Εμείς όλοι που συνυπογράφουμε αυτό το κείμενο, απαιτούμε να μην υλοποιηθεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης για την επανατοποθέτηση του μνημείου του αγάλματος του Μητροπολίτη Ιωακείμ εκτός της πόλεως (περιοχή Νταμάρια) αλλά να τοποθετηθεί στο κέντρο της πόλης, όπως του αρμόζει. Πιο συγκεκριμένα πιστεύουμε ότι:
Ο Μητροπολίτης Ιωακείμ γεννήθηκε στη Νικομήδεια (Ορτάκιοϊ) της Βιθυνίας (Μ. Ασία) το 1883. Αφού σπούδασε στη θεολογική Σχολή της Χάλκης. Εκλέχτηκε από τη Σύνοδο του Οικ. Πατριαρχείου, Μητροπολίτης Μητρών. Για την πολύπλευρη πατριωτική του δράση καταδικάστηκε σε θάνατο το 1923. Κατάφερε να ξεφύγει και να ζητήσει άσυλο στην Ελλάδα. Αργότερα εκλέχτηκε Μητροπολίτης Σερβίων – Κοζάνης 1923-1945. Εξορίστηκε από το Μεταξά στον Άθω τον Αύγουστο του 1936, γιατί στις 1/8/36, έστειλε οξύτατη επιστολή στο βασιλιά και την κυβέρνηση, εξ ονόματος του λαού της Δυτ. Μακεδονίας για παραμέληση της περιοχής. Στην περίοδο της Κατοχής βγήκε στο βουνό (Απρίλης 1943), ήταν τότε πρόεδρος της ΝΕ Κοζάνης του ΕΑΜ. Το Πάσχα λειτούργησε στη Δεσκάτη και στη σύντομη ομιλία του, κάλεσε το λαό στον αγώνα. Από κείνη την ημέρα βρισκόταν όλο σε κίνηση στην Ελεύθερη Ελλάδα.
Είναι μεγάλες οι υπηρεσίες που προσέφερε στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα και δίκαια ο λαός μας τον αποκάλεσε πνευματικό ηγέτη του ΕΑΜ. Με την ίδρυση της ΠΕΕΑ εκλέχτηκε αντιπρόεδρος και παρέμεινε στην έδρα της στους Κορυσχάδες, ως την απελευθέρωση.
Εμπνεύστηκε από τα ιδανικά της Εαμικής Εθνικής Αντίστασης για την απελευθέρωση της χώρας μας από την τριπλή φασιστική κατοχή (Γερμανών – Ιταλών – Βουλγάρων), για την εθνική ανεξαρτησία και τη λαϊκή κυριαρχία της χώρας μας, την παγκόσμια ειρήνη. Το ΕΑΜ με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές έδωσε μάχη κατά της πείνας, τη μάχη της σοδειάς, κατά της πολιτικής επιστράτευσης που ματαιώθηκε. Επίσης στην απελευθέρωση περιοχών από το ‘43 ακόμη και την οργάνωση λαϊκών θεσμών, τη διάδοση του πολιτισμού ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό, όταν οι αστικές πολιτικές δυνάμεις είχαν δραπετεύσει στο εξωτερικό, ενώ ένα τμήμα τους συνεργάστηκε με τους κατακτητές.
Για αυτή του τη στάση εκδιώχτηκε, καθαιρέθηκε και προπηλακίστηκε από το αστικό κράτος και την εκκλησία, όπως και όλοι οι αγωνιστές. Αυτή η στάση του ενοχλεί ακόμα και σήμερα 58 χρόνια (1883-1962) μετά από τον θάνατο του. Αυτός είναι και ο λόγος που με κάθε τρόπο επιδιώκουν την «εξορία του» από την πόλη, αν είναι δυνατόν να στηθεί ο ανδριάντας του στην πιο απόμακρη βουνοκορφή, για να μην το βλέπει ανθρώπου μάτι.
Θέλουν με κάθε τρόπο να εμποδίσουν ιδιαίτερα τις νέες γενιές να γνωρίσουν την ιστορία του, να εμπνευστούν από τα ιδανικά του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ, στα οποία ο ίδιος εμπνεύστηκε και ηγήθηκε. Θέλουν να κρύψουν τη θυσία χιλιάδων ΕΑΜιτών και ΕΠΟΝιτών, τον ηρωισμό τους, που ανέδειξε πρότυπα ανιδιοτέλειας και συλλογικής στάσης ζωής στον αγώνα για να γίνει ο λαός αφέντης στον τόπο του.
Εμείς πιστεύουμε ότι το άγαλμα του μητροπολίτη Ιωακείμ πρέπει να παραμείνει μέσα στην πόλη της Κοζάνης, για να το βλέπει ο λαός της και οι επισκέπτες της πόλης, να γνωρίζουν την ιστορία του, τα ιδανικά της Εθνικής Αντίστασης, του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ, τα οποία πιστά υπηρέτησε, να μεταλαμπαδεύσει αυτά τα ιδανικά και τις αξίες στις νεότερες γενιές κόντρα στην παραχάραξη και την πλαστογράφηση της ιστορίας που επιχειρούν οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί της Ε.Ε. και μηχανισμοί της αστικής τάξης και στη χώρα μας.
Η πρόταση μας είναι να τοποθετηθεί μέσα στην πόλη, στην πλατεία Συντάγματος, στην οποία ήταν παλιότερα τα κρατητήρια της Ασφάλειας της Κοζάνης, στα οποία κρατήθηκαν, φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν και από εκεί εξορίστηκαν σε μαρτυρικούς τόπους, αρκετοί αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ, καθώς και μετέπειτα αγωνιστές της περιόδου μετά τον εμφύλιο, αλλά και της περιόδου της χούντας 1967 – 1974. Έτσι θα συμβολίζει τη σύγχρονη ιστορία της πόλης της Κοζάνης, τους αγώνες τους λαού της, τα ιδανικά της για τα οποία αγωνίστηκε και ο μητροπολίτης Ιωακείμ, τα οποία ακόμα και σήμερα παραμένουν ανεκπλήρωτα
Ποιοι αγωνιστές υπογράφουν ;η το γραφείο του ΚΚΕ ; Ζουν πάνω 100 χρονια οι αγωνιστες της εθνικής αντίστασης ;
Εν ζωή υπάρχουν κάποιοι τελευταίοι.
Για να τα λέμε σωστά τα πράγματα, λόγω της φυσικής εξέλιξης της ζωής η ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ έχει προσθέσει πλέον και απογόνων. Οπότε ανεξάρτητα αν είσαι ΚΚΕ ή όχι, ως απόγονος αγωνιστή Εθνικής Αντίστασης ή ΔΣΕ μπορείς να γραφτείς στο σύλλογο και να συμμετέχεις.
Και οι απόγονοι είναι αγωνιστές; Υπάρχει κληρονομικότητα .
Το ΕΑΜ δεν ήταν μόνο το ΚΚΕ, ήταν κι όλοι όσοι μαζεύτηκαν στην ΕΔΑ (25%) το 1958 και στο Πασοκ (48%) το 1981. Η θέση του Μητροπολίτη είναι στην πλατεία, δίπλα στον ιστό της σημαίας.