Η Διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης κα. Δέσποινα Παπαδοπούλου μίλησε, σήμερα Τετάρτη 25/11, στο kozan.gr, σχετικά με το πως εξελίσσεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία στα γυμνάσια και λύκεια της περιοχής, με το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης.
1) Η τηλεκπαίδευση «διανύει» την τρίτη εβδομάδα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ποιά είναι η κατάσταση σε επίπεδο Π.Ε. Κοζάνης; Έχουμε προβλήματα κι αν ναι πού εντοπίζονται (σε ποιους δήμους) τα σημαντικότερα απ’ αυτά; Είναι προβλήματα που σχετίζονται με τον τεχνολογικό εξοπλισμό, είναι προβλήματα που σχετίζονται με την πρόσβαση στο διαδίκτυο;
Η τηλεκπαίδευση είναι ένα τεράστιο εγχείρημα που ανέλαβε η εκπαιδευτική κοινότητα σε όλη την ιεραρχία της και υποστηρίζει η πολιτεία, η τοπική αυτοδιοίκηση και η κοινωνία με κάθε τρόπο. Είναι κυριολεκτικά μια εθνική προσπάθεια που μας αγγίζει και μας εμπλέκει όλους. Και πολύ σωστά όλοι συμβάλλουν και πάνω από τις δυνατότητές τους στην επίλυση των ζητημάτων που αναπόφευκτα προκύπτουν. Πράγματι τα ζητήματα που προέκυψαν αφορούν κυρίως, όπως σωστά παρατηρείτε, τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και δυσκολίες πρόσβασης στο διαδίκτυο.
Όσον αφορά το πρώτο οι Διευθύνσεις των σχολείων καταβάλλουν κάθε προσπάθεια, ώστε κανένας μαθητής να μη στερηθεί την εκπαίδευση. Τα σχολεία έχουν σαφείς οδηγίες για το δανεισμό του σχολικού εξοπλισμού στους μαθητές τους, με διαδικασίες αυστηρά προσδιορισμένες, προκειμένου να διασφαλιστεί πως το υλικό θα δοθεί κατά προτεραιότητα στους οικονομικά αδυνάτους. Οι ανάγκες όμως είναι μεγάλες και γνωρίζω πως Διευθυντές Σχολείων έχουν απευθυνθεί στους δήμους των περιοχών τους, αλλά και σε άλλους κοινωνικούς φορείς οι οποίοι, προς τιμήν τους ανταποκρίνονται θετικά σε σχετικά αιτήματα. Τέλος, σε -ελάχιστες ευτυχώς- περιπτώσεις μαθητών, που χρειάστηκε μεγαλύτερη βοήθεια, οι απαραίτητοι χειρισμοί έγιναν με τη δέουσα ευαισθησία και διακριτικότητα.
Όσον αφορά τα ζητήματα με τη σύνδεση στο διαδίκτυο, το Γραφείο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης, σε πολλές περιπτώσεις κλήθηκε και αντιμετώπισε με επιτυχία ζητήματα της αρμοδιότητάς του. Σχετικά με το ζήτημα της αναβάθμισης της ταχύτητας των γραμμών μετάδοσης δεδομένων στο Διαδίκτυο, που δεν αφορά μόνο κάποια χωριά απομακρυσμένα από τα αστικά κέντρα, αλλά ακόμη και περιοχές πόλεων, επειδή ξεπερνά τις αρμοδιότητές μας, ενημερώσαμε σχετικά την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και ζητήσαμε τη συνδρομή της στην επίλυσή του.
2) Με τους καθηγητές υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα και γενικότερα τι σας αναφέρουν; Έχουν προσαρμοστεί με την τηλεκπαίδευση;
Οι εκπαιδευτικοί καταβάλλουν κάθε προσπάθεια να ανταποκριθούν στην υποχρέωση παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όχι μόνο επειδή είναι υπηρεσιακό τους καθήκον, αλλά κυρίως επειδή αναγνωρίζουν την ανάγκη συνέχισης της εκπαιδευτικής/μαθησιακής διαδικασίας με κάθε τρόπο, προπάντων στις δύσκολες στιγμές της παρούσας συγκυρίας. Το εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης διαμορφώθηκε από τις σχολικές μονάδες και κοινοποιήθηκε στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι ελλείψεις σε εξοπλισμό αντιμετωπίζονται σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των σχολείων, καθώς προβλέπεται και η δυνατότητα παροχής τηλεκπαίδευσης από τον χώρο του σχολείου. Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε ζητήματα που αφορούν την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης λειτουργεί η ομάδα υποστήριξης της κάθε σχολικής μονάδας και σε δεύτερο επίπεδο η υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (help desk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Όσον αφορά την επιστημονική και παιδαγωγική τους καθοδήγηση στα ζητήματα που αφορούν και την τηλεκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί έχουν στη διάθεσή τους τον «Οδηγό για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και υποστηρίζονται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου της ειδικότητας στο ΠΕΚΕΣ Δυτικής Μακεδονίας.
3) Mε τις απουσίες των μαθητών, οι οποίοι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα, επειδή δεν διαθέτουν τα τεχνολογικά μέσα, τι προβλέπεται;
Η βασική προτεραιότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας αυτό το διάστημα είναι η διασφάλιση του δικαιώματος στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλους. Όπως γνωρίζετε, η πρόσβαση στην προσφερόμενη πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι δυνατή ακόμη και μέσω κινητού ή και σταθερού τηλεφώνου και η χρέωση δεδομένων είναι μηδενική. Η απουσία των μαθητών/μαθητριών από τα εξ αποστάσεως μαθήματα καταγράφεται από τον/την εκπαιδευτικό σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες υπουργικές αποφάσεις. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια οδηγία για την περίπτωση που αναφέρετε. Το ζήτημα βεβαίως δεν είναι τυπικό, αλλά ουσιαστικό.
kozan.gr
Είναι λυπηρό να διαβάζουμε στο
Εξοτερικο ότι στην Ελλάδα μόνο το 40% των δασκάλων μπορούν να χρισιμοπιοισουν υποληστη
Ποιος το λέει αυτό;
Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό αλλά αν ισχύει, θα πρέπει να λάβετε υπόψην σας πως ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών είναι πάνω από τα 55 χρόνια καθώς έχουν να γίνουν διορισμοί από το 2009.
Καληνύχτα μας.
Χρησιμοποιει υπολογιστη η θιαμ η Παγωνα και δεν ξερουν οι δασκαλοι;
Δασκαλος εφτιαξε τον πρωτο υπολογιστη!
Οσα δεν φτανει η αλεπου…
Καλημέρα, μια χαρά τα καταφέρνουμε και οι πάνω των 55!!!!!
Συγχαρητηρια σε ολους τους δάσκαλους και τους καθηγητές για την τηλεκπαίδευση. Προσφέρουν εκπαίδευση και ψυχολογική υποστήριξη στα παιδιά μας.
Αφου διοριστηκαμε στα σαραντα,στα 55 ειμαστε μωρα ακομα!
Η καλυτερη ηλικια!μεχρι τα 75 εχουμε χρονια μπροστα!
Τριακονταπενταετια!