kozan.gr: Αυτές είναι οι πρώτες απόψεις/προτάσεις που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση για το Σχέδιο δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης λιγνιτικών περιοχών

8 Οκτωβρίου 2020
09:29
Κανένα σχόλιο

Αυτές είναι οι πρώτες απόψεις/προτάσεις που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση για το Σχέδιο δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης λιγνιτικών περιοχών.

Σε συνδυασμό με την αντιμετώπιση του παράπλευρου θέματος της ελάττωσης του προσωπικού της ΔΕΗ λόγω της απολιγνιτοποίησης, θα πρέπει να εξεταστεί η δημιουργία μικρών υδροηλεκτρικών φραγμάτων ανά την επικράτεια, στον βαθμό που είναι εφικτό κατά περίπτωση ποταμού και παραποτάμων.

Ο στόχος θα είναι η απορρόφηση προσωπικού στη φάση κατασκευής των έργων και στη συνέχεια, η μόνιμη απασχόληση όσων χρειάζονται για την λειτουργία, τη συντήρηση και την φύλαξη και επιστασία τους,
Με την παράλληλη εν τω μεταξύ ωρίμανση της συνταξιοδότησης για μερίδα των υπαλλήλων, το πρόβλημα της ελάττωσης του προσωπικού θα μειωθεί πιστεύω δραστικά και ίσως εκλείψει ολοκληρωτικά.

Παναγιώτης Παπαδάκης, Γεωπόνος,
Μελετητής Παραγωγικών και ενεργειακών Επενδύσεων

====================================================================

Οσον αφορα την Φλωρινα:
Σιδηροδρομικη συνδεση με Μοναστηρι και Κορυτσα. Διελευση ταχειας γραμμης με αφετηρια την Θεσσαλονικη και προορισμο τα Βαλκανια. Η Φλωρινα να γινει κομβος μετασταθμευσης.

Ουσιαστικη οδικη συνδεση με Θεσσαλονικη. Κατασκευη νεου οδικου αξονα, παραλληλου της Εγνατιας για συνδεση με Εδεσσα και Θεσσαλονικη.

Αναδειξη τριεθνους Πρεσπων με αρση στις δυσκολιες μετακινησεων απο Σκοπια και Αλβανία.

Ειδικο χρηματοδοτικο εργαλειο για νεους εως 40 ετων για ιδρυση επιχειρησεων τεχνολογιας.

Ενδυναμωση ενοπλων δυναμεων (Αμυνταιο και Φλωρινα)

Αναπτυξη εναλλακτικου τουρισμου στις λιμνες και τα βουνα του Νομου

Κινητρα για εγκατασταση επιχειρησεων στην ΒΙΠΕ Φλωρινας. Μειωμενοι συντελεστες και ασφαλιστικες εισφορες.

Ισοδυναμα μετρα στην τιμη του πετρελαιου και της βενζινης για αποφυγη εκροων στις γειτονικες χωρες.

Ειδικο φορολογικο καθεστως για 10 χρονια

Αμεση συνδεση με φυσικο αεριο ολων των οικισμων του Νομου.

Ουσιαστικη στηριξη πρωτογενους τομεα.

===============================================================

Στην τελευταία παράγραφο της σελ. 36 του κειμένου του ΣΔΑΜ ανεφέρεται:
«Μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, το τελικό ΣΔΑΜ θα αποτελέσει τη βάση για την κατάρτιση των Εδαφικών Σχεδίων Δίκαιης Μετάβασης, σε εφαρμογή των απαιτήσεων του σχεδίου Κανονισμού του νέου Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης, τα οποία θα ενσωματωθούν στο νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης 2021-2027 που θα κατατεθεί προς έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της διαδικασίας έγκρισης του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης 2021-2027 (ΕΣΠΑ).»

Πράγματι, σύμφωνα με το Σχέδιο του Κανονισμού του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης, τα Εδαφικά Σχέδια Δίκαιης Μετάβασης αποτελούν την Π Ρ Ο Ϋ Π Ο Θ Ε Σ Η για την ο,ποιαδήποτε υποστήριξη των περιοχών που πλήττονται, από τον (υπό διαπραγμάτευση) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Δίκαιης Μετάβασης.

