Η διαδρομή από τα ΤΕΙ Κοζάνης στο σχεδιαστικό κέντρο των Μιλανέζων ήταν μεγάλη. Όμως η ώρα της ανταμοιβής ήρθε για τον Αλέξανδρο Λιώκη

12 Φεβρουαρίου 2022
20:54

Οπως μου είχε πει πριν από μερικά χρόνια, δουλεύοντας ήδη για την Alfa, από πολύ μικρή ηλικία είχε αρχίσει να σκιτσάρει και να ασχολείται με τα αυτοκίνητα. Σημαντικός, όπως είχε εκμυστηρευτεί, παράγοντας ήταν ότι χάρη στον πατέρα του πάντα υπήρχε ένα μηνιαίο περιοδικό αυτοκινήτου στο σπίτι. Στους τοίχους του εφηβικού δωματίου του θυμάται ακόμα τις αφίσες που είχε κρεμασμένες, μιας Ferrari F40, μιας Aston Martin Vanquish, ενός αγωνιστικού Volvo 850 BTCC και ενός Iveco Stralis. Η Gloria, το concept που είχε παρουσιαστεί στο Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης το 2013.

Ο Αλέξανδρος Λιώκης ξεκίνησε τις σπουδές του στο τμήμα Βιομηχανικού Σχεδιασμού στο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας-Κοζάνης και συνέχισε κάνοντας μάστερ στον Σχεδιασμό Αυτοκινήτων στο I.E.D. (Instituto Europeo di Design), στο Τoρίνo. Από τα φοιτητικά του χρόνια συνεργάστηκε με το σχεδιαστικό κέντρο της ιταλικής εταιρείας, το Centro Stile Alfa Romeo. Στη συνέχεια, αμέσως μετά τη λήξη των σπουδών του, ξεκίνησε την πρακτική του άσκηση εκεί, στον πυρήνα του ντιζάιν των Ιταλών, όπου βρίσκεται ακόμα και σήμερα. Εκεί είχε συμμετάσχει στη δημιουργία ενός concept που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 2013. Δεν ήταν άλλο από την Alfa Romeo Gloria, ένα πρωτότυπο, όπως λέγεται στη γλώσσα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ως σχεδιαστική πρόταση. Είναι αυτό που φαίνεται στη φωτογραφία επάνω, στο υπό κλίμακα μοντέλο, φτιαγμένο από τον ειδικό πηλό που χρησιμοποιείται στον «χώρο». Το νέο τέκνο του Αλ. Λιώκη, η Tonale, ως το πρώτο μικρομεσαίο SUV της Alfa Από τότε πέρασαν σχεδόν δέκα χρόνια, ένα κάρο αλλαγές στην ιταλική εταιρεία, οικονομικά πήγαινε-έλα, γραφειοκρατικές διαδικασίες υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς του ομίλου της Stellantis αλλά και, όπως λέει ο ίδιος στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, μετάλλαξη των τρεντ. Πλέον, η Gloria, το πρωτότυπο, ενηλικιώθηκε, πήρε σάρκα και λαμαρίνα, μετονομάστηκε σε «Tonale» και μόλις παρουσιάστηκε διεθνώς. Θα βρίσκεται δίπλα στις γνωστές Giulia και Stelvio, με μαζεμένες διαστάσεις, στα 4,53 μέτρα μήκος, και με έναν νέο κινητήρα 1.5 λίτρων και 160 ίππων που πλαισιώνει μια γκάμα εξηλεκτρισμένων μοτέρ αλλά και ντίζελ. Ο Αλέξανδρος Λιώκης αναφέρεται στην Tonale ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στο οποίο είχε τόσο μεγάλη εμπλοκή μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Οπως γράφει, «εμπεριέχεται τεράστια ομαδική δουλειά και προσωπικές θυσίες πίσω από αυτό το “αντικείμενο” ώστε να αποκτήσει ψυχή γιατί, αν δεν έχει ψυχή, δεν είναι Alfa Romeo». Ο Aλέξανδρος στο προσωπικό του γκαράζ με τα επίσης αγαπημένα του Renault Fuego 2.0 GTX του ’80 και Renault R5 TL του ’81. Θυμάται ακόμα τις οδηγικές βόλτες του στο Ντράφι, πίσω από την Πεντέλη, καθώς εκεί πειραματιζόταν στα εφηβικά του χρόνια. Πλέον, στην ξενιτιά, γύρω από το Toρίνo, υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες διαδρομές και ξεχωρίζει τη Susa-Moncenisio, ειδικά με μια Giulia QV. Ομολογεί ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στον δρόμο της επιτυχίας είναι ο ιδιαίτερα σκληρός ανταγωνισμός και η ζωή μακριά από φίλους και συγγενείς, ενώ στην ερώτηση πόσο δύσκολο είναι να συνυπάρξει ένας Ελληνας σε διεθνές περιβάλλον, απαντά ότι εξαρτάται από τη χώρα που βρίσκεσαι. «Στην Ιταλία, για παράδειγμα, ίσως είναι πιο εύκολο, καθώς η νοοτροπία είναι παρόμοια με τη δική μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οπωσδήποτε, όμως, δεν είναι σαν την πατρίδα μας».

