ΑΕΙ: Οι βάσεις δρομολογούν εξελίξεις – Κατάργηση τμημάτων και ίδρυση νέων από το 2022

30 Αυγούστου 2021
13:25

Κατάργηση τμημάτων και ίδρυση νέων στα πανεπιστήμια, με παράλληλη ενίσχυση της επαγγελματικής λυκειακής εκπαίδευσης. Αυτό είναι το νέο τοπίο που «δρομολογούν» οι επιπτώσεις της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ) στα ΑΕΙ, όπως αποτυπώνονται από τις φετινές βάσεις εισαγωγής.

Περίπου 100 τμήματα έχουν λιγότερους από 20 εισακτέους από γενικά λύκεια. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) δεν εισήχθη ούτε ένας υποψήφιος γενικού λυκείου. Η εικόνα αυτή θέτει εν αμφιβόλω τη βιωσιμότητα των τμημάτων αυτών. Hδη οι πρυτάνεις ζητούν τη στήριξη της πολιτείας στα περιφερειακά ΑΕΙ, ενώ οι Σύγκλητοι των ιδρυμάτων θα πρέπει έως τα τέλη Σεπτεμβρίου να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την αναδιάρθρωση του ΑΕΙ.

Η στόχευση είναι η ίδρυση τόσων νέων τμημάτων όσων θα καταργηθούν. Επίσης, η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης θα κάνει τις προτάσεις της σε συνάρτηση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Συγκεκριμένα, φέτος λόγω της ΕΒΕ 17.762 θέσεις στα ΑΕΙ έμειναν κενές, παρότι θα μπορούσαν να καλυφθούν. Ο τελικός αριθμός είναι πολύ μικρότερος από το δυσοίωνο σενάριο των 25.000 κενών θέσεων που προέτασσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ο αρχικός συνολικός αριθμός των υποψηφίων ανήλθε σε 103.468, αλλά στις εξετάσεις μετείχαν 92.090 υποψήφιοι και εισήχθησαν 63.239. Δηλαδή, ένας στους τρεις έμεινε εκτός ΑΕΙ λόγω έλλειψης θέσεων, όπως συμβαίνει ετησίως, καθώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση, αλλά και λόγω ΕΒΕ.

Βέβαια, επί σειράν ετών οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας «φόρτωναν» τα περιφερειακά ΑΕΙ με εισακτέους χωρίς να υπάρχει ανάλογη ζήτηση – μόνο και μόνο για να ενισχύσουν τις τοπικές οικονομίες με φοιτητικό «συνάλλαγμα». Χαρακτηριστικό είναι πως φέτος στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στα Γρεβενά έμειναν κενές οι 390 –αποτελεί το ρεκόρ κενών θέσεων– από τις 401 θέσεις (για υποψηφίους ΓΕΛ) που ορίστηκαν για το τμήμα από το υπουργείο Παιδείας. Οι εισηγήσεις των ΑΕΙ για μικρότερο αριθμό εισακτέων σπάνια εισακούσθηκαν.

«Οι σχολές και τα τμήματα θα αποτιμήσουν τα αποτελέσματα. Σε μερικές περιπτώσεις η άνοδος της βάσης εισαγωγής είναι σημαντική και συνοδεύεται από ταυτόχρονη σημαντική μείωση του αριθμού των επιτυχόντων. Αυτό υποδεικνύει ανάγκη για διόρθωση. Στο ΕΜΠ σημειώθηκε άνοδος των βάσεων κατά μέσον όρο 4%. Ο αριθμός των επιτυχόντων παραμένει αισθητά μεγαλύτερος από αυτόν που έχει ζητηθεί από τις σχολές και θα αυξηθεί με τις μετεγγραφές. Στο ΕΜΠ η ΕΒΕ αλλοιώνεται από τις μετεγγραφές και οι προδια-γραφές άρτιας εκπαίδευσης που θέτει το ίδρυμα δεν συνάδουν με τους υπερδιογκωμένους αριθμούς. Η μετακίνηση φοιτητικού πληθυσμού λόγω μετεγγραφών στα ιδρύματα του κέντρου αποδυναμώνει τα ΑΕΙ της περιφέρειας, επιπρόσθετα στην όποια αποδυνάμωση υποστούν λόγω της ΕΒΕ.

