O A. Παπαδημητρίου απαντά σε σχόλια και παρατηρήσεις ανώνυμου σχολιαστή του kozan.gr

29 Μαρτίου 2022
11:22

 

Αγαπητέ ανωνυμογράφε, γειά σου.

Αμφιβάλλω, αν διάβασες το άρθρο μου με προσοχή, πριν αποφασίσεις να αραδιάσεις ως σχόλια τους «μύθους», που, εκτιμώ, καυχάσαι με την απόλυτη βεβαιότητα ότι τους κατέρριψες. Βέβαια δεν είναι προϊόν μακροχρόνιας και επισταμένης μελέτης σου επί του θέματος. Εισήλθες στο διαδίκτυο, να λάβεις «μασημένη» τροφή! Ποιος στην εποχή μας «σπαταλά» χρόνο για μελέτη και έρευνα, αφού άλλοι φροντίζουν και σκέπτονται πριν από μας για μας; Βρήκες λοιπόν εκείνο που ήθελες να βρεις (στον ιστότοπο Athens voice ή κάπου αλλού) και, καθώς δεν έχεις τις γνώσεις, ίσως και την κριτική ικανότητα, το παρέθεσες θριαμβευτικά πιστεύοντας ότι συνέτριψες τον αρθρογράφο! Η ανωνυμία είναι ένα επί πλέον όπλο των αγνοούντων και των δειλών σε εποχή, που η ελευθερία έκφρασης είναι δεδομένη και δεν διατρέχουμε τον παραμικρό κίνδυνο να υποστούμε συνέπειες για τα υποστηριζόμενα.

Επειδή κάθε λόγος έχει και αντίλογο, έκρινα καλό να απευθυνθώ με σειρά επισημάνσεων και ερωτημάτων κάτω από τους μύθους, που κατέρριψες. Μου αρκεί να απαντήσεις έστω και ανωνύμως.

1. Η Επανάσταση προετοιμαζόταν για χρόνια στα κρυφά σχολειά.
Μύθος: Δεν υπήρξε ούτε ένα κρυφό σχολειό, αλλά εκατοντάδες φανερά. Η Επανάσταση προετοιμάστηκε από τη Φιλική Εταιρεία και εκτελέστηκε από αγρότες, εμπόρους,
 εφοπλιστές, ναυτικούς, παπάδες, φιλέλληνες, κλεφταρματολούς, μικροεπαγγελματίες, διαφωτιστές κλπ. ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: α). Πού είδες γραμμένο ότι η επανάσταση ετοιμαζόταν στα κρυφά σχολειά; Το άκρον άωτον της ιδεολοψίας είναι να μορφώνεις μύθους, για να τους καταρρίπτεις στη συνέχεια! β). Δεν υπήρχε κρυφό σχολειό παρά μόνο εκατοντάδες φανερά; Είσαι βέβαιος; Οι Οθωμανοί έφθασαν στην περιοχή μας περί το 1400 μ.Χ. Μπορείς να αναφέρεις ένα (1) σχολείο σε αστικό κέντρο, πέραν της Μεγάλης του Γένους σχολής, πριν από το 1600 μ.Χ; Γνωρίζεις πότε ιδρύθηκε σχολείο στην Κοζάνη; Στο διάστημα δύο και πλέον αιώνων πού μάθαιναν, όσοι μάθαιναν, και τι γράμματα μάθαιναν; γ). Καλοσύνη σου να δέχεσαι ότι στην επανάσταση έλαβαν μέρος και παπάδες, άλλοι δεν κάνουν τόσο «τολμηρές» επισημάνσεις! Επισημαίνω τη συμμετοχή σ’ αυτήν των «διαφωτιστών». Τι άραγε να εννοεί ο συντάκτης της κατάρριψης των μύθων; Μπορείς να το διευκρινίσεις;

