Νεοεκλεγέντες δήμαρχοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν καθήκοντα την επόμενη εβδομάδα, όπως ο Μωυσής Ελισάφ στα Ιωάννινα, επισκέπτονται συνεχώς την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου, επισημαίνοντας στους υπαλλήλους το μείζον (πανελλαδικά) πρόβλημα και ζητώντας τη βοήθειά τους για μια «πιο καθαρή πόλη». Ο κ. Ελισάφ είπε αυτή την εβδομάδα στην «Κ» ότι η πόλη, «ιδιαίτερα στην παραλίμνια ζώνη, δίνει μια εικόνα έλλειψης καθαριότητας, ιδιαίτερα τις περιόδους με μεγάλη τουριστική κίνηση». Από αυτήν την άποψη τα Γιάννενα μοιράζονται την τύχη όλων των πόλεων της χώρας, που ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες αντιμετωπίζουν εκρηκτική, όζουσα, συσσώρευση του όγκου απορριμμάτων. Η Ηπειρος συγκεκριμένα παράγει 145.000 τόνους απορριμμάτων τον χρόνο, με τα ποσοστά ανακύκλωσης να είναι από τα πιο μικρά της χώρας. Ο κ. Ελισάφ μαζί με τους δημάρχους της περιφέρειας Ηπείρου θεωρητικά έχουν πιο εύκολο έργο, καθώς το εργοστάσιο στο Ελευθεροχώρι της Δωδώνης, που κατασκευάστηκε μέσω ΣΔΙΤ και διαχειρίζεται η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, βρίσκεται σε λειτουργία από τις 17 Δεκεμβρίου του περασμένου χρόνου. Μάλιστα, πριν από λίγες μέρες έγινε σύσκεψη για να «υποδέχεται» το εργοστάσιο στη Δωδώνη και τα απορρίμματα της Λευκάδας, η οποία ανήκει σε άλλη περιφέρεια (σ.σ. για να καταστεί δυνατή η μεταφορά απορριμμάτων από περιφέρεια σε περιφέρεια χρειάζονται αποφάσεις των δύο διοικήσεων των αποκεντρωμένων περιφερειών, καθώς και σύμφωνη γνώμη του φορέα που αναλαμβάνει να υποδεχθεί τα απορρίμματα).
Αλλά και στην Κοζάνη όπου λειτουργεί εργοστάσιο (σ.σ. της «Ακτωρ») ίδιας «τεχνολογίας», όπως της Ηπείρου (ΣΔΙΤ), οι εντυπώσεις των ντόπιων είναι θετικές. Ο απερχόμενος δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης, που εξελέγη με την υποστήριξη και του ΣΥΡΙΖΑ (σ.σ. θα είναι μετά την 1η Σεπτεμβρίου στην αντιπολίτευση του δήμου), αναφέρει στην «Κ» ότι δεν το μετάνιωσε που υποστήριξε το έργο: «Αποφάσισα να μην ακυρώσω τη μονάδα και δέχθηκα κριτική από πρώην υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά νομίζω ότι τα αποκεντρωμένα συστήματα, τα μικρά συστήματα ναυάγησαν…». Ο κ. Ιωαννίδης, που επέβαλε αλλαγές στην αρχική σύμβαση το 2015, αναγκάζοντας τον ανάδοχο να παίρνει τα υπολείμματα, λέει ότι η διαχείριση του απορρίμματος θα είναι πιο ακριβή απ’ ό,τι όταν «το πετάς χύμα σε έναν ΧΥΤΑ». Η εγκατάσταση στην Κοζάνη υποδέχεται τώρα και τα απορρίμματα του Αιγίου, καθώς η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα είναι με την Αττική από τις πιο προβληματικές περιοχές της χώρας (σ.σ. πρόκειται για τις περιοχές με τις περισσότερες ανοιχτές χωματερές για τις οποίες η χώρα έχει τιμωρηθεί με τα περισσότερα πρόστιμα από την Ε.Ε.). Η διαφορά της τιμής σε σύγκριση με την «ταφή» δεν θα ήταν τόσο μεγάλη αν από το 2002 είχε επιβληθεί το «τέλος ταφής» για να σηματοδοτήσει και στους πολίτες ότι η διαχείριση των απορριμμάτων δεν μπορεί να είναι… δωρεάν. Στην Ηπειρο, πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μόνο ο Δήμος Ιωαννιτών έχει καταβάλει το «τέλος ταφής», ενώ οι υπόλοιποι σφυρίζουν αδιάφορα. Ομως ακόμα και στην Ηπειρο, όπου έχει δημιουργηθεί το σχετικό εργοστάσιο, λείπουν οι σταθμοί μεταφόρτωσης (ΣΜΑ), καθώς ο νόμος δεν καθορίζει ούτε πώς θα λειτουργήσουν ούτε πώς θα ηλεκτροδοτηθούν.