Ουσιώδης συνθήκη για την επιτυχή κατάρτιση των Εδαφικών Σχεδίων Δίκαιης Μετάβασης είναι ο ακριβής Ε Δ Α Φ Ι Κ Ο Σ προσδιορισμός των υπόψη περιοχών.
Στο κείμενο του ΣΔΑΜ γίνεται αναφορά σε «λ ι γ ν ι τ ι κ έ ς περιοχές» και σε «ε π η ρ ε α ζ ό μ ε ν ε ς περιοχές», δύο έννοιες που, ως φαίνεται από το περιεχόμενο του κειμένου, δεν ταυτίζονται κατ’ ανάγκη.
Αυτή η διαπίστωση αφορά κυρίως τη «Μεγαλόπολη», όπου άλλη φαίνεται να είναι η «λιγνιτική περιοχή Μεγαλόπολης» και άλλη, ευρύτερη, η «επηρεαζόμενη περιοχή»…
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι στην περίπτωση της Μεγαλόπολης, η λιγνιτική περιοχή είναι αδύνατον να μη ταυτίζεται με την επηρεαζόμενη περιοχή.
Το κλείσιμο των ΑΗΣ και των ορυχείων Μεγαλόπολης προκαλεί, σχεδόν 100%, αρνητικές επιπτώσεις αποκλειστικά στην ομώνυμη περιοχή και όχι σε ευρύτερες περιοχές.
Η επιρροή είναι ΑΜΕΣΗ και ΚΑΘ’ ΟΛΟΚΛΗΡΙΑΝ στους εποχικούς εργαζόμενους του ενεργειακού κέντρου και τους εργαζόμενους σε εταιρείες που εδρεύουν στην περιοχή και συστηματικά συνεργάζονται με τη Δ.Ε.Η. Α.Ε., η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων κατοικεί στο λεκανοπέδιο Μεγαλόπολης.
Από την απολιγνιτοποίηση στη Μεγαλόπολη επηρεάζεται, σε μικρότερο βαθμό, η τοπική αγορά και πέραν αυτών ΟΥΔΕΙΣ άλλος. ΟΥΤΕ η Τρίπολη ΟΥΤΕ η Καλαμάτα. Η εξάρτηση επιχειρήσεων εκτός λεκανοπεδίου με τη ΔΕΗ είναι ΜΗΔΑΜΙΝΗ.
Συνεπώς, εάν πράγματι η Κυβέρνηση επιθυμεί να υποστηρίξει τη Μεγαλόπολη, πρέπει κατ’ αρχήν να χαρακτηρίσει ως «λιγνιτική επηρεαζόμενη περιοχή» μόνον το Λεκανοπέδιο Μεγαλόπολης και όχι ευρύτερες περιοχές και, άρα, όποιες ενισχύσεις, με οποιαδήποτε μορφή προκύψουν, πρέπει να «πέσουν» στο Λεκανοπέδιο Μεγαλόπολης.
Δ Υ Σ Τ Υ Χ Ω Σ, όμως, δείγματα γραφής έχουν ήδη διαφανεί, που δεν δείχνουν κάτι τέτοιο, όπως:
– Ο Νόμος για την ηλεκτροκίνηση (άρθρο 10), που θέτει κίνητρα ανάπτυξης σχετικών επιχειρήσεων ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ, χαρακτηρίζοντάς τον ως επηρεαζόμενη περιοχή
– Η αναφορά σε επένδυση «φαρμακοβιομηχανίας» … στη Μεγαλόπολη, όταν αυτή ήδη σχεδιάζεται να γίνει στη ΒΙΠΕ Τρίπολης.

Σημείωση: Η Δυτική Μακεδονία είναι διαφορετική περίπτωση από τη Μεγαλόπολη και, ως εκ τούτου, δεν είναι δυνατή η ταύτιση των λιγνιτικών περιοχών με τις επηρεαζόμενες περιοχές.

=============================================================

ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΈΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΈΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΒΙΟΜΑΖΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΎΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ.

( ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΟΙΚΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΎΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ )

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΝΙ- ΤΗΛΕΘΈΡΜΑΝΣΗ

ΟΦΕΛΗ:

ΕΣΟΔΑ 20 ΕΤΗ
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΠΕΙΡΑ ΘΕΡΜΙΚΑ ΦΟΡΤΙΑ ΚΑΘ’ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ.
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΒΑΣΗΣ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ ΑΠΟ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Κ.λ.π.
ΚΑΘΑΡΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ, ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ.