2. Ο Γερμανός, δεσπότης των Παλαιών Πατρών, ευλόγησε επαναστάτες την 25η Μαρτίου 1821 στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας.
Μύθος: Ο δεσπότης, σύμφωνα και με τ΄ απομνημονεύματά του,
 ευλόγησε επαναστάτες τον ερχόμενο μήνα στην Πάτρα. ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: α) Και στη μονή της Αγίας Λαύρας δεν έγινε απολύτως τίποτε; Μήπως έγινε σύναξη επισκόπων (2), προκρίτων και οπλαρχηγών, στην οποία αποφασίστηκε η μη μετάβαση στην Τριπολιτσά εκείνων που είχαν κληθεί από τον κατακτητή, και η έναρξη της επανάστασης; Αν δεν βρεις στοιχεία θα τα θέσω υπ’ όψη σου σε άλλο δημοσίευμα. β). Καλοσύνη σου που υιοθετείς κείμενο, που δέχεται ότι ο Π.Π. Γερμανός ευλόγησε τα όπλα των επαναστατών της Πάτρας! Δεν πρόσεξες όμως την άγνοια του συντάκτη του κειμένου. Αυτό συνέβη στις 24 Μαρτίου και όχι τον επόμενο μήνα.

3. Η Επανάσταση ξεκίνησε 25 Μαρτίου του 1821 στο Μοριά και τη Ρούμελη.
Μύθος: Η Επανάσταση ξεκίνησε 22 Φεβρουαρίου στη Μολδοβλαχία, σχεδιασμένη ως παμβαλκανική αντιοθωμανική εξέγερση στη γραμμή του Ρήγα: «Βουλγάροι κι Αρβανίτες, και Σέρβοι και Ρωμιοί // Αράπηδες και άσπροι, με μια κοινήν ορμή // Για την ελευθερία να ζώσουμε σπαθί».
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ: Η παραβίαση ανοικτών θυρών είναι προσφιλής μέθοδος των αδυνάτων! Αλήθεια τόσοι ιστορικοί του παρελθόντος είχαν λησμονήσει τη θυσία του Αλεξάνδρου Υψηλάντη και ήλθε ο καιρός να την προβάλει ο ανατροπέας των μύθων! Όσο για το όραμα του Ρήγα, δυστυχώς, το συρρίκνωσε ο δυτικός εθνικισμός και ο κοινός αγώνας για ελευθερία έπεσε στο κενό. Ακόμη και σήμερα οι ιστορικοί δεν συμφωνούν για τη στάση του Βλαδιμηρέσκου.

4. Η πρώτη επαναστατική προκήρυξη του Υψηλάντη, με τον τίτλο «Μάχου υπέρ πίστεως και πατρίδος» δείχνει ότι η ορθόδοξη εκκλησία προηγούνταν στη σκέψη των αγωνιστών. Μύθος: Η προκήρυξη μιλάει για «πίστη» και «θεία πρόνοια», πάνω στη γραμμή των τεκτόνων, δεν λέει λέξη για την εκκλησία. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Αν είχες μελετήσει τον όρκο, αντί να αναμασάς ψευδολογίες, θα απέφευγες το σημαντικό ολίσθημα: Παραθέτω δύο αποσπάσματα αυτού:

Α) Εἶναι καιρός νά ἀποτινάξωμεν τόν ἀφόρητον τοῦτον Ζυγόν, νά ἐλευθερώσωμεν τήν Πατρίδα, νά κρημνίσωμεν ἀπό τά νέφη τήν ἡμισέληνον, διά νά ὑψώσωμεν τό σημεῖον, δι’ οὗ πάντοτε νικῶμεν: λέγω τόν Σταυρόν, καί οὕτω νά ἐκδικήσωμεν τήν Πατρίδα, καί τήν Ὀρθόδοξον ἡμῶν Πίστιν ἀπό τήν ἀσεβῆ τῶν ἀσεβῶν Καταφρόνησιν.

Β) Μέ τήν Ἕνωσιν, ὦ Συμπολίται, μέ τό πρός τήν ἱεράν Θρησκείαν Σέβας, μέ τήν πρός τούς Νόμους καί τούς Στρατηγούς ὑποταγήν….

Αν δεν είσαι μισθοφόρος, οπότε «άξιος» ο μισθός σου, τότε τα περί μασονίας αποκαλύπτουν αφελή νεροκουβαλητή στην υπηρεσία των ισχυρών!  