Σήμερα, πρώτες ημέρες του Φλεβάρη του ’22, ο Αλέξανδρος έχει κάθε λόγο να βλέπει τους καρπούς του κόπου του, η Tonale φέρει και τη δική του υπογραφή και δηλώνει με μία μόνο λέξη τη συναισθηματική του κατάσταση: «Υπερήφανος». Η διαδρομή από τα ΤΕΙ Κοζάνης στο σχεδιαστικό κέντρο των Μιλανέζων ήταν μεγάλη. Ομως η ώρα της ανταμοιβής ήρθε για τον Αλέξανδρο Λιώκη

Πηγή: Protagon.gr

13 σχόλια

  • Κι έπειτα ήρθαν οι υπηρέτριες της συντεχνίας των διπλωματούχων και των ντεμέκ πανεπιστημίων για να καταργήσουν τα ΤΕΙ.

    Καληνύχτα Ελλάδα, δέσμια κοτζαμπάσικων συμφερόντων.

  • Είμαι περίφανος που τον είχα φοιτητή. Λυπάμε για την έλλειψη εργαστηρίων και εφαρμοσμένης έρευνας στα Πολυτεχνικά τμήματα.

    • Νίκο δυστυχώς το πανεπιστημίο δεν εχει σχέση με την εφαρμογή.

      Το ΤΕΙ ήταν καρφί στο μάτι τους και θέλανε να το ξεριζώσουν. Οι κυβερνήσεις ποτέ δεν στηριξαν τα ΤΕΙ, παρά μόνο ηταν παντα υποτελείς του ΤΕΕ.

      Εξάλλου εισαι πλέον μέσα, βλέπεις από πρώτο χέρι τι σόι “πανεπιστήμιο” μας έφεραν…

      • Ξέρεις καλά ότι όταν γράφουμε στο ίντερνετ πολλές φορές μας φευγουν ορθογραφικά, ειδικά από το κινητό.

        Ασε λοιπόν τα εξυπνακίστικα.

  • Ομως είναι μία μόνο τέτοια περίπτωση το παιδί αυτό. Το ζητούμενο είναι να προάγουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ικανούς φοιτητές επαυξάνοντας το ταλέντο τους.

  • Λοιπον…αυτος ο ανθρωπος που εργαζεται σε μια κολοσσιαια αυτοκινητοβιομηχανια με τετοια επιτυχια, αν ηταν υπαλληλος σε Ελληνικη δημοσια υπηρεσια δεν θα μπορουσε να κριθει ουτε για προ’ι’σταμενος στο αμαξοστασιο της υπηρεσιας του….ο συμπλεγματικος κυριος που εκοψε πιτα τρια τεσσερα ρεπορταζ παραπανω θα φροντιζε να μεινει για παντα απλος υπαλληλος…

    • Ποσο δικιο εχεις…

      Βλεπεις για το ελληνικό σύστημα εξουσίας δεν εχει βασικό πτυχίο, δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα…

      Η συντεχνία του ΤΕΕ να είναι καλά!

    • Πτυχιούχος ΠΕ από πανεπιστήμιο της ανατολικής Ευρώπης θεωρείται ανώτερος από αυτόν.
      ΤΕΕ το ΚΚΕ μπροστά του είναι σύγχρονο.

  • Απόφοιτος μηχανικός Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Κοζάνης. Είμαι διδάκτωρ-ερευνητής στη σχολή πολ. μηχανικών και αεροναυπηγικής στο πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, με δημοσιεύσεις σε περιοδικά που έχουν IF>10. Οι φοιτητές μου γυρίζουν στην Ελλάδα και δουλεύουν σα μηχανικοί. Εγώ δεν έχω το δικαίωμα να δουλέψω στην Ελλάδα, γιατί το ΤΕΕ με θεωρεί ανεπαρκή. Το διδακτορικό μου το έλαβα με Αγγλική πλήρη υποτροφία, και το μαστερ μου με διάκριση (distinction), με βραβείο αριστείας αργότερα από τη ΔΕΗ. Αυτή είναι η Ελλάδα.

    • Ε ναι…επειδή είναι “αξίωμα” το γνωστό αφήγημα στην Ελλάδα, ότι οι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων είναι σαΐνια και όλοι οι άλλοι είναι τούβλα…

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.