Τελευταίοι των… τελευταίων Κοζάνη και Καστοριά στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων. Τρίτη από το τέλος η Κοζάνη, προτελευταία η Καστοριά με τελευταία την Κάσο

4 Φεβρουαρίου 2022
07:07

Στις τελευταίες θέσεις της επιβατικής κίνησης της χώρας και για το 2021 «φιγουράρουν» τα δυο αεροδρόμια της Δυτικής Μακεδονίας. Ο «Φίλιππος» της Κοζάνης και ο «Αριστοτέλης» της Καστοριάς, δεν λένε να ξεκολλήσουν, χρόνια τώρα, από αυτές τις θέσεις μη μπορώντας να διεκδικήσουν κονδύλια για ζωτικές παρεμβάσεις στις εγκαταστάσεις και στον εξοπλισμό τους. Να σημειωθεί πως την τελευταία θέση στην χώρα κατέχει η Κάσος με 1979 επιβάτες.a

Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Κοζάνης για το 2021

Το αεροδρόμιο της «πρωτεύουσας» της Δυτικής Μακεδονίας, ο «Φίλιππος» της Κοζάνης, βρίσκεται στην τρίτη από το τέλος θέση των αεροδρομίων με την μικρότερη επιβατική κίνηση της Ελλάδας με 2.370 επιβάτες. Στις 24 πτήσεις που γίνονται (αν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες) μηνιαίως, οι επιβάτες που πατούν στην Κοζάνη είναι στατιστικά λιγότεροι από αυτούς που αναχωρούν για την πρωτεύουσα. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Πίνακας 1 και 2), ο καλύτερος μήνας για το αεροδρόμιο ήταν ο Ιούλιος του 2021 με 151 αφικνούμενους πολίτες και 214 αναχωρούντες. Στον αντίποδα, τον Φεβρουάριο του 2021 στην Κοζάνη αποβιβάστηκαν μόλις 40 επιβάτες και επιβιβάστηκαν ακόμη λιγότεροι και συγκεκριμένα 29 (συνολικά 69).

Όσον αφορά στο αεροδρόμιο «Αριστοτέλης» της Καστοριάς, αυτό βρίσκεται στην προ από το τέλος θέση των αεροδρομίων της χώρας. Από

Η επιβατική κίνηση του αεροδρόμιου της Καστοριάς για το 2021

τον Ιανουάριο έως το Νοέμβριο του 2021 συνολικά 2338 επιβάτες αποβιβάστηκαν και επιβιβάστηκαν στο/από τα αεροσκάφη της Sky Express, η οποία έχει αναλάβει το πτητικό έργο και για τα δυο αεροδρόμια που βρίσκονται σε καθεστώς άγονης γραμμής. Για τον «Αριστοτέλη» ο καλύτερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 333 επιβάτες (115 αφικνούμενοι και 218 αναχωρούντες) και ο χειρότερος ο Φεβρουάριος με 50 επιβάτες να αποβιβάζονται και 40 να επιβιβάζονται για την Αθήνα (συνολικά 90).

Οι λόγοι που τα δυο αεροδρόμια διατηρούν αυτές τις θέσεις είναι πολλοί. Ένας είναι ότι οι Δυτικομακεδόνες ανέκαθεν δεν είχαν στην προτεραιότητά τους την μετακίνηση προς την πρωτεύουσα με αεροπλάνο και προτιμούν το υπεραστικό ΚΤΕΛ. Αυτό βέβαια απορρέει και από τα αραιά έως άβολα δρομολόγια που προγραμματίζονταν για την περιοχή κατά καιρούς από τους παρόχους (Ολυμπιακή, Athens Airways, Astra, Sky Express) αλλά και από την τιμή του εισιτηρίου, το οποίο κατά μέσο όρο κοστίζει με επιστροφή περίπου 150 ευρώ το άτομο. Ένας ακόμη λόγος είναι η αβεβαιότητα σχετικά με το αν το δρομολόγιο θα εκτελεστεί ή όχι σε περίπτωση κακοκαιρίας. Τα δυο αεροδρόμια λόγω των ορεινών όγκων που υπάρχουν στην περιοχή σε συνδυασμό με το ότι δεν διαθέτουν το «βασικό» εξοπλισμό για προσεγγίσεις αεροσκαφών σε περιπτώσεις χαμηλής νέφωσης δεν επιτρέπουν στα αεροσκάφη να προσεγγίσουν, με αποτέλεσμα είτε να υπάρχει μετεπιβίβαση από το ένα αεροδρόμιο στο άλλο είτε το αεροσκάφος να επιστρέφει στην Αθήνα.