5. Ο σταυρός δέσποζε σε όλες τις πρώτες επαναστατικές σημαίες.
Μύθος: Ο σταυρός σε άλλες υπήρχε, σε άλλες δεν υπήρχε και σε άλλες συνυπήρχε με ποικίλες παραστάσεις (νεκροκεφαλές, αναγεννώμενους φοίνικες, άλλα πουλιά, άγκυρες, αρχαίους θεούς, βέλη, αστέρια, φίδια, αρχαία ή νεότερα ρητά κλπ).
ΕΡΩΤΗΜΑ: Μπορείς να γράψεις σε ποια σημαία δεν υπήρχε ο σταυρός στο επίκεντρο; Σε ποιό βιβλίο ορκίζονταν οι εισερχόμενοι στη Φιλική Εταιρεία; Σε ποιο βιβλίο ορκίζονταν οι επαναστάτες;

6. Η ορθόδοξη εκκλησία υποστήριξε εξ αρχής την Επανάσταση. 
Μύθος: Ο πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε΄ και η σχετική Σύνοδος αφόρισαν εξαρχής τον Υψηλάντη, το Σούτσο και όλους τους Φιλικούς, όπως είχαν αφορίσει παλιότερα συλλήβδην του κλέφτες του Μοριά, το Ρήγα Βελεστινλή (που, επιπλέον, τον βαφτίσανε και εξουδετερώσανε ως «Φεραίο») και τόσους άλλους.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: α) Γνωρίζεις τι είναι Εκκλησία; Είσαι βαπτσμένος μέλος της; Την επανάσταση έκαναν μέλη της Εκκλησίας και μόνο μέλη της Εκκλησίας. Το έγραψα στο άρθρο μου, αλλά εσύ δεν μελετάς, ετοιμάζεις τα βέλη σου! Οι εξισλαμισθέντες συνέπραξαν με τον κατακτητή, οι ρωμαιοκαθολικοί απείχαν από τον αγώνα. β). Εκκλησία δεν είναι ο πατριάρχης ούτε η Ιεραρχία, είναι κλήρος και λαός (Από το αλφαβητάρι της πίστης). γ) Μήπως επιχειρήθηκε συγκάλυψη του αφορισμού και τον ανακάλυψε ο συντάκτης του κειμένου που ανίχνευσες; Ήταν ή δεν ήταν αναμενόμενος; Τί έγραψε για τον αναμενόμενο αφορισμό ο Υψηλάντης στον Κολοκοτρώνη; Σε ποια περιοχή της επαναστατημένης Ελλάδας διαβάστηκε, ώστε να επηρεάσει τους αγωνιστές; Γιατί ο Αλέξανδρος Υψηλάντης κάλεσε τους επαναστάτες στη Μολδοβλαχία να εκδικηθούν το αίμα του Πατριάρχη; δ). Επικρίνεις τους συντάξαντες και τον αφορισμό κατά των Κλεφτών! Αν εσύ απειλειθείς σήμερα ότι κινδυνεύει η θεσούλα σου (όχι το δούλον Γένος, για το οποίο ο κατακτητής καθιστούσε τον πατριάρχη υπεύθυνο), θα εμμείνεις στις απόψεις σου ή θα τις απορρίψεις ασυζητητί; Ασκήθηκες, ώστε να διαθέτεις στοιχειωδώς αξιοπρεπές φρόνημα, αν όχι ηρωικό; ε). Τα περί αφορισμού του Ρήγα Βελεστινλή είναι έντεχνα διαδεδομένος μύθος, ο οποίος έχει καταρριφθεί από μελέτες ειδικών (Επιστημονική Εταιρεία μελετών Φερρών-Βελστίνου-Ρήγα). Ο μεγάλος εθνεγέρτης Ρήγας θυσιάστηκε ως ορθόδοξος χριστιανός. Το δήλωσε στον Αυστριακό ανακριτή. Κατά τη σύλληψή του έφερε αντίτυπα της Καινής Διαθήκης. Ποιος λοιπόν τον εξουδετέρωσε; Να θυμίσω ότι κάποτε έφερε το όνομά του κομματική νεολαία!     

7. Ο σουλτάνος κρέμασε τον πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄ ως αντίποινα για την Επανάσταση.
Μύθος: Τον κρέμασε ως ανίκανο οθωμανό κρατικό υπάλληλο, που δεν μπόρεσε να σταματήσει την Επανάσταση.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Η ατιμία φθάνει στο απόγειό της! Το σχοινί της αγχόνης κάποτε θα πνίξει τους λασπολόγους και συκοφάντες της μνήμης του μεγάλου ιεράρχη. Στο κείμενο περιέχεται καλυμμένη βέβαια κάποια αλήθεια. Ο σουλτάνος θεωρούσε εγγυητή της ησυχίας των υποδούλων Ρωμηών τον πατριάρχη και τον τιμώρησε για την επανάσταση όχι επειδή δεν την εμπόδισε (πώς θα συνέβαινε αυτό;), αλλά επειδή εγνώριζε τα πάντα. Το καταθέτουν και Τούρκοι ιστορικοί. ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: α) Ποιος ο κυριότερος χρηματοδότης της Φιλικής Εταιρείας και ποια η σχέση του με τον άγιο Γρηγόριο; β). Υπάρχουν μαρτυρίες ότι γνώριζε την ετοιμασία επανάστασης; γ). Μπορούσε να διαφύγει από την Κωνσταντινούπολη και να σωθεί;

8. Η γαλανόλευκη σημαία της Ελλάδας συμβολίζει τον ουρανό και τη θάλασσα
Μύθος: Το γαλάζιο και το άσπρο είναι τα χρώματα της Βαβαρίας, απ΄ όπου προερχόταν ο Όθωνας, πρώτος βασιλιάς του φρέσκου κράτους.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Δεν είναι και τόσο ουσιώδης ο συμβολισμός. Σημαντικό είναι ότι το νεοελληνικό κράτος της υποτέλειας περιόρισε τον σταυρό σε άκρο της σημαίας και η Επιτροπή «εορτασμού» 1821-2021 εξαφάνισε στον σταυρό! Και η Ελλάδα πορεύεται από παρακμή σε παρακμή.

9. Στην ορθόδοξη εκκλησία οφείλεται η επιβίωση της ελληνικής γλώσσας και συνείδησης.
Μύθος: Η μεν γλώσσα διατηρήθηκε και εξελίχτηκε προφορικά, ενώ η ορθόδοξη εκκλησία διατήρησε γραπτή μια αραχνιασμένη, ακατανόητη και γλυκερή εκδοχή της, η δε νεοελληνική συνείδηση δημιουργήθηκε από τους διαφωτιστές, κόντρα στην εκκλησία, που απεχθανόταν λέξεις Έλληνας, Ελλάδα, ελληνικός κλπ.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ -ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: α) Στην Ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία επίσημη γλώσσα ήταν η λατινική μέχρι τις αρχές του 7ου αιώνα. Η Εκκλησία από την αρχή είχε εισαγάγει την ελληνική γλώσσα στη λατρεία. β). Το μίσος κατά του κρυφού σχολείου διαγράφει τρεις αιώνες σκλαβιάς! Υπάρχει πληθώρα ενθυμήσεων συμβάντων, που έχουν γραφεί σε λειτουργικά βιβλία, χειρόγραφα, αρχικά, τυπωμένα, αργότερα. Η Εκκλησία διατήρησε τη γραπτή γλώσσα κατά τους σκοτεινούς αιώνες. γ) Η χαρακτηριζόμενη αραχνιασμένη γλώσσα, από εμπαθείς εχθρούς της διαχρονικότητας και συνέχειας της γλώσσας μας, είναι η λόγια γλώσσα, η οποία έδωσε γέννηση στην καθαρεύουσα, που καθάρισε την καθομιλούμενη από πλήθος ξένων στοιχείων. Σήμερα η γλώσσα μας διατρέχει μεγάλο κίνδυνο από άκριτες εισαγωγές πλήθους ξένων λέξεων. ΟΙ ανερμάτιστοι Νεοέλληνες καυχώνται για τις κατεδαφιστικές τους ικανότητες. δ). Ψευδολόγε, μπορείς να αποδείξεις τα περί ανθελληνισμού των εκκλησιαστικών κύκλων (μία πηγή μου φθάνει). Εγώ θα σου φέρω πλήθος εκδόσεων τουρκοκρατίας, κληρικών και λαϊκών, που τονίζουν την ελληνική εθνική τους συνείδηση και την καύχηση για το ότι υπήρξαν απόγονοι ενδόξων προγόνων.

