Μία σημαντική για την Δυτική Μακεδονία τροπολογία έγινε δεκτή χθες από τον Υπουργό Παιδείας κατά την συζήτηση του Νομοσχεδίου « Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία , Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», μετά από πρόταση του βουλευτή Κοζάνης Θέμη Μουμουλίδη.
Η τροπολογία αφορά στην ίδρυση Τμήματος « Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων» στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών με έδρα την Κοζάνη καθώς και στην ίδρυση «Τμήματος Κινηματογράφου» στη Σχολή Καλών Τεχνών με έδρα τη Φλώρινα
Ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και για την σύνδεση της περιοχής με μια επόμενη μέρα που θα σηματοδοτεί τη νέα μεταλιγνιτική εποχή, έγινε χθες κατά την συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία , Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» , που αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα με την ψήφισή του από την Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου
Η πρόταση του βουλευτή Κοζάνης Θέμη Μουμουλίδη για την ίδρυση Τμήματος «Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων» στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών με έδρα την Κοζάνη, και την ίδρυση του «Τμήματος Κινηματογράφου» στη Σχολή Καλών Τεχνών με έδρα τη Φλώρινα έγινε δεκτή από τον Υπουργό και ενσωματώθηκε στο νέο νόμο .
Από τον βουλευτή Θέμη Μουμουλίδη προτάθηκε επίσης με δεύτερη τροπολογία, η Ιδρυση Ινστιτούτου Αρχειακής Τεκμηρίωσης με τον πλήρη τίτλο :«Ίδρυση Ινστιτούτου Αρχειακής Τεκμηρίωσης στο Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο (ΠΕΚ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με τη συνεργασία της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης»
Ο Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου παρέπεμψε με θετική εισήγηση την τροπολογία αυτή στη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας προκειμένου να αποφανθεί και να αποφασίσει για την ίδρυση του Ινστιτούτου.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Θέμη Μουμουλίδη
Σκηνοθέτη, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Π.Ε. Κοζάνης
Μέλους Διαρκών Επιτροπών Μορφωτικών
και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων « Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις»
Θέμα:
«Ίδρυση Τμημάτων α. Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών με έδρα την Κοζάνη και β. Κινηματογράφου στη Σχολή Καλών Τεχνών με έδρα τη Φλώρινα»
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Ο ταχύτατα αναπτυσσόμενος τομέας των Οπτικοακουστικών Μέσων στη Ελλάδα δημιουργεί σήμερα νέες προοπτικές και νέες αναπτυξιακές και οικονομικές δυνατότητες για τη χώρα.
Η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας που ήδη περνά στη μεταλιγνιτική εποχή έχει ανάγκη από νέες ευκαιρίες και νέες δυνατότητες που θα δώσουν οικονομική ώθηση στην περιοχή.
Στον ατμοηλεκτρικό σταθμό (ΑΗΣ) Πτολεμαΐδας υπάρχουν χώροι χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων έτοιμοι να υποδεχτούν μια νέα χρήση. Η ΔΕΗ , βασικός πυλώνας της οικονομικής ζωής της περιοχής προτίθεται να επενδύσει στην αξιοποίηση αυτών των ανενεργών εγκαταστάσεων ώστε να δημιουργηθούν κινηματογραφικά και τηλεοπτικά στούντιο, μονάδες μοντάζ και ήχου και άλλες απαραίτητες κτιριακές υποδομές (εργαστήρια, αίθουσες διδασκαλίας κλπ) προς χρήση των υπό ίδρυση τμήματα Οπτικοακουστικών και Καλών Τεχνών που προτείνονται να συμπεριληφθούν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Ταυτόχρονα η ΔΕΗ διαθέτει και έναν οικισμό αποτελούμενο από 96 κατοικίες, οικισμός που βρίσκεται δίπλα ακριβώς στις εγκαταστάσεις του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας, έτσι ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί ένα ενιαίο και δημιουργικό περιβάλλον για φοιτητές, ερευνητές στον τομέα των οπτικοακουστικών μέσων αλλά και για τους εργαζόμενους σε ελληνικές και ξένες παραγωγές και συμπαραγωγές κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων.
Η Ίδρυση του Τμήματος «Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων» στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών της Κοζάνης σε άμεση σύνδεση με τη δημιουργία του Οπτικοακουστικού Κέντρου στον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας και η ίδρυση «Τμήματος Κινηματογράφου» στην Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας
θα δώσουν μία νέα οικονομική και κοινωνική ώθηση σε ολόκληρη την Δυτική Μακεδονία, και θα προσελκύσουν νέους, φοιτητές και εργαζόμενους στον τομέα των οπτικοακουστικών τεχνών .
Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο…
Στην παρ. 1 του άρθρου 14 του σχεδίου νόμου προστίθεται περιπτ. κα΄ και κβ΄ ως εξής:
«κα) «Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων» με έδρα την Κοζάνη, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών.
κβ) «Κινηματογράφου» με έδρα τη Φλώρινα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών .
Αθήνα, 22 Απριλίου 2019
Ο προτείνων βουλευτής
Μουμουλίδης Θεμιστοκλής (Θέμης )
Σέλτσας Κωνσταντίνος
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις»
Θέμα: «Ίδρυση Ινστιτούτου Αρχειακής Τεκμηρίωσης στο Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο (ΠΕΚ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με τη συνεργασία της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης»
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η «Κοβεντάρειος» Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης (ΚΔΒΚ), είναι μια βιβλιοθήκη με πλούσια και μακρόχρονη ιστορία, μια βιβλιοθήκη η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο σημαντικές βιβλιοθήκες της Ελλάδας, κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού παλιών βιβλίων που περιέχει, των χειρογράφων, του αρχειακού υλικού αλλά και του όγκου της σύγχρονης συλλογής της.
Με την προτεινόμενη διάταξη ιδρύεται «Ινστιτούτο Αρχειακής Τεκμηρίωσης» στο ΠΕΚ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, και τη συνεργασία της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης της Κοζάνης που έχει ως σκοπό:
Α) την αξιοποίηση της αρχειακής έρευνας για την ανάδειξη της πολιτιστικής και πνευματικής δραστηριότητας και ιστορίας της Δυτικής Μακεδονίας.
Β) την παραγωγή πρωτογενούς θεωρητικής και εφαρμοσμένης έρευνας στα γράμματα της Δυτικής Μακεδονίας.
Γ) την διασύνδεση της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με αντίστοιχα Τμήματα, Ιινστιτούτα και Κέντρα Ερευνών εθνικά και διεθνώς.
Δ) την συμβολή στην κατάρτιση και εξειδίκευση επιστημόνων και εκπαιδευτικών καθώς και την πρακτική άσκηση και εκπαίδευσή τους.
Ε) την ανάπτυξη ερευνητικού και ακαδημαϊκού κοινού και τη διείσδυση του Πανεπιστημίου στην τοπική κοινωνία.
ΣΤ) την δομική ενδυνάμωση της υφιστάμενης συνεργασίας της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος και με τους συνεργαζόμενους φορείς της.
Ζ) τη συνδρομή στην συντήρηση των βιβλιογραφικών και αρχειακών συλλογών καθώς και άλλων αρχείων της Δυτικής Μακεδονίας και τη μουσειολογική τους ανάδειξη.
Η) τη συνεργασία και τη δικτύωση με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και ομοειδείς διεθνείς οργανισμούς .
Θ) την ανάπτυξη νέων ψηφιακών εργαλείων και την προτυποποίηση νέων μεθοδολογιών στην τεκμηρίωση αρχείων.
Ι) την διεξαγωγή έρευνας πάνω στο πρωτογενές υλικό της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης , τη γενικότερη προβολή του Ελληνικού Πολιτισμού και την προαγωγή των ελληνικών γραμμάτων και τεχνών στο εξωτερικό, ιδίως σε αρχειακούς και σε μουσειολογικούς τομείς.
Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στην παρ. 4 του άρθρου 15 του σχεδίου νόμου προστίθεται περιπτ. η΄ ως εξής:
η) Αρχειακής Τεκμηρίωσης, με έδρα την Κοζάνη.
Αθήνα, 22 Απριλίου 2019
Ο προτείνων βουλευτής
Μουμουλίδης Θεμιστοκλής (Θέμης )
Εργοστάσια παραγωγής ανέργων που θα φεύγουν κατευθείαν στο εξωτερικό! Αυτή την ανάπτυξη ονειρευτήκατε;
Που χάθηκε πάλι ο σκηνοθέτης;
Αθήνα,απο κει που μας τον έφεραν
Συγχαρητήρια κ. Μουμουλίδη,η περιοχή πρέπει να βρίσκει συνέχεια τρόπους ανάπτυξης.
Καλιτεχνικό γυμνάσιο μου φαίνεται το εγχειρημα … εστειλαν όσοι έστειλαν τα παιδια τους και δεν ειχε καθηγητές… για τις υποδομες δεν ξερω… Ο θέμης όμως το καμάρωσε…
Όσα παιδιά είχε το καλλιτεχνικό σχολείο είχαν και τα παραρτήματα, τα οποία έκλεισαν το πρόσχημα ότι δεν υπάρχουν παιδιά. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Γι αυτό το πρωί στην εκπομπή του Χασαπόπουλου στο OPEN η ίδρυση των σχολών στην Φλώρινα και Κοζάνη αναφέρθηκαν ως ιλαροτραγικές καταστάσεις..κάθε πόλη και πανεπιστήμιο..
Και χωρίς καμία υποδομή, μόνο ανακοινώσεις. Άραγε γνωρίζουν τι υλικοτεχνικές υποδομές δυσθεώρατου κόστους απαιτούν η παραγωγή οπτικοακουστικών μέσων και η σχολή κινηματογράφου;
Και που θα βρουν δουλειά οι απόφοιτοι αυτών των σχολών; Έχει γίνει σχετική μελέτη αγοράς εργασίας, ή όλα στην τύχη;
Ποιο αναπτυξιακό μοντέλο διορισμενε;. Έχουν κλείσει τα πάντα. Μια δεη έμεινε και αυτή σήμερα δηλύσεις ζημιές 500 και εκατομμυρίων. Μόνο για τα ναι σε ολα και για το γενικό ξεπούλημα είστε ικανοί.
εάν δεν ερχόταν πολλά τμήματα θα υπήρχε το παράπονο ότι η πόλη της Κοζάνης αδικείται, τώρα που έρχονται τμήματα και φοιτητές αναρωτιούνται ορισμένοι (προεκλογικά) αν υπάρχουν μελέτες και υποδομές … άλλο η ανάπτυξης της χώρας και η ανεργία και άλλο η τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή ποια είναι η πρόταση να κλείσουν πανεπιστημιακά τμήματα επειδή υπάρχει ανεργία …
Ακριβώς έτσι, να μη μας παρουσιάζουν ως “έργα ανάπτυξης” τις σχολές. Ας μας πουν τι έχουν κάνει για την ανάπτυξη, με όλη αυτή την υπερφορολόγηση!
όταν Η Αριστεία θεωρείται ρετσινιά και όταν η αμορφωσιά μαγκιά.
Αυτοί είστε…καταργήσατε στην πράξη την δημόσια παιδεία και κάνετε πελατειακή πολιτική εις βάρος της νεολαίας, εις βάρος του μέλλοντος της Πατρίδας μας, προάγοντας ως πρότυπα Καρανίκες και αφισοκολλητές
https://www.athensvoice.gr/politics/539267_i-amorfosia-os-epideixi-magkias
Και θαλασσα θα σας φερομεν και γιοφυρια θα σας χτισομεν και ποταμια θα σας φερομεν.
Μπραβο! Τα οπτικοακουστικά και ο κινηματογράφος είναι δυο τομείς που έχουν τρομερό μέλλον στην Ελλάδα. Η ζήτηση είναι τεράστια για σκηνοθέτες και τεχνικούς στα ΜΜΕ και τον κινηματογράφο. Είναι μια σπουδαία ευκαιρία για την περιοχή και τα παιδιά της. Κάποιοι άνθρωποι όπως ο Θεμης βλέπουν μπροστά και εύγε τους. Πανε οι εποχές που το “ψωμί” το είχαν οι γιατροί και οι δικηγόροι…το μέλλον είναι στην τεχνολογία των οπτικοακουστικών και σκηνοθεσία.
Δημητρούλα επειδή είσαι σε διατεταγμένη υπηρεσία και σε κατανοω μαθε λοιπόν παιδί μου “άν δεν ερχόταν πολλά τμήματα θα υπήρχε το παράπονο ότι η πόλη της Κοζάνης αδικείται, τώρα που έρχονται τμήματα και φοιτητές αναρωτιούνται ορισμένοι (προεκλογικά) αν υπάρχουν μελέτες και υποδομές … άλλο η ανάπτυξης της χώρας και η ανεργία και άλλο η τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή ποια είναι η πρόταση να κλείσουν πανεπιστημιακά τμήματα επειδή υπάρχει ανεργία …”
Ναι φυσικα είναι να φτιάχνουμε τμήματα που τα αφήνουμε στον επόμενο ώστε να γίνει αυτός κακος!!!!!
μαθε λοιπον
1. η κυβερνηση σου κυβερνα εδω και 4 χρόνια! Γιατί δεν τα υλοποίησε νωρίς?
2. Πού είναι οι εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας;;;
3. Ποια η μεσο-μακροπρόθεσμη λειτουργία αυτών των τμημάτων….
4. Τμήματα ανύπαρκτα σε παρηκμασμένες ειδικότητες Ή σε άλλες που θα τακτοποιήσουμε τα παιδιά μας και τον εαυτο μας…
ΛΥΠΗΡΟΙ,
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ, ΤΑΞΙΜΟ, ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