Σιδηρόδρομος στην περιοχή μας (Γράφει ο Γιάννης Φούλης)

22 Νοεμβρίου 2020
16:22

 

Θα πρέπει να διεκδικήσουμε περισσότερο από τίποτε αλλο την επαναλειτουργία του τρένου έστω μέχρι την Πτολεμαϊδα. Έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που το τρένο σταμάτησε τα επιβατικά του δρομολόγιο στη γραμμή Αμυνταιο-Κοζανη. Όλα αυτά τα χρόνια το μόνο που είναι η εγκαταλειψη και η αδιαφορία για την περιουσία του ΟΣΕ.

Και όλα αυτά ενώ η γραμμή είναι ανακαινισμένη.
Πρόταση:
-Με την επαναλειτουργία της γραμμής έστω μέχρι την Πτολεμαϊδα οι πολίτες θα έχουν και την επιλογή του τρένου για τις μεταφορές τους με καλές τιμές.
-Εμπορικη λειτουργία σε περίπτωση μεταφοράς εμπορευμάτων.
-Με περίπου 2-3 δρομολόγια την μέρα μπορεί να εξυπηρετήσει τον κόσμο και με την ανταπόκριση στο Αμύνταιο με το τρένο για Εδεσσα-Θεσσαλονικη
-Επειδη ο σταθμός απέχει αρκετά από το κέντρο με συνεργασία των αστικών θα μπορούν τα αστικά να κάνουν το δρομολόγιο Κεντρο-ΟΣΕ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το τρένο για την μεταφορά του.
Δημιουργία δρομολογίου Πτολεμαιδα-Φλωρινα κι αντιστρόφως
Με την επαναλειτουργία της γραμμής θα υπάρξει ανάπτυξη στην περιοχή και θα φέρει τις πόλεις πιο κοντά.

13 σχόλια

  • Κ. Γιαννη! Ξερετε ποσα ειναι τα εξοδα μιας αμαξοστοιχιας να ερθει Κοζανη απο Θεσσαλονικη; Ακομα θυμαμαι εναν παππου και μια γιαγια να περιμενουν τοτρενο! Συνφερει περισσοτερο στον ΟΣΕ να τους βαλει σε ενα ταξι, να βαλει αυτοκολλητο ΟΣΕ και να τους παει με 200 -250 ευρω! Μονο μια σιδηροδρομικη εγνατια να πας σε μια ωρα θα εφερνε αναπτυξη και πολυ κοντα τις πολεις

    • Χωρίς βιομηχανία,χωρίς πρωτογενή τομέα,χωρίς ζήτηση εργασίας τα οποία τα εξαφανισαμε με ΠΑΣΟΚ από το 80’ολακερο,τρεις τετραετίες υποτιθέμενων δεξιών?τα ίδια Παντελάκη μου.
      Πώς περιμένεις να συμφέρει ένα τρένο να κουβαλάει δεκαπέντε άτομα?

      Με λίγα λόγια λέτε,ότι δε συμφέρει κλείσιμο.
      Δηλαδή δεν πρέπει να κοιτάξουμε να δημιουργήσουμε δουλειές και ευκαιρίες (ψηφίζοντας με την ελληνική ψυχή και όχι με την τσέπη και το βολεμα),αλλά να τα απαξιωσουμε όλα.
      ΔΕΗ,ΟΤΕ,ΟΣΕ, λιμάνια κλπ,να τα δώσουμε όλα σε Γερμανούς και Κινέζους αφού δε συμφέρουν.
      Μιλάμε για μια εθνομηδενιστικη λογική.

  • Σχεσιο Δικαιης Μεταβασης χωρις βασικες υποδομες δεν υπαρχει…..ΒΙΠΕ και Σιδηροδρομος. Χωρις αυτα οποιος και να ερθει να επενδυσει εδω θα ειναι μη ανταγωνιστικος. Οι μεταφορες πρωτων υλων κ εμπορευματων ακριβοτερα το κοστος εγκαταστασης εκτος ΒΙΠΕ ασυμφορες…..ειμαστε ακομη πολυ πισω με ολις αυτους τους ασχετους που διοικουν.

  • Εσυ ταξιδεψες ποτε με το συγκεκριμενο δρομολογιο;η μονο γραφεις για καποιους λογους.Γραψε και την ιδιοτητα σου,δηλ.τι σπουδασες.

    • Τρία πτυχία έχω μεγάλε,αγγλικά γερμανικά και ειδικές δυνάμεις στο στρατό.
      Κτηνοτρόφος είμαι μια επταετία.
      Για πες τι έλεγες???

  • Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι για την μεταφορά του προσωπικού της ΔΕΗ και των εργολάβων, η γραμμή γίνεται από τις πιο ανταγωνιστικές της χώρας. Τώρα βέβαια πια κλείνει η ΔΕΗ, αλλά και παλιότερα με τριπλάσιο προσωπικό, λέγανε «συμφέρει να τους βάλεις σε ταξί».