Οι δήμαρχοι βαθμολογούνται στο όλο θέμα κάτω από τη βάση, καθώς οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των απορριμμάτων ως πρόβλημα κόστους και όχι ως πρόβλημα περιβάλλοντος, τόνισε στην «Κ» αρμόδια κυβερνητική πηγή που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμη.
Η περίπτωση της Αττικής
Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το αντιμετωπίσει η Αττική, καθώς η απερχόμενη περιφερειάρχης Ρένα Δούρου, ακολουθώντας τον δρόμο που αρνήθηκε ο απερχόμενος δήμαρχος Κοζάνης, ακύρωσε τον αρχικό σχεδιασμό χωροθέτησης.
Ο νέος περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης δεν έχουν πολλές εναλλακτικές παρά να διευρύνουν τον ΧΥΤΑ της Φυλής και να του δώσουν «ένα χρόνο παράταση».
Σημειώνεται ότι το 95% των απορριμμάτων της Αττικής οδηγείται στη Φυλή, το 90,5% από αυτά θάβεται στον ΧΥΤΑ και μόλις το 7,5% ανακτάται. Από όλα τα απορρίμματα, το 45% είναι βιοδιασπώμενο υλικό, το 50% είναι ανακυκλώσιμο και μόνο το 5% πρέπει να θάβεται. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα παραμένει στις τελευταίες θέσεις των ευρωπαϊκών χωρών σε ό,τι αφορά τα ποσοστά ανακύκλωσης και κομποστοποίησης, που είναι οι δύο βασικές μορφές της ανάκτησης απορριμμάτων. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα επικαιροποιημένα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα το 2016 είχε συνολικό ποσοστό ανάκτησης 17% στο σύνολο των απορριμμάτων (14% ανακύκλωση, 3% κομποστοποίηση). Αντίστοιχα ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. (Ευρώπη των «28») ήταν 45%. Σε κάποιες χώρες, όπως η Γερμανία, η Σλοβενία και η Αυστρία, το ποσοστό ξεπερνάει το 50%.
Με αυτή τη χαμηλή «επίδοση» είναι ανέφικτος ο στόχος της ανάκτησης κατά 50% που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση για το 2020. Γι’ αυτόν τον λόγο πήραμε πρόσφατα προειδοποιητική επιστολή από την Ε.Ε. Σύμφωνα με τους στόχους που έχει θέσει μέχρι σήμερα η Ε.Ε., ο πήχυς ανάκτησης απορριμμάτων γίνεται 55% για το 2025, 60% για το 2030 και 65% για το 2035. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από το 10% ανάκτησης του συνόλου των συσκευασιών το 1/3 περίπου (171.000 τόνοι) αφορά στα υλικά που ανακτώνται από τους μπλε κάδους. Οι υπόλοιπες συσκευασίες συλλέγονται από εμπορικές επιχειρήσεις και πολυκαταστήματα. Ο ευρωπαϊκός στόχος είναι η ανάκτηση του 80% του συνόλου των συσκευασιών για το 2020, με τη χώρα μας να βρίσκεται σχετικά κοντά, αφού το 2016 η ανάκτηση συσκευασιών ήταν 66%.
