Ισχυρές προσδοκίες για την προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης διατυπώνονται από πλευράς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Όπως τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του προγράμματος ¨Κινούμαι Ηλεκτρικά» ο υφυπουργός κ. Γεράσιμος Θωμάς , υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρίες και για την παραγωγή φορτιστών όπως και συναρμολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων το οποίο αναμένεται να αποκρυσταλλωθεί με την παρουσίαση του ολοκληρωμένου master plan για το νέο μοντέλο ανάπτυξης των λιγνιτικών περιοχών που αναμένεται το Φθινόπωρο και το οποίο θα παρέχει πρόσθετα κίνητρα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο νόμος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που ψηφίστηκε πρόσφατα προβλέπει ειδικά κίνητρα για την προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων που συνδέονται με την ηλεκτροκίνησης, στο πλαίσιο της αντιστάθμισης των συνεπειών που θα επιφέρει η απολιγνιτοποίηση στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη.
Ειδικότερα Ειδικότερα, τα μέτρα που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο της ηλεκτροκίνησης για τις λιγνιτικές περιοχές είναι τα εξής:
1. Μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5% και για πέντε κερδοφόρες χρήσεις
2. Αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης παγίων δίνοντας δυνατότητα απόσβεσης σε μόλις τρία χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της μονάδας
3. Μείωση εργοδοτικών εισφορών για κάθε νέα θέση εργασίας που δημιουργείται
4. Φορολογική απόσβεση δαπάνης κεφαλαίου επένδυσης : Η κεφαλαιουχική δαπάνη για τα πάγια στοιχεία ενεργητικού της παραγωγικής μονάδας αφαιρείται από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης προσαυξημένη κατά 15% και μειώνει επιπλέον το φορολογητέο εισόδημα.
www.worldenergynews.gr
Πρέπει να δοθούν περισσότερα κίνητρα για επενδύσεις γενικά,και όχι μόνον για τις προαναφερόμενες.Κίνητρα φορολογικά , παραχώρηση γης και πολλά άλλα συνδεδεμένες με την δημιουργία θέσεων εργασίας στην περιοχή.
Και ποιο ήταν το πρόβλημα αυτές οι επενδύσεις να έρθουν πριν την βίαιη τελματωση της περιοχής μέσω της “απολιγνιτοποιηση” σε ΤΡΙΑ μόλις χρόνια από τώρα;
Δηλαδή εάν λειτουργούσαν τα ορυχεία για 15χρονια ακόμα θα είχαν κάποιο πρόβλημα αυτές οι επενδύσεις;
Ξέρετε πως το έλεγαν αυτό που υπόσχεται ο Θωμάς;
Χάντρες στους ιθαγενείς με ανταλλαγμα τον τόπο υους
Ουααααοουυυ αυτο περιμενει ο κοσμος επιτελους!
Πολύ ωραία όλα αυτά.
Ξέρουμε ποιος θα μπει στην θέση του κυρίου Θωμά? Θα είναι κάποιος από την περιοχή η πάλι “κουβά” η δυτική Μακεδονία?
Αν ειναι κάποιος απο την περιοχή θα ειναι αυτος που νομίζουμε ….
Λόγια και υποσχέσεις. Η πραγματικότητα θα είναι εφιαλτική για την περιοχή μας.
Ακομη δεν καταλαβατε οτι ο λιγνιτης ειναι εντελως ασυμφορος,30 ευρω εχει φτασει ο τονος και παει για 40 ευρω!!! Αφου θελετε δεητζηδες τοσο πολυ τον λιγνιτη να μειωθουν οι μισθοι σας 50% και να πληρωνετε τα προστιμα απο την κομισιον!!!!
εμεις το καταλαβαμε. εσεις που τα ξερετε ολα θα μας πειτε ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΙ ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ;
Η ΟΠΟΙΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΕ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΟ ΛΙΓΝΙΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ;;
Γιατι εδω τα δικα μας ειναι χτισμενα απο την κατοχη,τι δεν καταλαβαινεις!!!! Οταν σας λεγανε για μικρη δεη φωναζατε γιατι νομιζατε οτι θα σας σωσει ο τσιπροκιο.Τωρα μικρη δεη θα λετε και θα κλαιτε!!!!
Μικρέ πορτοσαλτε κανείς δεν λέει όχι στην απολιγνιτοποιηση. Γιατί σε δύο χρόνια θα μας πεις;
Κοιταξε μεγαλε βαξεβανη,εχουμε τα πιο παλια εργοστασια στην ευρωπη αρα ειναι απολυτως ορθο να ξεκιναει η απολιγνιτοποιηση απο την ελλαδα,και ας ημαστε και μια φορα πρωτοποροι!!!