Αγαπητά μέλη της Ακαδημαϊκής κοινότητας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας,
με το κείμενο αυτό σας γνωστοποιώ την υποψηφιότητά μου για τη θέση του Αντιπρύτανη και θέτω στην κρίση σας τις θέσεις μου.
Ο ρόλος και η αποστολή των σύγχρονων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στο διεθνές κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον απαιτεί όχι μόνο όραμα και στρατηγικό σχέδιο, αλλά επίσης διοίκηση στη βάση αρχών, όπως ο σεβασμός στον άνθρωπο, η αξιοκρατία, η δημοκρατία, η δικαιοσύνη και ο διάλογος. Η επιβίωση αλλά και η πρόοδος του Ιδρύματός μας στο απαιτητικό αυτό περιβάλλον εξαρτάται από την πολύπλευρη και ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των συντελεστών που το προσδιορίζουν. Συγκεκριμένα:
-
Σε εκπαιδευτικό επίπεδο: Σύγχρονα προγράμματα σπουδών, δυναμικές μέθοδοι διδασκαλίας, έμφαση στην έρευνα, καλλιέργεια κριτικής σκέψης και ενίσχυση της συμμετοχής των φοιτητών στην πανεπιστημιακή ζωή είναι καθοριστικοί παράγοντες για την αποστολή ενός σύγχρονου πανεπιστημίου. Η βελτίωση της επίδοσης των φοιτητών αποτελεί σημαντική πρόκληση και ο στρατηγικός σχεδιασμός του ΠΔΜ θα πρέπει να περιλαμβάνει την ενίσχυση και αναβάθμιση
-
του Γραφείου Διασύνδεσης και Πρακτικής Άσκησης για την καλύτερη σύνδεση φοιτητών και αποφοίτων με την αγορά εργασίας και τον επιχειρηματικό κόσμο.
-
του Γραφείου Διεθνών Σχέσεων με έμφαση στην κινητικότητα (Erasmus) και τη διαπολιτισμική επικοινωνία των φοιτητών.
-
των ηλεκτρονικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης των φοιτητών (γραμματεία, φοιτητική μέριμνα κ.λπ).
-
του θεσμού του σύμβουλου καθηγητή για την παροχή συμβουλευτικού έργου αλλά και τη δημιουργία κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης φοιτητών και καθηγητών.
-
των φοιτητικών εστιών σε όλες τις πόλεις όπου εδρεύει το ΠΔΜ με αναζήτηση και νέων λύσεων, όπως η μετατροπή δημοσίων κτηρίων σε φοιτητικές εστίες.
-
-
Σε ερευνητικό επίπεδο: Έμφαση όχι μόνο στη βασική αλλά και στην εφαρμοσμένη έρευνα και την καινοτομία, με διαρκή συνεισφορά στην τοπική οικονομία, κοινωνία και τον πολιτισμό. Ο στρατηγικός σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει εξοπλισμό, υποδομές, αλλά και κίνητρα που θα προάγουν την ερευνητική αριστεία και την άνοδο της κατάταξης του Πανεπιστημίου διεθνώς. Επίσης, την ανάπτυξη διεπιστημονικών ερευνητικών ομάδων, την επιμόρφωση, την κινητικότητα και τη διοργάνωση συνεδρίων. Βασικό εργαλείο ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας με επιχειρησιακό σχέδιο από την Επιτροπή Ερευνών για την υποστήριξη της έρευνας με:
-
παρακίνηση των ερευνητών και των ερευνητικών ομάδων για υποβολή προτάσεων σε εθνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα,
-
έγκαιρη και ορθή ενημέρωση για τις σχετικές προσκλήσεις,
-
παροχή συμβουλευτικού έργου για την εκπόνηση προτάσεων,
-
δημιουργία διεπιστημονικών ερευνητικών ομάδων,
-
απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών εκτέλεσης των έργων,
-
χρηματοδότηση συμμετοχής του εκπαιδευτικού προσωπικού σε συνέδρια,
-
χρηματοδότηση διοργάνωσης συνεδρίων.
-
Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητος ένας ευρύς διάλογος για ενιαίους ακαδημαϊκούς κανόνες λειτουργίας των υποψήφιων διδακτόρων για την τήρηση της ακαδημαϊκότητας και την προώθηση της αριστείας.
-
Σε διοικητικό επίπεδο: Εφαρμογή αποτελεσματικού πληροφοριακού συστήματος διοίκησης και επικοινωνίας από τα πολύ αξιόλογα και ικανά διοικητικά στελέχη μας. Η υποστήριξη και ενδυνάμωση του ρόλου τους αποτελεί την πεμπτουσία και συστατικό στοιχείο ανάπτυξης και επιτυχούς πορείας ενός σύγχρονου πανεπιστημίου. Βασικά βοηθητικά εργαλεία ένας αξιόπιστος και λειτουργικός Οργανισμός Διοικητικών Υπηρεσιών, η ψηφιοποίηση των εγγράφων και ο αυτοματισμός των διαδικασιών με διαρκή επιμόρφωση και κατάρτιση των εργαζομένων.