10. Η διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου συμβολίζει την παντοτινή συμπόρευση κοσμικής Ελλάδας – ορθόδοξης εκκλησίας.
Μύθος: Μέχρι το 1838 εθνική γιορτή της Ελλάδας ήταν η Πρωτοχρονιά (γιατί την 1.1.1822 είχε ψηφιστεί το πρώτο Σύνταγμα), ενώ η 25η Μαρτίου θεσπίστηκε μόλις το 1838, επικυρώνοντας την εκκλησιαστική κυριαρχία στο νέο κράτος και την έναρξη ισχύος των παραπάνω μύθων (οι οποίοι, όπως όλοι βλέπουμε μέχρι σήμερα, είναι άκρως πετυχημένοι).
 ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: όντως το 1838 καθιερώθηκε ο εορτασμός της επετείου να τελείται την 25η Μαρτίου. Αλλά οι πρόγονοί μας δεν μπορούσαν να εγγυηθούν την δική μας πορεία, την τρομακτικά αποκλίνουσα από την πορεία εκείνων. Θέλησαν απλά να εκδηλώσουν την ευγνωμοσύνη τους προς τον Σωτήρα Χριστό για την νεκρανάσταση του Γένους. Γι’ αυτό και είχαν ορίσει ημέρα ξεσηκωμού την 25η Μαρτίου και όχι κάποια τυχαία ημέρα. Γι’ αυτό άλλωστε και δεσμεύθηκαν με το ανεκπλήρωτο, μέχρι τις ημέρες μας, τάμα του έθνους. Όσο για την εκκλησιαστική κυριαρχία, μόνο άσχετοι περί του τι είναι Εκκλησία, το γράφουν. Η διοικούσα Εκκλησία (και όχι η Εκκλησία του Χριστού) είναι υποχείρια της Πολιτείας, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου Δικαίου. Για να μάθεις τι είναι Εκκλησία καλό είναι να διαβάσεις συναξάρια αγίων και ιδίως μαρτύρων της πίστης, παλαιών και νέων. Το να γράφεις εκδηλώνοντας την παχυλή άγνοιά σου, δεν σε τιμά ούτε και διασώζει την αξιοπρέπειά σου η ανωνυμία σου.

Με συμπάθεια

Απόστολος Παπαδημητρίου

ΥΓ. Αν κρίνεις ότι η κατάρριψη των μύθων είναι σημαντική για τον λαό μας, σε προσκαλώ να την εκθέσεις στους τηλεθεατές, μέσω της εκπομπής μου στην δίαυλο ΤΟΡ. (Αρ. κλήσεως 6977749240 για συνεννόηση). Μπορείς να επιλέξεις και τον συντονιστή της συζήτησης, καθώς θα υπάρξει και αντίλογος στα «επιχειρήματά» σου.

Η πρόσκληση απευθύνεται και στον αρκούμενο στα γραφέντα από τον μακαριστό μπαρμα Γιάννη Σκαρίμπα.

Εν αναμονή λοιπόν

18 σχόλια

  • Όλες αυτές οι ανιστόρητες μπαρούφες που κυκλοφορούν από αγράμματους SOCIAληστές και από δήθεν “ιστορικούς” και μπαρουφολόγους έχουν σαν στόχο να πλήξουν το μεγαλείο του Ελληνισμού. Τους προκαλεί αλλεργία το ράσο, το κρυφό σχολειό, η φουστανέλα και οι παρελάσεις. Η σταλινική αθεϊστική ιδεολογία που φορούν ως παρωπίδες δεν τους επιτρέπει να δουν πέρα από τη μύτη τους.

  • Ο/Η Αλλο Χριστος και αλλο Υποκριτες που εμπαιζουν τον Χριστο 2022 χρονια,τωρα λέει:

    Κατα την διαρκεια της επταετιας,η Εκκλησιαστικη Ιεραρχια,ταυτιζε την Παναγια μας με τη Δεσποινα την γυναικα του παπαδοπουλου!!
    Και αν αυτα τα θλιβερα,υποκριτικα συνεβαιναν απο θεομπαιχτεςπριν 50 χρονια,φανταζεστε,τι γινόταν επι βυζαντινης αυτοκρατοριας και επι τουρκοκρατιας!!!!!!!