* Ολοκληρωμένη μελέτη και στοιχεία υπάρχουν στις ΜΠΕ των επενδύσεων παραγωγής ενέργειας από βιομάζα.

Παραμετροποίηση των όρων των επενδύσεων σε βιομάζα στα πλαίσια του παρόντος σχεδίου μπορεί να οδηγήσει αυτές τις περιοχές σε
παγκόσμιο πρότυπο

– ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΈΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
– ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΈΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΘΕΡΜΌΤΗΤΑΣ
– ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΈΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ευπειθέστατος

ΑΛΑΜΠΑΚΗΣ Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

===================================================================

ΑΠΟΛΙΓΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗ : ΠΡΟΤΑΣΗ : ΣΤΟ 5% ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Ο ΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ, ΟΕ, ΕΕ, ΕΠΕ ,
ΑΕ, ΚΞ κλπ, ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ . [ ίδε Μάλτα].

Το πιό αποτελεσματικό μέτρο με άμεσα αποτελέσματα γιά την Ανάπτυξη
νομίζω οτι θα είναι η νομοθέτηση ισχυρών φορολογικών μειώσεων γιά όλους τους εργαζόμενους στην Δυτ. Μακεδονία , ατομικές επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες καταστήματα , εταιρίες [ Ο.Ε, Ε.Ε, ΕΠΕ, ΑΕ , ΚΞ κλπ, ], όπως και γιά τους υπαλλήλους των , γιατί όλοι αυτοί άμεσα ή έμμεσα πλήττονται βαριά από τη βίαια Απολιγνιτοποίηση, με αποτέλεσμα την επερχόμενη ερήμωσ της Δυτ. Μακεδονίας η οποία κατέχει ευαίσθητη και νευραλγική θέση συνορεύουσα με δύο Ασταθείς χώρες.

Συγκεκριμμένα προτείνουμε : Να μειωθεί στο 5% ο φόρος εισοδήματος
επί των κερδών ετησίως γιά όλους τους ανωτέρω, και γιά τις υπάρχουσες
Επιχειρήσεις και γιά τις νέες . Το μέτρο να ισχύσει τουλάχιστον γιά πχ 50 χρόνια με νομοθετική δέσμευση.
Ο ισχύων σήμερα φόρος είναι 24% [ γιά εταιρίες], και 22% ως 45% γιά
φυσικά πρόσωπα.
Οι επιπτώσεις στον προϋπολογισμό της χώρας θα είναι πολύ μικρές γιατί είναι μικρός ο πληθυσμός της Δυτ. Μακεδονίας.
Η Ελλάδα εκμεταλλεύτηκε επί 70 περίπου χρόνια τον τεράστιο πλούτο
του λιγνίτη και αναπτύχθηκε σημαντικά. Το χρωστάει στην Δυτ. Μακεδονία και πρέπει να δώσει τις μειώσεις φόρων τουλάχιστον γιά 50 χρόνια ώστε να
αποκατασταθεί η Ανάπτυξη της, και γιά υπάρχει σταθερότητα που θα ελκύσει νέους επενδυτές.

Η Βουλγαρία εδώ και χρόνια έχει φόρο εισοδήματος μόνο 10% και προσείλκυσε νομίζω περίπου 10.000 Ελληνικές Επιχειρήσεις που μετέφεραν
την έδρα τους εκεί.

Η Μάλτα έχει φόρο εισοδήματος μόνο 5% και έχουν μεταφέρει εκεί την έδρα τους χιλιάδες ξένες επιχειρήσεις επίσης .

Οι δύο αυτές χώρες ανήκουν στην Ευρ. ΄Ενωση και δεν πιστεύω οτι θα έχει αντιρρήσεις η Ε.Ε. γιά τέτοιες αποφάσεις της Ελλ. Κυβέρνησης, την στιγμή που η Ε.Ε δίνει δις γιά την Απολιγνιτοποίηση και μάλιστα επιπλέον χρηματοδότηση γιά την γρήγορη Απολιγνιτοποίηση.

Να σημειώσουμε οτι η Μάλτα σε έκταση είναι το 1/10 χονδρικά της Δυτ. Μακεδονίας και σε πληθυσμό λίγο μεγαλύτερη της Δυτ. Μακεδονίας.