-
Σε εργαστηριακό και τεχνικό επίπεδο: Εξεύρεση πόρων για την ανάπτυξη των εργαστηριακών υποδομών και εξοπλισμών και υποστήριξη του πολύ αξιόλογου έμψυχου δυναμικού των εργαστηρίων, ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ, με παροχή κινήτρων για συνεχή αναβάθμισή τους.
-
Σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό επίπεδο: Ενδυνάμωση των αναπτυξιακών προοπτικών μέσω της διάχυσης της γνώσης και της κοινωνικής αξιοποίησης των αποτελεσμάτων της έρευνας και της καινοτομίας στο περιβάλλον, τον πολιτισμό, την οικονομία. Συνολικό στρατηγικό σχέδιο και συντονισμένες ενέργειες και επαφές με όλους τους φορείς της πολιτείας (υπουργεία, περιφέρεια, δήμους, ΜΚΟ, τοπικούς ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς) με ιδιαίτερες δράσεις για την υποστήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Απαραίτητη η υιοθέτηση ενός μοντέλου «Διοίκησης μέσω Στόχων», γνωστού στη διοίκηση επιχειρήσεων, με καθορισμό συγκεκριμένων και υλοποιήσιμων στόχων, συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων, αλλά και έλεγχο της υλοποίησής τους.
Το σύγχρονο πανεπιστήμιο που οραματιζόμαστε πρέπει να έχει ισχυρές ακαδημαϊκές μονάδες σε όλες τις πόλεις όπου πλέον εδρεύει χωρίς συγκεντρωτική λογική. Τα περιφερειακά τμήματα αποτελούν πνοή ζωής για τις πόλεις και περιοχές όπου εδρεύουν, ολοκληρώνοντας την αποστολή του Ιδρύματός μας αναφορικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
Επιτακτική η ανάδειξη μιας ισότιμης, δημοκρατικής και πλουραλιστικής διοίκησης, δίχως τη λογική σχέσεων εξάρτησης και ευνοϊκής μεταχείρισης ατόμων ή ομάδων και χωρίς εκπτώσεις στην ακαδημαϊκότητα με σεβασμό των θεσμικών κανόνων και οργάνων, η οποία παράλληλα θα να είναι διεκδικητική και δυναμική με επαφές και συνεργασίες με τους τοπικούς και εθνικούς φορείς για θεσμικές αλλαγές, χρηματοδότηση και νέες θέσεις καθηγητών, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ.
Αγαπητά μέλη της ακαδημαϊκής μας κοινότητας,
Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης, μετά την απορρόφηση των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια, καθιστά επιτακτική την ανάγκη το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας να επαναπροσδιορίσει το όραμα, τους στόχους και τις στρατηγικές του με σκοπό να αναδειχθεί σε έναν σύγχρονο και ευέλικτο οργανισμό, ικανό να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις του δυναμικού και ανταγωνιστικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.
Ζητώ την ψήφο σας ως εντολή να υπηρετήσω την επανεκκίνηση του Πανεπιστημίου μας με όρεξη για δουλειά, διάθεση για συναίνεση και ετοιμότητα για λεπτούς χειρισμούς, πρωτοβουλίες και δράσεις σε όλα τα επίπεδα.
Συγχαρητήρια Νίκο, καλή επιτυχία και προπαντός καλή δύναμη για την επόμεννη μερα
Πολύ καλό κείμενο με ιδέες και θέσεις σαφείς και τεκμηριωμένες. Ο Νίκος είναι γνωστό ότι πάντα προσπαθεί για ένα ισχυρό ίδρυμα και θα κάνει και τώρα το καλυτερο
Κύριε Σαριαννίδη καλή επιτυχία. Είστε ένας άνθρωπος με ανοιχτό μυαλό , δραστήριος, δημιουργικός, εργατικός.Εύχομαι να δικαιωθείται.
1,5 χρόνο τώρα τι έκανε που ήταν αντιπρύτανης στο ΤΕΙ?
Δημόσιες σχέσεις
Αναρωτιέμαι αν ξέρετε την κεντρική είσοδο του ΤΕΙ? Προφανως αν τον ψάχνατε στο κυλικείο δεν ήταν… Λυπάμαι. Τα παράπονα για τον καφέ στο κυλικείο.
Καλή επιτυχία. Αρκεί κάποιος να εστιάσει στον τρόπο εκδήλωσης του ενδιαφέροντος μέσω αυτού του αξιόλογου κειμένου για να καταλάβει την ποιότητα του συγκεκριμένου ανθρώπου.
Καλή επιτυχία κ. Σαριαννίδη. Έχετε αποδείξει εδώ και χρόνια πόσο πολύ αγωνίζεστε για να αποκτήσει το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας τη θέση που του αξίζει.
Από τους πιο αξιόλογους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ του Πανεπιστημίου.