aei-oi-vaseis-dromologoyn-exelixeis-katargisi-tmimaton-kai-idrysi-neon-apo-to-20220

Ας αποφασίσει η πολιτεία να στηρίξει τη φοίτηση στα περιφερειακά πανεπιστήμια μέσω των απαραίτητων υποδομών (κυρίως φοιτητική στέγη), με τον συνεπακόλουθο ευνοϊκό κοινωνικό αντίκτυπο», ανέφερε στην «Κ» ο πρύτανης του ΕΜΠ και νέος πρόεδρος της Συνόδου Πρυτάνεων Ανδρέας Μπουντουβής. «Είναι μεγάλο ζήτημα οι κενές θέσεις. Πρέπει να εξετάσουμε πώς θα λειτουργήσουν κανονικά τα επόμενα χρόνια τα τμήματα με τόσο μικρό αριθμό εισακτέων», δήλωσε στην «Κ» ο πρύτανης του ΔΠΘ Αλέξανδρος Πολυχρονίδης.

Από την άλλη, το 1/3 των τμημάτων με ελάχιστους εισακτέους δημιουργήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

Οπως δήλωσε στην «Κ» ο καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ Λουκάς Βλάχος, «τα τμήματα που δημιούργησε μέσα σε μια νύχτα ο κ. Γαβρόγλου για να βοηθήσει την πολιτική του πελατεία και την τοπική οικονομία στην επαρχία καταρρέουν αργά αλλά σταθερά. Το Τμήμα Φυσικής στην Καβάλα περίμενε 200 φοιτητές και το επέλεξαν 11 (όλοι με χαμηλή βαθμολογία) και το Τμήμα Φυσικής στη Λαμία περίμενε 100 και το επέλεξαν 18.

Το Τμήμα Μαθηματικών στην Καστοριά περίμενε 150 φοιτητές και το επέλεξαν 6! Δεν είναι ούτε καν σίγουρο αν οι φοιτητές που το επέλεξαν θα το παρακολουθήσουν». Και ο κ. Βλάχος τόνισε: «Οταν σταματήσουμε να πουλάμε λαϊκισμό και ψεύτικες ελπίδες σε τμήματα-φαντάσματα, ενώ παράλληλα δημιουργηθούν ισχυρές εναλλακτικές προοπτικές για σπουδές στην τεχνική εκπαίδευση, και τα πράγματα στα ΑΕΙ θα βρουν τον δρόμο τους και μια νέα ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα δημιουργηθεί».

Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με 400 εκατ.

Κύριος στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η ενίσχυση της μεταλυκειακής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Γι’ αυτόν τον λόγο, και με δεδομένο ότι πολλοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων έμειναν εκτός ΑΕΙ λόγω θεσμοθέτησης της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ), το υπουργείο ενισχύει τα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ). Χαρακτηριστικά, όπως ανέφερε στην «Κ» η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως για την αναβάθμιση συνολικά της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (πρότυπα ΕΠΑΛ, θεματικά/πειραματικά ΙΕΚ, ψηφιακός μετασχηματισμός), έχουν εξασφαλισθεί σχεδόν 400 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το ΕΣΠΑ και λοιπούς πόρους. Η αξία της μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης καταδεικνύεται και από έρευνα της ΓΣΕΕ το 2020, βάσει της οποίας σήμερα το 25% των σπουδαστών σε ΙΕΚ έχουν πτυχίο πανεπιστημίου. Φοίτησαν και αποφοίτησαν από ΑΕΙ, δεν βρήκαν δουλειά και επέλεξαν το ΙΕΚ για να αποκτήσουν ειδικότητα που θα τους εξασφαλίσει επαγγελματική αποκατάσταση. Το 2012 το συνολικό αντίστοιχο ποσοστό ήταν 5%. Βέβαια, η αντιπολίτευση επικρίνει την κυβέρνηση ότι με την ΕΒΕ «οδηγεί» πολλούς αποφοίτους λυκείου στα ιδιωτικά κολέγια.

Το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ότι φέτος 22.790 υποψήφιοι επέλεξαν ειδικότητες στα δημόσια ΙΕΚ (ΔΙΕΚ) της χώρας. Εξ αυτών εισάγονται 8.594, ενώ τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσθετης υποβολής αίτησης για περίπου 20.000 επιπλέον θέσεις στα δημόσια ΙΕΚ. Μάλιστα, το 26% αυτών επέλεξαν ΔΙΕΚ σε άλλη περιφέρεια από αυτήν της κατοικίας τους. «Τα ΔΙΕΚ είναι πλέον μια αξιόπιστη εναλλακτική εκπαιδευτική διαδρομή, που ανοίγει δρόμους επαγγελματικής αποκατάστασης και προοπτικής για τους νέους μας», όπως εκτιμά το υπ. Παιδείας.

Συνολικά 519 τμήματα περιέχει το μηχανογραφικό δελτίο που συμπλήρωσαν φέτος οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα δημόσια ΙΕΚ. Στο «παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο» για τα ΔΙΕΚ, όπως ονομάστηκε καθώς υπάρχει και το μηχανογραφικό για τα 450 τμήματα των ΑΕΙ, συμπεριλαμβάνονται σύγχρονες ειδικότητες υψηλής ζήτησης από την αγορά εργασίας, χωρίς οι υποψήφιοι να έχουν περιορισμό στο πλήθος επιλογών ΙΕΚ και ειδικοτήτων, κατά τη συμπλήρωσή του. Ενδεικτικά υπάρχουν ειδικότητες για τα επαγγέλματα του μηχανικού ανάπτυξης λογισμικού και εφαρμογών ή του μηχανικού δικτύου και βάσεων δεδομένων (τεχνικός λογισμικού Η/Υ, τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής –πολυμέσα/web designer/video games–, τεχνικός δικτύων και τηλεπικοινωνιών). Τα επαγγέλματα αυτά συμπεριλαμβάνονται στη λίστα των 10 δυναμικών επαγγελμάτων στην Ελλάδα, βάσει δεδομένων από τον Μηχανισμό Διάγνωσης Αναγκών της Αγοράς Εργασίας, καθώς και στη λίστα του ΣΕΒ για τα 11 επαγγέλματα του μέλλοντος. Στον σχεδιασμό των ειδικοτήτων και των προγραμμάτων σπουδών των ΙΕΚ και των ΕΠΑΛ, που επίσης αλλάζουν, λόγο έχουν οι κοινωνικοί εταίροι (επιχειρήσεις, επαγγελματικοί φορείς, επιμελητήρια). Ενδεικτικά, κάθε περιφέρεια ή δήμος θα μπορεί να οργανώσει ειδικότητες ανάλογα με τις ανάγκες της οικονομίας της περιοχής. Αλλωστε, η επαγγελματική εκπαίδευση επικρίνεται ότι έως τώρα οργανώθηκε με γνώμονα το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό και όχι τις ανάγκες της οικονομίας.

Oπως ανέφερε η κ. Κεραμέως, «θέλουμε φοιτητές που μπορούν και θα αποκτήσουν πτυχίο και επαγγελματίες που θα έχουν θέση στην αγορά εργασίας και προοπτική ζωής».

«Βούλιαξαν» οι Φιλολογίες

Εντύπωση προκαλεί η πτώση των βάσεων των τμημάτων Φιλολογίας, τα οποία θεωρείται ότι αποτελούν τις ναυαρχίδες των Φιλοσοφικών Σχολών. Ενδεικτικά, στη Φιλολογία Αθήνας η βάση εισαγωγής διαμορφώθηκε στις 12.847 μονάδες, στο ΑΠΘ στις 12.495 μονάδες, στο Παν. Πατρών στις 10.552 μονάδες, στο Παν. Ιωαννίνων στις 9.582 μονάδες, στης Καλαμάτας στις 9.526 μονάδες, στου Ρεθύμνου στις 8.696 μονάδες και στη Φιλολογία Κομοτηνής στις 8.484 μονάδες.Η πτώση αποδίδει και τη μείωση του ενδιαφέροντος των υποψηφίων για τις ανθρωπιστικές σπουδές, αλλά ειδικά για τα τμήματα Φιλολογίας. Η ομότιμη καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Αθηνών κ. Ελένη Καραμαλέγκου ανέφερε στην «Κ» ότι η ελληνική γλώσσα και δη η αρχαία ελληνική γραμματεία «αποτελούν διαχρονικό πόλο ενδιαφέροντος διεθνώς. Ωστόσο υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης των νέων, χρειάζονται περισσότερη προβολή οι σύγχρονες επαγγελματικές δυνατότητες των φιλολογικών μαθημάτων. Και αυτό διότι οι φιλολογικές επιστήμες συνδέονται με τη σύγχρονη εξέλιξη των επαγγελμάτων και την ορθή χρήση της γλώσσας».

