Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βελβεντού το Σώμα, με ομόφωνη απόφασή του, απέρριψε τη βίαιη απολιγνιτοποίηση της περιοχής με χρονικό ορίζοντα την εξαετία 2023 – 2028 και πρότεινε να παραταθεί η περίοδος απολιγνιτοποίησης για μια ακόμη δεκαετία ή και δεκαπενταετία, όπως ισχύει σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Στόχος είναι να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία για την μετάβαση στο νέο τοπίο με κατοχυρωμένες δραστηριότητες που θα διατηρήσουν το ισοζύγιο απασχόλησης και πόρων προκειμένου να συγκρατηθεί ο πληθυσμός στην περιοχή.
Οι άξονες στήριξης του προγράμματος, γενικού και τοπικού ενδιαφέροντος πρέπει να είναι:
Α. Γενικού Ενδιαφέροντος
i) Συγκοινωνιακά έργα με την βελτίωση της Εθνικής Οδού Κοζάνης-Λάρισας και με την ασφαλτοστρωμένη σύνδεση του Νομού Κοζάνης με τους νομούς Πιερίας και Ημαθίας και κατά συνέπεια της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω του ορεινού όγκου των Πιερίων Παράλληλα απαιτείται και η βελτίωση της οδικής σύνδεσης του Βελβεντού με την Εθνική Οδό, έργο που κατασκευάστηκε το 1973.
Στον ίδιο άξονα μπορούν να εξετασθούν και δυο ακόμη παρεμβάσεις:
Η πρώτη αφορά την επαναφορά του τραίνου στο Νομό Κοζάνης.
Η δεύτερη αφορά μια πρόκληση που έρχεται από το μέλλον: Η συγκοινωνιακή σύνδεση Δυτικής Μακεδονίας με την ΠΑΘΕ στο ύψος της Κατερίνης μέσω σήραγγας που να ξεκινά από τις παρυφές της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων, να διαπερνά τα Πιέρια και να καταλήγει στις παρυφές της πόλης Κατερίνης. Η επί χρόνια προτεινόμενη κατασκευή της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας μέσω Σαρανταπόρου με δεκάδες σήραγγες και κοιλαδογέφυρες προφανώς θα απαιτήσει μεγαλύτερα κονδύλια από την προτεινόμενη ενιαία σήραγγα Υψηλής Γέφυρας Σερβίων-Θέσης Φωτεινών Νομού Πιερίας.
Ο προς διάνοιξη ευθείας σήραγγας πόδας του βουνού των Πιερίων είναι περίπου 15χλμ. Αν κάποτε η διάνοιξη σηράγγων στην πατρίδα μας ήταν ουτοπία, σήμερα είναι κατάκτηση. Υπάρχουν και λειτουργούν 139 σήραγγες σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο. Με την προτεινόμενη σήραγγα εξυπηρετούνται πέραν της Δυτικής Μακεδονίας και οι άλλες χώρες της δυτικής Βαλκανικής Χερσονήσου στην σύνδεσή τους με την Κεντρική και Νότια Ελλάδα, πράγμα που σήμερα γίνεται μέσω της φερόμενης ως Εθνικής Οδού Κοζάνης-Σαρανταπόρου-Λάρισας με πολλά και μερικές φορές αξεπέραστα προβλήματα.
ii) Υποδομές υγείας με προτεινόμενη την κατασκευή Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου στη θέση Πάρκο Κουρί της Κοζάνης δίπλα από την Εγνατία και όχι με μια ακόμη πτέρυγα στο υπάρχον υπερφορτωμένο οικόπεδο του Μαμάτσειου Νοσοκομείου.
Β. Τοπικού ενδιαφέροντος
i) Έργα υποστήριξης της Αγροτικού Χώρου και συγκεκριμένα των Συνεταιρισμών που δραστηριοποιούνται στον Δήμο Βελβεντού. Ο αγροτικός χώρος που είναι οργανωμένος με πανίσχυρο συνεταιριστικό και συνεργατικό κίνημα εκατό και πλέον ετών έχει προτάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του αγροτικού χώρου. Αρκεί να του δοθεί το έναυσμα.
ii) Έργα ανάπτυξης συμβατικού και εναλλακτικού τουρισμού τόσο με την αξιοποίηση του ορεινού όγκου των Πιερίων όσο και της τεχνητής λίμνης Πολυφύτου (δραστηριότητες ορεινού χειμερινού τουρισμού, ναυταθλητικές εγκαταστάσεις, ανάδειξη μνημείων, υποστήριξη δράσεων πολιτισμού και αθλητισμού, αξιοποίηση θέσεων θέας απείρου φυσικού κάλλους κ.ά.).
iii) Έλευση του φυσικού αερίου ως μέσου θέρμανσης στον Δήμο Βελβεντού προκειμένου να αποφευχθεί αφενός η ακριβή αφετέρου δε η επικίνδυνη για την δημόσια υγεία θέρμανση από άλλα συμβατικά και ακατάλληλα μέσα.
iv) Η παροχή κινήτρων για επενδυτικούς σκοπούς στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στον δημόσιο αντίστοιχα με την μορφή ΣΔΙΤ. Η αύξηση των ορίων συγχρηματοδοτούμενων επενδύσεων και η μείωση του καθεστώτος φορολογίας για την Δυτική Μακεδονία αποτελούν βασικά στοιχεία για την αποκατάσταση του ισοζυγίου απασχόλησης, μετά την απολιγνιτοποίηση.
Όλα τα παραπάνω απαιτούν αναγκαίο χρόνο προετοιμασίας και σχεδιασμού. Διαφορετικά θα «κλείσουμε» ως κοινωνίες και θα υποχρεωθούμε να φύγουμε για αναζήτηση καλύτερης τύχης στα αστικά κέντρα. Όμως με τον τρόπο αυτό σύντομα θα
αποτελέσουμε μαζί με τους ήδη υπάρχοντες κατοίκους των πόλεων τις νέες ωρολογιακές βόμβες μιας κοινωνικής έκρηξης λόγω φτώχειας και ανεργίας που θα «σκάνε» τα επόμενα χρόνια.
Τα πράγματα είναι απλά. Οι λύσεις ακόμα πιο απλές, αν υπάρξει αληθινή βούληση και σοβαρός σχεδιασμός. Τα πράγματα είναι οριακά και οφείλουμε ως κοινωνίες κατ’ αρχάς να αντιδράσουμε και παράλληλα να συνεργαστούμε για μια δίκαιη μετάβαση στην μεταλιγνιτική εποχή. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να έρθει η δύση πριν ακόμα δούμε την ανατολή.
Και ενα τούνελ στο μυαλό του στεργιου..
Σας ενοχλεί η πρόταση για το τουνελ αλλά δεν σας ενοχλεί που απο το 2004 ο Σουφλιάς θα έκανε το δρόμο Κοζάνης Λάρισας και είναι ακόμα έτσι.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ (ΠΙΕΡΙΑ, ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΚΛΠ) ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΠΛΕΟΝ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΣΤΟ ΒΕΛΒΕΝΔΟ, ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΩΝ ΠΙΕΡΙΩΝ (15 ΧΛΜ) ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΣ ΜΗΝ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΣΟΒΑΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΧΡΕΟΚΟΠΗΜΕΝΗ ΧΩΡΑ. ΕΛΕΟΣ!!!
Αυτα ειναι μετρα αναπτυξης κ νεας εποχης του Βελβενδου κι οχι απολιγνιτοποιησης της χωρας
Έχει το Βελβεντό λιγνίτη και θέλει μέτρα για την απολιγνιτοποίηση;
Μην απαξιώνετε εύκολα οποιαδήποτε πρόταση πριν τη σκεφτείτε και γιατί όχι συζητήσετε με τον προτεινοντα