Πως να επιτύχετε στο πανεπιστήμιο, στη σχολή της πρώτης επιλογής σας  – Βήμα 5 – Αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου (του Ν. Κολοβού)

25 Οκτωβρίου 2020
09:00
Κανένα σχόλιο
 

Η αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου αποτελεί το πέμπτο βήμα που μπορούν να κάνουν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου προκειμένου να εισαχθούν στη σχολή της πρώτης επιλογής τους. Όσοι δεν διαβάσατε τα προηγούμενα άρθρα, καλόν είναι να τα διαβάσετε για να έχετε τη συνέχεια.

Με τον όρο αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου εννοούμε την εκτέλεση των εργασιών σύμφωνα με τις προτεραιότητες. Επειδή ο χρόνος είναι κάτι που κυλάει, δεν μπορούμε να τον διαχειριστούμε, δεν μπορούμε να τον φέρουμε πίσω, δεν μπορούμε να τον αποθηκεύσουμε. Αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαχειριστούμε τον εαυτό μας αποτελεσματικά, να οργανωθούμε και να επιτύχουμε το στόχο μας.

Τον χρόνο δεν μπορείτε να τον διαχειριστείτε. Μπορείτε όμως να τον αξιοποιείτε. Όσο καλύτερα τον αξιοποιείτε τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχετε. Θυμηθείτε ότι όπως όλοι οι άνθρωποι έτσι και όλοι οι μαθητές έχετε κάθε μέρα 24 ώρες στη διάθεσή σας για να μελετήσετε, να φάτε, να κοιμηθείτε, να δείτε φίλους, να ασχοληθείτε με δραστηριότητες. Το πόσο αποδοτικά θα τον χρησιμοποιήσετε θα έχει και τα ανάλογα αποτελέσματα στη ζωή σας. Φροντίστε να χρησιμοποιείτε τον χρόνο σας αποδοτικά.

Επειδή ο χρόνος συνεχώς κυλάει και δεν μπορείτε να τον φέρετε πίσω ή να τον αποθηκεύσετε, ο μόνος τρόπος να δημιουργήσετε χρόνο είναι να προγραμματίζετε και να οργανώνετε τις δραστηριότητές σας από πριν και να ασχολείστε με τις πιο σημαντικές. Το χαρακτηριστικό των επιτυχημένων μαθητών είναι η ικανότητά τους να διακρίνουν τα σημαντικά και να ασχολούνται με αυτά.

Το να βλέπετε μακριά στο χρόνο έχει τεράστια σημασία στη συμπεριφορά και στις επιλογές σας. Όσοι μπορείτε να δείτε την επιτυχία σας σε βάθος χρόνου μπορείτε να παίρνετε καλύτερες αποφάσεις και να προγραμματίζετε καλύτερα τις ενέργειές σας.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό των επιτυχημένων μαθητών είναι η καλή τους οργάνωση. Ευτυχώς η οργανωτικότητα είναι μια δεξιότητα που όπως όλες οι δεξιότητες μπορεί να διδαχθεί. Μαθαίνοντας και εφαρμόζοντας την καλή οργάνωση στην καθημερινότητά σας θα παράγετε στον ίδιο χρόνο πολύ περισσότερα αποτελέσματα από τους υπόλοιπους γύρω σας.

Το μόνο πράγμα που έχετε να κάνετε πρώτα είναι να οργανωθείτε πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο. Ο κεντρικός σκοπός της καλής διαχείρισης χρόνου είναι ο προγραμματισμός και η οργάνωση του εαυτού σας και της μελέτης σας για την επίτευξη του καλύτερου αποτελέσματος.

Μάθετε να δουλεύετε με λίστα. Έτσι είστε σίγουροι ότι δεν θα ξεχάσετε κάτι και δεν θα χρειαστείτε χρόνο για να σκεφθείτε τι δουλειές έχετε να κάνετε

Κρατάτε τον χώρο σας και το γραφείο σας καθαρά

Δημιουργείτε πάντα στον χώρο σας μια καθαρή εικόνα, η οποία δεν σας αποσπά την προσοχή και δεν σας αναγκάζει να σηκώνεστε για να διορθώνετε ή να τακτοποιείτε πράγματα

Κρατάτε κλειστό τον υπολογιστή σας όταν μελετάτε

Κρατάτε κλειστό το κινητό σας όταν μελετάτε

Εστιάζετε μόνο στη μελέτη σας

Πιείτε νερό πριν ξεκινήσετε τη μελέτη σας

Πηγαίνετε στην τουαλέτα πριν ξεκινήσετε τη μελέτη σας

Ξεπεράστε την αναβλητικότητα. Η αναβλητικότητα είναι ο ληστής του χρόνου σας. Συνοδεύεται συνήθως από τακτικές καθυστέρησης, όπως η εξεύρεση κάθε πιθανής δικαιολογίας για την έλλειψη σχεδιασμού και προσπάθειας.

Πηγαίνετε νωρίς για ύπνο. Κοιμηθείτε αρκετά ώστε την επόμενη μέρα το μυαλό σας να είναι καθαρό.

Φροντίστε η μελέτη σας να είναι αποδοτική και όχι απλά να κάθεστε πολλές ώρες πάνω από το βιβλίο.

Επιτυχημένος μαθητής είναι αυτός που μελετάει συστηματικά, μελετάει αποδοτικά και είναι αποτελεσματικός στις εξετάσεις του.

 

Νέστωρ Ι. Κολοβός

Engineering Geologist M.Sc., Ph.D.

Πτυχιούχος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

Email:[email protected]

 

Υ.Γ. Τα άρθρα εκφράζουν προσωπικές απόψεις του συγγραφέα και βασίζονται στην επιστημονική, ακαδημαϊκή, εκπαιδευτική και επαγγελματική εμπειρία του. Έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως συμβουλές, παραινέσεις ή προτροπές, ούτε ως «συνταγές» επιτυχίας. Καμία τέτοια υπόσχεση δεν παρέχεται, ούτε υπονοείται, ο δε αναγνώστης είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τις όποιες αποφάσεις και επιλογές του.