  • Κύριε Παπαδημητρίου θα σας απαντήσω εν μέρει ως ανωνιομογράφος αφού ο στόχος μου εδώ δεν είναι να προσηλυτίσω και να ενημερώσω κανέναν για το πόσο σπουδαίες είναι οι ιδέες μου. Μάλλον, σε αντίθεση με τον τρόπο που εσείς επικαλείστε όλους τους ιστορικούς, θέλω να σας θυμίσω ότι όσα γράφετε είναι πιο σύνθετα, και να τονίσω το ρόλο του ιστορικού σε αυτό.
    Όσα γράφετε δεν είναι και τόσο προτότυπα. Τη δεκαετία του 80’ εμφανίστηκαν στο προσκήνιο πρώην Μαρξιστές Ιστορικοί που προσπάθησαν να ενώσουν την Ελλάδα με το Αρχαίο της παρελθόν, και το αυτοκρατορικό, μέσω του Βυζαντίου και της Ορθοδοξίας. Σε άλλα κείμενα σας θλίβεστε ιδιαίτερα με τον Νεοέλληνα που έχει παραδοθεί στο δυτικό/καταναλωτικό υλικό τρόπο ζωής, δεν θαυμάζει το αυτοκρατορικό χαμένο μεγαλείο, και τη βρίσκει στον καναπέ. Για εσάς μία αντεθνική μη-πατριωτική στάση. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που και στην ανάλυση σας για την Επανάσταση εστιάζεται μόνο στο ρόλο της Εκκλησίας και της Πίστης (που συμβολίζει την ενότητα του Έθνους).
    Αναφέρετε σωστά τη διάκριση ανάμεσα στον μικρό και τον μεγάλο κλήρο, μόνο για να πείτε όμως ότι όλη η Εκκλησία, «όπως λένε οι μεγάλοι ιστορικοί», τάχθηκε υπέρ του Αγώνα. Τα πράγματα είναι περισσότερο περίπλοκα. Ο μικρός κλήρος τάχθηκε υπερ του αγώνα λόγω της εγγύτητας που είχε με τον απλό λαό, και λόγω των βασάνων που έβλεπε ότι τραβούσε. Ο μεγάλος κλήρος – οι δεσποτάδες, και συν αυτώ – άργησε πολύ να χαιρετίσει την Επανάσταση και ο λόγος ήταν ότι σε μεγάλο μέρος της αυτή εμπνέονταν από τα δυτικά ιδανικά. Αυτά που είχαν οι αγωνιστές του Ιερού Λόχου και άνθησαν στις Παραδουνάβιες. Έτσι λοιπόν, όπως σήμερα υπάρχουν συγκρούσεις ανάμεσα στους απλούς παπάδες και στην ηγεσία, που δεσποτικά τους διοικεί και εκμεταλλεύεται πολλές φορές, έτσι και τότε η κρίσιμη παράμετρος δεν ήταν η Πίστη και η Ορθοδοξία αλλά η σχέση με τα ιδανικά του Διαφωτισμού και η κοινωνική θέση.
    Σε δεύτερο χρόνο, η προσπάθεια σας να ενοποιήσετε όλους τους Έλληνες κάτω από ένα κοινό λάβαρο είναι αστεία. Αφενός υπήρχαν οι εντάσεις ανάμεσα στους γηγενείς και τους αυτόχθονες, ανάμεσα στις περιοχές που συμμετείχαν στον αγώνα και ανάμεσα στους στρατιωτικούς και τους γραφιάδες, αφετέρου η θρησκεία ήταν αδύνατον να περιορίσει τους εμφυλίους και τις συγκρούσεις. Και σημαντικός να ήταν ο ρόλος της για την αφύπνισει, που ήταν μόνο σε ένα συμβολικό επίπεδο, ως σκέτο αντίθετο στη θρησκεία των Τούρκων – ήταν αδύνατον να συγκρατήσει τις εντάσεις που προέκυψαν.
    Αντί λοιπόν να επιμένετε μονομερώς σε μία άποψη, που μάλιστα από το 80 ως σήμερα επικρατεί μόνο στους επίσημους κύκλους των Χουντικών, Χρυσαυγτιών και λοιπών ακραίων δεξιών (δείτε τι απάντησε ο κύριος πιο πάνω που σας στηρίζει στο ακέραιο), έχετε την ευκαιρία να γράψετε ένα νέο άρθρο να ενημερώσετε τον κόσμο για αυτές τις εντάσεις. Όταν το κάνετε θα βρείτε πολλές απόψεις, και όχι μία, και ίσως να αναθεωρήσετε πολλά σε σχέση με τους Έλληνες του καναπέ που τάχα σήμερα είναι παραδομένοι στις υλικές απολαύσεις τους. Θα δείτε ότι μάλλον είναι η στέρηση των υλικών αγαθών, και οι νέες πρωτοποριακές ιδέες που συνήθως προκαλούν επαναστάσεις, και ίσως να έχετε να προτείνεται και κάτι καλύτερο.
    Με εκτίμηση,
    Θανάσης

    • Τα ιστορικά γεγονότα δεν είναι άποψη. Στηρίζονται σε ντοκουμέντα. Οπότε η αναφορά σου σε χρυσαυγίτες κλπ. δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα των γεγονότων.

