«Τι φοβάσαι στο άνοιγμα των σχολείων; » (Της Βιολέττας Μπούσιου)

3 Μαΐου 2020
14:34

Σε ένα σκίτσο του Ηλία Πετρουλάκη στην Καθημερινή της 30ης-4-2020, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ρωτάει τον Πρωθυπουργό: «Τι φοβάσαι στο άνοιγμα των σχολείων;» και εκείνος της απαντά: « Ότι ο Ιερώνυμος θα ζητήσει να γίνει αγιασμός». Κρατώ μόνο την ερώτηση, γιατί πολλοί- εμμέσως πλην σαφώς- αμφισβητούν την απόφαση της πολιτείας να ανοίξουν τα σχολεία για όλους τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και, παράλληλα, διατείνονται ότι πράξη ευθύνης αποτελεί το άνοιγμα των σχολείων τον Μάιο μόνον για τους μαθητές της τρίτης Λυκείου.

Και βεβαίως κατανοώ απόλυτα την ανάγκη της αντιπολίτευσης να δημιουργήσει εντυπώσεις χωρίς λογικά επιχειρήματα- κατά την πεπατημένη- μου προκαλεί όμως θλίψη το γεγονός ότι και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί επιχειρηματολογούν θετικά υπέρ της μη λειτουργίας των σχολείων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης πλην της τρίτης Λυκείου. Όχι μόνον γιατί πληρώνονται και πρέπει να παράγουν- αφού σε μια ευνομούμενη πολιτεία όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις- αλλά και γιατί οφείλουν ως δάσκαλοι να γνωρίζουν καλύτερα από όλους την επιτακτική ανάγκη που έχουν οι έφηβοι μαθητές- και όχι μόνο- να επιστρέψουν και πάλι στην ομάδα τους, ακόμα και αν βασική προϋπόθεση της επιστροφής τους αποτελεί η ριζική αλλαγή των κανόνων της συμπεριφοράς τους. Άλλωστε ο άνθρωπος, κατά τον Αριστοτέλη, είναι από την φύση του ον πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό. Η διαχρονική αυτή αλήθεια αποδεικνύει πως μόνον όταν η φύση του ανθρώπου λειτουργεί αρμονικά, οι κοινωνίες μπορούν να επιβιώνουν και να ευημερούν. Εκ των πραγμάτων λοιπόν, ενώ επιβάλλεται να αλλάξουμε την συμπεριφορά μας «αυθωρεί και παραχρήμα», είναι χάσιμο χρόνου να επιχειρούμε την κατάργηση της φύσης μας.

Επιπλέον, οι κοινωνίες έχουν πάντα ανάγκη από πρότυπα ανθρώπων που διακρίνονται για το ήθος και την συνέπειά τους μεταξύ λόγων και έργων. Έτσι αποτελεί τουλάχιστον μικροψυχία η συνειδητή απόπειρα ορισμένων να υπονομεύουν, διαρκώς, πρότυπα πολιτών σε καιρούς χαλεπούς αφού τα παραδείγματα προς μίμηση, όσο λίγα και αν είναι, ανοίγουν δρόμους. Άλλωστε για να κερδίσει η χώρα μας το μέλλον- είτε μας αρέσει είτε όχι – οφείλουμε όλοι, πολιτικοί και πολίτες, να εστιάσουμε άμεσα στο συλλογικό καλό.

11 σχόλια

  • Λυπάμαι πραγματικά που ένα τόσο σοβαρό θέμα το υποβιβάζετε σε διαμάχη κυβέρνησης αντιπολίτευσης. Δε θα έπρεπε να συμβαίνει αυτό σε μια περιοχή που ακόμη κλαίει για τους ανθρώπους που έχασε. Αν διαβάσετε σήμερα τον ηλεκτρονικό τύπο θα δείτε ότι και ο κύριος Σύψας χτυπά το καμπανάκι για το άνοιγμα των σχολείων και των εκκλησιών. Πραγματικά για δέκα μέρες το ρίσκο είναι μεγάλο δεν δεν πρέπει σαν κοινωνία να το πάρουμε. Πρέπει να ανοίξει η οικονομία να εκτεθεί σιγά σιγά η κοινωνία στον ιό και το Σεπτέμβρη ή νωρίτερα τον Αύγουστο να ανοίξουν και τα σχολεία. Τώρα είναι επικίνδυνο και όλοι πρέπει να το κατανοήσουν για να έχουν νόημα οι θυσίες του λαού. Η ΥΓΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ.

  • Μεγαλοστομίες γεμάτες με πολύ ελαφρότητα μεγάλο φανατισμό κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης και κυρίως ανευθυνότητα από μια δεσποινίδα δικηγόρο – εκπαιδευτικό που έχει να πατήσει σε τάξη μαθητών τουλάχιστο εδώ και επτά χρόνια ..!