Πρωτίστως χρειάζεται κάποιος να έχει ήθος και ύφος ακαδημαϊκού και ανθρώπου για να διεκδικήσει τη θέση του Πρυτάνεως ενός ΑΕΙ…
Εννοείται! Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας, Ο Νίκος έχει και ήθος και ύφος ακαδημαϊκού.
Οι Δημόσιες σχέσεις είναι κομμάτι της διοίκησης!
Αρχικά συγχαρητήρια φίλε Νίκο για την απόφαση σου να διεκδικήσεις μια θέση αντιπρύτανη στο νεοϊδρυθέν ( ως αποτέλεσμα συγχώνευσης με το πρώην ΤΕΙ και με την διεύρυνση του υφιστάμενου ΑΕΙ) Πανεπιστημίο Δυτικής Μακεδονίας.
Αναφερόμαστε σε έναν ακέραιο άνθρωπο, που σε καμία στιγμή της καριέρας του δεν ξέχασε το ρόλο του παιδαγωγού και του λειτουργού.
Στον σοβαρό και άοκνο επιστήμονα, που αγόγγυστα δουλεύει από τα πρώτα του βήματα στο χώρο με μέθοδο, οργάνωση, συνέπεια και ουσία.
Στον ιδιαίτερα οργανωτικό τύπο που επιδίωκε να βρίσκετε αντιμέτωπος πάντα με κάθε φύσεως δυσκολίες, εκφράζοντας μια άποψη δομημένη και σύμφωνη με καινοτόμες ιδέες και προγράμματα.
Ως γνήσιος οραματιστής ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού ιδρύματος, που πιστεύει στις δυνατότητες της περιοχής μας, θεωρώ ότι θα έχει θετικότατη συμβολή στην διοικητική οργάνωση αυτού.
ναι σε όλα
Καλή επιτυχία! Σε χρειάζεται το νέο ίδρυμα!
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ; ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΙ ΒΑΘΜΟΥΣ ΜΠΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΙ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΠΙΑΣΤΑ ΕΧΟΥΜΕ;
Αν ήξερες αγγλικά θα μπορούσες να διαβάσεις και καμιά επιστημονική έρευνα. Το βλέπω χλωμό να ξέρεις.
Τι σχέση έχει ο βαθμός εισαγωγής στο τμήμα με την υποψηφιότητα.
Αναρωτιέμαι εσύ με τι βαθμός μπήκες και αν μπήκες σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ούτε κριτική δεν ξέρετε να κάνετε
Δήμητρα το σχόλια σου `όλα τα λεφτά `
Μάλλον εσύ μόνο αγγλικά και μόνο επιστημονικού περιεχομένου μελέτες και άρθρα διαβάζεις. Καλώς το ζήτησες από τον προηγούμενο αλλά ούτε εσύ μας είπες εαν μπήκες σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα και εαν ναι με τι βαθμό. Και ο βαθμός εισαγωγής των φοιτητών σε κάποιο ίδρυμα δείχνει την ποιότητα του
Επομένως βγάζουμε τα εξής συμπεράσματα. Δεν ξέρεις αγγλικά και μαλιστα απαξιώνεις τις ερευνητικες εργασίες. Επίσης είσαι ασχέτως με την εκπαίδευση γιατί ο βαθμός εισαγωγής δεν είναι αποτέλεσμα μόνο ενός καθηγητή…. Αν είναι έτσι να του φορτώσουμε όλες τις αδυναμίες τις τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παίζει ρόλο που βρίσκεται το ίδρυμα καθώς και οι υπόλοιποι καθηγητές ακόμα και το γνωστικό αντικειμενκ. Επομένως καλύτερα να ακούς πάρα να μιλάς…
Τι θα κάνετε για την ΣΤΕΦ και τους φοιτητές του που από το Σεπτέμβριο θα φοιτούν σε καταργημένες σχολές χωρίς τη δυνατότητα συνέχισης των σπουδών τους για αναβάθμιση του πτυχίου τους;
Τι θα κάνετε για την ΣΤΕΦ και τους φοιτητές του που από το Σεπτέμβριο θα φοιτούν σε καταργημένες σχολές χωρίς τη δυνατότητα συνέχισης των σπουδών τους για αναβάθμιση του πτυχίου τους;
Καλή επιτυχία,
Νίκο τι σχέση μπορεί να έχει όμως η αποστολή των θέσεων σου στα ΜΜΕ με την εκλογή του Αντιπρύτανη? απο που ζητάς την ψήφο, απο τους πολίτες? τελικά τι θέλεις να εκλεγείς? Αντιπρύτανης ή πολιτικός?
μάλλον άργησες και οι πολιτικές εκλογές πέρασαν
Η κοινωνία πρέπει να ξέρει τις θέσεις του καθενός και το Πανεπιστήμιο είναι μέρος της κοινωνίας
Άρα όσοι αναρτούν στα sites πληροφορίες κλπ το κάνουν για να γίνουν πολιτικοί?