    Στην διαβούλευση της απολιγνιτοποίησης, γραφείο συγκοινωνιακών μελετών αναφέρει ότι εκπονεί για λογαριασμό του ΟΣΕ μελέτη σκοπιμότητας για την σιδηροδρομική σύνδεση της Αλβανίας, μέσω Δυτικής Μακεδονίας. Κανένα σχόλιο, κανένας δεν ασχολείται.

    Η ΔΕΗ χρωστάει χρόνια την ανακατασκευή της γραμμής Πτολεμαΐδας-Κοζάνης. Κανείς δεν ασχολείται.

    Η Περιφέρεια χρωστάει χρόνια τις γέφυρες. Κανείς δεν ασχολείται.

    Ο Δήμος Κοζάνης έχει κάνει συμφωνία με την ΓΑΙΑΟΣΕ για την κατασκευή νέου εμπορευματικού σταθμού στο Μαυροδένδρι. Εδώ τουλάχιστον κάποιος ασχολήθηκε: ο νυν δήμαρχος Κοζάνης αναφέρει το έργο αυτό στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης, και προς τιμήν του. Τουλάχιστον αδιανόητο το να μην υπάρχει ένας εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός στην περιοχή, με εμβέλεια όλη την Δυτική Μακεδονία, αν θέλουμε να ασχοληθεί με σοβαρότητα οποιοσδήποτε επενδυτής που θα παράγει οτιδήποτε εκτός από ρεύμα. Και πάλι όμως μόνο ένας δήμαρχος από όλους τους δημαρχαίους και περιφερειακούς, που άπαντες κόπτονται αλλά λίγα προτείνουν (ή μπορούν να προτείνουν). Κανείς από αυτούς δεν ασχολείται.

    Μια ζωή από τους καταστροφολόγους το γνωστό επιχείρημα, «βάλτα σε ένα ταξί συμφέρει πιο πολύ» (έχει ειπωθεί μέχρι και για τα εμπορεύματα). Τελικά μάλλον θα πάρουμε ταξί για να φύγουμε μια και καλή.

  • Το περιβόητο Master plan του Μουσουρούλη και λοιπών δεν προβλέπει τίποτα για βιώσιμη ανάπτυξη σε βάθος χρόνου. Έτσι δεν προβλέπει καμία αναβάθμιση του Σιδηρόδρομου αλλά ούτε και των 2 αεροδρομίων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
    Θα μπορούσαν να γίνουν αεροδρόμια για πτήσεις εμπορευμάτων καθώς και βάσεις για αεροπορικές χαμηλού κόστους, όπως συμβαίνει με παρόμοια αεροδρόμια της Γερμανίας.
    Η εξυπηρέτηση επιβατών από γειτονικές χώρες και ειδικά από Μοναστήρι και Κορυτσά καθώς επίσης η διασύνδεση του ΟΣΕ με τα 2 αεροδρόμια της περιοχής μας θα δημιουργούσε πολλές θέσεις εργασίας στην περιοχή μας.
    Η κυβέρνηση αδιαφορεί πλήρως για τους κατοίκους της Δυτικής Μακεδονίας και δε θέλει να δημιουργήσει ανταγωνιστές της Γερμανικής Fraport.
    Η ίδια ευθύνη βαραίνει επίσης την Περιφέρεια και τους βουλευτές της περιοχής μας.

  • Η υπάρχουσα γραμμή δεν συμφέρει. Θέλει σιδηροδρομική εγνατία, γρήγορα τρένα και σταθμούς μέσα στις πόλεις.

  • ANTE ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΠΙΑ….ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΔΕΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ-ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ.ΣΗΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΙΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ.ΕΙΔΙΚΗ ΟΙΚ ΖΩΝΗ ΜΕ ΦΟΡΟ 9% ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 500 ΕΚ ΕΥΡΩ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ….ΠΟΙΑ ΔΕΗ ΜΕΤΑ…ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ Η SILICΟN VALLEY ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ

    • Είσαι πολύ σωστός. Χωρίς τον σιδηρόδρομο κατάλαβα τι πάει να πει μακριά και δύσκολη μετακινήσει. Σχεδόν κάθε εβδομάδα πήγανε στην Έδεσσα για δουλειές ή για Βόλτα. Σε λίγο χρόνο, πολύ φθηνό εισιτήριο, άνετο και πολύ καλή διαδρομή
      Τώρα μια φορά τον χρόνο κι αν με αυτοκίνητο ή λεωφορειο. Με το λεωφορείο μπαίνω και δεν ξέρω τι ώρα θα φτάσω.

Γράψτε απάντηση στο Βάλτε το παιδί στη δουλειά Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.