Αντίθετα, στο γυαλί το ποσοστό ανάκτησης το 2016 ήταν 38%, ενώ ο στόχος για το 2020 ανέρχεται στο 70%.
Οι χώρες-πρότυπα και το… πλαστικό πρόβλημα
Το μεγάλο πρόβλημα στην Ευρώπη στο μέτωπο των απορριμμάτων είναι η διάθεση του πλαστικού, καθώς η Κίνα έχει σταματήσει να εισάγει πλαστικό β΄ ποιότητας, όπως έκανε μέχρι την έναρξη της οικονομικής κρίσης το 2007-2008. Ετσι, πολλές φορές, οι ευρωπαϊκές χώρες αναγκάζονται να εξάγουν πλαστικά που έχουν «ανακτηθεί» από χώρες της Αφρικής (με πλοία). Ωστόσο, το πλαστικό σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες είναι καλύτερης ποιότητας.
Δύο βασικά είδη ανάκτησης υπάρχουν. Ενα κεντρικής διαχείρισης για το οποίο το καλύτερο παράδειγμα είναι η Ελβετία. Εκεί υπάρχουν κεντρικά σημεία συγκέντρωσης στις πόλεις ή και σταθμοί, στους οποίους ο τελικός χρήστης μπορεί να ρίξει διαχωρισμένα τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει. Δειγματοληπτικοί έλεγχοι με επιβολή προστίμων δημιουργούν ένα πλαίσιο με το οποίο διασφαλίζεται ότι τα υλικά θα τοποθετούνται στα «σωστά» σημεία συγκέντρωσης (δεν θα ρίχνονται π.χ. οργανικά σκουπίδια στον κάδο του πλαστικού ή το αντίστροφο). Πολλά πλαστικά μιας χρήσεως και οι σακούλες χρεώνονται. Στη Γερμανία το σύστημα είναι αποκεντρωμένο και στηρίζεται στην παροχή κινήτρων για ανακύκλωση. Κάθε νοικοκυριό διαθέτει τέσσερις «τομείς» (πλαστικό, χαρτί, οργανικά, φύλλα και ξύλο από τους κήπους). Ολες οι γυάλινες συσκευασίες επιστρέφονται στα σούπερ μάρκετ και ο καταναλωτής πληρώνεται για τις επιστροφές, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα μπουκάλια. Τα παιδιά μαθαίνουν από μικρά να μαζεύουν αυτά τα μπουκάλια και να τα επιστρέφουν για το χαρτζιλίκι τους.
H Κέρκυρα «παράγει» καθημερινά 330 τόνους σκουπιδιών το καλοκαίρι και 110 τον χειμώνα. INTIME NEWS
Στη Νορβηγία και σε ορισμένες παλαιές πόλεις της Ιταλίας (π.χ. Σαν Ρέμο) έχουν καταργηθεί οι κάδοι και έχουν αντικατασταθεί από δύο σακούλες. Μία για τα οργανικά και μία για όλα τα άλλα. Και σε αυτή την περίπτωση απαράβατος όρος είναι κάθε κατηγορία σκουπιδιού να παραδίδεται «καθαρή» από προσμείξεις. Οι «συσκευασίες» αυτές καθιστούν πιο εύκολη την επεξεργασία από τα εργοστάσια και λιγότερο δαπανηρή την προσπάθεια των δήμων που δεν χρειάζεται να συντηρούν κάδους.
Οξύ το πρόβλημα στα νησιά, «μαύρο πρόβατο» η Κέρκυρα
Εξίσου σημαντικό είναι το πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών στα μικρά και στα μεγάλα νησιά της χώρας μας, όχι μόνο στην Ανδρο, τη Σύρο, τη Μύκονο, την Κέρκυρα και τη Λέρο, αλλά σε κάθε γωνιά της νησιωτικής χώρας και λόγω της εκτίναξης του αριθμού ξένων τουριστών τα τελευταία έξι χρόνια. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι τα νησιά παρουσιάζουν σχετικά καλύτερη εικόνα από πολλές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.
