Ενεργό ρόλο κατά τη νέα περίοδο της μετάβασης και του νέου παραγωγικού μοντέλου που αναζητείται στην περιοχή, φιλοδοξεί να διαδραματίσει το Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας, το οποίο θέτει ως βασική προϋπόθεση την ενίσχυση του σε καθηγητές, φοιτητές, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό, ενώ προετοιμάζεται και για την υλοποίηση ενός μεγάλου κτιριολογικού προγράμματος υποδομών, σε Κοζάνη, Πτολεμαϊδα, Φλώρινα, Γρεβενά και Καστοριά.
Σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ Κοζάνης, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας, Θεόδωρος Θεοδουλίδης, έκανε λόγο για την συμμετοχή του Πανεπιστημίου στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος έρευνας και τεχνολογίας, καθώς και στην επανεκπαίδευση-επανακατάρτιση του δυναμικού της περιοχής, ιδιαίτερα στην πράσινη ανάπτυξη.
Ο κ. Θεοδουλίδης στάθηκε επίσης στο ρόλο που μπορεί να έχει το Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας σε ότι αφορά την τεχνική και επιστημονική υποστήριξη της μετάβασης από την απολιγνιτοποίηση στην περιοχή και υποστήριξε την δυνατότητα συμμετοχής στο παρατηρητήριο μετάβασης , μέσα και από την προοπτική προσέλκυσης φοιτητών, σε αγγλόφωνα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα.
Ο Πρύτανης, υπογράμμισε ότι το Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας έχει έναν από τους χειρότερους δείκτες πανελλαδικά σε αναλογία καθηγητών-φοιτητών, με 206 συνολικά μόνιμους πανεπιστημιακούς καθηγητές σε όλη την περιφέρεια και έκανε γνωστό ότι «ζητήθηκε και δόθηκε παράταση στο περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, σχετικά με την χρηματοδότηση των μελετών για κτιριακές υποδομές του Πανεπιστημίου στη Δυτ. Μακεδονία, συνολικού προϋπολογισμού 12,5 εκατομμυρίων ευρώ».
«Με την διάθεση των απαιτούμενων χώρων για την στέγαση των κτιριακών υποδομών στις πόλεις που φιλοξενούν σχολές του Πανεπιστημίου, θα προχωρήσει η διαδικασία εκπόνησης των μελετών για να γίνουν αυτά τα σημαντικά έργα, μαζί με ένα άλλο επίσης φιλόδοξο πρόγραμμα ανέγερσης φοιτητικών εστιών, μέσω των ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα)», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδουλίδης.
ΕΡΤ ΚΟΖΑΝΗΣ
Το πανεπιστήμιο ΔΜ είχε υποβάλει δύο προτάσεις χρηματοδότησης περίπου €2,5 εκ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, για τις οποίες προτάσεις είχε εκδώσει και δύο ανακοινώσεις, αν θυμάμαι καλά.
Πρόσφατα ο Περιφερειάρχης κ. Κασαπίδης, όπως φαίνεται στη Διαύγεια, απέρριψε και τις δύο προτάσεις, κάτι που σημαίνει ότι το πανεπιστήμιο έχασε €2,5 εκ επενδύσεων.
Θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε την άποψη του πανεπιστημίου και του πρύτανη κ. Θεοδουλίδη προσωπικά, για το τι πήγε στραβά και πώς σκέφτεται να θεραπεύσει αυτή την αβελτερία.
Το πλάνο είναι ως συνήθως γενικόλογο και αόριστο χωρίς επεξεργασία, βάθος και μετρήσιμα αποτελέσματα. Υπάρχει ελάχιστος αριθμός καθηγητών από τους 206 που να μπορούν και να θέλουν να προσφέρουν κάτι στη διαδικασία μετάβασης. Επίσης αν ο αριθμός των Καθηγητών είναι το πρόβλημα τότε θα πρέπει ο Πρύτανης να απολογηθεί γιατί έχει επιτρέψει τη μετακίνηση αρκετών από αυτούς προς κεντρικά ΑΕΙ ανατρέποντας προηγούμενες αποφάσεις του Πανεπιστημίου. Τα Τμήματα της Φλώρινας έχουν σιωπηρά αποψιλωθεί από κόσμο που είτε μετακινήθηκε στη Θεσσαλονίκη ή σε άλλα τμήματα με αποτέλεσμα π.χ η Γεωπονική και το Τμήμα Νηπιαγωγών να είναι οριακά αυτοδύναμα.
Θα κατασκευαστεί το Αστεροσκοπείο στον Όρλιακα; Πότε
Στην Πτολεμαΐδα θα φτιάξετε επιτέλους κτίριο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΊΟΥ ?
15 λεπτά απόσταση σας φαίνεται μακριά;
Θα παραδεχτώ το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας αν…….. μπορέσουν να βρουν νέο τρόπο παραγωγής ενέργειας …… δημιουργία Αεικηνιτου μέσω της Φύσης ….δηλ. συνδιασμό
Ηλιακής, Αιολικής,Βαριτητας, Θερμικής,κλπ
Υπάρχει ήδη από τον Καλογεράκη!
Οι 206 μονιμοι ειναι λιγοι;ποσοι ειναι οι εκτακτοι,ποσοι οι ωρομισθιοι,ποσοι εργαστηριακοι,ποσοι ΕΔΙΠ,ποσοι ΕΕΠ και ποσοι ειναι οι ενεργοι φοιτητες;
Μονο για ανεκδοτο μου φαινεται η προσελκυση φοιτητων στα ξενογλωσσα τμηματα.
… Όταν λέμε Αεικηνιτο ……
να είναι μεγάλης ισχύος για να έχει πρακτική εφαρμογή στις οικίες καί σέ οχήματα !!!!
Αν δεν έχετε διαβάσει ακόμη το σχέδιο μετάβασης, τότε δεν καταλαβαίνετε τί θέλει να πει ο Πρύτανης. Πολύ απλά πρέπει να βρεθούν αίθουσες και καθηγητές για να επανεκπαιδεύσουν το ενεργό ανθρώπινο δυναμικό και να το καταρτίσουν για νέα επαγγέλματα. Πολύ ωραίες οι ιδέες όλων σας, εκπαιδευτείτε για να τις υλοποιήσετε και μην ρίχνετε το μπαλάκι πάλι στους άλλους.
ΚΕΚ είναι;
Μπράβο, θα το κάνετε ΙΕΚ επανακατάρτισης και θα μαζεύετε ευρωπαϊκά επιδόματα. Τεράστια επιστημονική εξέλιξη, ούτε καν ΤΕΙ.