Η εκρηκτική άνοδος των τιμών του φυσικού αερίου έχει οδηγήσει σε ανατροπή των δεδομένων στην αγορά της ηλεκτροπαραγωγής. Με το κόστος του φυσικού αερίου στα επίπεδα των 70 έως 90 ευρώ/MWh οι μονάδες φυσικού αερίου παύουν να είναι οικονομικότερες έναντι των μονάδων λιγνίτη, ακόμη και με το κόστος των δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων στα επίπεδα των 60 ευρώ ο τόνος.
Ποια είναι τα δεδομένα αυτή τη στιγμή ως προς το κόστος των μονάδων αερίου;
Με την τιμή του φυσικού αερίου το Σεπτέμβριο να βρίσκεται στα 70 ευρώ/MWh και το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα 60 ευρώ ο τόνος, το μεταβλητό κόστος μια μονάδας φυσικού αερίου φτάνει στα 168 ευρώ/MWh (144 ευρώ κόστος καυσίμου και 24 ευρώ κόστος ρύπων).
Αντίστοιχα μια λιγνιτική μονάδα με το ίδιο κόστος ρύπων εμφανίζει λειτουργικό κόστος στα 120 ευρώ ο τόνος, δηλαδή 90 ευρώ κόστος ρύπων και 30 ευρώ κόστος καυσίμου. Δηλαδή μια λιγνιτική μονάδα εμφανίζει χαμηλότερο κόστος της τάξης των 48 ευρώ /MWh.
Η διαφορά αυτή αναμένεται να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο τον Οκτώβριο, κατά τη διάρκεια του οποίου οι τιμές του φυσικού αερίου αναμένεται να φτάσουν τα 90 ευρώ /MWh. Αυτό σημαίνει ότι το λειτουργικό κόστος των μονάδων αερίου θα ξεπεράσει τα 200 ευρώ /MWh και άρα η διαφορά με τους λιγνίτες θα ξεπεράσει τα 80 ευρώ /MWh.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί έχει ως αποτέλεσμα οι ηλεκτροπαραγωγοί να εμφανίζονται διστακτικοί να προχωρήσουν σε εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG από το σταθμό της Ρεβυθούσας, υπό το φόβο ότι δε θα μπορέσουν να απορροφήσουν τις εισαγόμενες ποσότητες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το καλοκαίρι μια εταιρεία προχώρησε σε ακύρωση προγραμματισμένου φορτίου στη Ρεβυθούσα λόγω των υψηλών τιμών ενώ την ίδια στιγμή κάποιοι ηλεκτροπαραγωγοί προχώρησαν στην αγορά φορτίων από κοινού, τάση που εκτιμάται ότι θα κυριαρχήσει στην αγορά το επόμενο διάστημα μέχρι να αποκλιμακωθούν οι τιμές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ το μερίδιο του LNG στο 8μηνο έχει υποχωρήσει σημαντικά στο 31,27% από τα επίπεδα του 50% που είχε βρεθεί πέρυσι όταν οι τιμές στη spot αγορά είχαν πέσει σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα στη Ρεβυθούσα εκφόρτωσαν φέτος 22 δεξαμενόπλοια από 38 πέρυσι, με τις μειώσεις να αφορούν κυρίως σε φορτία LNG από τις Ηνωμένες Πολιτείες (-41%) και το Κατάρ (-35%).
energypress.gr
στερνη μου γνωση να σε ειχα πρωτα,οταν τα λεγαμε αυτα ο μητσοτακης μιλουσε για πρασινη αναπτυξη και μεταξωτες κορδελες,ας φαει τωρα πρασινη αναπτυξη και να συνεχιζει να υποστηριζει τους νταβατζηδες
Έλα να αυξηθούν οι θέσεις 8μηνων
Δεν έγινε και τίποτα…πάλι καλά που δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία και αποφύγαμε τα χειρότερα!!!
Φταίει ο Σύριζας
Και εφερες τον Ρανταπλαν της Παρνηθας και το πιο καταστροφικο κομμα εβερ και τα χειροτερα τα ζουμε τωρα!
Μπραβο σπιρτο!
Σταθμοί αυτής της πορείας1, στην οποία συνένοχες ήταν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, η μετατροπή της ΔΕΗ σε ΑΕ και η είσοδός της στο χρηματιστήριο την περίοδο 2000 – 2001, το σπάσιμο της ΔΕΗ σε κομμάτια με τον διαχωρισμό πρώτα του δικτύου υψηλής τάσης μεταφοράς Ενέργειας και μετά του δικτύου διανομής σε ξεχωριστές επιχειρήσεις, και στη συνέχεια τη λειτουργία τους με κριτήριο το κέρδος και την ιδιωτικοποίησή τους, μια διαδικασία που εξελίσσεται ουσιαστικά όλη την τελευταία 20ετία. Την ίδια περίοδο, προχωρά σταδιακά και η καθ’ αυτό ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ ΑΕ, μια πορεία που «σφραγίστηκε» από όλες τις αστικές κυβερνήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η σημερινή ιδιωτικοποίηση του 17% της ΔΕΗ υλοποιεί μνημονιακές δεσμεύσεις τόσο του Αντ. Σαμαρά του 2012 όσο και του Αλ. Τσίπρα του 2015. Θυμίζουμε πως με το τρίτο μνημόνιο, του 2015, που ψήφισαν μαζί ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, το 17% των μετοχών της ΔΕΗ ΑΕ βρέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να πωληθεί.
Δηλαδή η σωτηρία του πλανήτη από τον κουλή τον Μητσοτάκη θα καθυστερήσει;. Και όλα αυτά τα μεγάλα σχέδια για την επόμενη μέρα της δυτικής Μακεδονίας πίσω και αυτά;.
Τωρα ειναι αργα για δαλρυα στελλα
ΔΕΗ και μόνο ΔΕΗ ας ξυπνήσουμε από το όνειρο που μας λανσάρουν!!!!
Δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Έτσι κι αλλιώς ο Μητσοτάκης δεν κλείνει τους λιγνίτες ούτε για το κόστος ούτε για το περιβάλλον. Τους φίλους και κουμπάρους κανονίζει. Συνεχίζουμε.
Απλά τα πράγματα,τουλάχιστον στην Ευρώπη παρακολουθείς την Γερμανία,όταν η Γερμανία με τους περισσότερους ευρωβουλευτές,τα περισσότερα λεφτά,εταιρείες και διαφθορά προς τους άλλους λέει λιγνίτης σημαίνει ότι το τιμόνι της Ευρώπης θα πάει εκεί,αντίστοιχα και σε άλλα π.χ. τέρμα τα πετρελαιοκίνητα κτλ.
Όταν ο πρωθυπουργός σου πάει κόντρα σε αυτό,κάτι σημαίνει,όχι μόνο για αυτόν αλλά και τους ψηφοφόρους του.