Στις 13 περιφέρειες, πρώτες θέσεις στην ανάκτηση-ανακύκλωση έχουν κατά σειρά οι Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων, ενώ τις τελευταίες καταλαμβάνουν οι Περιφέρειες Δυτ. Ελλάδας και Ανατ. Μακεδονίας – Θράκης.
Στους ΟΤΑ, ψηλά, με ποσοστό ανάκτησης πάνω από 10%, βρίσκονται οι Δήμοι: Μυκόνου 56%, Πάρου 18%, Θήρας 18%, Λειψών 15%, Σίφνου 15%, Ρεθύμνου 13%, Ερμιονίδας 13%, Κω 11%, Αρτας, Κύθνου και Αντιπάρου με 10%.
Στους μεγάλους δήμους (πάνω από 50.000 κάτοικοι) στην «κορυφή» συμπεριλαμβάνονται οι δήμοι: Ρεθύμνου 13%, Χανίων, Κισσάμου, Κάνδανου-Σελίνου (Κρήτης) με 7,7%, Χαλκιδαίων 5,5%, Θεσσαλονίκης 5,2%, Γλυφάδας 5,2%, Κορινθίων 5%, Σερρών 4,9%, Χαλανδρίου, Βόλου και Αμαρουσίου με 4,7%.
Ομως τα νησιά και οι δήμοι τους έχουν μια πιο περιορισμένη «φέρουσα ικανότητα». Αποτέλεσμα είναι τα απορρίμματα να καταλήγουν στη θάλασσα, ενώ πολύ συχνά –όπως στη Νάξο και στη Λέρο– καίγονται για να περιοριστεί ο όγκος τους.
Χαρακτηριστικά, η Κέρκυρα, το «μαύρο πρόβατο» των ελληνικών προορισμών στη διαχείριση των απορριμμάτων, «παράγει» 330 τόνους σκουπιδιών κάθε ημέρα του καλοκαιριού και 110 τόνους κάθε ημέρα του χειμώνα. Ωστόσο, σε 24 από τα 108 χωριά της υπάρχουν «γωνιές ανακύκλωσης», πρωτοβουλίες πολιτών που ανακυκλώνουν σε 3 και 4 κατηγορίες. Το ερώτημα είναι, τι γίνονται τα υλικά από εκεί; Υπάρχουν τουλάχιστον δύο ιδιώτες που συλλέγουν από τις «γωνιές ανακύκλωσης» ή τις πράσινες γωνιές τα υλικά και τα προωθούν. Τα εννέα μεγαλύτερα ξενοδοχεία του νησιού έχουν δικά τους «ρεύματα ανακύκλωσης» και ειδικότερα μία από τις μεγαλύτερες μονάδες του νησιού, το IKOS, έχει εξοπλιστεί με δύο μηχανήματα Orca για τη μετατροπή των οργανικών σε κομπόστ. Στη συγκεκριμένη μονάδα γίνεται ποσοστό ανάκτησης 80%.
Πέρυσι, όταν μια μεγάλη εταιρεία του κατασκευαστικού τομέα αποφάσισε να μεταφέρει –με την παρότρυνση της κυβέρνησης– τα σκουπίδια στη Λευκίμμη, διαπίστωσε ότι το κόστος για τον τοπικό δήμο ήταν μεγαλύτερο από τη μεταφορά και επεξεργασία των σκουπιδιών της Κέρκυρας σε εργοστάσιο επεξεργασίας (gate fee) και, μάλιστα, με μια σχέση που προσέγγιζε το 1:4.