  • Πείτε μου αν ο ιός συμπεριφέρεται διαφορετικά στο σχολείο απ το πάρκο όπου θα δείτε αύριο τα παιδιά να παίζουν να αγκαλιάζονται να τρέχουν το ένα δίπλα στο άλλο χωρίς σκέψη για κορωναιό!!!

  • Η γυναίκα δουλεύει κανονικά στο σχολείο χωρίς να λουφάρει.Σοβαρευτείτε.Γιατί τα λέτε αυτά;;Μην πει ένας άνθρωπος το σωστό και ευγενικά ,να πέσετε να τον φάτε.Και μια χαρά τα λέει.Όποιος δεν θέλει να δουλέψει ας παραιτηθεί.

  • Και προς τι ολα αυτα; το καθε τι αποτελει αρθρογραφικο κινητρο; εκτος κι αν υπαρχει λογος …

  • Οι εκπαιδευτικοί δεν αρνήθηκαν να δουλέψουν Ποτέ δεν το έκαναν. Και μάλιστα εργάστηκαν και στο διάστημα της καραντίνας, αν δεν το γνωρίζει. Οι υπαινιγμοί επ’αυτού είναι απαράδεκτοι και μάλλον κρίνει ” εξ ιδίων τα αλλότρια “…
    Οι εκπαιδευτικοί ισχυρίζονται, εν ολίγοις, πως το χρονικό διάστημα είναι ελάχιστο και το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο. Το ίδιο υποστηρίζει και η αντιπολίτευση. Αν δεν αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της καταστάσεως το λιγότερο που μπορεί να κάνει είναι να μην κατηγορεί, ελαφρά τη καρδία, τους συναδέλφους της.

  • Σε καθε κοινωνικό-ιατρικό θέμα που οι επιστημονικές απόψεις διίστανται οι θέσεις της κυρίας Βιολέτας χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις στο αντικείμενο είναι περιττές και μάλιστα όταν φθάνει στο σημείο να ”λιβανίζει ” τις κυβερνητικές και να κατακρίνει τις αντιπολιτευτικές , εξ άλλου αυτά τα διαβάζουμε στην Καθημερινη και τα ακούμε απο το ΣΚΑΙ

  • μου προκαλεί όμως θλίψη το γεγονός ότι και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί επιχειρηματολογούν θετικά υπέρ της μη λειτουργίας των σχολείων….
    Για ποια μη λειτουργία μιλάτε;τη διά ζώσης;
    Γιατί δεν αναφέρετε για την εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση (ασύγχρονη ή και σύγχρονη) που εφαρμόζεται απ την αρχή της καραντίνας;
    Ας προσέχουμε όταν εκφραζόμαστε δημόσια, γιατί σε τόσο δύσκολες καταστάσεις πρωτόγνωρες για όλους μας,μια μικρή σπίθα μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτή αντίδραση μεγατόνων. Γιατί εσύ κι όχι εγώ, γιατί εκείνος κι όχι αυτός ,γιατι εγώ 600ε και ο άλλος 800ε,έ ας ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.
    Γιατί πληρώνονται και πρέπει να παράγουν…
    Αλήθεια πως αντιλαμβάνεστε την παραγωγή;
    Με το κιλό, τον όγκο,το κυβικό ή τον αριθμό;
    Κάποιοι θεωρούν παραγωγή όταν έχουν πολλές επιτυχίες μαθητών τους στο πανεπιστήμιο.
    Κάποιοι άλλοι που έχουν αδύναμους μαθητές και με πολλά προβλήματα, θεωρούν παραγωγή το να βγάλουν σωστά και χρήσιμα άτομα στην κοινωνία, βάζοντας κι αυτοί ένα λιθαράκι
    Για το αν ήταν μεγάλο ή μικρό θα κριθούν

  • Αλήθεια, για ποια ευνομούμενη πολιτεία που όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις μιλάτε;
    Για τον παλιό μου μαθητή που έπαιρνε μισθό 3000€;
    Για τον γείτονα μου το συνταξιούχο με 2700€ και τη μάνα μου με 400€;
    Για μένα που έχω δουλειά ή για τα παιδιά μας με πτυχία και μεταπτυχιακά που ειναι άνεργα κι ετοιμάζονται για το εξωτερικό;
    Για μένα το δάσκαλο ή για τον καθηγητή νομικής που του έδινε ο νόμος το δικαίωμα να ασκεί και έξτρα το επάγγελμα του δικηγόρου με τόσα άνεργα παιδιά;
    Για την καθηγήτρια νοσηλευτικής ή για την νοσηλεύτρια, με το ίδιο πτυχίο, που εργάζεται στο νοσοκομείο(που τους χειροκροτούσαμε πριν λίγο καιρό) με τον ίδιο μισθό;

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.