Στο Σχέδιο δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης λιγνιτικών περιοχών το οποίο έχει δημοσιευτεί και εγκριθεί διαβάζουμε:
-
Σχεδιάστηκαν και εγκρίθηκαν από το Πράσινο Ταμείο επτά (7) ειδικά στοχευμένα προγράμματα για τις λιγνιτικές περιοχές ….Πρόσφατα αποφασίστηκε η επέκταση των δυο πρώτων εκ των προγραμμάτων αυτών και στους μη λιγνιτικούς Δήμους Βοΐου, Βελβεντού, Σερβίων της Π.Ε. Κοζάνης, …
-
Και στη σελίδα 21στο κεφάλαιο 3-4 Επενδύσεις δημοσίων έργων σε Δ. Μακεδονία και Μεγαλόπολη
-
Παράλληλα με τις επενδύσεις ιδιωτικού τομέα καταρτίζονται προτάσεις και σχεδιασμοί για την υλοποίηση ενός εκτεταμένου προγράμματος δημοσίων έργων, με έμφαση στις υποδομές, τα οποία θα αναμορφώσουν τις επηρεαζόμενες περιοχές. Τα έργα αυτά συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων την ολοκλήρωση των οδικών διασυνδέσεων, την ενίσχυση και επανενεργοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου, την εισαγωγή φυσικού αερίου και την ανάπτυξη δικτύων, την ενίσχυση των υποδομών τηλεθέρμανσης, την εγκατάσταση ευρυζωνικού δικτύου υπερ-υψηλών ταχυτήτων και δικτύου κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G) κ.λπ..
Βάσει των αναγραφόμενων στο Σχέδιο δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης λιγνιτικών περιοχών δίνεται η ευκαιρία στον ορεινό και προβληματικό Δήμο μας του Βοΐου, να μπορέσει να υλοποιήσει υποδομές που θα μπορέσουν να συνδράμουν στην επιβίωση του και στην περαιτέρω ανάπτυξή του .
Το όφελος κατασκευής και λειτουργίας δικτύου Φυσικού Αερίου ειδικά στην περιοχή μας με τους γνωστούς βαρείς χειμώνες, τόσο για τα νοικοκυριά όσο και για τις επιχειρήσεις που μπορούν να μειώσουν κατά πολύ το κόστος παραγωγής είναι προφανές.
Σε πρώτη φάση προτείνω ο Δήμος να κινηθεί με δυναμική σε αυτόν τον αναπτυξιακό στόχο στην παρούσα ευκαιρία που δίνεται και να διασφαλίσει την χρηματοδότηση και να προχωρήσει στην κατασκευή αυτών των δικτύων στους οικισμούς της Σιάτιστας, της Νεάπολης, του Τσοτυλίου της Γαλατινής, της Εράτυρας και του Πενταλόφου με προοπτική και στους υπόλοιπου οικισμούς.
Παράλληλα θα πρέπει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας άμεσα να διεκδικήσει την σύνδεση όλης της Περιφέρειας με το δίκτυο του Φυσικού Αερίου του αγωγού ΤΑΡ καθώς και την σύνδεση με το υφιστάμενο δίκτυο της Θεσσαλίας που έχει φθάσει μέχρι την Καλαμπάκα.
Για τα έργα υποδομών Οδικών αξόνων και Σιδηροδρομικού δικτύου, Τηλεθέρμανσης και Ευρυζωνικών δικτύων, που τα θεωρώ άμεσης προτεραιότητας έχω αναλυτικά αναφερθεί σε προηγούμενη ανάρτηση μου και θεωρώ ότι πρέπει και για αυτά να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες με προτεραιότητα την Σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας Κοζάνης.
Είναι έργα που στηρίξουν την επιβίωση της Περιφέρειας στην δύσκολη περίοδο που έρχεται με την απολιγνιτοποιηση η οποία θα σημάνει την συρρίκνωση της Περιφέρειας.
Πρέπει όλοι να συνταχθούμε πίσω από αυτόν τον στρατηγικό στόχο.