Ομως, ειδικά οι μεγάλες μονάδες έχουν συνειδητοποιήσει ότι εξαιτίας της αδυναμίας διάθεσης του πλαστικού από την Ευρώπη και της στασιμότητας της ανακύκλωσης σε ολόκληρη την Ελλάδα πρέπει να περιοριστεί η χρήση πλαστικών μιας χρήσης και να αντικατασταθεί από άλλα υλικά (π.χ. χαρτί, συμπαγές πλαστικό). Η χρήση πλαστικού μιας χρήσης στο IKOS έχει περιοριστεί κατά 70%, αφορώντας ακόμα και τις σακούλες που χρησιμοποιούν οι κηπουροί.
Στην Πάρο, σύμφωνα με την οργάνωση Common Seas, τα απορρίμματα αυξάνονται την τουριστική σεζόν κατά 350%. Η οργάνωση χρησιμοποιεί μια διαδικασία τεσσάρων σταδίων για να προβάλει το μέγεθος της ρύπανσης από το πλαστικό και αναζητεί συμμαχίες σε κάθε τοπική κοινωνία με τον δήμο και τις τοπικές επιχειρήσεις για τον περιορισμό των πλαστικών μιας χρήσης. Στο νησί κατέληγαν πάνω από 520.000 πλαστικά μπουκάλια νερού στη χωματερή, τώρα η οργάνωση θέλει να τα αντικαταστήσει στα σχολεία με μπουκάλια πολλαπλών χρήσεων.
kathimerini,gr
Εμείς μετανιώσαμε που σε ψηφίσαμε , μην ξεχνάς τα άνω , κάτω , δεξιά , αριστερά Σκόπια
ΛΕΥΤΕΡΗ ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ
30/04/2014
Οι προγραμματικές μας θέσεις για την Διαχείριση Απορριμμάτων
Αδιέξοδο στην διαχείριση των απορριμμάτων, αποτέλεσμα της υποβάθμισης ή ανυπαρξίας πολιτικών πρόληψης, μείωσης του όγκου τους και ανακύκλωσης (κάτω του 10% συνολικά στη χώρα μας)
Η ΔΙΑΔΥΜΑ εγκατέστησε πριν από χρόνια έναν από τους πρώτους ΧΥΤΑ της χώρας, αλλά η μέθοδος των ΧΥΤΑ θεωρείται πλέον παρωχημένη. Η ταφή των απορριμμάτων δεν είναι πια επίτευγμα
Προαναγγελία φαραωνικών έργων διαχείρισης των απορριμμάτων τεράστιου κόστους και με αμφίβολη περιβαλλοντική και οικονομική στόχευση, καθώς και με αμφίβολη επίτευξη των νομικών μας υποχρεώσεων που απορρέουν από την Ευρωπαϊκή Οδηγία 98/2008.
Μετά από δεκαετίες εγκληματικής αδιαφορίας στο θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων σε όλη την χώρα και υπό τον κίνδυνο των Ευρωπαϊκών Προστίμων επιλέγεται η ιδιωτικοποίηση στην διαχείριση των απορριμμάτων. Στο πλαίσιο αυτό ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΙΑΔΥΜΑ προαναγγέλλει την συλλογή των απορριμμάτων με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και σκοπό την ανάθεση του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΣΔΑ) της Δυτικής Μακεδονίας για τα επόμενα 30 χρόνια. https://protovouliadk.wordpress.com/author/lefterisioannidis/page/2/
Η Δημοτική Κίνηση «Κοζάνη Τόπος να ζεις» αντιτίθεται στον συγκεκριμένο σχεδιασμό διότι
η καύση (δελτίο τύπου εδώ) είτε με την μορφή της απευθείας καύσης σύμμεικτων απορριμμάτων είτε με την μορφή της καύσης δευτερογενών καυσίμων (RDF – SRF), μετά από μηχανική – βιολογική επεξεργασία (π.χ. βιοξήρανση) που επιλέγεται, είναι
επιβλαβής για το περιβάλλον και την δημόσια υγεία και ως εκ τούτου απορριπτέακαι
η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης
επιβάλλει την παραγωγή μεγάλου όγκου απορριμμάτων
είναι αντίθετη στην ανακύκλωση και την υπονομεύει
παραδίδει στο ιδιωτικό κέρδος ένα ακόμα κομμάτι της συλλογικής μας ζωής
αυξάνει το κόστος ζωής για τους πολίτες μέσω της αύξησης των δημοτικών τελών
Για τον λόγο αυτό οργανώσαμε την τελευταία διετία δύο ημερίδες (εδώ), ενώ ανταλλάξαμε σειρά επιστολών (εδώ) ζητώντας τεχνικές και οικονομικές διευκρινήσεις για τον επίμαχο διαγωνισμό. Οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν ήταν πειστικές, αφού φάνηκε ξεκάθαρα ότι ο Δήμος Κοζάνης και κατ’ επέκταση η Δυτική Μακεδονία δρομολόγησε την διαχείριση των απορριμμάτων με υπερδιαστασιολογημένα έργα, αγνοώντας την ιεραρχία τωνι Ευρωπαϊκών Κανόνων περί Πρόληψης, Επαναχρησιμοποίησης, Ανακύκλωσης, Κομποστοποίησης.
Και επειδή από πολλούς παρουσιάζεται ως «μονόδρομος» η λύση των μεγάλων εγκαταστάσεων σύμμεικτων σκουπιδιών, αντιπαραθέτουμε τον διαφορετικό δρόμο της Κρήτης. Εκεί, μετά από πίεση περιβαλλοντικών και λοιπών οργανώσεων, αναθεώρησαν τον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Απορριμμάτων, απέρριψαν την καύση και εστίασαν κυρίως στην ανακύκλωση και την κομποστοποίηση με πολύ μικρότερες μονάδες και με διαλογή στην πηγή, καθώς και με άλλες πρωτοβουλίες ενημέρωσης και εναλλακτικής διαχείρισης στην πηγή.
Στόχος μας
Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ολοκληρωμένων προγραμμάτων διαχείρισης που:
λαμβάνουν υπόψη τους και αξιοποιούν τα ιδιαίτερα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο
αναγνωρίζουν ρόλο και λόγο στις τοπικές κοινωνίες
δημιουργούν προϋποθέσεις ανάπτυξης επ΄ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου, δημιουργούν θέσεις εργασίας και
δεν συνεπάγονται πρόσθετα οικονομικά βάρη για τον πολίτη.
Προτείνουμε
Αναθεώρηση του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Απορριμμάτων στην Δυτική Μακεδονία με υιοθέτηση πολιτικής διαχείρισης στερεών αποβλήτων που στηρίζεται στην πρόληψη και στην ελαχιστοποίηση της παραγωγής αποβλήτων προς επεξεργασία και τελική διάθεση.
Διαμόρφωση πολιτικών και σχεδίων για την πρόληψη δημιουργίας και την μείωση της παραγωγής αποβλήτων, την ανάκτηση και επαναχρησιμοποίηση υλικών και τον διαχωρισμό των επικίνδυνων αποβλήτων.
Ανάπτυξη της κομποστοποίησης σε οικιακό, επιχειρησιακό και δημοτικό επίπεδο με ενημέρωση, προβολή και παροχή του κατάλληλου εξοπλισμού.
Επέκταση των Προγραμμάτων «Διαλογή στην Πηγή» (χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί, πλαστικό) με κίνητρα στον πολίτη και συμμετοχή υπηρεσιών, σχολείων, επιχειρήσεων και πλήρη ανάπτυξη του συστήματος των 4 κάδων.
Δημιουργία Πράσινων Σημείων συγκέντρωσης υλικών προς επαναχρησιμοποίηση –ανακύκλωση.
Προγράμματα χωριστής συλλογής ειδικών αποβλήτων με υποχρεωτική συμμετοχή των επιχειρήσεων
Κοινωνικές δράσεις και επιλογή τιμολογιακών μέτρων για την προώθηση προϊόντων που παράγουν λιγότερα απόβλητα
Αλλαγή στην χρέωση των δημοτικών τελών με την εφαρμογή του κανόνα «Πληρώνω Όσο Πετάω» και όχι με βάση την επιφάνεια του ακινήτου. Έτσι δίνονται οικονομικά κίνητρα στους πολίτες για μείωση των απορριμμάτων τους και επιλογή προϊόντων φιλικών στο περιβάλλον.
Η Δημοτική Κίνηση «Κοζάνη Τόπος να ζεις» πρωτοστάτησε και πρωτοστατεί στον αγώνα για τον ορθό τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων, τόσο του Δήμου Κοζάνης, όσο και της Δυτικής Μακεδονίας
Η μείωση της παραγωγής σκουπιδιών αποτελεί μονόδρομο.
Λύση είναι η πρόληψη και όχι η θεραπεία .
[1] https://protovouliadk.files.wordpress.com/2013/08/ceb4ceb9ceb1ceb4cf85cebcceb1-ceb5cf81cf89cf84ceb7cf83ceb5ceb9cf82-cf80cf81cebfcf82-ceb5cf84ceb1ceb9cf81ceb5ceb9cf82-ceba-ceb4ceb9ceb1.pdf
[2] https://protovouliadk.files.wordpress.com/2013/08/ceb5cf80ceb9cf83cf84cebfcebbceb7-cf83ceb5-ceb4ceb7cebccebfcf84ceb9cebaceb7-cebaceb9cebdceb7cf83ceb7-cebacebfceb6ceb1cebdceb7cf83-18-04-20.pdf
[3] https://protovouliadk.files.wordpress.com/2013/08/ceb4ceb9ceb1ceb4cf85cebcceb1-ceb5cf81cf89cf84ceb7cf83ceb5ceb9cf82-cf80cf81cebfcf82-ceb5cf84ceb1ceb9cf81ceb5ceb9cf82-ceba-ceb4ceb9ceb1.pdf
[4] https://protovouliadk.wordpress.com/2012/03/13/%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1/
Ο Ιωαννίδης είχε στα χέρια του την ευθύνη να γίνει ή όχι το έργο. Και πήρε τη σωστή απόφαση πετυχαίνοντας σημαντικές βελτιωσεις στη συμφωνία. Η Καθημερινή τον έχει ως το καλό παράδειγμα. Εσεις εδώ τώρα συνεχίστε το τσουβαλιασμα, έχει απήχηση όπως φαίνεται
Άραγε τώρα που δεν είναι πια Δήμαρχος, η εταιρεία θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της απέναντι του;
Και αν όχι, θα αλλάξει πάλι άποψη;
Μην το δούμε και αυτό;;;
Συκοφαντούλης ή τρολάκης;
Άλλα έλεγε ( και γι αυτά τον ψήφισε ο κόσμος) άλλα έκανε . Σε αυτά που ήταν αντίθετος τα έκανε και τώρα είστε εσείς στην δυσάρεστη θέση να κάνετε το άσπρο μαύρο. Σας λυπάμαι
Απίστευτη η διάθεση για λιθοβόλισμα ενώ το άρθρο στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αναδεικνύει την ορθή απόφαση που πήρε και το λεει με ειλικρίνεια.
Είναι πολλοι που μισούν τον Ιωαννίδη χωρίς να ξέρουν γιατί. Είναι και κάποιοι άλλοι που ξέρουν γιατί έπεισαν τους πρώτους να το κάνουν.
Το πολέμησε, τι είναι αυτά που λέει.
μαλλον επαθε αλτσχαιμερ ο πρωην δημαρχος.ολοι θυμουνται πως πολεμησε με λυσσα αυτο το σδιτ της διαδυμα. ειχε βγαλει πολλες ανακοινωσεις ως παραταξη εναντιον του εργου. οι υπευθυνοι της διαδυμα το θυμουνται καλα να του εξηγουν κ να μην καταλαβαινει.
Χαχαχα, ρωτα στη διαδυμα να μάθεις. Αν υπάρχει ένας αυτοδιοικητικός που καταλαβαίνει είναι ο Ιωαννίδης. Όποιος είναι τεχνοκράτης στην περιοχή ξέρει