 

kathimerini.gr

15 σχόλια

    • Yπάρχουν επιχειρήματα γι αυτό που λες γιατί ειναι πολύ σοβαρό να λεει κάποιος τόσο αβίαστα να κλείσει η μοναδική ευκαιρία που έχει η περιφέρεια να θέσει με σοβαρότητα τις βάσεις για ενα διαφορετικό αύριο.

  • Πρεπει επιτελους να καταλαβουμε στην ελλαδα οτι η ιδρυση ανωτατων εκαπαιδευτικων ιδρυματων δεν γινεται με βαση τις εισηγησεις των εμπορικων συλλογων των πολεων,των συλλογων εστιασης,των ιδιοκτητων διαμερισματων,κτλ κτλ!!! Αλλα μονο με ακαδημαικα κριτιρια και τιποτε αλλο!!!

    • πότε επιτέλους θα καταλάβουμε ότι δικαίωμα στην εκπαίδευση έχουν όλα τα παιδιά των φορολογούμενων πολιτών αυτής της χώρας κι όχι μόνο των “άριστων”;

    • Από πότε θεωρείται “ακαδημαϊκό κριτήριο” η αυθαίρετη ελάχιστη εισαγωγή βάσης από μια αδαή υπουργό, ενάντια στις εισηγήσεις ολόκληρης της ακαδημαϊκής κοινότητας???
      Πριν κάνεις την κομματική σου προπαγάνδα τρολ της ΝΔ, τουλάχιστον ενημερώσου πρώτα.

      Η απόφαση της υπουργού της κυβέρνησης έφερε κατάργηση τμημάτων και ερήμωση στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας με 2500 φοιτητές λιγότερους, ενώ ταυτόχρονα διατήρησε τα ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ τμήματα στις μεγαλύτερες πόλεις. Να τη χαίρεσαι εις βάρους του τόπου σου τρολ…

  • Υπάρχει λύση για να λειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια της επαρχίας. Μειώνεις τον αριθμό εισακτέων στα κεντρικά Πανεπιστήμια και τους δίνεις στην επαρχία… Από 10 φοιτητές να κόψεις σε κάθε Τμήμα Κεντρικού Πανεπιστημίου θα δημιουργήσεις Τμήμα 50-70 ατόμων στην επαρχία… τόσο απλό…

    • Ο σκοπός δηλαδή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι να επιβιώσει το κάθε “πανεπιστήμιο” και όχι η αρτιότητα της εκπαίδευσης. Να κόψουμε θέσεις δηλαδή από το Μετσόβιο η το Αριστοτέλειο που συγκαταλέγονται στα καλά πανεπιστήμια παγκοσμίως, για να επιβιώσει το πρώην ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας!!!
      Τους φοιτητές τους σκέφτηκε κανείς;

      • Τότε με τη λογική σου, να καταργήσουμε όλα τα περιφερειακά πανεπιστήμια της Ελλάδας, και να κρατήσουμε μόνο το ΑΠΘ και το Μετσόβιο αφού είναι “καλά παγκοσμίως”. Η ευνομούμενη πολιτεία οφείλει να ενισχύει τα αδύναμα ιδρύματα, όχι να τα καταργεί.

        ΥΓ: Εσύ τους υποψήφιους φοιτητές της Ξάνθης ή της Κομοτηνής που θα αναγκαστούν να μετακομίσουν στην Αθήνα για σπουδές τους σκέφτηκες?

    • Αν το κάνεις όμως αυτό, δεν θα ξεσηκωθούν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας και θα σε κατηγορήσουν ως κυβέρνηση, ότι τους βάζεις σε επιπλέον έξοδα; Τα παιδιά τους, φοιτώντας πχ. στην Αθήνα ή στην Πάτρα, μένουν στα σπίτια τους και δεν νοικιάζουν! Με ποιό δικαίωμα, λοιπόν, κόβεις θέσεις από την Αθήνα/Πάτρα και δεν μπορούν τα παιδιά τους να φοιτήσουν στον τόπο τους; Βλέπεις ότι όλες οι επιλογές έχουν και τις συνέπειές τους; Ούτε και αυτήν είναι δίκαια λύση για τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων!

    • Οταν το 70% του πληθυσμου της χώρας ζει σε 2 πόλεις κι οι γονείς ζορίζονται να σπιυδάσουν τα παιδια τους 600 χλμ μακριά κμάλιστα σε σχολές χωρίς επαγγελματική προοπτική τότε γιατί να παει στην επαρχία και να ξοδέψει ένα σκασμό λεφτά χωρίς αντίκρισμα; Αν ομως ειχε ιδρυσει σύγχρονες τεχνολογικες σχολες με εργαστηρια και πρακτική ασκηση τότε αυτός ποφ θελει να γίνει ηλεκτρονικός, ψυκτικός, υδραυλικός με πιατοποιήσεις τοπτε θα ξερε πως θα ρθει σε περιφερειακό πανέιστήμιο κι οχι στο Μετσόβειο ή στο Αριστοτέλειο.

    • ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ. ΔΗΛΑΔΗ, ΗΠΕΙΡΟΣ ΚΑΙ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΟΥΝ Π.Χ. ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ. ΑΥΞΑΝΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ, ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙΣ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ. ΦΥΣΙΚΑ, ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ.
      ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ Π.Χ. 1.000 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΑΠΟ 120 ΣΕ ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΙΡΑΖΕΙΣ ΣΕ 5 ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥΣ 760. ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ, ΜΑΞΙΜΟΥΜ 5% ΤΩΝ 120 (6 ΜΟΝΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ) ΓΙΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ (ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ-ΤΡΙΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ).

      • TOXEIS TO XRHMA SPOUDAZEIS TO PAIDI SOU AGORAZEIS TO PTUXIO ” POLOI TROPOI” TO BAZEIS STO DHMOSIO GIA DOULEIA, DEN TA EXEIS OIKODOMOS , GARSONI, KAI STHN PEINA , GNWSTH H TAKTIKH THS ND , OXI KATI NEO!

  • Εδώ καί τώρα να δημιουργηθούν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας από όλα τά τμήματα όπως έχουν τα κεντρικά και γειτονικά Πανεπιστήμια.
    Αυτό θα πει ίσες ευκαιρίες καί δικαιοσύνη!!!!

  • Κανένας από τους προλαλήσαντες σχολιαστές δεν έχει ως ενδιαφέρον την αποστολή της ανώτερης εκπαίδευσης που πρέπει να είναι προς όφελος της νέας γενιάς και της οικονομίας, αλλά ο καθένας βλέπει τη δική του μικρή αλήθεια ως προοπτική του συνόλου.

    Κρίμα, μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να ευτελιστεί έτσι και οι θεσμός της ανώτερης εκπαίδευσης, εμπλεκόμενος στα μικροσυμφέροντα τοπικών κοινωνιών και άθλιων κομματαρχών.

    Το όλο θέμα αποπνέει μια ατμόσφαιρα παρακμής της κοινωνίας που έχει πάψει εδώ και πολλά χρόνια να λειτουργεί ενιαίο σύνολο και λειτουργεί με το “ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξουμε”.

    Όταν βάλουμε στην άκρη το δέντρο και δούμε το δάσος, τότε θα καταλάβουμε και τι πρέπει να γίνει.

    Για τη διαμορφωθείσα κατάσταση φυσικά δεν είναι άμοιροι ευθυνών οι κύριοι “καθηγητές”, καθώς και τα παντός είδους “επιμελλητήρια” που λειτουργούν όπως οι χειρότερες συντεχνιακές φαμίλιες.

    Είμαστε μια κοινωνία χωρίς στόχους, χωρίς προοπτική, βαθιά διχασμένη και αυτιστική.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι