Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μένει, όπως όλα δείχνουν, σχεδόν το σύνολο των οδικών έργων που προτάθηκαν για χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών. Εξαιρούνται το βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο έχει συνδεθεί με την ενίσχυση της Δυτικής Μακεδονίας στην πορεία απολιγνιτοποίησης

13 Μαρτίου 2021
18:06

Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μένει, όπως όλα δείχνουν, σχεδόν το σύνολο των οδικών έργων που προτάθηκαν για χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών. Εξαιρούνται το βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο έχει συνδεθεί με την ενίσχυση της Δυτικής Μακεδονίας στην πορεία απολιγνιτοποίησης, και ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), σχετικά με τον οποίο τονίστηκε στις κοινοτικές αρχές η ανάγκη μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, ωστόσο οι ελπίδες του υπουργείου περιορίζονται στη «διάσωση» κάποιων δευτερευόντων έργων, αλλά και ενός προγράμματος συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Η συζήτηση των ελληνικών με τις κοινοτικές αρχές σχετικά με το περιεχόμενο του Ταμείου Ανάκαμψης είναι την περίοδο αυτή μια δυναμική διαδικασία. Ωστόσο, κάποια βασικά σημεία έχουν αρχίσει πλέον να αποκρυσταλλώνονται. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», βασικό πρόβλημα αντιμετωπίζουν (μεταξύ άλλων) όλα τα οδικά έργα που προτάθηκαν (και) από την Ελλάδα, καθώς ξεκαθαρίστηκε σε όλες τις χώρες ότι αυτά δεν συνάδουν με το πνεύμα που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να προσδώσει στη συγκεκριμένη χρηματοδοτική παρέμβαση (και όχι θέμα ωριμότητας ή αναγκαιότητας). Γενικά, πάντως, θεωρείται ότι το ελληνικό πρόγραμμα είναι από τα πιο γερά δομημένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα; Οτι πιθανότατα τίθενται εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μια σειρά από οδικά έργα, όπως:

• Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά, μήκους 74 χλμ.
• Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, η πρόταση αφορούσε τη συμμετοχή του Δημοσίου), μήκους 3,8 χλμ.
• Η παράκαμψη Χαλκίδας, μήκους 16,7 χλμ.
• Η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας.
• Ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, μήκους 29,5 χλμ.

Αντίθετα, παραμένουν:

Το βόρειο κομμάτι του Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία, μήκους 70,5 χλμ.). Το έργο «διασώθηκε» καθώς παρουσιάστηκε (και) ως σχετιζόμενο με το πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης της Δυτικής Μακεδονίας. Πρόσφατα πήρε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να ανατεθεί στην ΤΕΡΝΑ, που έχει αναλάβει τα υπόλοιπα δύο κομμάτια του άξονα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και μετά θα ενταχθεί ως προς τη λειτουργία του στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Κεντρικής Οδού (όπως και το υπό κατασκευή σήμερα νότιο τμήμα, Λαμία – Ξυνιάδα).

• Ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης. Η χρηματοδότηση του Ταμείου αφορά το κομμάτι που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης (Κίσσαμος – Χερσόνησος). Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει πρόσφατα στη Βουλή ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, ο συνολικός προϋπολογισμός του ΒΟΑΚ (μαζί με το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, και Νεάπολη – Σητεία, που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο) υπολογίζεται στο 1,5 δισ. ευρώ. Η συνολική χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου είναι 800 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 200 εκατ. ευρώ θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το έργο διασώθηκε καθώς οι ελληνικές αρχές προέταξαν τον μεγάλο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και την υποκατάσταση του υφιστάμενου δρόμου (δεν δημιουργείται, δηλαδή, νέα ροή).

Τέλος, ένα οδικό πρόγραμμα που φαίνεται πως τελικά θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης αφορά την ενίσχυση της ασφάλειας του επαρχιακού οδικού δικτύου. Η πρόταση περιλαμβάνει τη «διόρθωση» κακών κλίσεων ή απότομων στροφών, την τοποθέτηση στηθαίων και έχει συνολικό προϋπολογισμό περί τα 700 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από την ΕΤΕπ.

Οσον αφορά τα σιδηροδρομικά, τα έργα που προκρίνει το Ταμείο Ανάκαμψης στη χώρα μας είναι εκείνα που σχετίζονται με την ανάταξη του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι).

Πηγή kathimerini.gr

9 σχόλια

  • Η πραγματική είδηση ειναι ότι δεν εγκρίθηκαν έργα 12δις λόγω μη πληρότητας φακέλων. Το ότι “γλύτωσαν” δύο έργα δεν κάνει λιγότερο ανίκανους τους γόνους Καραμανλή και Μητσοτάκη.

    Είπαμε. Ψωνίσαμε κυβέρνηση από τον κάλαθο των … “αρίστων”!

    • Τσιριζαιοι οτι και να λετε και στις επομενες εκλογες παλι η ΝΔ θσ κερδισει και μαλιστα με τουλαχιστον 15μοναδες διαφορα!!!

  • ΝΤΡΟΠΉ στο κοζαν να διαδίδει ψέματα

    Εγώ θυμάμαι την Ελπίδα που έλεγε δεν μπορεί να γίνει η σήραγγά της ΚΛΕΙΣΟΎΡΑΣ ΚΑΙ Ο Ε65

    • μαλλον εκει στη ΖΕΠ πρεπει να διαβεζετε ποιο προσεκτικα για να καταλαβαινετε (αν δεν ειστε εκ συστηματος διακινητες παραπληροφορησης), η ΕΛΠΙΔΑ λοιπον ελεγε οτι πρεπει να ειναι ΠΡΩΤΗ προτεραιοτητα ο Ε65 και για την Κλεισουρα οτι θε επρεπε να προηγουθηουν αλλα εργα περισσοτερο αναγκαια και ετοιμα !, και μαλιστα ΠΟΤΕ δεν ειπε να μη γινει και η σηραγγα… αλλα οτι χρειαζεται σοβαρη ιεραρχηση των προτεραιοτητων !

  • Κοζαν επισης δε λες τι εγκριθηκε στην περιοχη! Μαλλον τπτ γιατι σε καθε Περιφερεια εγκριθηκε ενα εργο αναπτυξης με πολλες και επιστημονικες θεσεις εργασιας κ οχι φωτοβολαϊκα.

    π.χ. κεντρο ερευνας και τεχνολογιας στα Γιαννενα

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.