΄Ομως πρέπει οπωσδήποτε να προσεχθούν τα παρακάτω :
Δεν πρέπει να δοθούν αυτά τα φορολογικά κίνητρα σε εταιρίες «έντασης» κεφαλαίου και με ελάχιστους εργαζόμενους εδώ όπως πχ τα
Φωτοβολταϊκά και οι ανεμογεννήτριες . Ούτε θέλουμε πχ ένα εργοστάσιο εγκατεστημένο στην Αττική με 200 εργαζόμενους να φέρει στην Κοζάνη μόνο ένα υπάλληλο να ανοίξει ένα γραφείο , να ορίσει την Κοζάνη έδρα και να πάρει τις φορολογικές μειώσεις . Αυτό θα ήτο μιά «πονηρή»‘ στρέβλωση, μη παραδεκτή. Κριτήρια πρέπει να είναι το ποσοστό- ύψος της παραγωγής και το ποσοστό- αριθμός των εργαζομένων στην Δυτ. Μακεδονία στο σύνολο της εταιρίας και των θυγατρικών της .

Επίσης να αποφευχθεί το φαινόμενο των επενδύσεων στην Θράκη όπου διάφοροι επενδυτές έστησαν εργοστάσια , έφαγαν τις χονδρές
επιδοτήσεις και μετά τα εγκατέλειψαν και σάπισαν .

Παράλληλα θεωρούμε απαράδεκτο το φαινόμενο διάφορες αλυσίδες μεγάλων καταστημάτων , με δεκάδες κατ/τα στην Ελλάδα, να μήν πληρώνουν
στην Ελλάδα καθόλου φόρο εισοδήματος ως πχ θυγατρικές και να πληρώνει η μητρική φόρο επί των κερδών στην Ελλάδα πχ μόνο στην Γερμανία όπου έχει έδρα.
Αυτά τα λάθη-αδικίες της Ε.Ε πρέπει να διορθωθούν.

Ακόμη να έχουμε στον νού μας οτι τα συμφέροντα του Αθηνοκεντρικού κράτους που πάντα κυβερνά θα αποτρέψουν πιθανότατα τέτοιες αποφάσεις γιά να μην υποστούν έμμεσα ζημιές αυτοί από τυχόν ανταγωνιστές τους.

Επίσης πρέπει να εξετασθεί η μείωση του ΦΠΑ γιά την Δυτ. Μακεδονία κατ΄αναλογία και γιά αντίστοιχους λόγους που δίνεται σε νησιά.

Να μην βασισθούμε μόνο σε καινοτόμες επενδύσεις , ως πχ το υδρογόνο , γιατί γιά πολλές εξ αυτών δεν υπάρχει ακόμη θεσμικό πλαίσιο, ή υπάρχει κίνδυνος αστοχίας , η έχουν προβλήματα ,ή θα πάρει πολλά χρόνια
να αποδώσουν . Να επιδιώξουμε τους δοκιμασμένους δρόμους , εκτός των καινοτομιών γιά να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα.

Τα οφέλη της ανωτέρω φορολογικής μείωσης θα είναι άμεσα και πολλαπλά .

Οι προτάσεις της Κυβέρνησης να αποκτήσουν σαφή και καθαρό χαρακτήρα με αριθμούς , οχι γενικότητες και αοριστίες.

Παρακαλείται η πολιτική Ηγεσία του τόπου μας όπως και το ΕΒΕ , το
ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ , ο Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης και λοιποί φορείς να δουν
και να προωθήσουν την ανωτέρω πρόταση.

Χάρης Βαρδάκας
Πολ. Μηχ/κός
Κοζάνη

https://kozan.gr/archives/308017

Να μειωθεί στο 5% ο φόρος εισοδήματος επί των κερδών ετησίως για όλους τους εργαζόμενους στην Δυτ. Μακεδονία , ατομικές επιχειρήσεις, ελ
Το πιό αποτελεσματικό μέτρο με άμεσα αποτελέσματα γιά την Ανάπτυξη νομίζω οτι θα είναι η νομοθέτηση ισχυρών φορολογικών μειώσεων γιά όλους τους εργαζόμενους στην Δυτ. Μακεδονία , ατομικές επιχειρήσεις, ελεύθερους …
kozan.gr

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι