Καλλιτέχνης με πολύχρονη λαμπρή σταδιοδρομία, εκπροσωπεί διεθνώς εδώ και 15 περίπου χρόνια την υψηλή Τέχνη του Λυρικού Θεάτρου (Όπερα), με αξιοσημείωτη καλλιτεχνική πορεία ως τραγουδίστρια του Λυρικού Θεάτρου (μεσόφωνος) και ως σκηνοθέτης Όπερας. Τα τελευταία χρόνια πλέον και ως εξαιρετικά επιτυχημένη Καλλιτεχνική Διευθύντρια της μοναδικής Εταιρίας Λυρικού Θεάτρου Ελλάδος (πρώην ?Skull of Yorick Productions?), την οποία έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια, εν μέσω κρίσης, να αναδείξει σε δεύτερο (μετά την Εθνική Λυρική Σκηνή) μεγαλύτερο σε παραγωγή Όπερας φορέα στην Ελλάδα, με σταθερή και ανερόμενη παρουσία και παραγωγή μεγάλων λυρικών έργων στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και σ όλη την Ελλάδα. Η κα Κασσάνδρα Δημοπούλου κατάγεται από μια παλαιά και ιστορική Σερβιώτικη οικογένεια, την οικογένεια Ματάνα κι έχει, από την μεριά της γιαγιάς της, Κλεοπάτρας Ράμου, καταγωγή και από το Βελβεντό. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα το 2013 μετά από πολυετή πορεία στο εξωτερικό, δημιούργησε παράλληλα και το 1ο ανεξάρτητο Στούντιο Όπερας στη Θεσσαλονίκη (Opera Studio Skull of Yorick Productions), με εκπαιδευτικό σκοπό.
Στο Στούντιο Όπερας συμμετέχουν νέοι καλλιτέχνες απ?όλο τον κόσμο, οι οποίοι διδάσκονται την Τέχνη του Λυρικού Θεάτρου και τους δίδονται πολλές σημαντικές ευκαιρίες να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην σκηνή δίπλα σε καταξιωμένους επαγγελματίες καλλιτέχνες. Στους Έλληνες συμμετέχοντες δίνεται κατά κανόνα υποτροφία. Στα Σέρβια πέρασε ένα μεγάλο μέρος της παιδικής της ηλικίας αλλά και αργότερα, κληρονομώντας την μεγάλη αγάπη του αείμνηστου παππού της, Θεόδωρου Ματάνα, για τον μαρτυρικό, πανέμορφο αυτόν τόπο. Γι?αυτόν τον λόγο, το 2014, έναν χρόνο μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα, αποφάσισε να ξεκινήσει με δική της πρωτοβουλία το Φεστιβάλ Τεχνών στα Σέρβια, τα ?Θεοδώρεια?. Ένα Φεστιβάλ Τεχνών, με σκοπό να επισκεφτούν και να γνωρίσουν τα Σέρβια άνθρωποι από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό και να προσφέρουν ιδιαίτερες παραστάσεις και εμπειρίες στο κοινό. Το Φεστιβάλ Τεχνών εμπεριείχε και το εκπαιδευτικό κομμάτι, μέσω σεμιναρίων, με μαθήματα που έγιναν κυρίως στο Δημοτικό Ωδείο Σερβίων. Μαθητές του ωδείου αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας είχαν την ευκαιρία να μαθητεύσουν με σημαντικά ονόματα όπως τον διεθνώς αναγνωρισμένο σολίστ του βιολιού Γιάννη Γεωργιάδη, τον νεαρό καταξιωμένο πιανίστα Παναγιώτη Τροχόπουλο, τον τενόρο Φίλιππο Μοδινό κ.ά. αλλά και την ίδια προσωπικα. Τα ?Θεοδώρεια?, με την βοήθεια και την συμβολή των ίδιων των καλλιτεχνών, με την μερική βοήθεια του Δήμου Σερβίων-Βελβεντού, που αγκάλιασε με ανοιχτό μυαλό την ιδέα, αλλά και με βοήθεια των ίδιων των κατοίκων της περιοχής και φυσικά της ίδιας της οικογένειάς της, τα ?Θεοδώρεια? κατάφεραν να λειτουργήσουν επιτυχημένα για δύο χρονιές (2014- 2015), κατά τη διάρκεια των οποίων ήρθαν στα Σέρβια καταξιωμένοι καλλιτέχνες από όλα τα είδη τέχνης (κλασική μουσική, παραδοσιακή μουσική, εικαστικές τέχνες, θέατρο, χορός). Μετά την παύση του φεστιβάλ, συνεχίστηκε με μεγάλη επιτυχία η συνεργασία της με την θεατρική ομάδα Σερβίων ?Κόκκινη Κουϊντα? και πιο συγκεκριμένα με τον εικαστικό Γιώργο Λεπίδα, ο οποίος έφτιαξε τα σκηνικά για μεγαλειώδεις παραστάσεις Όπερας στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (?Τosca? και ?La Boheme? του Giacomo Puccini και της “Νorma” του Vincenzo Bellini) αλλά και για άλλες παραστάσεις όπως “Η Όπερα βγήκε απo τον Παράδεισο” (θεατρικό της Κασσάνδρας Δημοπούλου) στο Θέατρο Δάσους κ.ά. Βεβαίως, η Κα Δημοπούλου εμφανίστηκε κι εκτός Φεστιβάλ Τεχνών πολλές φορές και πριν και μετά, σε ατομικές συναυλίες ή εμφανίσεις στα Σέρβια, κυρίως σε επετείους μνήμης, συνήθως μετά από πρόσκληση της Προέδρου του Μορφωτικού Συλλόγου, Χρυσάνθης Καραγιαννίδου. Το 2015 ξεκίνησε, με βάση το Ωδείο της Αρχαίας Ρωμαϊκής Αγοράς Θεσσαλονίκης και το ?Φεστιβάλ Όπερας Ελλάδος?, του οποίου είναι επίσης Καλλιτεχνική Διευθύντρια. Το “Φεστιβάλ Όπερας Ελλάδος” είναι το μοναδικό αμιγώς φεστιβάλ Όπερας στην Ελλάδα, που ανεβάζει παραστάσεις Όπερας, τις περισσότερες φορές, μάλιστα, δωρεάν για το κοινό. Τον Ιούνιο 2018, η Κασσάνδρα Δημοπούλου πρωταγωνίστησε στην όπερα του Θ. Σακελλαρίδη ?Περουζέ?, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με την ορχήστρα “Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών”, υπό την μουσική διεύθυνση του μεγάλου Έλληνα αρχιμουσικού, Βύρωνα Φιδετζή. Στις συνεργασίες της κας Δημοπούλου συγκαταλέγονται μεγάλοι καλλιτέχνες, μεταξύ άλλων ο διεθνούς φήμης αστέρας της Όπερας, τενόρος Πλάσιντο Ντομίγκο (Placido Domingo) ο οποίος είναι ένθερμος υποστηρικτής της Εταιρίας Λυρικού Θεάτρου Ελλάδος, o διάσημος μαέστρος Ζούμπιν Μέτα (Zubin Mehta), ο Γάλλος χορογράφος που άλλαξε την πορεία του κλασικού χορού Μορίς Μπεζάρ (Μaurice Bejart), ο βραβευμένος για τις ταινίες “Aποκάλυψη τώρα”, “Ο τελευταίος Αυτοκράτορας? και ?Reds? κινηματογραφιστής Βιττόριο Στοράρο (Vittorio Storaro), ο γνωστός για την μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία του ?Κρυφή Ερωμένη? σκηνοθέτης Μάρκο Μπελλόκιο, ο πλέον διευθυντής του δικού μας Εθνικού Θεάτρου, Στάθης Λιβαθινός- του οποίου υπήρξε βοηθός το 2011 στην παράσταση ?Κάρμεν? με την Μαρία Ναυπλιώτου- και πολλοί άλλοι. Τιμή για τα Σέρβια η υποψηφιότητά της για το Δημοτικό Ωδείο τής πόλης
Η Κα Δημοπούλου πρόσφατα έθεσε υποψηφιότητα για την τιμητική θέση Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης στο Δημοτικό Ωδείο Σερβίων, όπως σίγουρα θα επιθυμούσε κι ο αείμνηστος Θεόδωρος Ματάνας. Ο ίδιος είχε πάντα το μεράκι του τραγουδιστή και μια υπέροχη φωνή τενόρου και της ενέπνευσε, όχι μόνο την αγάπη για τα Σέρβια, αλλά και την αγάπη για το τραγούδι. Η υποψηφιότητα αυτή ξεκινάει από δική της συναισθηματική ανάγκη. Όπως μας είπε η ίδια, θέλει κι έχει πολλά να προσφέρει ακόμη στην ιδιαίτερη πατρίδα της και στο ανθρώπινο δυναμικό της, όπως κάνει και με την γεννέτειρά της τη Θεσσαλονίκη. Πρόσφατα έχει ξεχωρίσει η συνεργασία με το Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης και το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, με τους οποίους από κοινού ανέβασαν, με τεράστια επιτυχία, την οπερέτα “Ο βαφτιστικός” του Σακελλαρίδη στην κεντρική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης αλλά και την μεγαλειώδη όπερα του Giacomo Puccini ?La Boheme? στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Τον Δεκέμβριο 2018 ο ?Βαφτιστικός? θα επαναληφθεί, αυτή τη φορά, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (22 και 23 Δεκεμβρίου).
Πηγή https://ellinikifoni.gr/
Μεγαλη τιμη για τα σερβθα για την περιοχη εαν ερθει. Θ σ ανεβασει κστα πολυ το καλλιτεχνικο επιπεδο.
μα τι υποτιμηση προς τους συνυποψηφιους της ειναι αυτη;
ξερετε τα προσοντα των αλλων υποψηφιων;
Μακάρι να υπάρξουν και άλλοι σαν αυτή
Και για το δημοτικό ωδείο της Κοζάνης έθεσε υποψηφιότητα και απορρίφθηκε επίσης διότι δεν ειχε τα πλήρη προσόντα… να τα λέμε και αυτά….. Το ότι δείχνει το βιογραφικό της δε σημαίνει πως το βιογραφικό των άλλων είναι υποδεέστερο. Έχει τα πλήρη προσόντα για τη θέση αυτή;;;
Τα εχει και με το παραπανω
ουπς!! και πως το ξέρεις;
ξέρεις τους άλλους υποψηφίους και τα προσόντα τους;
εγώ το μόνο που διαπίστωσα από το κείμενο είναι ότι μιλάμε για μεγάλη έπαρση!
οποιος ειναι ανώνυμος και αμόρφωτος το μονο που μπορεί να κάνει και να πετύχει είναι η ειρωνία και να ρίχνει δηλητήριο. συνεχίστε.. πλάκα έχετε
Για να κανει αυτην την κινηση παει να πει οτι υπαρουν κι άλλοι υποψηφιοι για την θεση του διευθυντη.
Κι αφου εχει τοσο σπουδαιο (?) βιγραφικο, τι δουλεια εχει στα Σερβια η κυρια?
Γιατι δεν κανει μια αιτησουλα στο κονσερβατοριο της Βιεννης κατευθειαν?
Γιατι τοση απαξιωση προς τους υπολοιπους υποψηφιους?
Γιατί στη Βιέννη έχουμε επαγγελματίες, σοβαρούς μουσικούς που πάρα την έπαρσή τους, πηγαίνουν πραγματικά τη Τέχνη, και όχι μόνο τη μουσική, πολλά βήματα μπροστά.
Ε. Π.
Σχετικά με τα αρνητικά σχόλια που κάποιοι “Ανώνυμοι” έχουν αναρτήσει κάτω από αυτή την ανάρτηση απαντώ τα εξής:
Η δυσφήμιση διώκεται νομικά, με μεγάλη βαρύτητα σε ζητήματα που αφορούν την επαγγελματική υπόσταση ενός ατόμουυ. Η ανωνυμότητα σας προστατεύει, η ευθύνη δημοσιοποίησης δυσφημιστικών σχολίων “πέφτει” αυτή τη φορά επάνω στην διαχείριση της ιστοσελίδας.
Δε θα δώσω επέκταση στο θέμα, γιατί πλέον από 30/12/2018 είμαι στη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΔΩΣ, πληρώντας όλα τα προσόντα και σύμφωνα με το νόμο και την απόφαση της επιτροπής.
Ελπίζω να σας κάλυψα. Στα υπόλοιπα ερωτήματα που αφορούν την απόφασή μου, ευχαρίστως να σας απαντήσω προσωπικά κι επώνυμα.
Λυπάμαι που λόγω τέτοιου είδους στάσεων και καταστάσεων, στερήθηκαν οι μαθητές του ωδείου πολύτιμο χρόνο για σημαντική καλλιτεχνική δημιουργία εντός κι εκτός Σερβίων. Χαίρομαι ιδιαιτέρως που η δικαιοσύνη νίκησε και που ανέλαβα μια τέτοια σημαντική και τιμητική θέση.
Αν υπάρχει θετική διάθεση για δημιουργία, μια νέα εποχή έχει ήδη αρχίσει για όλους.
Ο Πολιτισμός και η Τέχνη είναι δικαίωμα κάθε παιδιού, ανεξαρτήτως καταγωγής, κοινωνικής και οικονομικής θέσης και κάθε τέτοιος φορέας φέρει μεγάλη και σημαντικότατη ευθύνη απέναντι στο ανθρώπινο δυναμικό κάθε τόπου.
Γι’αυτό βρίσκομαι αυτή την στιγμή σε αυτή τη θέση. Στη… Βιέννη, όπως κάποιος κακεντρεχής Ανώνυμος ανέφερε, δεν βρίσκομαι γιατί δεν χρειάζομαι- εκεί έχουν ήδη Πολιτισμό και Τέχνη σε πολύ υψηλό επίπεδο από αιώνες. Εδώ χρειάζομαι και μάλιστα πολύ… Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να ανεβάσουμε το καλλιτεχνικό επίπεδο στα Σέρβια.
Καλή χρονια και χρόνια σας πολλά.
Κασσάνδρα Δημοπούλου
Αυτη που ειχε βαλει υποψηφιοτητα στην Γιουροβιζιον ειναι?Που τελικα κερδισε ο Ρουβας να μας εκπροσωπησει?
Ωωω μωρέ… οι απορριφθέντες σκύλιασαν… τι να κάνουμε ρε παιδιά…