Η χαμηλή επιβατική κίνηση διαχρονικά στα αεροδρόμια Κοζάνης και Καστοριάς δεν δικαιολογεί επενδύσεις και παρεμβάσεις από τον «ιδιοκτήτη» τους (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) προς αναβάθμιση εγκαταστάσεων και εξοπλισμού. Η εξίσωση της σχέσης κόστους – οφέλους δεν «βγαίνει», με αποτέλεσμα τα δυο αεροδρόμια να κρέμονται μόνιμα σε μια «κλωστή», όταν τίθενται θέματα βιωσιμότητας και να απειλούνται με «λουκέτο».

Στην περίπτωση της Κοζάνης, η επένδυση της Σχολής Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Πιλότων Αερογραμμών Egnatia Aviation, αναβάθμισε τον «Φίλιππο». Ωστόσο, λόγω πολλών προβλημάτων που εντοπίζονται ακόμη και εντός του αεροδρομίου, αλλά και στις διαδικασίες που προβλέπονται από την ΥΠΑ, μειώθηκε σημαντικά η πτητική δραστηριότητα των εκπαιδευόμενων με το μέλλον να είναι αμφίβολο.

Στην περίπτωση της Καστοριάς, ο διάδρομος από-προσγειώσεων μήκους 2.698 μέτρων (από τους μεγαλύτερους στα περιφερειακά αεροδρόμια) παραμένει ανεκμετάλλευτος.

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

21 σχόλια

  • ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΑΠΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΥΝΟΛΟ 5 ΩΡΕΣ ΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΧ ΚΑΙ ΣΕ 5 ΩΡΕΣ ΕΙΣΑΙ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΙΧ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙΣ

  • ΝΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΥΠΑΡΞΗΣ.ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΘΕ 200 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ.ΕΔΩ ΣΤΟ ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ ΚΑΘΕ ΠΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ;
    ΑΣ ΜΗΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΜΑΣΤΕ.ΕΠΕΙΔΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΜΙΚΡΟΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΑΣ.ΕΧΕΤΕ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ;
    ΦΟΒΕΡΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ-ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΖΙΜΠΑΜΠΟΥΕ

  • ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ…ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ..ΝΑ ΜΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ.ΝΑ ΜΗΝΑ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΤΟΥΝ…ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΤΗΣΕΙΣ…ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. ΣΕ ΤΑΚΤΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΘΕΙ ΚΑΙ Π.Χ Ο ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΜΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ..ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΣΕΛΙ, ΒΑΣΙΛΙΤΣΑ, ΠΙΣΟΔΕΡΙ, ΚΑΙΜΑΚΤΣΑΛΑΝ.

    ΑΛΛΑ ΠΟΥ..ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΑΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ…ΕΙΧΑΝ ΑΛΛΑ ΣΧΕΔΙΑ.

  • Δυστυχώς δεν καταλαβαίνουμε ότι ο σιδηρόδρομος είναι λύση και όχι το πανάκριβο αεροπορικό σύστημα, που προϋποθέτει τεράστιες επιδοτήσεις άγονων γραμμών και κρυφές επιβαρύνσεις από τη συντήρηση και λειτουργία των αεροδρομίων, εφόσον δεν έχουν κάτι άλλο να κάνουν.

    Σιδηρόδρομος σε 3:30 ώρες Κέντρο Κοζάνης – Κέντρο Αθήνας.

    Αλλά ξέχασα: «δεν είναι βιώσιμος ο σιδηρόδρομος»

  • Η γραμμή αυτή δεν έχει τόση ζήτηση, τι να κάνουμε;
    Εσείς όλοι που πετάτε για Αθήνα από Θεσσαλονίκη πόσες φορές πήρατε την πτήση από Κοζάνη;
    Δεν γίνεται μια ιδιωτική εταιρία να απειλεί το δημόσιο προς όφελος της.
    Το δημόσιο αεροδρόμιο οφείλει να το στηρίξει η περιφέρεια πρωτίστως με άλλες λύσεις, κυρίως αναπτύσσοντας τους τουριστικούς προορισμούς και οι πτήσεις έπονται.

  • Και η Κοζάνη αλλά και η Καστοριά να κλείσουν είναι αεροδρόμια μη αναγκαία. Να μεινουν οι διάδρομοι για στρατιωτική χρήση και τίποτα άλλο. Εγνατιες και παραεγνατίες να πάνε απο κει που ήρθαν. Φτάνει τόσο χρήμα που έπεσε, δεν θέλουμε άλλο. Όποιος θέλει να πάει Αθήνα να παίρνει ταξί επιδοτούμενο απ’το ΕΣΠΑ. Ποιο φτηνά θα κοστίζει στο κράτος, παρά οι άγονες γραμμές.

  • Ρε κοψτε τα σουρτα φερτα αφού δεν έχει κίνηση… Άσε που είναι πανάκριβο το εισιτήριο και κάνεις τήν ίδια ώρα νά φτάσεις Αθήνα με το αυτοκίνητο…

  • Μακάρι να γινόταν Αεραθλητικο κέντρο. Το οποίο να περιλαμβάνει υπερελαφρά αεροσκάφη,αερομοντελισμο, και να είναι ένα σημείο υγειους αθλητισμού και τουρισμού,με κέντρο την δυτική Μακεδονία. Αν βγάλουμε τις παρωπιδες σαν κοινωνία ίσως αλλάξει κάτι.

  • Καμια ανησυχια θα τα γεμισει ο κασαπιδης με ολους εμας που θα παρουμε την ξενιτια λογω εξαθλιωσεις στην πολη μας….δεη τελος φοιτητες τελος….και τα φουμαρα συνεχιζουν.

  • Αν ήταν εμπορικά και κερδοφόρα τα αεροδρόμια Κοζάνης και Καστοριάς θα τα είχε επιλέξει και η Γερμανική Fraport για εκμετάλευση, αλλά οι Γερμανοί δεν είναι κορόιδα, επέλεξαν τα 14 πιο κερδοφόρα αεροδρόμια της Ελλάδος για να κονομήσουν, όπως το Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας, το Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας κλπ. κι αφήσαν στους ιθαγενείς τα ερείπια χωρίς κίνηση επιβατική, δηλαδή τα ζημιογόνα.

  • Συμφωνία με τη Ryanair για ελάχιστο χαμηλό αντίτιμο προσγείωσης αεροσκαφών και θα δειτε πως θα εκτοξευθεί ο αριθμός αφίξεων. Η Κοζάνη είναι μιάμιση ώρα απόσταση από Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα. Μιάμιση ώρα θέλει ένας τουρίστας να φτάσει από το αεροδρόμιο του Βερολίνου πχ μέχρι την πόλη με το S-Bahn. Το ίδιο και σε άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπολεις. Οι ίδιες οι εταιρείες θα τα προτιμήσουν αν οργανωθεί η μεταφορά των επιβατών προς τα μεγάλα αστικά κέντρα ακόμη και με τη συμμετοχή των ίδιων των εταιρειών. Όραμα και θέληση να υπάρχει.

  • Αεροδρόμιο στην Κοζάνη, πανεπιστήμιο στον Πεντάλοφο, σχολή νοσοκόμων στο Μεταξά και πανεπιστημιακό νοσοκομείο στη Γαλατινή…Δεν σώζεται!!

  • Μα ερχονται τα υδροπλανα γιατι να εχουμε αεροδρομιο στην Κοζανη.Δεν ειναι απαραιτητο και πρεπει αμεσα να κλεισει.Θα γινει στη Νεραιδα το υδατοδρομιο, δηλ σε μια μερα η ραμπα να μπει και ειναι ετοιμο και παντος καιρου.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.