Ένα από τα 8 συνολικά πρωτοπόρα έργα παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην Ευρώπη που αναζητούν χρηματοδότηση για την υλοποίησή τους φιλοδοξεί να φιλοξενήσει η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.
Πρόκειται για το έργο «White Dragon» που προωθείται από την εταιρία Solaris Bus & Coach S.A, συνολικής επένδυσης 2,5 δισ. ευρώ που προβλέπει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάρκων ισχύος 1,5 GW το οποίο θα αξιοποιείται για την παραγωγή υδρογόνου.
Το παραγόμενο υδρογόνο θα αξιοποιείται ως καύσιμο τηλεθέρμανσης, ως εξαγόμενο καύσιμο μέσω του αγωγού ΤΑΡ και ως καύσιμο για μεταφορές, ειδικά για μεγάλα οχήματα, φορτηγά, απορριμματοφόρα, λεωφορεία, κλπ.
Το έργο, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημιουργήσει 5 χιλιάδες άμεσες θέσεις εργασίας και θα πρέπει να σημειωθεί ότι ανταγωνίζεται 7 παρόμοια πανευρωπαϊκά έργα που διεκδικούν χρηματοδότηση και στα οποία συμμετέχουν μέγαλες ευρωπαϊκές εταιρίες στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Όπως έχει γράψει το Worldenergynews, μεταξύ των εταίρων του πρότζεκτ είναι και ο ΔΕΣΦΑ, στην προοπτική ανάμιξης σχετικά μικρού ποσοστού υδρογόνου με το φυσικό αέριο στο δίκτυο μεταφοράς. Με την προσθήκη μικρής ποσότητας υδρογόνου, το μίγμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί κανονικά σε καύση, χωρίς σημαντική διαφοροποίηση της συμπεριφοράς του, έναντι του «καθαρού» φυσικού αερίου.
Παράλληλα, στόχος του ΔΕΣΦΑ είναι να διερευνήσει κατά πόσο θα μπορεί να αντληθεί το υδρογόνο σε κάποια «έξοδο» του συστήματος μεταφοράς, ώστε να μπορεί στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί το ΕΣΜΦΑ για την εξυπηρέτηση χρήσεων που θα βασίζονται αποκλειστικά σε υδρογόνο.
Σε συζητήσεις για γραμμή συναρμολόγησης αστικών λεωφορείων
Η πολωνική κατασκευάστρια λεωφορείων, Solaris Bus & Coach η οποία ανήκει στον εισηγμένο ισπανικό όμιλο Grupo CAF, βρίσκεται σε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση και για την ανάπτυξη στη χώρα νέας γραμμής συναρμολόγησης αστικών λεωφορείων. Επιπλέον, η Solaris ενδιαφέρεται και για τη συμμετοχή της στον επικείμενο διαγωνισμό του Δημοσίου για την προμήθεια 700 τουλάχιστον λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, το ένα τρίτο των οποίων αναμένεται να είναι ηλεκτροκίνητα.
Η Solaris Bus & Coach S.A. είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ευρωπαϊκών λεωφορείων και αμαξοστοιχιών με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας και 19.000 οχήματα παραδομένα. Σήμερα, η εταιρεία έχει ρίξει το βάρος στην παραγωγή μοντέλων που τείνουν να έχουν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, με την ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο να αποτελούν αιχμή της νέας της παραγωγής.
www.worldenergynews.gr
καθρεφτακια δεν μας δωρισατε κυριοι
Ωχ νεος λιβανος η πτολεμαιδα
Σχέδια, σκέψεις, προτάσεις ουσία και κατι χειροπιαστο όμως τίποτα. Και η καταστροφή έρχεται.
Πρασινο υδρογονο!τελεια!αναπτυξη στο φουλ!πρασινα αλογα!
Αιντε βρε ψευταραδες,φτιαξτε κανενα εργοστασιο για οδοντογλειφιδες και αυτες απο κινα ερχονται
Τίτλος
Πρότζεκτ 2,5 δισ. ευρώ για την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου στη Δυτ. Μακεδονία
Ουσια:
που αναζητούν χρηματοδότηση για την υλοποίησή τους φιλοδοξεί να φιλοξενήσει η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας
Η2!οξυγονο;με τοσα σκουπιδια;
Αλλου βρε μαυρογιαλουριδες
Τι με ξυπμας ρε μανα???? εβλεπα ονειρο οτι δουλευα στην White Dragon με πολλα λεφτα.. Τωρα, σκαε 10 ευρω να παρω τσιγαρα και να παω για καφε…
Καύσιμο για τηλεθέρμανση; Θα είναι 3 φορές πιο ακριβό απ’ το φυσικό αέριο, ποιος λοιπόν θα το πάρει;
Θα μεταφέρεται με τον ΤΑΡ; Ποιος σας είπε πως η νομοθεσία το επιτρέπει; Το υδρογόνο θεωρείται ρύπος στους αγωγούς αερίου!
Καύσιμο για μεταφορές; Χρειάζεται συμπίεση στα 700bar! Στα λάστιχα των ΙΧ βάζουμε 2bar …
Όχι άλλο σανό, δώστε το στα Σιδερά, που θα γεμίσουν Φ/Β και δεν θα ‘χουν πού να βοσκήσουν τα γελάδια!