      • Αληθεια; Δεν υπάρχει στις ανθρώπινες κοινωνίες αυτό που επικρατεί στη φύση αγαπητέ. Υπάρχουν ερμηνείες που συγκρούονται για το ίδιο γεγονός. Αν ψάχνετε ένα θεό δεν θα το βρείτε

      • εκλεκτε,ξαναδιαβασε τι γραφει ο ακριβως απο πανω στην τελευταια παραγραφο και προσπαθησε να καταλαβεις..

    • Ποιος Θανασης;η απαντηση σ`
      ολες τις ερωτησεις.Ανωνυμια ισον δειλια και φοβια.Κ.Παπαδημητριου, μη δινεις αξια στον ανωνυμο μεγαλυτερη απο αυτην που πραγματικα αξιζει.

  • κ. Παπαδημητρίου ο λόγος σας καταπέλτης, εξαϋλώσατε τον ανιστόρητο και εμπαθή σχολιαστή.
    Συγχαρητήρια ! Ευχαριστίες στο ΚΟΖΑΝ .gr γιά την ανάρτηση.

  • Συγχαρητήρια,να ακούγονται και οι αλήθειες και οχι τον πρώτο λόγο να έχουν πάντα τα της Υποκρισίας γεννήματα!!
    Στην τουρκοκρατία οι δεσποτάδες είχαν διπλή εξουσία,απο το 1821 και μετά,μέχρι σήμερα έχουν μόνο ΜΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ

  • Όταν ο Κολοκοτρώνης πήρε στα δοξασμένα χέρια του,τον Αφορισμό του Πατριάχου,ειπε” παπά,μου έδωσες μια κατάρα γραμμένη στο χαρτί,εγώ θα στη γράψω στο κουτελό σου”
    Όταν Ομιλεί η Ιστορία,η Αλήθεια,όταν ομιλούν τα Λιοντάρια,οι λαγοί τρέχουν προς νερού τους ή για πάνες ακράτειας…

  • ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ,ΣΤΙΣ ΑΠΛΟΪΚΟΤΗΤΕΣ ΣΑΣ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

    ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΟΧΙ ΑΣΤΕΙΑ…
    Επί Βυζαντίου η Εκκλησία ήταν με τον Αυτοκράτορα. Επί Οθωμανών ήταν με τον Σουλτάνο. Όταν επικράτησε η Επανάσταση, αποσχίστηκε ως Αυτοκέφαλη και πήγε με την Επανάσταση. Όταν επικράτησαν οι Αντιβενιζελικοί αναθεμάτισε τον Βενιζέλο. Επί Μεταξά πήγε με τον Μεταξά. Επί Χίτλερ πήγε με τον Χίτλερ. Στις Εαμοκρατούμενες περιοχές πήγε με το ΕΑΜ. Κατά την παλινόρθωση της Βασιλείας πήγε με τον Βασιλιά. Επί Συνταγματαρχών πήγε με τους Συνταγματάρχες. Όχι, μπράβο. Επιτέλους να της το αναγνωρίσουμε. Η Εκκλησία ποτέ δεν πρόδωσε την Εξουσία. Πάντα μαζί της.
    (Πέτρος Τατσόπουλος, αυτός ο “νεοταξίτης” κατά την καραμέλα σας)

    • Είστε παντελώς ανίκανοι να ορίσετε τι είναι εκκλησία !!
      Ανθρωπάκια « πάντοτε μανθάνοντα καὶ μηδέποτε εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας
      ἐλθεῖν δυνάμενα. ἄνθρωποι κατεφθαρμένοι τὸν νοῦν, ἀδόκιμοι περὶ τὴν
      πίστιν. ἀνθίστανται τῇ ἀληθείᾳ ἀλλ᾿ οὐ προκόψουσιν ἐπὶ πλεῖον· ἡ γὰρ ἄνοια
      αὐτῶν ἔκδηλος ἔσται πᾶσιν» (ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ)

  • Κύριε Παπαδημητρίου αν δεν το έχετε κάνει ,σας προτείνω να διαβάσετε το βιβλίο του Mark Mazower με τίτλο Ελληνική επανάσταση. Θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε ότι πολλά πράγματα που μας διδάσκουν στο σχολείο για το 1821 είναι απλά μύθος.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι