & δενδροστοιχιών, ανάδειξη υδάτινου στοιχείου, παρεμβάσεις υψηλής σκίασης, βυθιζόμενοι κάδοι απορριμμάτων, κάδοι για οργανικά απορρίμματα, σύστημα απορροής όμβριων υδάτων, υπογειοποίηση καλωδίων κοινής ωφέλειας, παρεμβάσεις για την προσβασιμότητα ΑΜΕΑ, αναβάθμιση/δημιουργία χώρων στάθμευσης εξυπηρέτησης εμπορικών περιοχών χωρίς αντίτιμο, minibus τελευταίας τεχνολογίας, γλυπτά, εικαστικές εγκαταστάσεις, ειδικοί χώροι για αφισοκόλληση/γκράφιτι, κ.ά.),
– την Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ στις δράσεις μπορούν να συμπεριληφθούν έξυπνος οδοφωτισμός, έξυπνη διαχείριση απορριμμάτων, ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο, τηλεχειρισμός δημόσιων υποδομών και δικτύων, πλατφόρμες ενίσχυσης τοπικής επιχειρηματικότητας, κ.ά), και
-Τις Προμήθειες και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης βιώσιμης κινητικότητας (ενδεικτικά μπορούν να περιληφθούν: ηλεκτροκίνητα οχήματα για μεταφορά επισκεπτών αποκλειστικά στην εμπορική περιοχή από κόμβους μεταφορών, συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, ελεγχόμενης στάθμευσης & ελέγχου πρόσβασης σε πεζοδρόμους στην περιοχή παρέμβασης, σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων, ενώ δεν είναι επιλέξιμη η προμήθεια και εγκατάσταση καμερών ασφαλείας).
Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος/ Επιμελητήριο θα αναλάβει:
– Την εφαρμογή ενιαίας αισθητικής ταυτότητας εμπορικής περιοχής. Είναι υποχρεωτική και μέχρι το 100% του επιλέξιμου Π/Υ του Εμπορικού Συλλόγου. Για παράδειγμα μπορούν να επιλεγούν: διαφώτιστα στέγαστρα, ομοιόμορφα στέγαστρα, τέντες, πινακίδες & επιγραφές, χρωματισμός εξωτερικών όψεων, επενδύσεις εξωτερικών όψεων με ομοιόμορφα υλικά, κ.ά. Επισημαίνεται πως είναιυποχρεωτική η αποξήλωση όλων των μη συμβατών στοιχείων (π.χ. φωτεινές ή/και κάθετες επιγραφές).
– Την Προβολή και προώθηση της εμπορικής περιοχής. Αυτή η Δράση είναι προαιρετική και για την υλοποίησή της μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέχρι το 10% (μέγιστο) του επιλέξιμου Π/Υ του Εμπορικού Συλλόγου ( Πχ.:Διοργάνωση έως 3 εκδηλώσεων για την προβολή της εμπορικής περιοχής με έμφαση σε δράσεις πολιτισμού, κοινός εξοπλισμός διακόσμησης βιτρίνας/εξωτερικού χώρου. Επισημαίνεται πως Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες για σχεδιασμό και αναπαραγωγή έντυπου προωθητικού υλικού.
Αοριστίες!!!!!!
Καθόλου αοριστίες. Το πρόγραμμα έχει βήματα. Όταν έρθει η ώρα θα καταλαβεις
Η ιδέα για τα Open Malls ξεκίνησε το 2012 από την διαπίστωση ότι τα κέντρα των πόλεων, στα οποία συνήθως είναι και τα παραδοσιακά εμπορικά κέντρα δεν είναι πλέον ελκυστικά για τους καταναλωτές λόγω δυσκολίας πρόσβασης, στάθμευσης, ανεπαρκούς σηματοδότησης, κλπ.
Ταυτόχρονα από τις έρευνες διαπιστώθηκε, ότι υπό το βάρος της κρίσης, με την αύξηση των κλειστών καταστημάτων και την αύξηση της επισκεψιμότητας στα κλειστού τύπου Mall, η δεύτερη κατηγορία είχε σημαντικά μικρότερη πτώση τζίρου από τα μικρά και μικρομεσαία καταστήματα εάν όχι και αύξηση.
Η ΕΣΕΕ ξεκίνησε μία προσπάθεια ανατροπής αυτής της κατάστασης με τα ανοικτά κέντρα εμπορίου.«Ο καταναλωτής επιλεγεί τα κλειστού τύπου Mall’s επειδή βρίσκει σε αυτά άνετη στάθμευση, εύκολη πρόσβαση, επαρκής σήμανση που διευκολύνει τον προσανατολισμό του επισκέπτη, καλαισθησία του χώρου, ποικιλία των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται στα εμπορικά κέντρα, καθαριότητα, ασφάλεια, συνδυασμός αγορών και ψυχαγωγίας μέσα από πληθώρα εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στους χώρους των εμπορικών κέντρων αλλά και από τη συστέγαση επιχειρήσεων από διάφορους χώρους (εμπόριο, εστίαση, πολιτισμός / κινηματογράφοι κ.λπ.), η ύπαρξη χώρων απασχόλησης για τα παιδιά.
Βασική προϋπόθεση συμμετοχής στη Δράση είναι η συνεργασία μεταξύ φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των οικείων Εμπορικών Συλλόγων / Επιμελητηρίων. Ειδικότερα δύνανται να υποβάλλουν προτάσεις τα παρακάτω Σχήματα:
Σχήμα 1: Δήμος (Δικαιούχος) & οικείος Εμπορικός Σύλλογος (Συνδικαιούχος)
ή υπό προϋποθέσεις,
Σχήμα 2: Δήμος (Δικαιούχος) & οικείο Επιμελητήριο (Συνδικαιούχος)
Κάθε Σχήμα θα υλοποιήσει ένα σύνολο συνεκτικών και αλληλένδετων παρεμβάσεων με στόχο:
την αναβάθμιση της λειτουργικότητας και αισθητικής της περιοχής παρέμβασης και
την οργάνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται εντός της περιοχής αυτής, με υιοθέτηση και χρήση έξυπνων εφαρμογών.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης είναι 50.000.000 ευρώ και η ένταση της ενίσχυσης ανέρχεται στο 100%.
Ο μέγιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 1.900.000 ευρώ και αναλύεται ως:
μέγιστος επιλέξιμος προϋπολογισμός Δήμου έως 1.500.000 ευρώ
μέγιστος επιλέξιμος προϋπολογισμός Εμπορικού Συλλόγου / Επιμελητηρίου έως 400.000 ευρώ
Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.
Οι προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά και αποκλειστικά μέσω ΟΠΣ-ΕΣΠΑ.
Έναρξη Υποβολών: 29 Ιουνίου 2018
Λήξη Υποβολών: 24 Σεπτεμβρίου 2018
http://www.antagonistikotita.gr/epanek/proskliseis.asp?id=132&cs=
Για να καταλάβω , τα χρήματα που προορίζονται για τους εμπόρους θα παρακρατηθούν για παρεμβάσεις που έπρεπε να τις κάνει ούτως ή άλλως;